Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte Heller jag föddes så träningsglad utan det har kommit de sista åren. Har dock alltid haft aktiviteter där jag rört på mig, tror snarare att skolgymnastiken förstörde.

Hade tänkt springa idag men är nu istället på väg hem från jobbet jättetrött och med rejält halsont. Ska nog bädda ner mig i soffan istället.

11221835_10204790729580876_3470377613568762816_n.jpg

Gårdagens runda! 6 km finfin skogsstig med snö här och där.
Idag spöregnar det men jag tänkte masa mig iväg till skidstadion på gruppträning.

Som strösslet på mjukglassen har jag fått ont i halsen också... :grin::arghh: Samtidigt som det drar och värker i munnen. Känner mig trött både fysiskt och psykiskt, jag vill bara få må bra igen. Tänk om jag bara kunde få veta, att om två veckor kommer du vara helt återställd, då skulle det kännas okej. Men nu vet jag inte, hur länge ska jag ha ont? Det mest sannolika är ju att det går över inom ett par veckor, men just nu känns det lite tröstlöst.

Nu ska jag jympa igen efter rn nästintill träningsfri vecka. Inte så pepp eftersom det regnade alla 6 km hit från skolan, men nu är jag här och det ska bli skönt! :bump:

Vad skönt det låter! Själv har jag fryst hela dagen på jobbet, det blir så satans kallt när det är dåligt väder och sen såklart väldigt varmt när solen skiner... :meh: Så jag ville bara hem och lägga mig under en filt! Fick dock ett ryck och nu är lägenheten dammsugen, svabbad, maten klar och en kaka i ugnen. Slappkväll och rent hemma. :love:

Imorn blir det lite skogspromenerande på arbetstid, onsdag ridning och på fredag heldag i fält med jobbet! Ser mest fram emot söndag, då blir det en långpromenad a ca 7-8 km i naturen med min fågelklubb och fågelskådning för hela slanten. :love:

Som strösslet på mjukglassen har jag fått ont i halsen också... :grin::arghh: Samtidigt som det drar och värker i munnen. Känner mig trött både fysiskt och psykiskt, jag vill bara få må bra igen. Tänk om jag bara kunde få veta, att om två veckor kommer du vara helt återställd, då skulle det kännas okej. Men nu vet jag inte, hur länge ska jag ha ont? Det mest sannolika är ju att det går över inom ett par veckor, men just nu känns det lite tröstlöst.

Kram till dig! Som du säger går det säkert över snart, men det är såklart svårt att se ljuset i tunneln när det är som mörkast. Men det fixar du! Just nu får du vila, äta det du kan och ge kroppen energi att orka med infektioner och sjukdomar. När du orkar tar du en promenad eller liknande för att må bra i själen, annars när du är som mest uttråkad och rastlös men inte orkar gå kanske du kan lösa korsord? När jag är trött så jag inte skulle orka plugga men ändå vill göra något är det skönt att just lösa korsord. :)

Vad skönt det låter! Själv har jag fryst hela dagen på jobbet, det blir så satans kallt när det är dåligt väder och sen såklart väldigt varmt när solen skiner... :meh: Så jag ville bara hem och lägga mig under en filt! Fick dock ett ryck och nu är lägenheten dammsugen, svabbad, maten klar och en kaka i ugnen. Slappkväll och rent hemma. :love:

Imorn blir det lite skogspromenerande på arbetstid, onsdag ridning och på fredag heldag i fält med jobbet! Ser mest fram emot söndag, då blir det en långpromenad a ca 7-8 km i naturen med min fågelklubb och fågelskådning för hela slanten. :love:

Ja fy det är hemskt när det är kallt och dåligt väder samtidigt. Hoppas du får mysa under en filt resten av kvällen nu då :) Brukar ju vara extra skönt när man dessutom fixat och donat hemma innan.

Träningspasset gick bra, älskar när det bränner i benen så nu hoppas jag på träningsvärk imorgon :p Trodde aldrig jag skulle känna så!

Var himla sötsugen nu på kvällen, men hällde upp lite blodapelsin-juice istället. Så himla gott, blodapelsiner är så söta och stillar sötsuget rejält :d

Nu är det soffläge resten av kvällen!

@Monifa Så himla coolt! Jag har några kompisar som sprang också och läste + såg bilder i Sydsvenskan, och till och med löpningshatande, prestationsångestbelastade, lopprädda jag blev lite sugen på att testa det där! Jag skulle dock behöva att någon anmälde mig och talade om det för mig typ 2 timmar före start, för jag tror inte jag hade fixat att gå och oroa mig och ha ångest för något sådan flera månader i förväg... :eek:

@Wega Självklart får man det! För att inte tala om hela dagen, som kloka @Emtherlia så fint påpekade.

@Sleepan Välkommen hem! :)

Kram till dig! Som du säger går det säkert över snart, men det är såklart svårt att se ljuset i tunneln när det är som mörkast. Men det fixar du! Just nu får du vila, äta det du kan och ge kroppen energi att orka med infektioner och sjukdomar. När du orkar tar du en promenad eller liknande för att må bra i själen, annars när du är som mest uttråkad och rastlös men inte orkar gå kanske du kan lösa korsord? När jag är trött så jag inte skulle orka plugga men ändå vill göra något är det skönt att just lösa korsord. :)

Tack Chili. Jag kommer inte sätta några höga krav på mig själv den kommande månaden, bara bli frisk och klara av skolan. Korsord skulle kunna vara en idé, tack för tipset :)

Jag har både goda och dåliga nyheter på träningsfronten. De dåliga nyheterna är att jag på något jäkla sätt lyckats dra på mig en inflammation i axelleden på höger sida. Det började med att jag vaknade i fredags och knappt kunde röra armen alls p.g.a smärta i axeln, och likadant var det i lördags. I söndags var det lite bättre, men idag kom det tillbaka igen och jag bad min PT ta en titt. Det är tydligen min "rotator cuff" som blivit skadad på något vis vilket är ganska vanligt, och det brukar gå över av sig själv, så ingen större panik där.

Det innebar dock att vi fick utesluta en hel massa överkroppsövningar från passet idag vilket inte kändes så kul, men några stycken gjorde vi för vänstersidan bara och jag lyckades med 12 kg single arm shoulder press vilket är nytt PB! När det är vanlig shoulder press klarar jag mer, men när man bara har en arm att använda blir det liksom lite tyngre... Det är jag väldigt nöjd med, med andra ord! :bump:

Det blev annars ett ganska hårt pass för ben & rumpa idag, men på onsdag hoppas jag vara i form igen så jag kan köra axlar och armar som jag tycker så mycket om!

Ja fy det är hemskt när det är kallt och dåligt väder samtidigt. Hoppas du får mysa under en filt resten av kvällen nu då :) Brukar ju vara extra skönt när man dessutom fixat och donat hemma innan.

Japp, en tekopp och filt i soffan. :love: Gött att du fick gympasset gjort, nu får du också mysa ner dig! :up:

Trött, tröttare, tröttast idag. Vet inte ens riktigt varför, om det är det totalt vidriga vädret, om det är för att jag inte druckit något kaffe idag eller om det bara är vanlig hederlig trötthet, men irriterande är det i alla fall. Igår blev det i alla fall två timmar ridning, varav en timme dressyrträning där jag en kort stund även fick rida B-ponny igen. Herregud, jag har inte ridit B-ponny sen 2007, och det pinsammaste var att jag fick först höja stiglädrena så långt det gick och sen snurra dem som en riktig knatteryttare, medan hon som hoppade upp på min fick sänka stiglädrena istället. :eek: Mina benmuskler dog lite av att ponnyn inte gick fram, så träningsvärken idag är inte nådig.

Idag har jag varit ute en halvtimme och ridit med min egen ponny igen, samt varit ute på en promenad på 5,5 kilometer. Hoppas promenaden tog bort lite träningsvärk. :angel:

@Qelina När jag anmälde mig förra sommaren tränade jag 6-7 dagar i veckan och sprang ungefär 3 mil i veckan. Var ganska tränad då. Nu det senaste 4 månaderna har jag sprungit och tränat när jag haft lust, blev med sambo och bonusgrabb och det har blivit lite omprioriteringar när man inte längre spenderade dygnets alla timmar med sig själv. Men nu är jag supermotiverad igen, vart dåligt med det länge så det känns bra :banana: älskar egentligen att träna och framför allt urban crossfit. Har inte tävlat innan.

@Mineur ANMÄL DIG! Jag är tävlingsmänniska men gick redan efter första hindret in i min egna bubbla, jag skulle vinna det här själv helt enkelt (de två första km funderade jag på om jag var dum i huvudet som hade anmält mig). Jag väljer Toughest före Superiorrace och Tough viking som har en del vidriga hinder i mitt tycke. Man tar sig runt Toughest även om man inte är superfit och klarar man inte ett hinder får man kånka bildäck, värre än så är det inte. Annars om du bor nära Göteborg kan man åka och träna obstacle race hinder som man finner på banan. För jag kände att jag saknade mycket teknik i bland annat ringarna och trapetsen.

Men det var så jävla kul, mycket roligare än jag kunde tänka mig.

Inte så aktiv här i tråden men jag hoppar in och säger hej lite då och då, läser mer än jag skriver, men aktiv med att träna är jag ändå! :)

Ridning imorse på rodeohäst.. :cautious: Och 1,5h fotbollsträning nu ikväll och mitt lår som varit lite paj pga en liiiten sträckning kändes ok, så det ska nog bli spela av på fredag när vi har hemmamatch! :D Behandlar låret med biolight :up:

Imorgon är det dags! :banana:Första ridturen på ponnyn sen jag blev medryttare, känner verkligen att jag behöver det här. Att få stalliv och hästliv och att få pyssla och rida. Behöver fylla på med positiva saker.

Var hos läkaren idag och hon konstaterade att anorexin blivit värre, att jag är deprimerad, att jag har vanföreställningar och att jag har sänkt sköldkörtelhormonnivå vilket gör att man lättare går upp i vikt och hon ville inte ge mig medicin mot det pga anorexin men jag ska prata med henne för det skrämmer ju mig massor att inte kunna äta som alla andra för att jag går upp i vikt då. Ska prata med henne om det på fredag då vi har återbesök

Jag tog också upp att jag inte trivs med nuvarande samtalskontakten och att jag ville byta så hon skulle försöka fixa så jag får min gamla kontakt som jag känt i 8 år. Henne älskar jag. Får svar om det på fredag om jag får byta. Hon skulle också kolla upp en ny medicin som jag kanske ska byta till då de jag har inte hjälper riktigt.

Det jobbiga är att de vill att jag går och väger mig 1-2 gånger i veckan, hon sa 2 gånger och jag sa 1 gång så tror jag får det så. Hatar att väga mig inför andra och nu måste jag börja med det igen, det gör det nästan svårare att äta och gå upp i vikt eftersom man blir så bedömd av vikten. Men jag hade inget att säga till om i detta fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel