Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv ska jag släpa ut mina stela ben på en promenad. Runt 5 km om jag inte får feeling och knatar längre :p Åt en fantastiskt god lax till lunch (tiden i ugnen är verkligen knepet!) och har (typ) åstadkommit det jag skulle med plugget så det har varit en bra dag. :)
Recept på laxen? Tycker alltid att det är lika svårt att veta när den är klar, provade med termometer nån gång men då blev det nästan sushi :p

@Andromedae @et_flickan Krya på er!

@Qelina Hur kommer det sig att du ska skaffa fodervärd till en häst du äger samtidigt som du är medryttare på en annan häst? Jag måste ha missat något känner jag.
Jo jag har en egen häst men jag har inte tid eller råd att ha häst på heltid och eftersom jag varit sjuk i så många år har jag inte kunnat ta hand om min egna häst ordentligt utan långa perioder fick min mamma hoppa in, både när jag bodde hemma och när jag var på behandlingshem och sjukhus. Jag älskar min häst, jag har haft henne i 11 år nu, men känner inte att jag är stabil nog att ta på mig ansvaret för en häst och då jag har sjukt låg inkomst pga att jag bara har aktivitetsersättning så går min ekonomi inte ihop sig ens nu utan jag får varje månad ta av sparpengar jag lyckats skrapa ihop så en häst går bara inte ihop med min inkomst. Och jag är så ostabil att jag när som helst kan bli inlagd eller få hästförbud och då blir min mamma tvungen att ta henne och hon har fibromyalgi och jätte ont i kroppen och har heltidsjobb så det går bara inte. Medryttarponnyn är bara 2-3 dagar i veckan och kostar mig ingenting, samåker med tjejen som har den andra hästen och behöver därför inte köpa en bil vilket jag skulle behöva om jag hade egen häst. Blir jag sjukare eller inlagd kommer medryttarponnyn ändå ha någon som tar hand om henne och jag har inga förpliktelser. Så det är stor skillnad. Men jag önskar att jag hade kunnat ta hem min häst. Just nu är jag rädd att hon ska behöva avlivas om jag inte hittar någon seriös snart :(

Var rätt sömnig idag också (ska bli så skönt att sova ut imorgon!) så jag var inte jättepeppad innan gymmet. Sen när jag väl kom dit och satt i hörlurarna så bara slog det om och jag hade ett skitbra pass! Superfokuserad och världens energi, kände knappt av foten alls heller. Älskar min kropp, den gör så mycket för mig och känns så stark :love:

Bästa sättet att avsluta träningsveckan på! Blev som vanligt:

Måndag: Ben
Tisdag: Överkropp
Onsdag: Ben
Torsdag: Överkropp
Fredag: Ben och mage
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Har faktiskt inte bestämt mig för något gott att käka i helgen, men jag har 6 st B&J i frysen, typ 2 kg lösgodis i ett skåp och hembakade kakor/kanelbullar kvar så jag tror att jag kan hitta något :angel:

Recept på laxen? Tycker alltid att det är lika svårt att veta när den är klar, provade med termometer nån gång men då blev det nästan sushi :p

Inget avancerat alls, en laxfilé i ugnsform med lite kryddor och smulad fetaost över. 12 minuter är ganska perfekt tid i ugnen tycker jag, möjligtvis någon minut längre men inte mer om man ha den sådär mjuk och saftig :d 225 grader mitt i ugnen. Idag hade jag en sås på kvarg + sweet chilisås till, och en sallad. Så gott!

6,5 km blev det, tog 65 min så ganska raskt tempo. Lite småruggigt väder men skönt att komma ut. Nu väntar yoga ikväll, har börjat om på 30 days of yoga och det är pass 2 imorgon, 30 min ganska lugnt.

(För övrigt måste endomondo verkligen ge glädjesiffror på kaloriräkningen, tror knappast jag brände 420 kcal på den här promenaden... Kanske 200.)

Det var ett riktigt roligt pass på gymmet. Min vän var väldigt motiverad och vi peppade varandra mycket bra.
Jag slog mitt rekord på ena magmaskinen :). Har även råkat beställa nya träningskläder från gymgrossisten. Går bra nu, haha!

Jag har skött maten grymt bra idag. Käkade kvarg med banan och honungsmelon innan gymmet. Efter gymmet slängde jag ihop en snabb bönblandning med champinjoner och rödlök och ett ägg. Det blir lite onyttigare till middag men va sjutton, det är fredag!

@Jenka Jag har gjort en motivationsbok och gjort krislistor för vad jag ska göra när jag har ångest, och tänkt ut saker man kan göra när man är frisk. Problemet eller vad man ska kalla det är att jag inte anser mig ha en för låg vikt trots att BMI och sjukvården säger det. Jag kan ju inte se det, och det gör det svårt att motivera mig till att äta mer. Vet inte var den motivationen ska komma ifrån eller hur sjuk jag måste vara för att känna mig sjuk.

@Sleepan De andra ska grilla men jag har bestämt att det blir gröt till middag, är ju vegetarian så grillat kött går ju bort ganska så lätt :p Men gröt ska jag väl lyckas få i mig, laddar mentalt för att äta något annat än det vanliga, på fel ställe och på fel tid.

Alltså jag är helt skakig och har sådan ångest! Jag har fått världens utskällning av min hästs uppfödare för att jag ska låna ut henne på foder. Hon lägger sig i en massa saker och säger att jag är en dålig ägare och att jag inte tänker på hästens bästa. Allt för att jag inte ville låna ut henne till uppfödaren på hennes krav. Jag tyckte mest det kändes som hon ville ha en häst gratis utan några förpliktelser alls och att jag skulle fortsätta betala för en massa saker fast hon är utlånad. När jag nämnde att jag har en till intresserad blev hon arg och sa att det var helt fel att låna ut en 21 årig häst till ridning, men jag har ju skrivit i annonsen och pratat med den andra tjejen om att det är lättare ridning som gäller, som skogsridning eller lätta pass på banan. Jag hatar bråk men nu blev jag och uppfödaren osams via sms. Usch, det känns hemskt. Varför var hon tvungen att hoppa på mig så här, skicka en massa elaka sms om att jag förstör min hästs liv och massa sådant :cry:

@Qelina

Jag kommer säga något klyschigt. Bry dig inte! Det är väl din häst? Hon har inte ett dugg med att göra vad du gör med hästen. Och du känner väl din häst bäst? Människor alltså! Många 21-åriga hästar som är friska och pigga rids faktiskt, vissa till och med tävlas i den åldern.

Men jag vet precis hur det känns när människor ska lägga sig i för mycket. Jag har själv fått mig en rejäl utskällning när jag gav bort min hund till en kompis på grund av att jag var sjuk och för att min sambo är allergisk. Jag mådde riktigt dåligt då men hunden har det jätte bra idag så mitt beslut att ge bort henne var det bästa beslutet jag någonsin gjort.

En timmas promenad med föräldrarnas hund i ett ljuvligt naturreservat avklarad. :love: vi gick ifrån stigen en stund ner i ravinen med riktigt tjock matta av vitsippor och strutbräken utmed en bäck. Det kom en lövsångare och satte sig på en gren bredvid mig, så nära så det nästan kändes overkligt. Vilken härligt start på dagen!

Ska fortsätta med att köra åkgräsklippare. :D ingen motion där men Så kul, haha!

Geeez vilken dag, nu är di små benen trötta! Efter promenaden körde jag åkgräsklippare i säkert två timmar och det var jobbigare än jag mindes att ratta den. :p Sen direkt till affären och shoppade lite. Efter det direkt till trädgården och gräva ner en plastkant runt en blivande rabatt. Plastkanten på 9 m räckte inte så jag måste köpa mer. :p

Har knappt suttit ner sedan frukost förutom korta rundor med bilen och solen har lyst nonstop. Underbar dag! Nu har jag även mumsat på en rabarberpaj på rabarber från min trädgård. :love: Kommer sova som en stock i natt, minst sagt.

Senast ändrad:
Geeez vilken dag, nu är di små benen trötta! Efter promenaden körde jag åkgräsklippare i säkert två timmar och det var jobbigare än jag mindes att ratta den. :p Sen direkt till affären och shoppade lite. Efter det direkt till trädgården och gräva ner en plastkant runt en blivande rabatt. Plastkanten på 9 m räckte inte så jag måste köpa mer. :p

Har knappt suttit ner sedan frukost förutom korta rundor med bilen och solen har lyst nonstop. Underbar dag! Nu har jag även mumsat på en rabarberpaj på rabarber från min trädgård. :love: Kommer sova som en stock i natt, minst sagt.

Låter som en toppendag! Och jag måste också göra rabarberpaj någon dag, vår rabarber är tokig! Måste frysa in en himla massa tror jag men vet inte riktigt vad man kan göra med rabarber. Nackdelen är ju att det behövs så mycket socker om det inte ska bli för surt...

"Inte så jobbigt" sa jag om yogapasset, och fick äta upp det :D Nåväl, mycket nöjd med dagens motion som blev 65 min rask promenad/power walk och 15+30 min yoga. Bara middag som saknas, funderar på att äta frukostmat till middag bara för att det är så gott :o

Låter som en toppendag! Och jag måste också göra rabarberpaj någon dag, vår rabarber är tokig! Måste frysa in en himla massa tror jag men vet inte riktigt vad man kan göra med rabarber. Nackdelen är ju att det behövs så mycket socker om det inte ska bli för surt...

Saft, sylt/marmelad.. det går ju att blanda i andra frukter som är sötare så slipper då allt för mycket socker.. :)
En vän till mig gjorde en kall sås med rabarber (och annat jag vet inte vad) som hon hade till lax vet jag (det föll däremot inte mig i smaken.. :p )

Konstigt det där! Skönt att det är bättre i alla fall.

Om du är med (jag förstår att det är lockande!) så se till att vara försiktig i och med att du inte sprungit så mycket, måååånga gåpauser! ;)

Hähä. Första gången jag var med hade jag sprungit ungefär lika mycket som nu. Jag sprang hela vägen. :p Långsamt förvisso, men ändå.
Ska försöka lyssna på kroppen iaf. Jobbigt att komma igen sen annars.

Idag fick jag kämpa på ridningen, fick en häst som är svår då hon inte kan så mycket ännu (hon jag ramlade av på hoppningen). Gick sådär, men jag red henne iaf. När jag såg att jag skulle rida henne ville jag sätta mig ner i ett hörn och gråta (att en avramling kan ta så hårt?!) men jag tog tag i mig själv och hoppade upp!

Idag fick jag kämpa på ridningen, fick en häst som är svår då hon inte kan så mycket ännu (hon jag ramlade av på hoppningen). Gick sådär, men jag red henne iaf. När jag såg att jag skulle rida henne ville jag sätta mig ner i ett hörn och gråta (att en avramling kan ta så hårt?!) men jag tog tag i mig själv och hoppade upp!

Bra jobbat! Det är sådant man växer av! :) Ge dig själv en klapp på axeln och var nöjd med dig själv. Tummen upp! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar