Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog lättare att motivera sig om man får träningen till något kul. Jag har dock ingen aning hur man gör :D ni som är träningsglada, föddes ni så?

Oj, verkligen inte! Har hållt på att träna till och från i kanske 4 år. Första 2 åren sprang jag mest och tränade lite utan plan på jobbets gym. Gav inga särskilda resultat eller sådär men jag nötte på. Nu senaste året har det verkligen lossnat och jag har gått från "åh tack och lov för att det är vilodag idag" till att tycka att träningen är riktigt rolig! :D Men det går ju upp och ner såklart, som allt annat.

För mig har glädjen kommit nu när jag hittade en träningsform jag tycker är rolig (gym och spinning) men mest när jag märker resultat! Det är så himla roligt när orken ökar och lite muskler börjar synas! Nu värmer jag upp på vikter jag hade som max för ett år sedan. Det är verkligen jättekul och eldar på motivationen som bara den! Sen däremellan när det går dåligt, när jag har ont någonstans, när jag är trött, då får jag helt enkelt bara hålla i rutinen och se tillbaka på de glada stunderna och inte pressa mig själv för hårt. För rätt vad det är lossnar det lite i den tunga perioden och så är jag inne i en rolig igen :D

Senast ändrad:
Fina ögon @LindgrenV! :D Och jäkligt härliga kläder!

@Qelina, du MÅSTE inte få tre godkända resultat och flytta upp en klass på en gång. Ge det den tiden det tar, försök se tävlingarna som träningar och en bra chans att öva. Du och vovve är ju jätteduktiga, och lägg inte för stor press på dig själv, gör inte hundtränandet till massor av måsten med ångest och dåligt mående som följd.

Stor kram @cili!

På tal om det här med mat förresten. Mitt jobb har skadat mig!! :nailbiting:
Det enda mitt jobb påverkat mig negativt i vardagen är just maten. Idag kunde jag verkligen inte äta min lunch (Felix svampsoppa) och ingen av Findus mikrorätter funkar. Alls. Ni vet, dessa:
340-3204.jpg

(ursäkta enorm bild)

Det är förstås inte bra mat, över huvud taget. Så det är väl lika bra att jag inte klarar av att äta dessa djupfrysta färdigrätter. Men det hade ju varit lite lättare i livet om det gått, med tanke på att jag är på språng hela tiden och inte alltid hinner laga mat. Men jag står inte ens ut med lukten. Detta är vad som serveras till de intagna på mitt jobb, vilket betyder att jag ser och känner lukten av den här maten i samband med att jag är på min arbetsplats. Jag tror att min gärna har gjort en Clockwork Orange och associerar denna mat med lukten på mitt jobb. Lukten är inget jag reflekterar över när jag jobbar, men det märks ju när man varit i "bunkern" i åtta timmar, att det faktiskt ligger en rätt unken doft av urin, kräks, fylla och avföring över lokalen hur mycket städerskan än städer :yuck: Att gå runt i denna doft och samtidigt servera dessa olika rätter (alla luktar precis likadant, kan jag meddela), har verkligen förstört det för mig! :eek:

Så jag får väl säga RIP till färdigrätter.

Någon annan som har sådana här erfarenheter kring mat!?

Blev inget solande på rasten, det var inte fint väder i hela Sverige kan jag meddela. Och i Allingsås, där jag hade min rast, hade solen gömt sig. :mad: Ska tydligen vara riktigt skitväder här imorgon så då tänker jag gömma mig i sängen halva dagen, man fick väl göra det vid dålig väderlek @Mineur? :D

Istället för att somna i soffan efter jobbet idag så tog jag två promenader, och äntligen fick jag sol, skog och lite energisamlartid (helt klart ett ord)!

Så, nu ska jag hoppa på flyget hemåt!
Har verkligen haft en grym semester! :D
Dock ska det bli SÅÅÅ skönt att komma hem och äta vettig mat igen. Och träna.
Den koreanska maten föll mig inte alls i smaken tyvärr (allt är sött?? Och man vet aldrig vad det är man beställer, haha.), så det har blivit mycket skräpmat. Som tur väl är så har vi gått väldigt mycket så ingen jättestor viktuppgång. Tror jag :p

Var inte ens korean bbq bra? :O @Sleepan Det har jag inte för mig var sött när jag åt det.. Men vad roligt att semestern vart bra!:)

-------------

Igår gjorde jag pass 4, 5 och 6. De var alla ganska korta så gjorde en på morgonen, en på lunchen och en på kvällen! Hinner förhoppningsvis nr 7 idag, sen ska vi på fest! :D

Igår målade vi en ladugårdsvägg, tog bara 4 timmar… Innan det så stod vi med stålborst och gnuggade bort nån grön grej som gärna växer på ladugårdar. Blåsor och ont i händerna efter att krampaktigt hållit tag i något 4 timmar. Sitter fortfarande i:p

Idag blir det en promenad med en tjejkompis, hoppas regnet ger sig iväg till kvällen!

Någon annan som har sådana här erfarenheter kring mat!?

Haha, stackare! Särskilt om du har haft stor nytta av färdigrätterna tidigare. Jag har ingen liknande upplevelse direkt, att jag kopplat ihop mat med något särskilt, förutom vid de tillfällena man blivit magsjuk och sedan inte kunnat äta maten man spytt upp ;)

Däremot har jag också svårt för färdigmat, rent generellt. Jag är uppvuxen på nästan uteslutande färdigmat (pyttipanna, fiskpinnar, frysrätter, köttbullar, dålig korv, pulversoppa, burksoppa, pizza, fryspajer osv) så när jag flyttade hemifrån började jag resan mot att försöka laga mer från grunden. Jag har läst och sett mycket dokumentärer om livsmedelsindustrin och av den anledningen blir jag idag så grymt äcklad av mycket mat.

Jag är ju vanligtvis en väldigt hungrig person som kan äta och tycka om det mesta, men om någon sätter t.ex. en färdigsoppa framför mig så är det enda jag kan tänka på varför den är så jäkla äckligt tjock, hur det kommer sig att alla bitar av oidentifierbara klumpar av kött/grönsaker håller sig så länge i den där burken, hur många näbbar och kycklinghuvuden som blivit nedmalda i den o.s.v. o.s.v. och jag KAN inte äta det :wtf: Oavsett hur hungrig jag är så tappar jag matlusten direkt, vilket aldrig händer för mig annars. Har aldrig trott att jag ens kan tappa matlusten. Men det håller faktiskt på att gå lite över styr det här, jag blir äcklad av allt mer mat och det gör ju livet lite svårare (t.ex. måste baka allt bröd eller knäckebröd själv) så jag måste nog börja arbeta med det här :p

@Chili ja jag hade ett så stort smile på läpparna när jag gick i mål att den nästan sprack :banana:

Var roligt att alla inte var supertränade heller, jag har inte heller tränat så som det var tänkt men det gick ändå. Så rekommenderar det verkligen trots att man inte har bästa konditionen. Man tar sig runt ändå :angel:

Skulle ju egentligen göra arbetsprov med EKG på torsdag men ringde nyss och bokade om tiden. Ingen idé att göra när jag haft en infektion i kroppen så nära inpå. Så 18 maj blev det istället, på två veckor ska jag väl förhoppningsvis ha kryat på mig :)

2000m rodd och lite övningar för bröst, axlar och armar avklarat. Så slut i armarna att det är lite jobbigt att äta frukost. Ehm, eller ja, att äta frukost nummer två rättare sagt. :D Mosade i mig lite kvarg innan gymmet, brukar egentligen träna innan frukost, men det ska jag sluta upp med nu. SÅ mycket mer ork och energi när jag åt något litet innan.

Vilken skön helg jag har haft trots att det har spöregnat konstant. IMAX i 3D var över förväntan och jag har käkat så mycket god mat (och godsaker) :D Helgerna har verkligen blivit heliga för mig - de ska vara fria från stress och måsten. Det har gjort det så mycket enklare för mig att sköta allting på varddagarna också, det blir liksom en självklar del av varddagen att träna och inte äta godis när man gör det på helgen istället. Äntligen har jag hittat en balans som fungerar för mig

Om ett par timmar är det dags för veckans första benpass!

@Monifa Välkommen! Låter som du tränar mycket och har roligt när du tränar och har roliga målsättningar. Har du tränat mycket och sprungit lopp och sådant länge?

Fina ögon @LindgrenV! :D Och jäkligt härliga kläder!

@Qelina, du MÅSTE inte få tre godkända resultat och flytta upp en klass på en gång. Ge det den tiden det tar, försök se tävlingarna som träningar och en bra chans att öva. Du och vovve är ju jätteduktiga, och lägg inte för stor press på dig själv, gör inte hundtränandet till massor av måsten med ångest och dåligt mående som följd.

Stor kram @cili!
Du har ju rätt, det är bara det att det blivit en fix idé att jag måste ha tre godkända resultat under våren och sommaren och som allra senast i höst. Men om jag ser på det hela utifrån spelar det ju ingen roll, vi tränar ju för att det är roligt och för att vi ska bli mer samspelta och hunden ska få jobba, Jag vill tävla men måste lära mig hantera det bättre. Eller så kanske jag ska ta en paus. Har hittat några tävlingar inom en timmes bilresa från mig men det är så svårt för jag har ingen bil och mina föräldrar använder sin bil så ofta så det är svårt att låna den. Bestämmer på söndag efter den tävlingen hur jag ska göra framöver, tyvärr tror jag det kommer gå dåligt då för det ska regna och min vovve hatar regn och blir den mest miserabla varelsen i världen... Tack för lite perspektiv på det hela, det behövs.

Var inte ens korean bbq bra? :O @Sleepan Det har jag inte för mig var sött när jag åt det.. Men vad roligt att semestern vart bra!:)

-------------

Igår gjorde jag pass 4, 5 och 6. De var alla ganska korta så gjorde en på morgonen, en på lunchen och en på kvällen! Hinner förhoppningsvis nr 7 idag, sen ska vi på fest! :D
Haha, nä. Inte ens den var god! :p fast vi hamnade på ett ställe där den nog inte var så bra, helt enkelt. Sen hade vi ingen aning om vad det var vi åt heller, haha.

@Andromedae Jag tror faktiskt att jag föddes pigg och aktiv, de har beskrivit mig som en väldigt pigg bebis, jag började gå tidigt, ville inte åka vagn utan ville gå eller springa, hade svårt att sova osv. Har tränat hela livet, oftast flera träningsformer samtidigt och fått mycket vardagsmotion och samtidigt alltid haft häst. Har provat på fotboll, basket, aerobic, box, zumba, step, dans, karate, löpning,tennis, simning, medelpass och en massa annat. Den enda idrotten jag inte gillar är egentligen skolgymnastiken man hade i grundskolan och gymnasiet, jag hatade den. Glad att aldrig mer behöva vara med på skolgymnastik :p

Hanterade ångest genom att röra mig även innan ätstörningen. Jag är ingen person som är nöjd med att ligga i soffan en dag, jag måste få ut och röra mig för att få någon sorts ro. Och jag gillar känslan när jag t.ex. löptränar, det blir som meditation för mig och efteråt fylls jag av massor av endorfiner och jag blir jätte pigg. Saknar träningen nu :(

Nu får jag min "träningsdos" genom promenader och från och med imorgon från hästlivet. Blir lite aktivitet i alla fall med mockning och ridning men inget jag räknar som träning. Men skönt att vara ute och göra något istället för att sitta still, blir såååå uttråkad om jag måste vila eller inte har något att göra.

Idag går jag runt med go träningsvärk i hela kroppen, det märks att det var ett tag sen sist jag tränade. Har precis tagit en tupplur för jag har varit supertrött hela dagen, vet inte om det kan ha något med träningen att göra kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel