Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
[QUOTE

Jag har grejat i trädgården i flera timmar med att kratta och gräva och rensa. Tungt tidvis, nu trööött Chili. :) I morgon blir det mer trädgårdsarbete samt promenad i fint naturreservat! Mer sol utlovat. :love: Var så sjukt trött idag ända från det att jag vaknade, stressen som tar ut sin rätt... så jag har även passat på att sola i min härliga trädgård, det är lä nästan överallt så det blir riktigt varmt![/QUOTE]

Åh vad härligt med egen trädgård att pyssla och sola i! Jag får nöja mig med balkongen.....

Jag har haft en kanondag verkligen! Frukost på balkongen i solen, ett pass bodypump på gymmet och sen middag med kompisar och en kvällspromenad i solen! Helt underbart att vars ledig mitt i veckan! Men imorgon blir det jobb igen.

Jag behöver buke-hjälp! Jag måste köpa nya skor att träna i inne på gymmet. Jag tränar huvudsakligen danspass eller bodypump. Jag känner att jag behöver ha smidiga och lätta skor, men jag vet inte alls vad jag ska välja? Har ni några bra tips?

[QUOTE

Jag har grejat i trädgården i flera timmar med att kratta och gräva och rensa. Tungt tidvis, nu trööött Chili. :) I morgon blir det mer trädgårdsarbete samt promenad i fint naturreservat! Mer sol utlovat. :love: Var så sjukt trött idag ända från det att jag vaknade, stressen som tar ut sin rätt... så jag har även passat på att sola i min härliga trädgård, det är lä nästan överallt så det blir riktigt varmt!

Jag bor också i lägenhet men är vid stugan så ofta jag kan. :) Varvar alltid ner när jag kommer till landet så det blir mycket själavård också.

Jag har haft soligt men blåsigt hela dagen, men i lä var det riktigt varmt! Hoppas att det håller sig lite stadigare framöver, regnade rejält i början på veckan och har varit kallt länge nu tycker jag.... Jag vill ha sommar!

Jag har promenerat i ett vackert grönskande naturreservat i långsamt tempo. Foten kändes helt ok, men den blev rätt trött. Härligt för själen att vara ute!

Edit: Hela 4 km gick vi! :D

Senast ändrad:
Jag blir nyfiken på vad en kropp är för dig. En statisk pryl? Gjord av plast? Alla levande varelser behöver energi eftersom våra kroppar (och växterna och bakterierna och alla andra organismer) hela tiden genererar nya celler. Vi producerar blodkroppar, bekämpar infektioner, processar mat, rör på oss, naglar och hår växer, alla celler byts ut med olika intervall (ja, även i tarmarna, i munnen, på huden osv). Att producera sådana saker kostar energi - utan att du märker det. Du behöver inte göra nånting, kroppen gör allt det här för dig. Om du bara ger den energi, i form av mat och vatten.

Sjukdomen är så stark hos dig just nu och jag tycker du ska följa läkarens råd om inläggning.
Först till er alla som svarat mig, tack för er omtanke och att ni tar er tid att svara på mina inlägg som säkert låter helt knäppa för en frisk människa. Ni är guld värda :love:
7,3 kg kanske är en del trots allt, det är nu på slutet som jag tycker det tagit emot liksom, att kroppen inte vill gå ner mer i vikt och kämpar emot hela tiden.

Sen till frågan om min kropp, jag ser den som ett nödvändigt ont. Inte som en del av mig utan något utanför mig som bara finns och som ska straffas för att jag som person är en dålig människa. Jag ser kroppen som en egen individ, någon jag inte tycker om. Tycker inte om att ha kroppsliga behov som t.ex.hunger. Då känner jag mig svag och som en dålig människa. Jag tycker min kropp är äcklig, ful och allt negativt man kan tänka sig. Jag har svårt att förstå och verkligen ta in att den behöver näring och att den förbränner det jag äter, jag känner att jag måste sköta det jobbet åt kroppen genom att promenera och röra på mig Blir det mindre promenader måste jag dra in på maten, men jag tänker aldrig tvärtom att om jag rört mig mer måste jag äta mer. Jag ser det som att jag måste vara på min vakt hela tiden så att kroppen inte far iväg uppåt och bara växer sig enorm. Är rädd för varje hekto som vågen visar upp, tar det som ett tecken på att något är fel på kroppen och att jag aldrig kommer sluta gå upp och upp i vikt. Jag har inte så bra relation med min kropp som du förstår.

Dagens motion: plantering av träd, 45 min yoga, 60 min promenad. Att plantera trädet var tufft, vi fick gräva som dårar och slita för att få bort gamla rötter från trädet som stod där innan... Men till slut gick det, och med gårdagens och dagens trädplantering så har vi nu ett rosenhagtorn och ett körsbärsträd :love:

Dagens mat har varit bra, dagens humör väldigt upp och ned :p Uppenbarligen blir jag på ganska dåligt humör av att känna mig ofräsch :o En dusch med hårtvätt senare med rena fina kläder så kände jag mig mycket bättre :angel: Det här med att vara så styrd av känslor och hormoner alltså :p

Åh jag blir galen, försöker ju hitta fodervärd till min häst och har två på gång. Men dom är så sega med att svara på meddelanden så jag vet ingenting om hur det blir med saker och ting och jag vill ju ha kontroll, speciellt i en sån här viktig sak. Hoppas att allt kommer vara löst nu i helgen eller början av nästa vecka, det här stressar mig något enormt.

Jag har ångest upp över öronen trots en ganska bra start på dagen med hundpromenad och stallet,men sen har det bara varit fix med ev. fodervärdar och de krånglar så himla mycket. Vill få en lösning nu! Det här bygger på all ångest.

Har också lite ångest för jag har bara gått 2,5 timmar idag men jag har ju ridit också och det är ju inte så fysiskt för vi red en lugn uteritt men jag har varit ute och rört på mig i alla fall. Och jag ska försöka komma ihåg allt ni skrivit om att kroppen behöver mat även om jag bara ligger helt stilla. Och det har jag ju inte gjort.

Dagsformen. Brösten försvann för något kilo sen :p

img_0134_5555060c9606ee481d689ea5.jpg

Idag står ridning på schemat och jag tror vi har bommar. Min kropp känns lite trött så det blir lagom med bara ridning idag. :)

Hej beachisar! Jag skuttar in i tråden igen för att joina in i eran pepp och inspiration! :) Det känns som att jag har hållit på med nån slags "på gång att starta en träningsrutin"-fas nu alldeles för länge, dvs det är som en bra början men den sätter sig inte riktigt. I måndags var jag dock och köpte ett par löpskor (fina lila :love: ), så nu hoppas jag att det ska bli lättare eftersom att jag då bara kan snöra på mig skorna o dra ut och behöver inte åka till gymmet eller passa tider.

Idag hade det ju varit en ypperlig plan att dra ut på en liten tur innan jag börjar jobba kl 12, men jag har så galet ont i knäna eftersom att jag har jobbat ganska mycket senaste veckan (idag blir det dag 10 i sträck, sen är jag dock ledig i helgen, ska bli såååå skönt!). Så jag funderar på att köra något slags core-pass hemma eller så, det behövs ju också minst sagt. Filmade mig själv senast jag var i pole-studion och när jag tittade på filmerna så ser jag att jag behöver träna massa massa styrka för att få till det där lätta, snygga intrycket.

Btw, är det någon som vet vad man kan göra åt onda knän pga står/går på jobbet? Alltså något för att stärka innan/efter eller så, för jag vet redan att jag behöver jobba på att inte låsa knäna.

Har hittills gått 2 mil denna vecka och haft ett 10 minuters pass benböj med hopp. Så nu ska jag bara fortsätta såhär. Har sedan jag slutade med p-pillrens och satt in spiral (en månad sedan ungefär) gått ner 3 kg. Den tackar jag för :up:

Mitt gym hade stängt igår, vem stänger på en röd dag när folk har all tid i världen att träna?! :mad: Och eftersom jag fortfarande kände av benhinnorna vågade jag inte ge mig på en promenad. Så i brist på motivation att träna hemma blev det en vilodag igår med. Irriterande!

Jag jobbar såklart hela helgen, men ska försöka trycka in någon form av träning innan eller efter!

Jag ska på utbildning i Stockholm nästa vecka, ska tydligen bo i Sollentuna. Någon som vet om det finns okej promenadsträckor i närheten? :)

Har dragit på mig en förkylning med halsont, blä. Den blev inte bättre av att jag tyckte det var en fantastisk idé att spendera åtta timmar på Lisberg igår :D

Idag är planen att ta det lugnt, kanske gå på en lugn barnvagnspromenad.

Btw, är det någon som vet vad man kan göra åt onda knän pga står/går på jobbet? Alltså något för att stärka innan/efter eller så, för jag vet redan att jag behöver jobba på att inte låsa knäna.
Kolla över skorna först och främst, det kan göra en rejäl skillnad :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar