Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte att jag under core passet i morse kunde känna en smärta i mitt vänstra lår. Jag har antagligen fått en bristning i nån muskel på ytterlåret. Jag har ett enormt blåmärke lika stort min handflata och dessutom är det rätt så duktig svullet. Men oooorka!

@Mineur, om du vill och kan får du gärna dela med dig av din cirkelträning, jag funderar på om det kan vara något för mig att göra hemma. :)
Absolut! Jag har inte testat det än så jag har ingen aning om hur tufft det faktiskt är och kan behöva ändra lite, men något sådant här hade jag tänkt mig i alla fall:

Session ett:

1. Mountain Climbers (30 sekunder)
2. Leg Raises (30 sekunder)
3. Armhävningar (15 st)
4. Jump Squats (30 st)
5. Plankan (1 min)
6. Burpees (1 min)

10 sekunders vila mellan varje övning, 20 sekunders vila mellan varje varv, totalt 3 varv.

Session två:

1. Long jumps (1 min)
2. Reverse Plank (30 sekunder)
3. Walking Lunges (50 st per ben)
4. Sidoplankan (30 sekunder)
5. Crucifix Plank (30 sekunder)
6. Renegade Man Makers (10 st)

10 sekunders vila mellan varje övning, 20 sekunders vila mellan varje varv, totalt 3 varv.

Jag har precis sprungit nästan 16 km i riktig lågpulsfart. Joggade på och lyssnade på radio och hade det gött i solen. Benen var lite trötta efter gårdagens pass men jag tror att de fixar lätt jogging så här dagen efter.

Vill gärna visa en film som jag och min sambo gjort efter en ridhelg vi gjorde i början av april. Vi sov över i torpet som syns i filmen (tror att jag kanske har nämnt detta i tråden?) och hade det helt fantastiskt mysigt :love:. Inte lika lyxigt som @Mineur och hennes jacuzzi men att rida, grilla, sitta framför öppna spisen och dricka vin skenet av en oljelampa är helt OK det med kan jag försäkra :p.

Hahaha, "Mineur och hennes jacuzzi" - vilken hemskt snobbig lyxlirare jag låter som! Oavsiktlig - men ack så välkommen - lyx. :D Det du upplevde är ju dock sexton gånger lyxigare kan jag tycka, bara det att du hade tillgång till hästar seglar rätt högt på min lista! Åååh jag ska äntligen få klappa häst på söndag, du anar inte som jag längtar!

Just nu gör jag klassikern: har tusen grejer att göra men hamnade på buke... :up: Är bara så himla trött men jag måste diska ett diskberg, packa, fixa stöd till en gurkplanta och inte glömma något viktigt på kuppen. Har cirka tusen saker i huvudet just nu och gjorde precis klart lite jobb såhär på kvällskvisten.

Men jag har hunnit med en skön ridtur i skogen så jag borde inte klaga! Dessutom hade jag inga problem med tänderna förutom visdomstanden, det var en lättnad! :) Nu ska jag bara försöka sparka mig upp ur soffan... :cautious:

Mina roomies utlyste vilodag och jag har ont i halsen, så idag blev det absolut ingenting gjort. Nya tag imorgon och hoppas att halsen är ett falsklarm, den brukar göra så rätt ofta så jag vet inte riktigt när jag ska ta det på allvar :p.

Åh vad jag är glad att jag hann med Metafit idag, för det var precis så underbart (och svettigt överjävligt) som jag mindes det! Det är definitivt något jag kommer att sakna de kommande veckorna, begreppet "slutkörd" får liksom en helt ny innebörd... And I love it!

Nu ska jag packa :bump:

Mina roomies utlyste vilodag och jag har ont i halsen, så idag blev det absolut ingenting gjort. Nya tag imorgon och hoppas att halsen är ett falsklarm, den brukar göra så rätt ofta så jag vet inte riktigt när jag ska ta det på allvar :p.
Min hals krånglar också rätt mycket såhär års och åtminstone i mitt fall beror det på en mild variant av pollenallergi. Kan det vara något liknande för dig?

Min hals krånglar också rätt mycket såhär års och åtminstone i mitt fall beror det på en mild variant av pollenallergi. Kan det vara något liknande för dig?
Nej som tur var inte det, jag fick testa som en övning i min utbildning (pluggar till läkare, så med alla övningar blir vi genomundersökta från topp till tå :p) och jag är inte allergisk :). Däremot så tar jag en medicin som minskar ned mitt immunförsvar, så det har blivit lite oberäkneligt - på plussidan blir jag aldrig riktigt dunderförkyld med feber, på minussidan får jag långdragna och diffusa förkylningssymptom som kan komma och gå i veckor utan att jag vet om det är allvar eller inte och vad jag vågar göra med träningen :cautious:.

Har haft världens bästa kväll! Efter jobb 8-16 har jag varit på biblioteket och lånat böcker, tagit en 2 timmars promenad med några kompisar (nåja, 1,5. Sista stunden bestod av att sitta på en bänk och äta glass, åkt motorcykel för första gången i mitt liv och spanat på vilda djur, och avslutade med 20 min yoga (dag 12 på adriene+lite fritt sen).
Bra dag som sagt, lite mycket socker bara. I hallen står kläderna packade för morgondagens gym och på eftermiddagen är promenaden planerad. Det är så vansinnigt vackert med alla vitsippor så här års så kameran ska få göra mig sällskap i ravinen.

Känns som att jag fått in riktigt bra rutiner som standard nu med promenader, hundträning och cykling. Bättre mat och lite styrketräning på det så!

Morn! :)
Snart är 12h jobb slut och jag ska ner i gymmet 1h innan jag drar hem och kraschar i säng! Armar och mage står det på schemat idag! :up:

Jag vet inte riktigt vad som är dagens plan. Jag är lite sugen på att testa Piloxing vid 17:00 men om det är fint väder så kanske jag hellre är utomhus?

Hann inte avboka ett Power-pass i tid, så nu får jag vackert pallra mig dit om en stund.
Hade egentligen tänkt att jag skulle göra ett lugnt pass ute i gymmet för mig själv, men så blev det inte nu.

Känner mig inte ett dugg sugen just nu. Men det lär kännas skönt när det väl är gjort.

I'm back bitches (;))
Har nu hunnit flytta 80 mil norrut och installerat mig på nya jobbet :D Träningen har blivit väldigt lidande men nu ska jag ta tag i den igen när alla grejer börjar komma på plats :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar