Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pulsklockan är fantastisk! Det är jätteroligt och peppande att se hur pulsen förändras över tid. Vilken har du köpt?
Hojta till om du vill ha tips på tester att göra med en sån :)

En Garmin Fenix 3..:o:angel::D Så jag ljög inte, verkligen svindyr.. vet inte om det går o hitta en dyrare... haha men jag är lite allt eller inget och har haft ett år av nörderi, fastnade för fenix2 förra året men tyckte den hade massvis med brister. Nu kom f3 i vinter och jag bara kunde inte stå emot längre... Mina två osäkerheter just nu är hur bra den kommer passa min på min handled (är ju rätt maffig klocka) och att den just nu verkar ha lite problem med gps:n i skogen, håller tummarna att de är ett mjukvarufel som fixat innan jag får hem min. Komiskt att jag nördar ner mig i träningsklockor när jag inte ens tar mig fan i att träna själv... Men nu jävlar!:devil:

Idag är jag ledig så det blev sovmorgon och sen har jag hängt hos min syrra ihop med henne, mamma och systerdöttrarna. Mysigt! :love:

Nu har jag precis tryckt i mig en kycklingkebabrulle från Linas Matkasse. Sååå goood!
Strax innan 19 ska jag träna. Maxtest i bänkpress och pull ups... Jättekul med Maxtest i pull ups när jag inte ens kan göra en. Hahaha.

En och en halv timmes ridning även idag, men idag var verkligen ett sånt där pass där ingenting fungerar, när alla yttre omständigheter (blåst, nyfikna hästar i hagen bredvid samtidigt som min har käkat citroner till frukost och en miljard lastbilar som hon hatar som kör förbi precis vid staketet, plus en spegel som reflekterade solljus otroligt obehagligt) motarbetar en och man bara känner för att... typ ge upp och gå in för att bli bäst på något stillsamt, typ korsord istället. Jag fick jobba i alla fall.

Beslöt mig för att byta ut simning mot cykel (för det var ju just simning som jag kände "FY FAN" inför idag, okänd anledning). Så för en stund sedan bröt jag mitt typ tioåriga cykelcelibat och kom faktiskt iväg på en sexkilometersrunda! Haha det är väl ingenting för folk som brukar cykla men för mig som ägnade första tre kilometerna åt att fundera på om trottoarkanterna faktiskt brukade vara så höga så kändes det gott och väl nog! :D

Jag är jättestolt! Fast man hade ju kunnat tro att min inbyggda rumpstoppning skulle fungera lite stötdämpande. Så var inte fallet :o

Beslöt mig för att byta ut simning mot cykel (för det var ju just simning som jag kände "FY FAN" inför idag, okänd anledning). Så för en stund sedan bröt jag mitt typ tioåriga cykelcelibat och kom faktiskt iväg på en sexkilometersrunda! Haha det är väl ingenting för folk som brukar cykla men för mig som ägnade första tre kilometerna åt att fundera på om trottoarkanterna faktiskt brukade vara så höga så kändes det gott och väl nog! :D

Jag är jättestolt! Fast man hade ju kunnat tro att min inbyggda rumpstoppning skulle fungera lite stötdämpande. Så var inte fallet :o

Vet du, jag tycker verkligen att du ska vara stolt! Du hade lätt kunnat ge efter för rösten som undrade om du verkligen behövde träna idag, soffan är ju så skön? Men det gjorde du inte! Jag tycker det är helt rätt att gå på känsla, du kände inte för att simma så du bytte ut det mot en annan träningsform. Super! :)

Dagens motion blev en kort löptur. Jag brottas fortfarande med att få jävligt-ont-som-faan-håll, verkar som att min kropp behöver springa ofta för att inte få håll, nu när jag springer sporadiskt så får jag ju håll varenda gång.:rage:

Jag hann hem innan regnet kom iaf:D

Nu sitter jag och väntar på jympapasset på Friskis! Iklädd plåster från top till tå :p (flera skavsår på fötterna, vaccinationer och två vattenblåsor ovanför brösten). Ser helt knäppt ut.

Idag har det blivit bra med träning, två promenader (totalt strax över milen) och nu ett jympapass. Skön tentadag ändå! :bump:

En Garmin Fenix 3..:o:angel::D Så jag ljög inte, verkligen svindyr.. vet inte om det går o hitta en dyrare... haha men jag är lite allt eller inget och har haft ett år av nörderi, fastnade för fenix2 förra året men tyckte den hade massvis med brister. Nu kom f3 i vinter och jag bara kunde inte stå emot längre... Mina två osäkerheter just nu är hur bra den kommer passa min på min handled (är ju rätt maffig klocka) och att den just nu verkar ha lite problem med gps:n i skogen, håller tummarna att de är ett mjukvarufel som fixat innan jag får hem min. Komiskt att jag nördar ner mig i träningsklockor när jag inte ens tar mig fan i att träna själv... Men nu jävlar!:devil:
Blir perfekt träningsmotivation ;) Första träningspasset = svindyrt. Ju fler träningspass = ju billigare per pass :D
Sådär tänker jag med min cykel. Hittills är det tre jävligt dyra mil den rullat, men nu regnar det ju och cykeln kanske inte vill bli blöt :angel: (sa jag att den bor i mitt källarförråd, så att jag varje gång måste lirka ut den därifrån och sen kånka den upp till markplan eftersom den nog inte vill stå ute?)

Fick hem min gpsklocka på posten idag. Den har varit på äventyr i Västerås (läs: jag glömde den i pojkvännens bil efter att han varit med mig när jag sprungit lopp). Så nu ska jag in och analysera mitt resultat :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar