Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inte för hård mot dig själv @Sleepan ! Gör små förändringar som känns okej, annars är det så lätt att tappa sugen.... Jag brukar lätt hamna i onda cirklar kring mat och det blir jättejobbigt att vända om man ska göra om allt på en gång... Vilken dag är Göteborgsvarvet? Finns det tid att få några mil till i benen?

Jag var på superroligt danspass på gymmet igår! Dance mix, svår koreografi och inte ens en vattenpaus på 60 minuter! Pulsen var rejält hög under hela passet.
Nu ska jag till stallet och rida en sväng, det blir enda träningen idag.

Var inte för hård mot dig själv @Sleepan ! Gör små förändringar som känns okej, annars är det så lätt att tappa sugen.... Jag brukar lätt hamna i onda cirklar kring mat och det blir jättejobbigt att vända om man ska göra om allt på en gång... Vilken dag är Göteborgsvarvet? Finns det tid att få några mil till i benen?

Jag är mest bara sur över att jag inte kommer klara mitt mål för halvmaran, och för att jag äter så jävla dåligt! :p
Varvet är om två veckor, så det finns inte utrymme för så många mil, tyvärr. :p
Hoppas dagens halsont far och flyger och är ytterst tillfälligt...

Härligt gårdagens pass låter! Och ridningen också för den delen! :)

Körde rygg och mage på rasten igår som sagt, och idag svider det bra i både och. Tack vare era tips har jag hittat lite nya favoriter! :D

Gårdagens minus är att jag kan ha ätit lite choklad, inte såååå mycket, typ 200g eller något, haha :angel:. Men det är ju såååå gott och just när det kommer till choklad har jag inga gränser. :mad:

@Sleepan Trist med såna perioder! Men kan du inte revidera målet med halvmaran litegrann, vad har målet varit fram tills nu? Det är ju så att livet kommer emellan och allt går inte alltid som planerat, men klart du kan göra nåt annat lika bra utav det. Du och jag kan kaloriräkna ordentligt och rapportera här i tråden vad vi ligger på för kcal varje dag (premissen är såklart ärlighet) ;) Jag skulle också behöva något som gör att jag håller ut till sommaren! Fast du kanske menade att du inte ska kaloriräkna utan bara skriva ner vilken mat du äter så du håller koll på att den är hälsosam?

Lugn morgonpromenad i solen, nu bär det om några minuter av till jobbet. Trist att behöva stå i en galleria en såhär fin dag, men så är det ibland :p Jag får ju i alla fall ca 1 mils cykeltur fram och tillbaka.

I morgon ska jag köra mitt värsta dödarpass igen! Urk, längtar inte efter den där äckliga träningsvärken som jag fick förra gången. Då kommer jag ha tränat pass 4 ggr denna vecka och gått promenader alla övriga dagar. Så nöjd! :) Tänk om jag kunde upprätthålla det här fram till sommaren!

@Sleepan Att vågen går uppåt behöver inte enbart bero på dålig mat! Jag har verkligen ökat träningsintensiteten de senaste 2 månaderna men ändå gått upp 2 kilo.. Ser skillnad i spegeln och ser hela tiden nya linjer på kroppen medan vågen går stadigt uppåt. Först nu som jag förstår "stirra dig inte blind på vågen".. När jag var otränad och vägde som jag gör nu var jag rätt mullig, det är jag inte nu.

Släng bort vågen, det ska jag göra. Tränar man (och jobbar!) som du gör och äter normalt spelar vikten ingen roll.

Idag är min häst definitivt förlåten för dumheterna på träningen för några dagar sen. Vi har debuterat på dressyrbanan idag (debut för oss båda två i dressyr och min första "start" förutom kvalitetsbedömningen sen -07!), och även om känslan innan första klassen och efter andra var fullständigt bajs så fick vi fina omdömen och två rosetter med oss hem. :D Då fattade hästskrället ändå galopp för sent och bröt av under ena programmet, så det kan bara bli bättre. Jättenöjd både med resultatet, att vi tog oss iväg och att hon är så trevlig att ha med sig på tävlingsplatsen.

Att min kondition behöver förbättras avsevärt behöver vi kanske inte gå närmare in på....

Här har ni en som har återfått hoppet! Igår och idag har jag i stort sett inte haft ont alls (peppar, peppar!) och känt mig pigg och glad. Idag har jag och sambon gått en 2 h promenad inklusive fotografering, inga fantastiska bilder men motion och socialt umgänge i alla fall ;)

Jag ska försöka hålla mig på mattan i alla fall ett par dagar till innan jag börjar träna lite mer ordentligt, promenerar och yogar så länge. Sen tänkte jag börja lite försiktigt med att lägga in lite jogg på promenaderna, lätt styrka, åka och simma osv. Skynda långsamt :) Maten går rätt bra faktiskt, försöker tänka ett varv extra för att undvika slentrianmässigt ätande "bara för att".

Idag är det fan inte mycket hopp om livet... Jobbdag 2 av 6 och jag vaknade med ont i halsen. Har ångest över Göteborgsvarvet eftersom jag inte tränat löpning sen i januari, när benhinnorna började ge sig till känna.
Dessutom har jag typ fortsatt äta som om jag vore på semester, så vågen går stadigt uppåt... Och så har jag onormalt mycket träningsvärk. :p

Usch nä. Idag är ingen bra dag.
Ska verkligen, verkligen ta tag i det här nu. Tror jag ska göra som @LindgrenV och köpa en fin bok och skriva allt i. Brukar ju räkna kalorier i en app, men där slutar jag skriva om jag barkar iväg för mycket, pga lathet typ. I en bok tänker jag att det kanske går bättre... Även om inte kalorierna räknas ut, så ser jag ju vad jag ätit.

Usch nä. Jag som vill vara nöjd med mig själv nu, är inte särskilt nöjd alls.
Peppigt inlägg. Inte.

Ni andra är iaf asgrymma som kämpar på! Härligt med goa gympass, gräsklippning, Sverigebesök och vunnen match!
Ja gör det! Och skriv inte exakta mängder för det behövs faktiskt inte, då håller man det sjuka på avstånd och får lite mindre pressad kontroll över det man äter. Jag är ju annars en sådan som lätt hamnar i ett destruktivt beteende när det kommer till mat, men detta har verkligen fungerat för att hålla det hela på en bra nivå. Jag har också, nu när jag hållit på ett tag, lärt mig utläsa varför t.ex. akuta sockersug uppstår ( i mitt fall blir jag sötsugen om jag sovit för lite ). Kan ju vara en idé att också skriva med sina cykler, då har man ju koll på allt från sömn till det och lär känna sig själv mycket bättre! :)

Jag har lyckats hålla vikten stabil i en vecka, ingen viktnedgång.Jag är stolt men mår inte bra av det. Anorexin är nämligen jätte, jätte arg och ångesten hemsk.

Psyk har bestämt att jag måste gå till dom och hämta ut mina mediciner från och med måndag för att jag mår så dåligt och de litar inte på att jag inte skadar mig själv och tar överdoser eller tar livet av mig om jag har tabletterna hemma. Jag tycker det är jätte jobbigt, både att släppa kontrollen, att inte ha tabletterna hemma och att behöva gå dit en gång extra. Ska få mer samtal, de skulle kolla upp om det finns någon mer att gå till för hjälpen jag har nu räcker inte. Vet inte när det blir av,det framgick inte, får fråga på måndag.

Samtidigt är det krångel eftersom jag måste akut hitta en ny fodervärd till min häst och det är jätte svårt då hon är skadad just nu och nuvarande fodervärden krånglar en massa och hästen bor ganska långt ifrån mig så det blir ett helt projekt att ta sig dit.

Imorgon är det rallylydnadstävling. Om vädret är ok tror jag det kommer gå bra. Det ska kanske regna men jag hoppas det är uppehåll när vi är ute och att det inte är för blött på planen för då vägrar min fyrfoting att sitta ner. Men alla moment kan han i alla fall så det känns bra.

Idag har det blivit 165 minuter promenad och resten av dagen har jag fixat med hästen, ringt massor av samtal, smsat massor och sen har jag skickat in mitt slutprojekt till skolan. Så nu är jag klar!!! Jag har läst en hel journalistutbildning! Det är svårt att fatta att jag klarat det trots att jag är sjuk.

@Sleepan Lagade kycklingkebab idag! Himla gott, det receptet ska sparas. Sambon älskar dessutom mat i bröd över allt annat, hans ögon bara sken av glädje och han var mycket tacksam över Bukes existens ;) Mums! Älskar matinspiration, så tack!

@Qelina, Först och främst: Stort grattis till den avklarade utbildningen och till vinsten över anorexin som gjort att du inte gått ner något den här veckan, trots att allt anorexin vill är att du ska gå ner. :up: Det är ett steg i rätt riktning mot en friskare Qelina. Och för att fortsätta på den banan måste du ha hjälp av vården, hur trist det än känns. Du har ju tagit för mycket tabletter vid flera tillfällen som du skrivit om här, så jag tycker det är bra att de vill ha koll.

För det andra förstår jag din frustration över hästen och fodervärden. Var det meningen att nuvarande fodervärd skulle lämna tillbaka hästen i vilket fall, eller har det blivit något strul med tanke på hästens skada? Du har inga kontakter i hästvärlden som du kan "utnyttja" lite till att hitta en ny fodervärd? Det är en i stallet som letar foderhäst nu, och det verkar vara den vägen som är lättast att gå både för hästägare och fodervärd, då kanske man ändå har ett hum om vart hästen i så fall hamnar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar