Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fasiken, om fyra timmar har jag min näst sista tenta någonsin och jag är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen :nailbiting: Jag har pluggat rätt bra och det kändes som att jag kunde det igår, men herregud jag hatar de här sista timmarna innan som bara är fulla av tvivel och ångest. Som grädde på moset vaknade jag med inte bara en utan två förkylningsblåsor, skrapig hals och rinnande näsa. Great. :meh:

Äsch, det kommer att gå bra det här. Jag ska bara gå dit och göra det, och innan jag vet ordet av är det över! Jag har inte blivit underkänd i något på de 16 år som jag gått i skolan, så varför skulle det hända nu?

Efter tentan ska jag ta med pojkvännen på en överraskningstur till ett herrgård en bit utanför stan där vi ska äta middag och bo över i natt. Han fyller år på torsdag, men eftersom det råkar vara samma dag som jag flyger till Sverige (jag gjorde det inte med flit, jag lovar!) så får vi fira idag istället. Han har ingen aning om var vi ska men de har en jättefin restaurang, lyxigt boende och det ligger perfekt bland en massa lättare vandringsleder som jag hoppas att vi kan utforska efter frukost imorgon. Åh vad mysigt det ska bli!

Lät helt underbart med hotellvistelsen! Och lycka till med tentan. :) Klart det kommer gå bra!

@snow Grymt jobbat som tog dig igenom det och nådde ditt mål med träningen för dagen! :)

KL

Har motionerat på arbetstid jag då jag gjorde en vattendragsvandring på ca 4,5 km, vilket tog ca 2 h. :) Att följa ett vattendrag kan vara klurigt, man får ducka och hoppa och gå omvägar och rakt genom buskarna... men i gengäld får man vara ute i naturen och slippa kontoret för en stund. :up: Så himla trött nu efteråt bara, det är mycket bättre att göra sånt här på eftermiddagen så man får gå hem när man är klar!

Igår bakade jag en kladdkaka med kokostosca som topping, längtar efter att gå hem och sätta tänderna i den. :D

Dagens egentliga planer blev inställda p.g.a. besvärande regn från helvetet, så istället blev det en halvtimmes promenad med hästen. Jag hade räknat med att rida, så jag hade ridstövlarna på mig, så det fick bli lite som det blev, de är inte världsbäst att gå i direkt. :p

I morgon ska jag visst till tandläkaren för undersökning och utvärdering inför kommande tandutdragning :nailbiting:

Tentan är i princip färdig, har lite tid på mig imorgon också så förhoppningsvis kan det gå vägen. Jobbig tentq den här gången, inte innehållsmässigt men motivationsmässigt. Det är såååå tråkigt med organisationspsykologi :wtf:

Kom iväg på aeorobicsen vid fem, precis ätit en god middag fullproppad med gröna grönsaker (var sååå sugen på broccoli, ärtor och haricot verts haha :p). Hade tänkt mig soffläge resten av kvällen men sambon ville ta en promenad så blir kanske det om min stackars kropp som är fylld med träningsvärk orkar med :p

Min motivation är i botten. Träna och promenera ligger sist på prioriteringslistan. Äta och leva ligger på första plats. Jag sköter maten bra men att äta frukost klockan tolv kommer straffa mig till slut.

Sen mår jag inge bra alls överhuvetaget. Metallsmak i munnen och för någon dag sen blev jag otroligt åksjuk vilket inte hänt på ett tag. En irriterande huvudvärk ligger och gror längst in i skallen.

Jag måste få ordning på sömnen, gå upp i tid och lära mig käka frukost direkt jag vaknar annars kommer magkatarren vara tillbaka vilken dag som helst.

Ursäkta för ett tråkigt inlägg. Jag behövde bara klaga lite!

Zumba idag, kändes okej men hade lite ont i ryggen som kändes av i vissa rörelser, ingen aning om vart det kommer ifrån... Hoppas det försvinner av sig själv. Gymmet har en utmaning just nu med 8 gruppträningspass under maj där man måste ha minst ett från varje kategori av de passen som finns. Om man gör det får man vara med i en utlottning av priser frångymmet. Tänkte försöka ge det en chans! Brukar ju bara träna en dag i veckan, men för en månad orkar jag nog lägga in extra pass.

Har börjat ta receptfria allergimediciner nu för jag har varit snuvig i två/tre veckor utan att det har blivit varken bättre eller sämre vad jag än gör, så jag misstänker att jag är lite pollenkänslig. Känns bättre redan efter första tabletten så jag hoppas att jag slipper gå runt och känna mig förkyld nu!

5,5 kilometer promenad, done. Nöjd med tanke på att regnet står som spön i backen och jag minst av allt var sugen på att gå ut egentligen.

Blev ingen prommis idag för det började ösa ner regn! Jag vägrar dåligt väder :p Jag tänkte att jag kör ett pass imorgon på lunchen istället, och ev en promenad på kvällen då.

Min dag sket sig totalt efter lunch. Från att ha varit glad att det är sista dagen innan en dags ledighet, till att få veta att Minimannen är borta :cry: Har letat hela kvällen men hittar honom inte :cry:

Min dag sket sig totalt efter lunch. Från att ha varit glad att det är sista dagen innan en dags ledighet, till att få veta att Minimannen är borta :cry: Har letat hela kvällen men hittar honom inte :cry:

Fy sjutton :( Delade efterlysningen på facebook, hoppas han blir återfunnen snabbt! Kram :heart

Kan någon ge mig tålamod?
Fick prova att skumpa runt lite på hästrygg igår när vi hade sitsträningsteori. Så länge jag red utan stigbyglar kändes foten bra, med stigbyglar kändes de sämre än vad jag hade hoppats på.
Idag tänkte jag testa att simma lite. Tänkte att det kunde vara snällt mot foten, men ändå lite aktivt. Jag klarade 150 m innan jag gav upp, med insikten om att det nog inte skulle bli bättre efter ytterligare några längder. Så nu försöker jag få mig själv att begripa att jag ska hålla mig i soffan/sängen i nån vecka till. Får väl distrahera mig med att äta glass.... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar