Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma!
Sovit i vår säng och det var SÅ skönt! :D
Tack gode gud för att tidsomställningen var på degta hållet för jag somnade utan problem och är ganska pigg nu :)

Idag står Crossfit på schemat och tydligen ska vi springa 5 km. Yey :p precis vad jag behöver dock!
Fick även hem en matkasse igår, så det blir till att laga något från den ikväll. Och städa och packa upp. Wääh.

Men först - jobb. Har en del att göra efter att ha varit borra, kan man ju säga :p

Fick hem nummerlappen till Vårruset i Gbg igår, någon mer härifrån som ska ta sig runt den banan?
Lite dålig timing dock, eftersom jag åkte hem tidigare från skolan för att ena knät dunkade. Vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna det, men jag gissar på att det är väderskiftningarna (eller snarare värmeskiftningar) som gör det.

Idag blir det grupparbete hela dagen i skolan, med en bra grupp. Skulle egentligen vara på väg dit redan nu, men min katt tyckte att det var en bra idé att kräka ner hela golvet så jag fick vackert stanna och städa en stund och ta nästa tåg.
Toblerone till frukost och är fascinerad över att min kropp ser likadan ut efter några veckor på pizza, chips och godis som den gjorde innan. Fördelen med att flänga runt överallt hela tiden och inte ha tillgång till bil. Nån dag ska det bli ordning på maten också, men just nu känns all matlagning (som innebär mer avancerade grejer än att bre en macka) som raketforskning.

Dag 8 på yoga challenge - check! Både dag 7 och dag 8 har varit bra tycker jag, det bröjar komma igång känns det som:) Dag 7 var en halvtimmes full body yoga, så lite vinyasa och lite styrka och svettigt:up: Dag 8 var fokus på andningen, stretch, meditation. Precis vad jag var sugen på nu i slutet av den här dagen (lite fest igår och imorgon är det jobb igen kl 7, så känns som en söndag kväll).

Dag 9 verkar vara härlig så det får bli imorgon bitti innan jobbet, brukar vara ett underbart sätt att starta dagen:up:

Gaaaaah. Sitter på jobbet och är astrött samt känner ångest inför det löppass jag planerat in idag och snart ska byta om inför... 10x800 meter i tänkt milfart (ca 4:15 min/km) med 45 sekunders vila mellan varje intervall. Försöker att inte tänka på att det är hela 8(!!!) kilometer i ett för mig hyfsat jobbigt tempo. Särskilt som jag gäspar konstant och det är gråmulet ute. Kul med träning? Hm....

Blir att simma idag. Ska dessutom se om jag kan hitta en cykelhjälm. Världens Bästa Man hörsammade nämligen mitt tvekande mumlande om cykel och klippte omedelbart upp gamla-låset-utan-nycklar :love:

Så underbart med personer i ens närhet som gör att för att peppa och underlätta för ett friskare liv! :)

Urk världens sämsta dag. Sitter med en tenta jag har absolut noll lust att genomföra, känner sällan såhär inför skolan. Jag måste bli klar idag men gör ändå ingenting...

Längtar tills dagen är över. Vid 17 ska jag träna, hoppas tiden går fort tills dess (och att tentan blir klar för annars har jag inget att lämna in...) :p

@cherie, vad gullig du är som kommer ihåg mig! :love: Jag har inte varit här i tråden på år och dar känns det som. Jag tränar på Actic numera, och där finns det också box! Komsi komsi! ;)

Annars tränar jag mest hund just nu, samt försöker komma igång med löpningen mer ordentligt. När den går att kombinera med löpträningen (då slyngeln blivit lite större) så blir det nog mer fart!

@inverterad Klart jag kommer ihåg dig, du skulle ju bli min träningskompis när jag flyttat till Linköping ;) Actic har jag prövat men gillar inte passen där lika mycket, alltså typen av pass. Så tyvärr! Trist ;) Kul att höra att du lever och mår bra, och att du har skaffat dig en gosehund till slut :love:

Fy fasiken, om fyra timmar har jag min näst sista tenta någonsin och jag är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen :nailbiting: Jag har pluggat rätt bra och det kändes som att jag kunde det igår, men herregud jag hatar de här sista timmarna innan som bara är fulla av tvivel och ångest. Som grädde på moset vaknade jag med inte bara en utan två förkylningsblåsor, skrapig hals och rinnande näsa. Great. :meh:

Äsch, det kommer att gå bra det här. Jag ska bara gå dit och göra det, och innan jag vet ordet av är det över! Jag har inte blivit underkänd i något på de 16 år som jag gått i skolan, så varför skulle det hända nu?

Efter tentan ska jag ta med pojkvännen på en överraskningstur till ett herrgård en bit utanför stan där vi ska äta middag och bo över i natt. Han fyller år på torsdag, men eftersom det råkar vara samma dag som jag flyger till Sverige (jag gjorde det inte med flit, jag lovar!) så får vi fira idag istället. Han har ingen aning om var vi ska men de har en jättefin restaurang, lyxigt boende och det ligger perfekt bland en massa lättare vandringsleder som jag hoppas att vi kan utforska efter frukost imorgon. Åh vad mysigt det ska bli!

I made it! :D Det var slitigt som fasen men jag höll min fart i alla intervaller och kände att jag hade läget under kontroll. Nu blir det en rejäl portion pasta till lunch och det kommer verkligen smaka efter det här. Tack för peppen hörrni!

(Anledningen till att jag plågar mig på det här viset är att jag ska springa 10 km på Blodomloppet som går den 25 maj här; och målet är att klå min tid från förra året. "Vill man bli snabb(are), får man lida pin" går ett känt gammalt löparordspråk...)

Fy fasiken, om fyra timmar har jag min näst sista tenta någonsin och jag är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen :nailbiting: Jag har pluggat rätt bra och det kändes som att jag kunde det igår, men herregud jag hatar de här sista timmarna innan som bara är fulla av tvivel och ångest. Som grädde på moset vaknade jag med inte bara en utan två förkylningsblåsor, skrapig hals och rinnande näsa. Great. :meh:

Äsch, det kommer att gå bra det här. Jag ska bara gå dit och göra det, och innan jag vet ordet av är det över! Jag har inte blivit underkänd i något på de 16 år som jag gått i skolan, så varför skulle det hända nu?

Efter tentan ska jag ta med pojkvännen på en överraskningstur till ett herrgård en bit utanför stan där vi ska äta middag och bo över i natt. Han fyller år på torsdag, men eftersom det råkar vara samma dag som jag flyger till Sverige (jag gjorde det inte med flit, jag lovar!) så får vi fira idag istället. Han har ingen aning om var vi ska men de har en jättefin restaurang, lyxigt boende och det ligger perfekt bland en massa lättare vandringsleder som jag hoppas att vi kan utforska efter frukost imorgon. Åh vad mysigt det ska bli!
Tentaångest är inte att leka med, men stort lycka till, det går säkert bra! :bump:
Och vilken kanonpresent, låter jättemysigt

Urk världens sämsta dag. Sitter med en tenta jag har absolut noll lust att genomföra, känner sällan såhär inför skolan. Jag måste bli klar idag men gör ändå ingenting...

Längtar tills dagen är över. Vid 17 ska jag träna, hoppas tiden går fort tills dess (och att tentan blir klar för annars har jag inget att lämna in...) :p

Heja heja! Lite eld i baken så är den klar sen och du kan strunta i allt vad tentor heter under träningen och resten av kvällen :bump:

@cherie, vad gullig du är som kommer ihåg mig! :love: Jag har inte varit här i tråden på år och dar känns det som. Jag tränar på Actic numera, och där finns det också box! Komsi komsi! ;)

Annars tränar jag mest hund just nu, samt försöker komma igång med löpningen mer ordentligt. När den går att kombinera med löpträningen (då slyngeln blivit lite större) så blir det nog mer fart!

Jag kommer också ihåg dig, och saknar dig! Din fina hund ser jag dock på instagram lite då och då :D

Det går säkert bra! Och om inte så är det inte hela världen. Lycka till! :) Och vilken mysig grej, fin överraskning!

I made it! :D Det var slitigt som fasen men jag höll min fart i alla intervaller och kände att jag hade läget under kontroll. Nu blir det en rejäl portion pasta till lunch och det kommer verkligen smaka efter det här. Tack för peppen hörrni!

(Anledningen till att jag plågar mig på det här viset är att jag ska springa 10 km på Blodomloppet som går den 25 maj här; och målet är att klå min tid från förra året. "Vill man bli snabb(are), får man lida pin" går ett känt gammalt löparordspråk...)

Bra jobbat! Låter som ett ruskigt jobbigt träningspass :D

Jag är försiktigt optimistisk eftersom jag faktiskt känner mig lite bättre idag jämfört med igår :) Men jag anstränger mig verkligen inte mer än jag behöver, det känns som att kroppen skriker efter vila. Små korta promenader och lugn mjuk yoga, det får räcka. Kan äta nästan som vanligt nu också vilket är bra så att jag får i mig tillräckligt med energi för att återhämta mig.

@Mineur Du fixar tentan! Minns också känslan när jag skrev min sista (vilket slumpade sig som så att jag fick skriva två tentor direkt efter varandra i ett jättelångt tentamarathon då kurserna jag läste inte var synkade och hade tentatid samma dag... Men jag fick högsta betyg på båda, så no worries :) ). Känslan efteråt är OSLAGBAR!

Jag har precis spenderat en timme med att försöka få bångstyriga studenter att ordna upp sig i grupper (hur svårt kan det vaaa?) samt även sett till att jag ska få handleda den snygga studentens projektgrupp, haha. Är detta ett dåligt val av mig? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar