Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också synd om dig @Sleepan! Åååh så frustrerande det måste vara! :arghh: Jag skulle så himla gärna vilja ta din förkylning den här gången, jag blir löjligt sällan förkyld!

Alltså jag har ont i sittbenen. Efter att ha skrittat i tio minuter i går. Är det ett tecken på att jag har för dålig vaddering på rumpan eller? Det tvivlar jag oerhört starkt på.

Motionen idag blir cykel cykel cykel, bara för att ta mig till olika ställen och så men ändå runt 12 km totalt. Man ska vara nöjd med det lilla, har jag hört! Imorgon tänkte jag testa cirkelträningen, saknar känslan av brännande muskler lite grann.

@Sleepan Trist att vara sådär småförkyld. Håller med om att ska man vara sjuk kan man vara der rejält, för det är bara jobbigt att gå runt och kunna jobba med förkylning för man blir ju ändå rejält trött av halsont, nästäppa osv. Mer frukt och grönt låter som en toppenidé! :)

@Mineur Äsch, det måste vara något muskulärt för jag får också ont i sittbenen de få gånger jag rider och inte har jag dåligt med vaddering heller ;)

------

Min plan för dagen är att gå på ett jympapass! Åker hem till Stockholm på onsdag em så hinner bara träna måndag och tisdag denna vecka. Undrar dock hur det ska gå, för träningsvärken från igår är inte nådig :arghh:

Nu ska jag bara ögna igenom tentan och sedan skicka in den. Känns som ett ångestfyllt berg att bestiga, bläää. Jobbigt att bli klar för tidigt också, för jag vet inte alls vad jag ska göra om jag blir klar om typ en timma? En ledig eftermiddag utan plugg?! Ger mig ångest, vad gör man då egentligen?

Jag är inte sjuk men mår konstigt. Är helt svag i kroppen och borta i huvudet och bara av att gå en kort promenad (40 minuter) så blev jag helt slut och yr. Och jag som ska ut på långpromenad med en kompis i eftermiddag :/ Kanske mår bättre då, annars är jag ju envis så klart det löser sig. Sen har magen fått något ryck igår började det mullra om den och idag också, låter som jag har ett åskoväder i magen. Det liksom far runt som i en tvättmaskin och gör väldigt ont.

Jag är inte sjuk men mår konstigt. Är helt svag i kroppen och borta i huvudet och bara av att gå en kort promenad (40 minuter) så blev jag helt slut och yr. Och jag som ska ut på långpromenad med en kompis i eftermiddag :/ Kanske mår bättre då, annars är jag ju envis så klart det löser sig. Sen har magen fått något ryck igår började det mullra om den och idag också, låter som jag har ett åskoväder i magen. Det liksom far runt som i en tvättmaskin och gör väldigt ont.

Du säger att du har ett extremt lågt Bmi och att du gått ner ytterligare ett kilo senaste veckan. Varför tror du att du mår konstigt och känner dig svag?

Jag är imponerad över er som lyckas gå upp så tidigt! Jag gick upp 7.30 idag och tyckte det var jobbigt :p Jag hade gärna gått upp lite tidigare för att hinna gå till gymmet innan jobbet, men tror inte att jag är mentalt stark nog när sambon ligger kvar och sover ;) Just nu jobbar jag 10 timmar inklusive lunch och med två timmar pendling/dag och det känns rätt tufft att gå till gymmet efteråt. Träningen får nog ta lite stryk nu de här veckorna när jag jobbar, men jag måste ju hitta något som funkar sen när jag hittar en permanent tjänst.

Nu har jag gjort ett träningsschema för veckan::idea:
Måndag: Löpning + promenad
Tisdag: Core
Onsdag: Tabata
Torsdag: Löpning
Fredag: Ridning
Lördag: Tabata
Söndag: Löpning

Planen är att jag får träna mer om jag vill men inte mindre:D

Din stackars kropp sänder dig starka signaler att något är allvarligt fel, det är vad som händer. Den talar om för dig att om du inte stannar upp och tar hand om den så kommer kroppen inte orka mer. Den kommer säga upp sig, kollapsa. Lyssna på den, Qelina.

@Mineur Äsch, det måste vara något muskulärt för jag får också ont i sittbenen de få gånger jag rider och inte har jag dåligt med vaddering heller ;)

------

Min plan för dagen är att gå på ett jympapass! Åker hem till Stockholm på onsdag em så hinner bara träna måndag och tisdag denna vecka. Undrar dock hur det ska gå, för träningsvärken från igår är inte nådig :arghh:

Nu ska jag bara ögna igenom tentan och sedan skicka in den. Känns som ett ångestfyllt berg att bestiga, bläää. Jobbigt att bli klar för tidigt också, för jag vet inte alls vad jag ska göra om jag blir klar om typ en timma? En ledig eftermiddag utan plugg?! Ger mig ångest, vad gör man då egentligen?
Då får du ju massor av extra tid till att gå en promenad i det sköna vårvärdret, läsa en bok, se en serie, ringa någon kompis eller familj, kanske baka något bröd eller knäcke, laga extra god mat eller städa.

Vägde mig idag som jag skulle och jag har gått ner mer än ett kilo senaste veckan. Nu är jag på den vikten jag trodde innan att jag skulle vara nöjd med, får se om den känslan kommer infinna sig. Det vore väl fantastiskt om jag kunde få bli nöjd med min kropp. Samtidigt är det kanske inte bra att bli nöjd med en kropp som har ett anorektiskt BMI och flera kilos undervikt. Men det vore härligt att få känna mig nöjd oavsett, bara för att få lära in den känslan.

Det är sådana här inlägg som gör att jag ifrågasätter om du verkligen har sjukdomsinsikt.

Din stackars kropp sänder dig starka signaler att något är allvarligt fel, det är vad som händer. Den talar om för dig att om du inte stannar upp och tar hand om den så kommer kroppen inte orka mer. Den kommer säga upp sig, kollapsa. Lyssna på den, Qelina.
Usch, blir lite rädd att du har rätt. Läkaren ville ha mig inlagd idag igen för att jag fortsätter gå ner i vikt och väger för lite men hon vill att det ska vara mitt beslut och vill inte tvångsinlägga mig just nu. De vill att jag ska fundera på det och sen ska jag dit igen på onsdag. Vet att jag inte kommer lägga in mig men vet samtidigt att det inte är hållbart att må så här. Fast idag är värsta dagen på länge, jag känner mig så svag att det är tungt att lyfta ett glas med vatten liksom. Och huvudet värker och precis allt känns jobbigt. Hoppas det inte fortsätter så här.

Vet inte vad jag ska ta mig till, det känns bara så svårt just nu. Önskar att jag kunde få annan hjälp än bli inlagd på psyk och matad upp i vikt, för tror tyvärr att det inte hjälper alls. Jag kommer bara gå ner allt igen så fort jag kommer ut för att problemen finns kvar.

Men en fråga, är det mycket att ha ett kaloriunderskott på 1000-1300 kcal/dag? Jag kämpar ju i mig en del mat men det känns som för mycket samtidigt går jag ner i vikt och det gör mig lite fundersam för då borde det ju inte vara för mycket utan tvärtom?

Imorgon blir det blodprovstagningar igen för att se hur kroppen mår på insidan.

Du säger att du har ett extremt lågt Bmi och att du gått ner ytterligare ett kilo senaste veckan. Varför tror du att du mår konstigt och känner dig svag?
Jag har inte direkt ett extremt lågt BMI och det är det som förbryllar mig för jag skulle förstå om jag vägde mindre men inte på den vikten jag är nu. Visst, jag har ganska många kilos undervikt men jag tycker inte kroppen har reagerat vid den här vikten alla andra gånger jag gått ner i vikt. Kanske är kroppen mer sliten och trött nu efter alla år av sjukdom? Eller så har jag en förvrängd bild av vad som är extremt låg vikt. Kanske är jag så mager som alla säger trots allt? Märker nu igen när jag är ute att folk stirrar och verkligen scannar av min kropp när jag möter dom. Det tycker jag är extremt jobbigt.

Det är sådana här inlägg som gör att jag ifrågasätter om du verkligen har sjukdomsinsikt.
Ja du, ibland vet jag nog inte själv det. På ett sätt vet jag allt om sjukdomen och på ett sätt saknar jag nog insikt när det kommer till mig själv. Min läkare tycker att när det kommer till maten och kroppen så är jag nästintill psykotisk och har vanföreställningar. Jag vet ju t.ex. rent logiskt att vatten inte kan samlas på kroppen och sätta sig i cellerna och bli till fett, ändå ser jag det framför mig som om det händer. Jag vet med logiken att den där skivan paprika jag åt igår kväll för att inte svimma inte kommer göra att jag går upp i vikt men känslan och tankarna är att jag blir enorm, sväller, går upp i vikt och blir äcklig. I sjukdomen innebär mat bara att jag går upp i vikt, blir äcklig och oren, som om jag äter och dricker gift när det bara handlar om mat.

Jag har svårt att ta in att folk tycker att jag är mager, sjuk och att min vikt kan påverka mitt liv. Har ju en bild av att allt blir så mycket bättre om jag går ner i vikt, att ångesten blir lättare. Och det blir den, men bara för ett tag för sen kommer sjukdomen tillbaka och det blir superviktigt att se till att hålla den nya vikten eller gå ner mer och så vidmakthålls sjukdomen och alla tvång.
.

På väg till Göteborg för att springa Vårruset nu. Håll tummarna för att knät håller!

wpid-dsc_06642-jpg.jpeg

Usch, blir lite rädd att du har rätt. .

Jag är ledsen, Qelina, men hon har rätt. Det behöver man inte vara läkare för att räkna ut. Du måste, måste, måste inse att du mår riktigt, riktigt dåligt nu. Strunta i att du har legat mycket lägre i vikt tidigare. Du har själv skrivit förut att du har haft anorexi i 10 år, kroppen var starkare förut eftersom den inte gått utan mat lika länge då som den gjort nu. Jag förstår att det känns jättehemskt med vården, men du måste förstå att de är ditt enda alternativ, för din kropp kommer inte orka mycket mer. Kram!

Idag blev det 30 minuters promenad med hästen, plus en liten bit jogg för oss eftersom vi blev jagade av en postbil (fråga inte). :o :p

Just nu sitter jag och svär över att jag återigen får dra hela lasset på det förbaskade grupparbetet. :mad: Så fort jag strejkar och inte skriver någonting så händer ingenting med arbetet. Gissa om jag ser framemot att bli av med det nu till sommaren?

Har sett att jag blivit taggad lite här och var men jag har fått en förkylning som brutit ut rejält och är sg som kola i kropp och huvud. Red ändå dressyrträning i förmiddags men har varit däckad sen jag kom hem. Min röst är gone with the wind, jag kan endast kraxa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar