Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
11 på jobbet, nu ska jag hem och sova ett par timmar innan jag ska dit igen! Ska orka packa träningskläder först bara, har blivit lite socker osv idag pga trötthet, ny vecka nya tag imorgon.

Jamen precis, det funkar ganska bra att upprätthålla fasaden som en ganska hurtig typ ;)
Oh ja! Och ju mer man gör det, desto mer övertygar man kroppen (och knoppen) om att det faktiskt är så det är. Jag tror faktiskt att man kan lura sig själv rätt bra där, och tycker att jag märker stora ändringar på små saker när det kommer till mig själv. Det är till exempel en självklarhet att ta med mig träningskläderna på semestern numera vilket aldrig skulle ha hänt för 2 år sedan, för "på semestern ska man ju bara vila och ta det lugnt". Jag är också mer öppet inställd till olika sorters träningsresor, till att prova nya tuffa saker, och till att bli mer kreativ i min träning. :)

@Mineur Jamen visst är det så! Ju starkare / ju bättre kondis man får desto mer orkar man ju också, och då sätter inte latheten lika mycket stopp längre för det är ju inte lika jobbigt som det var förr liksom ;) Och sedan föder träningen energi också, tycker jag. Låter som en sund och bra inställning du har där, det är skönt när träningen blir en naturlig del av livet.

Det borde vara förbjudet att kliva upp 04:00, just sayin! :yuck:

Dagens planer är att ta en ordentlig långpromenad när jag slutar jobba. Och sen ska jag powernapa, i mängder.

Vad har ni för träningsplaner för dagen? :)

@Wega Usch vad tidigt! Jag vaknade också 04 men det var inte meningen :p (kunde inte somna om) Brukar du behöva gå upp så tidigt?

Min plan är promenad och yoga, som vanligt nu för tiden, haha... :)

Ny vecka nya tag!

Uppe med tuppen även jag, även om det inte var fullt så tidigt som 4. Men 5.30 klev jag upp och släppte ut hästarna. Passade även på att göra klart stallet.
Har fet träningsverk i benen i dag, så efter en heldag på universitetet kommer jag nog nöja mig med att åka till ridbanan med hästen och hoppa lite. Blir eventuellt lite styrkeövningar för armar och axlar.

Helgen har gått ganska bra, i fredags blev det först en powerwalk på morgonen, klättring med hästen och sen avslutade jag med intervaller uppför rejält branta kullar. Väntade mig träningsverk på lördagen som spenderades på jobbet. Men icke. Så tog med mig hästen till grusgropen på kvällen. Då blev det jobba av, både jag och hästen var trötta.

I går var det fullt ös på jobbet och sen avslutades dagen med lite dressyr och en 6km lång springtur. Härligt!

Nu ska jag bara lyckas sluta röka också. Svårt, men det ska gå!

Det borde vara förbjudet att kliva upp 04:00, just sayin! :yuck:

Dagens planer är att ta en ordentlig långpromenad när jag slutar jobba. Och sen ska jag powernapa, i mängder.

Vad har ni för träningsplaner för dagen? :)

Fy fasen, jag lider med dig!!

Jag hade tänkt träna Crossfit idag, men det vore bara korkat. Halsen är irriterad och näsan nyser. Hostar dessutom.

Va fan liksom, fjärde förkylningen i år...

Dags för mig att komma tillbaka till tråden. Bakade kanelbullar för första gången i fredags och dom blev en riktig hit, bullfest hela helgen :D Plus tacos i fredags och grillning i lördags - bra helg med andra ord :up:
Nu blir det skönt att komma tillbaka till vardagsrutinerna faktiskt, lär ju ha sjukt mycket energi på gymmet idag med tanke på hur mycket jag har ätit.

Tänker mig att jag nog får ha träningsfritt idag ändå, tyvärr. Jäkla skit.

Har iaf insett att jag nog behöver äta mer frukt och grönt. Att det nog faktiskt är ungefär precis vad min kropp behöver :p
Ska verkligen försöka käka mer frukt och grönt. Och kanske börja dra i mig lite extra vitaminer. Och mer vatten.

Jag orkar inte vara konstant jävla halvförkyld. Bättre att det bryter ut ordentligt, och inte bara fjuttar på så här. Tillräckligt frisk för att jobba, men inte för att träna. Blir galen.

Jag orkar inte vara konstant jävla halvförkyld. Bättre att det bryter ut ordentligt, och inte bara fjuttar på så här. Tillräckligt frisk för att jobba, men inte för att träna. Blir galen.

Blä, jag får också ofta såna förkylningar! Småfjutt hur länge som helst, jag behöver sällan stanna hemma men kan inte träna och är trött... Krya på dig!

015872353
Fy fasen, jag lider med dig!!

Jag hade tänkt träna Crossfit idag, men det vore bara korkat. Halsen är irriterad och näsan nyser. Hostar dessutom.

Va fan liksom, fjärde förkylningen i år...

Jobbstress kanske? Men äta mer frukt och grönt är ju verkligen inte fel! :up:

Ikväll blir det nog ridning, och på lunchen ska jag gå och köpa Corsodyl till lille munnen. :p Apropå tidig uppstigning så gick jag upp 05.50 igår för att fågelskåda, idag blev det sovmorgon till 6.30 istället. ;)

Vägde mig idag som jag skulle och jag har gått ner mer än ett kilo senaste veckan. Nu är jag på den vikten jag trodde innan att jag skulle vara nöjd med, får se om den känslan kommer infinna sig. Det vore väl fantastiskt om jag kunde få bli nöjd med min kropp. Samtidigt är det kanske inte bra att bli nöjd med en kropp som har ett anorektiskt BMI och flera kilos undervikt. Men det vore härligt att få känna mig nöjd oavsett, bara för att få lära in den känslan.

015872353

Jobbstress kanske? Men äta mer frukt och grönt är ju verkligen inte fel! :up:

Ikväll blir det nog ridning, och på lunchen ska jag gå och köpa Corsodyl till lille munnen. :p Apropå tidig uppstigning så gick jag upp 05.50 igår för att fågelskåda, idag blev det sovmorgon till 6.30 istället. ;)

Mja, tror inte det faktiskt. Känner mig inte särskilt stressa över jobbet... Men något skit är det. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar