Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hoppar även jag in i denna tråd! Har följt länge i tystnad (har skrivit lite i tidigare trådar, säkert ett år sen minst) men nu är det dax tycker jag, är så härlig stämning här!

Har alltid tränat, mer eller mindre. Men varit ganska lugnt senaste året, då jag helt enkelt prioriterat bort det. Har "bara" roat mig med lite lättare springturer (3-7km några gånger i veckan) och ridningen (4-7dagar). Men blev anmäld till Action Run i Örebro den 19 september. Fick det av min kompis som tyckte det verkade kul, och vilken morot det är! Nu ska jag i storform och ge gärnet!

Måste jobba både på konditionen och styrkan, även om jag är i ganska god grundfysik om jag får säga det själv. Men det kan alltid bli bättre!

I dag har jag roat mig med att sitta på universitetet och sen jobbat i sammanlagt 13 timmar, mycket stilla alltså. Så jag avslutade dagen med en löprunda och lite styrkeövningar hemma.

Tips på bra hemma övningar som inte kräver utrustning? Och är det någon som vet någon annan övning än situps och benlyft som stärker de musklerna? Jag kan inte ligga på rygg på marken då jag har en kota som är lite knasig, men gillar annars just benlyften. Har försökt göra dem i sängen, men funkade inte riktigt.

Mina favoriter för magen är båten, boll från sida till sida och "situps" där man sträcker ut kroppen och sen drar ihop sig till en boll, om du förstår hur jag menar. Den kräver ju dock att man ligger på golvet. @Esswe och välkommen!

Idag var det halsonda borta, så det blev ett rejält pass på gymmet med core, armar och bröst. Ja och lite lats då, "bara" 35 kg kvar tills jag kan göra en pull-up :D. Men det är roligt i alla fall, det blir så mycket roligare när jag har sällskap som peppar och tvingar mig att byta mot högre vikter när de tycker att jag mesar :p.

Sömnen går dock åt skogen, jag fattar inte att det ska vara så svårt att lära sig att börja plugga tidigare än 22.00 dagen innan jag har seminarium/PBL :meh:.

Blir perfekt träningsmotivation ;) Första träningspasset = svindyrt. Ju fler träningspass = ju billigare per pass :D
Sådär tänker jag med min cykel. Hittills är det tre jävligt dyra mil den rullat, men nu regnar det ju och cykeln kanske inte vill bli blöt :angel: (sa jag att den bor i mitt källarförråd, så att jag varje gång måste lirka ut den därifrån och sen kånka den upp till markplan eftersom den nog inte vill stå ute?)

Fick hem min gpsklocka på posten idag. Den har varit på äventyr i Västerås (läs: jag glömde den i pojkvännens bil efter att han varit med mig när jag sprungit lopp). Så nu ska jag in och analysera mitt resultat :D

Haha sådär brukar jag alltid resonera om kläder som kanske kostar lite väl mycket. Men jag kommer ju att använda den så mycket att kostnaden per gång inte blir så mycket, inga problem. Att det sedan när jag kommit hem visar sig att plagget är för knasigt/uppklätt för att kunna användas var och varannan dag är en annan historia :p

Jäklar vad det skrivs, duktiga ni är! :bump:

Jag har sån handikappande träningsvärk i baksida lår från i förrgår, så det kommer att bli en riktig utmaning att ta sig igenom veckans sista träningspass, men jag är peppad. Sen blir det vila som vanligt fram till på måndag. Ikväll är det fest med jobbet, men jag tror att jag skippar det. Mitt mående har varit lite upp och ner den här veckan så jag ser ingen anledning att blanda in alkohol i ekvationen. Dessutom är myskväll med sambon, tacos och glass aldrig fel :love:

Veckans träning har varit as usual:
Mån: Ben
Tis: Överkropp
Ons: Ben
Tors: Överkropp
Fre: Ben + övrigt (brukar köra ett lite lättare pass med sånt som jag är sugen på att träna)
Lör: Vila
Sön: Vila

@Mineur Du är inte helt ovis du heller faktiskt! Tre portioner köttbullar låter som en alldeles fantastiskt bra idé :d (bara för det blev jag sugen på att sticka iväg till IKEA som ligger hyfsat nära mitt jobb och käka deras köttbullar till lunch. Inte som hemgjorda naturligtvis, men det funkar nog för att stilla detta akuta sug efter köttbullar som plötsligt uppstod!)

Vaknade så klart med smärta i vänstra knät imorse.. Så borde nog börja redan nu (läs:igår) o träna upp dem. Får ofta ont på nätterna när de är lite kallare och jag har legat still ett tag, någon ide vad det kan vara? Är också plattfotad, går hel knasigt och tror jag är överrörlig i vissa leder, som knäna... Så stabiliteten i knät och muskler runt det skulle nog passa fint. Någon som har bra övningar att göra hemma?

Jag har träningsvärk efter gräsklippningen :o :rofl: Ack vad jag saknar min mer vältränade kropp! :p Fortsätter med yoga och promenader så länge, tänker mig att jag bygger grunden för att kunna lägga på mer "riktig" träning sen.

Varning för klagomål som är OT:

Precis varit på cellprov för femte gången på 4 år eller nåt sånt. Alltså det suger. Nu blöder jag liksom utan att ens ha mens.:arghh:

Bra tips om yoga och hur en stel nybörjare börjar själv?

Jag har precis varit på massage och fick lite skäll :angel: Hela jag är ett stort blåmärke. Eller muskelknut för den delen. Det finns inte ett ställe där jag INTE har knutor, och utöver det har jag flera muskler som bokstavligt talat sitter fast. Jag brukar inte klaga till vardags, men har ju konstant huvudvärk och får faktiskt ont bara av att folk petar på mig. Så tänkte att det kanske kunde vara lite bra att ta hand om mig :angel:

Jag har precis varit på massage och fick lite skäll :angel: Hela jag är ett stort blåmärke. Eller muskelknut för den delen. Det finns inte ett ställe där jag INTE har knutor, och utöver det har jag flera muskler som bokstavligt talat sitter fast. Jag brukar inte klaga till vardags, men har ju konstant huvudvärk och får faktiskt ont bara av att folk petar på mig. Så tänkte att det kanske kunde vara lite bra att ta hand om mig :angel:

Tipsar som vanligt om Adrienne :angel: Här är en bra nybörjarvideo :)

Det behöver inte vara så krångligt med yoga. "Find what feels good" är verkligen huvudet på spiken, gör det som känns rätt. Sträck ut, hitta andningen, ägna lite extra tid åt de kroppsdelar som behöver lite kärlek. Om jag bara vill yoga lite lugnt brukar jag använda sittande och liggande positioner. Fokuserar då främst på axlar, nacke och höfter. Avslutar oftast genom att lägga mig på rygg med benen uppdragna mot magen och gungar från sida till sida för att få lite massage. Bara typ en kvart om dagen gör underverk tycker jag :)

Inser att jag ätit frukost hemma för första gången på hela veckan idag :p lyxig sådan med god smoothie och en macka med keso.
Får nog by r a ut dagens cykeltur mot yoga och promenad dock.

Jäklar vad det skrivs, duktiga ni är! :bump:

Jag har sån handikappande träningsvärk i baksida lår från i förrgår, så det kommer att bli en riktig utmaning att ta sig igenom veckans sista träningspass, men jag är peppad. Sen blir det vila som vanligt fram till på måndag. Ikväll är det fest med jobbet, men jag tror att jag skippar det. Mitt mående har varit lite upp och ner den här veckan så jag ser ingen anledning att blanda in alkohol i ekvationen. Dessutom är myskväll med sambon, tacos och glass aldrig fel :love:

Veckans träning har varit as usual:
Mån: Ben
Tis: Överkropp
Ons: Ben
Tors: Överkropp
Fre: Ben + övrigt (brukar köra ett lite lättare pass med sånt som jag är sugen på att träna)
Lör: Vila
Sön: Vila
Vad duktig du är, härligt och peppande att läsa dina inlägg tycker jag! Träningsvärk i baksidan av låren vet jag alltför väl hur det känns, herreguuud vad ont det kan göra! Fint att du är peppad att fortsätta ändå :D

@Mineur Du är inte helt ovis du heller faktiskt! Tre portioner köttbullar låter som en alldeles fantastiskt bra idé :d (bara för det blev jag sugen på att sticka iväg till IKEA som ligger hyfsat nära mitt jobb och käka deras köttbullar till lunch. Inte som hemgjorda naturligtvis, men det funkar nog för att stilla detta akuta sug efter köttbullar som plötsligt uppstod!)
Do it! En köttbulle eller tio har aldrig dödat någon (såvitt jag vet i alla fall)!

Jag har träningsvärk efter gräsklippningen :o :rofl: Ack vad jag saknar min mer vältränade kropp! :p Fortsätter med yoga och promenader så länge, tänker mig att jag bygger grunden för att kunna lägga på mer "riktig" träning sen.
Alltså förlåt, men gud vad jag fnissade när jag läste om träningsvärk orsakad av... gräsklippning! :rofl: Det var en fin påminnelse dock, om hur mycket den där vardagsmotionen faktiskt tar! Den skola icke underskattas :)

Varning för klagomål som är OT:

Precis varit på cellprov för femte gången på 4 år eller nåt sånt. Alltså det suger. Nu blöder jag liksom utan att ens ha mens.:arghh:
Men oj, hur kan det vara? Är det normalt att gå så ofta, och att dessutom blöda så mycket? Jag fyllde 23 ganska nyligen och har således bara ingått i kvoten som blir kallad i ca 7 månader, så jag vet inte riktigt hur det funkar. Hoppas du känner dig okej snart igen dock!

Usch ja, nu gav du mig ännu en påminnelse om att jag verkligen borde gå och få ryggen och nacken tillknäckt någonstans... Det har dock blivit lite av en ond cirkel för mig: jag har aldrig varit, och därför inbillar jag mig att det kommer att vara en massa fel på mig, vilket leder till att jag inte vågar gå dit, vilket leder till att det förmodligen blir ännu mera fel på mig osv osv osv... Det är typ som när man inte har varit hos tandläkaren på länge! Jag ska gå till tandläkaren för första gången på 3 år (:o) på måndag och jag är livrädd!

Jag klämde in ett intensivt gympass innan jag åkte till flygplatsen igår, och jösses amalia vad mina muskler får betala för det idag! Jag hade redan ont i rumpan och insidan av låren efter Metafit, och idag har ryggen, axlarna och bröstmusklerna gjort den träningsvärken sällskap. Ganska gött, men det innebär också att jag inte kan hitta en bekväm ställning som inte gör ont när jag ligger i trädgården och solar. Stackars mig! :angel:

@snow, Stämmer in i kören som tycker du är helt fantastiskt modig som vågar utmana dina och pålles rädslor. Jag och min ponny har hamnat lite i en ond cirkel igen med trafiken senaste veckan, och det suger. Hon spänner sig -----> jag spänner mig ------> hon spänner sig ännu mer -----> jag blir till en frusen fiskpinne------>hon blir hysterisk. Vi måste tyvärr rida en bit på ganska hårt trafikerade vägar för att ta oss till våra betydligt bättre ridvägar, så jag tycker hon/jag borde blivit härdade vid det här laget, men nu kom ett rejält bakslag.

@cherie, förstår att den dagen var en rejäl utmaning! Men så skönt att du ändå trivs så bra och att det blev så rätt. :)

Jag bor lite närmre stan nu, vilket är väldigt skönt. Smidigt att ha närmre till allt men samtidigt bo så nära stora grönområden. Jag tycker bara folk kan hålla sig ifrån skogen, åtminstone hålla sig på stigar och vägar, så jag och långsnoken kan lägga spår lite närmre hemmet. :cautious::D

Till alla: tack söta för välkomnandet. :love: Jag ska försöka hänga här lite mer igen, förhoppningsvis ger det inspiration att komma på banan igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar