Det är nog lättare att motivera sig om man får träningen till något kul. Jag har dock ingen aning hur man gör ni som är träningsglada, föddes ni så?
Oj, verkligen inte! Har hållt på att träna till och från i kanske 4 år. Första 2 åren sprang jag mest och tränade lite utan plan på jobbets gym. Gav inga särskilda resultat eller sådär men jag nötte på. Nu senaste året har det verkligen lossnat och jag har gått från "åh tack och lov för att det är vilodag idag" till att tycka att träningen är riktigt rolig! Men det går ju upp och ner såklart, som allt annat.
För mig har glädjen kommit nu när jag hittade en träningsform jag tycker är rolig (gym och spinning) men mest när jag märker resultat! Det är så himla roligt när orken ökar och lite muskler börjar synas! Nu värmer jag upp på vikter jag hade som max för ett år sedan. Det är verkligen jättekul och eldar på motivationen som bara den! Sen däremellan när det går dåligt, när jag har ont någonstans, när jag är trött, då får jag helt enkelt bara hålla i rutinen och se tillbaka på de glada stunderna och inte pressa mig själv för hårt. För rätt vad det är lossnar det lite i den tunga perioden och så är jag inne i en rolig igen
Senast ändrad: