Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in som ny i tråden! :)

Min träning består typ av att jag rider på helgerna, gymmar en del under veckorna och då och då ger mig ut och cyklar eller något. Jag vill gärna komma igång mer, men mot mig har jag ett skelett som inte riktigt håller för det jag vill och en irriterande benägenhet att vara förkyld flera veckor i sträck alldeles för ofta (detta pga att världens mest fantastiska medicin mosar mitt immunförsvar :up:). Ja, och att jag pendlar mellan två orter och har gym på ena stället och hästen på andra, + en utbildning som är rätt tidskrävande mellan varven.

Mina mål:
*Bygga upp coremuskulaturen, ffa för att hjälpa min brutna ryggkota
*Bli starkare och piggare
*Kunna göra en pull-up utan hjälp före jul
*Kunna komma igång och jogga lite :love:. Det är så härligt att göra det, men min rygg och resten av mitt skelett är inte alltid med på tåget.
*Bli jämnare i benstyrkan, och framförallt bygga upp mitt trasiga/svaga vänsterben så att jag kan driva hästen bättre :cool:
*Få mer muskelmassa, men samtidigt får jag inte gå upp i vikt alls eftersom hästen råkar vara i ponnymodell :meh:
*Kunna göra lite allmänt coola och lekfulla grejer som att gå armgång och svinga omkring på en stång

Idag blev det ett pass på gymmet med lats och ben. Till min hjälp hade jag mina mycket starkare roomies, rätt perfekt eftersom de har tränat i åratal så jag som fortfarande känner mig lite ny och osäker behöver bara hänga på :).

Jag är såå trött den här veckan! Fattar inte varför men behöver dels skaffa ny allergimedicin och dels spökar halsontet.

Har iallafall gjort en träningsplanering för mig själv för den kommande veckan för första gången på evigheter. Hänger ju på att jag halsontet försvinner men då inkluderar den både ett gymbesök, en löptur med mamma och känns helt överkomlig!

Hoppar in som ny i tråden! :)

Min träning består typ av att jag rider på helgerna, gymmar en del under veckorna och då och då ger mig ut och cyklar eller något. Jag vill gärna komma igång mer, men mot mig har jag ett skelett som inte riktigt håller för det jag vill och en irriterande benägenhet att vara förkyld flera veckor i sträck alldeles för ofta (detta pga att världens mest fantastiska medicin mosar mitt immunförsvar :up:). Ja, och att jag pendlar mellan två orter och har gym på ena stället och hästen på andra, + en utbildning som är rätt tidskrävande mellan varven.

Mina mål:
*Bygga upp coremuskulaturen, ffa för att hjälpa min brutna ryggkota
*Bli starkare och piggare
*Kunna göra en pull-up utan hjälp före jul
*Kunna komma igång och jogga lite :love:. Det är så härligt att göra det, men min rygg och resten av mitt skelett är inte alltid med på tåget.
*Bli jämnare i benstyrkan, och framförallt bygga upp mitt trasiga/svaga vänsterben så att jag kan driva hästen bättre :cool:
*Få mer muskelmassa, men samtidigt får jag inte gå upp i vikt alls eftersom hästen råkar vara i ponnymodell :meh:
*Kunna göra lite allmänt coola och lekfulla grejer som att gå armgång och svinga omkring på en stång

Idag blev det ett pass på gymmet med lats och ben. Till min hjälp hade jag mina mycket starkare roomies, rätt perfekt eftersom de har tränat i åratal så jag som fortfarande känner mig lite ny och osäker behöver bara hänga på :).

Välkommen! Och vilka härliga mål du har :)

Hoppashoppas tanden är på G att ge sig! @zassoo

Grymt jobbat med löpningen @snow, låter som ett sjukt jobbigt pass:p

Core + kladdkaka låter som en perfekt kombo @Emtherlia :D

Håller tummarna att din katt (?) kommer tillbaka @LindgrenV!

-----------

Så, uppstigning i morse kl 5.45 för att hinna med en halvtimmes morgonyoga och dusch. Så himla värt dock, ÄLSKAR att starta morgonen med yoga. Idag var det dag 9 - nån "detox"-yoga med lite goa twists o grejer:up:

Riktigt varmt här idag, strålande sol och 30 grader! Var precis på en marknad i trakten för att stötta våra nya kompisar som precis startat ett smoothie-stånd där. Så drack precis en så sjukt god smoothie med banan, kaffe och choklad:d:d Fett stor marknad med så strosat runt där ett tag:) Nu chill och lunch innan lite mer jobb i em!

Imorgon satsar jag på dag 10 (sun salutations) på morgonen och sen en ashtanga-yogaklass på kvällen:bump:

Hoppashoppas tanden är på G att ge sig! @zassoo

Grymt jobbat med löpningen @snow, låter som ett sjukt jobbigt pass:p

Core + kladdkaka låter som en perfekt kombo @Emtherlia :D

Håller tummarna att din katt (?) kommer tillbaka @LindgrenV!

-----------

Så, uppstigning i morse kl 5.45 för att hinna med en halvtimmes morgonyoga och dusch. Så himla värt dock, ÄLSKAR att starta morgonen med yoga. Idag var det dag 9 - nån "detox"-yoga med lite goa twists o grejer:up:

Riktigt varmt här idag, strålande sol och 30 grader! Var precis på en marknad i trakten för att stötta våra nya kompisar som precis startat ett smoothie-stånd där. Så drack precis en så sjukt god smoothie med banan, kaffe och choklad:d:d Fett stor marknad med så strosat runt där ett tag:) Nu chill och lunch innan lite mer jobb i em!

Imorgon satsar jag på dag 10 (sun salutations) på morgonen och sen en ashtanga-yogaklass på kvällen:bump:

Alltså, ditt liv låter så jäkla fint! :)
Först och främst för att du är i världens härligaste land, men allt låter så gött!

Idag inser jag hur bra roddmaskiner faktiskt är... Rodde en kvart igår på Crossfiten (för att kunna jämföra och se hur långt jag klarar nästa gång vi har så kallade testveckor, vilket vi har nu) och det känns rejält idag.
Hoppade även upp på låda, och klarade äntligen "normalhöjden"! Hjärnan sätter stopp, men igår gick det. :D höjden är ju inga problem egentligen, men huvudet håller inte med :p

Idag inser jag hur bra roddmaskiner faktiskt är... Rodde en kvart igår på Crossfiten (för att kunna jämföra och se hur långt jag klarar nästa gång vi har så kallade testveckor, vilket vi har nu) och det känns rejält idag.
Hoppade även upp på låda, och klarade äntligen "normalhöjden"! Hjärnan sätter stopp, men igår gick det. :D höjden är ju inga problem egentligen, men huvudet håller inte med :p

En av mina kompisar pratade om exakt samma sak angående dessa berömda lådor :p Hon säger att huvudet verkligen inte vill och att man måste bestämma sig inför varenda hopp att faktiskt hoppa. Gör hon det inte ganska snabbt så blir det kört, och då måste hon gå ett varv runt och sen hoppa upp direkt för ju längre hon väntar desto mer stopp sätter hjärnan :p

@LindgrenV Gud så tråkigt :( Håller alla tummar och tår för att han dyker upp snart igen! Antar att du har kikat alla vrår och sånt där han kan ha fastnat eller blivit inlåst?

Idag är himlen knallblå här och väderprognosen säger 18 grader sol hela dagen! :D Jag har en tenta imorgon men tänkte ta med boken ut och läsa inför den. Ser ut att blåsa lite tyvärr men hoppas det är ljumma vindar.

Jag har dock två sår efter blåsor precis ovanför brösten (jag tejpade mina bröst för att kunna ha en viss klänning på bröllopet i helgen) men den tejpbiten som liksom höll upp allting skapade nog för mycket friktion så det blev två stora vattenblåsor där. Nu är de spräckta och det är alltså två sår. Visst bör man inte ligga i solen med läkande sår? Får täcka för dem i så fall...

Hm, jag hade en konstig dag igår, ena stunden jätteglad och andra stunden nere i ett svart hål. Det var ganska länge sen som jag mådde så, försöker hitta orsaken till varför men det är inte alltid enkelt. Idag blir det veckans andra benpass, sen när jag kommer hem så ska jag göra lite meditation, avslappningsövningar och kanske yoga/stretching. Det brukar kunna få mig på banan igen

Tack för välkomnandet! :)

Och åh vad härligt det låter med alla som har sol! Här regnar det, men då kan man alltså ändå hoppas att våren är på väg, någonstans :p. Så det blir nog gym inne idag i alla fall.

@cherie , ja jag tror att du tänker bra med att lägga något på såren när du solar :).

Alltså, ditt liv låter så jäkla fint! :)
Först och främst för att du är i världens härligaste land, men allt låter så gött!

Vi har det så himla bra här verkligen! Drömliv helt klart:love: Men, så länge familj och speciella vänner är så långt borta har jag svårt att känna mig helt tillfreds, det enda smolket i bägaren just nu! :)

Kan någon ge mig tålamod?
Fick prova att skumpa runt lite på hästrygg igår när vi hade sitsträningsteori. Så länge jag red utan stigbyglar kändes foten bra, med stigbyglar kändes de sämre än vad jag hade hoppats på.
Idag tänkte jag testa att simma lite. Tänkte att det kunde vara snällt mot foten, men ändå lite aktivt. Jag klarade 150 m innan jag gav upp, med insikten om att det nog inte skulle bli bättre efter ytterligare några längder. Så nu försöker jag få mig själv att begripa att jag ska hålla mig i soffan/sängen i nån vecka till. Får väl distrahera mig med att äta glass.... :meh:

Åh vad drygt! Dumma fot. Vi kan bilda klubb, jag måste också hålla mig lugn ett tag till, dötrist är det!

Välkommen @Vira ! :)

@Luem Hoppas du känner dig bättre. Jag kan också bli sådär ibland och det är sjukt frustrerande, helt plötsligt är man bara deppig och kan inte riktigt säga varför. Ingenting som har hänt eller så, bara deppigt. Träning brukar vara bra medicin :)

@cherie @Emtherlia Fusk, jag vill också ha sol! Här har det ösregnat hela morgonen :meh:

Sol här också! :D Så jag ska motionera hojen.. ;) och vila låret inför matchen på fredag, jobbar i natt så det blir gymmet när jag slutar imornbitti! :)

Tjohoo, sol här också! Fick glädjen att jobba ute lite idag också med något så avancerat som att gräva några gropar för hand med spade. :D Jätteskönt att få vara ute, det behövs verkligen efter den press och stress som varit hela vårvintern! Detta är en ganska fullspäckad vecka med mycket som händer just nu också, men det är en lagom press och mest kul grejer både privat och på jobbet. :) Fick dessutom en jättefin, jobbrelaterad komplimang idag av en kollega som verkligen värmde! Så skönt att få bekräftelse för att man sliter och pressar sig själv. :up:

Smolket är att knäna är sura på mig idag efter gårdagens vattendragsvandring, trist... Men det får vara som det är, har saker jag både måste och vill göra som innebär en hel del rörelse i skog och mark. Jag får väl blunda mentalt, eller nåt. Ska rida idag så jag får hitta på något försiktigt och kanske mest bara skritta utan stigbyglar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar