Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan Trist med såna perioder! Men kan du inte revidera målet med halvmaran liten rann, vad har målet varit fram tills nu? Det är ju så att livet kommer emellan och allt går inte alltid som planerat, men klart du kan göra nåt annat lika bra utav det. Du och jag kan kaloriräkna ordentligt och rapportera här i tråden vad vi ligger på för kcal varje dag (premissen är såklart ärlighet) ;) Jag skulle också behöva något som gör att jag håller ut till sommaren! Fast du kanske menade att du inte ska kaloriräkna utan bara skriva ner vilken mat du äter så du håller koll på att den är hälsosam?

Målet var under två timmar, men det är det inte längre. Haha. Nu är målet att komma runt :p
Jag vet inte säkert om jag ska kaloriräkna eller ej. Inte svinstrikt iaf, men så gott det går, tror jag. Får fundera på det :)

@LindgrenV, för min del går det hur bra som helst att skriva exakt vad jag äter. Håller mig frisk ändå, då jag inte har några sådana tankar. Inte haft hittills iaf, och då har ändå alla mina vänner sen tonåren utom typ två haft ätstörningar. Så det är jag inte rädd för. :)
Men tack för omtanken. En bok ska inhandlas iaf! :)

@Wysiwyg, i mitt fall beror viktuppgången enbart på dålig mat :p Jag äter som en kratta, haha. Och även om det kanske lät som om jag inte borde väga mig, så mår jag inte dåligt av det, så vågen får stanna :)
Målet är att börja äta mycket, mycket bättre helt enkelt. För jag känner ju att kroppen inte mår bra, och då gör inte skallen det heller. :)

Världens förkylning verkar vara på g. Igen. GAAAH

Blir lite sur på endomondo. När jag vill analysera gårdagens cykling där så finns ett antal kilometer inte med. Dom är med i totalsträckan och i totaltiden, men dom visas inte på kartan eller i övrigt. Går man in på Garmin Connect (som inte är lika användarvänligt som endo, i mina ögon) så finns samtliga kilometer redovisade...

Det blev i alla fall precis över 6 mil igår, fördelat på tre tillfällen (två på ca 28 och ett på 4 km). Att hemvägen kändes extra jobbig (utöver det faktum att det regnade och var motvind/sidovind) berodde nog på att det var dubbelt så mycket höjdstigning åt det hållet. Inte konstigt att det kändes som att det gick uppför precis hela vägen.
Nu vill jag köpa cykelskor. Helt klart. Nån här som har nån koll på sånt? Jag har sånna pedaler och jag har fästen, så det är bara skor som behövs.

Vet ni vad? Jag hade ju satt upp lite mål för 2015 och nu har jag klarat flera av dem redan i maj. Det ena var att bli medryttare och börja rida igen och det har jag gjort, det andra var att klara av journalistikutbildningen och det slutarbetet skickade jag in igår och väntar nu bara på mina papper där det står att jag genomfört utbildningen. Det tredje målet var att klara av nybörjarklassen i rallylydnad och bli uppflyttad till fortsättningsklassen och det klarade jag idag!!!:bump::bump::bump:

Var på tävling med hunden och vi fick vårt tredje godkända resultat, inga toppoäng för hunden var lite nosig och tydligen gjorde jag något fel i slalomen som jag inte fattar eller märkte men vi fick avdrag för det. Men vi blev i alla fall godkända och kom på fjärdeplats, precis utanför prispallen, det skilde ett poäng mellan mig och trean.

För en gångs skull är jag ändå rätt nöjd trots att det inte var perfekt, för mitt mål var ju att bli godkänd så jag kan känna att jag avslutat mitt rally år på ett positivt sätt. Har en till tävling i slutet av maj men den är inofficiell och jag har inte bestämt vilken klass jag vill tävla i än då.

En bra start på dagen, trevlig utflykt med mina föräldrar och stolt ägare till världens bästa hund :love:

@Kiwifrukt men grattis! Berätta mer! :) Vilka klasser startade du?

Tack. :D

Varning för roman, men nu när du bad så snällt. ;)

Jag red Lätt C 2 och Lätt B 1, mina två första dressyrstarter ever som sagt, så ett tag undrade jag om jag var riktigt riktig som anmälde mig till en LB direkt. :p Men efter att de har gjort om programmen inför det här året är just de två programmen väldigt snarlika, det är lite mindre volter och programpunkterna ligger så klart olika i programmen, men det är i princip samma rörelser/vägar. Vi har lagt allt fokus på LC under träningarna, och mitt första delmål var först och främst att överleva. Min häst har ju bara ridits i ett ridhus utöver vårt vanliga, tidigt förra hösten, och att vara på en framridning med hästar/ryttare som går lätta klasser är ju definitivt en upplevelse, så jag hade inte skyhöga förväntningar.

Det första som hände var att hästen inte reagerade för 1) musiken, 2) dressyrstaketet och bara lite för 3) domarbordet som var det jag trodde hon skulle få fnatt över. Istället var en inplastad högtalare (som jag inte ens såg förrän efteråt!) tydligen otroligt läskig, så när jag kom in på banan inför LC trodde jag inte ens jag skulle få henne att gå ordentligt på fyrkantsspåret. Där och då var jag tacksam för att jag trots allt skulle få en chans till i LB sen.

Men ja, annars gick det mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas. Vi har haft massor av problem med galoppfattningarna sista tiden, särskilt i höger varv. Hon gjorde klockrena fattningar på träningen i söndags och även på framridningen, så därför kändes det väl lite surt att tre av fyra galoppfattningar på banan blev knas. Men vi fick en sjua på vänstergaloppen i LC, så det finns ju där någonstans under ytan. Det var galoppen som drog ner poängen annars, men vi fick 61,33 % i LC och 61,79 % i LB (och där var känslan katastrof efteråt eftersom hon inte nöjde sig med att fatta sent utan även bröt av!), så det känns roligt att det ändå finns utvecklingsmöjligheter. Jag vet ju att hon kan bättre än vad hon visade innan, och jag red ändå sämre i LB så hade hon varit mer avslappnad i LC-klassen hade det hjälpt på poängen. (När jag red ut efter LB trodde jag att jag skulle få typ 30 %, så döm om min förvåning när jag fick papprena.)

Idag blir det en välförtjänt vilodag för fröken häst, och det blir det nog tyvärr för mig också. Släktkalas som envisas med att äga rum på dagen, och sen måste jag vidare till stallet för att mocka och fixa så det blir nog lite så dagen blir.

Det blev i alla fall precis över 6 mil igår, fördelat på tre tillfällen (två på ca 28 och ett på 4 km). Att hemvägen kändes extra jobbig (utöver det faktum att det regnade och var motvind/sidovind) berodde nog på att det var dubbelt så mycket höjdstigning åt det hållet. Inte konstigt att det kändes som att det gick uppför precis hela vägen.
Nu vill jag köpa cykelskor. Helt klart. Nån här som har nån koll på sånt? Jag har sånna pedaler och jag har fästen, så det är bara skor som behövs.

Bra cyklat i blåsvädret! Jag har ingen vidare koll på cykelskor, men köpte mig ett par i fredags (med vidhängande knallblå mountainbike, efter en del velande hit och dit om vilken modell). Gissar att @snow kanske vet mer! Jag tog hjälp av sambon samt snubben på lokala sportbutiken. Det som skiljer dyrare från billigare skor var enligt sportbutikssnubben främst stadgan och knäppningen.
Alla nybörjar-mtb-tips välkomna. Det finns många fina skogsvägar här som är lite knöliga men inte supertekniska så jag tänker mig att börja köra där först innan jag ger mig på något svårare. Jag hoppas våga mig på ett lokalt lopp i höst, där man omväxlande cyklar och springer till tre utsiktsplatser här i krokarna.

Igår blev det en längre löptur i lugnt tempo tillsammans med sambon. Vi följde en markerad runda upp på ett berg med fin utsikt. Rejält trötta ben sista biten och jag drack nog för lite vatten, rutinerat där, fick huvudvärk på kvällen. Men en rolig tur!

Idag har jag promenerat i regnet med en kompis och hennes hundar.
Imorgon är det gruppträning, som jag gissar handlar om styrka eller spänst.
Slutet av veckan tänkte jag improvisera litegrann, ska träffa gamla klasskompisar och tälta och elda och laga god mat och förhoppningsvis gå en del i skogen och kanske klättra lite om jag törs (brukar känna mig rätt färdigklättrad när jag är sisådär två meter över marken). Tar nog med mig träningskläder och springer nån runda om andan faller på, annars får det gå bra ändå.

Jag och mamma har även försökt planera semester idag. Massa friluftsliv och även ridning står på schemat!
Åh vad härligt det låter!

självklart så började det regna när jag var ute och gick så kortade ner promenaden så mycket det gick:p
Ääh, huvudsaken är att du kom iväg!

Grattis @Qelina! Vad är det för hund du har?

Grattis @Qelina!

@imrahil det lät som ett roligt lopp!

Träningsvärk och och vilodag pga 10h arbetsdag. Imorgon tänkte jag få in ett benpass på gymmet så blir det löpning på onsdag (eller möjligtvis tisdag om jag hinner).

Ååååh idag har jag fått andas häst igen! Och mocka! Och rykta! Och fylla höpåsar! Och rida lite grann! Ni anar inte hur guld värt det var för själen min! Någon särskilt intensiv träning var det inte då jag fokuserade på att ta det lugnt och bara njuta, men det känns i kroppen att jag varit lite aktiv i alla fall. Såhär vackert vårgrönskande var det när jag ledde hästen till hagen igen:

20150510_151259_554f69302a6b224e871989ad.jpg

Svensk vår är ta mig tusan det bästa som finns. Alla kategorier. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar