Fy fasiken, om fyra timmar har jag min näst sista tenta någonsin och jag är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen Jag har pluggat rätt bra och det kändes som att jag kunde det igår, men herregud jag hatar de här sista timmarna innan som bara är fulla av tvivel och ångest. Som grädde på moset vaknade jag med inte bara en utan två förkylningsblåsor, skrapig hals och rinnande näsa. Great.
Äsch, det kommer att gå bra det här. Jag ska bara gå dit och göra det, och innan jag vet ordet av är det över! Jag har inte blivit underkänd i något på de 16 år som jag gått i skolan, så varför skulle det hända nu?
Efter tentan ska jag ta med pojkvännen på en överraskningstur till ett herrgård en bit utanför stan där vi ska äta middag och bo över i natt. Han fyller år på torsdag, men eftersom det råkar vara samma dag som jag flyger till Sverige (jag gjorde det inte med flit, jag lovar!) så får vi fira idag istället. Han har ingen aning om var vi ska men de har en jättefin restaurang, lyxigt boende och det ligger perfekt bland en massa lättare vandringsleder som jag hoppas att vi kan utforska efter frukost imorgon. Åh vad mysigt det ska bli!
Lät helt underbart med hotellvistelsen! Och lycka till med tentan. Klart det kommer gå bra!
@snow Grymt jobbat som tog dig igenom det och nådde ditt mål med träningen för dagen!
KL
Har motionerat på arbetstid jag då jag gjorde en vattendragsvandring på ca 4,5 km, vilket tog ca 2 h. Att följa ett vattendrag kan vara klurigt, man får ducka och hoppa och gå omvägar och rakt genom buskarna... men i gengäld får man vara ute i naturen och slippa kontoret för en stund. Så himla trött nu efteråt bara, det är mycket bättre att göra sånt här på eftermiddagen så man får gå hem när man är klar!
Igår bakade jag en kladdkaka med kokostosca som topping, längtar efter att gå hem och sätta tänderna i den.