Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det var precis vad jag gjorde! Promenad i solen, en stor glass, träning och snart en gräddig pastmiddag :d Kanske tom hinner ut en sväng till innan solen går ner!

Härligt! Det var du värd efter allt slit med plugget :)

Svettas ni mycket när ni tränar?

Jag svettas alltid som en gris, så mycket att jag ibland inte kan se för det rinner så mycket i ögonen :p Men när jag ser mig omkring så är det så sällsynt att folk svettas, ännu mindre blir röda :p

Japp, jag svettas rätt mycket! Har alltid förundrats över folk som tränar i typ ljusgrå t-shirts :confused: :p

Jag tog mig runt. Så nu har jag min medalj!
Knät kändes av i nån kilometer i borjan, men inte så det gjorde direkt ont. Sen gick det bra tills det var sisådär 500 meter kvar, då höftjäveln ställde till det. Eller ja, iliotibialbandet som går utanpå höftknölen. Det är förmodligen det som jävlats vid knät också de senaste dagarna, så igår rullade jag foamroller som en besatt.
Sprang hela vägen utom ca 40m i en uppförsbacke. Tiden lär dock vara kass för folk fattar inte att man ska hålla till höger om man går = jag har sprungit slalom mellan gångare. Får kolla gpsklockan sen, nu väntar jag på ett tåg som går om 1,5 h :(

Mycket promenerande har det blivit idag, utöver 20+20 min till och från bussen så ville sambon gå ut en sväng innan middagen. Och sånt vill jag ju uppmuntra :angel: Så det blev en vända på ca 30 min till.

Har i övrigt haft en bra dag och förundras över hur mycket energi man får tack vare ljuset! En måndag i december hade det känts som att dagen var slut vid 17:30, det är bara att gå och lägga sig och dra täcket över huvudet typ. Men idag kändes det som att vi hade oceaner av tid! Vi gick en promenad, målade ett till lager färg på vår nya sänggavel, körde en tvättmaskin, diskade, lagade mat... Middagen var för övrigt underbart god - hemmagjorda köttbullar, kokt potatis, brunsås och rårörda lingon :love:

Mycket promenerande har det blivit idag, utöver 20+20 min till och från bussen så ville sambon gå ut en sväng innan middagen. Och sånt vill jag ju uppmuntra :angel: Så det blev en vända på ca 30 min till.

Har i övrigt haft en bra dag och förundras över hur mycket energi man får tack vare ljuset! En måndag i december hade det känts som att dagen var slut vid 17:30, det är bara att gå och lägga sig och dra täcket över huvudet typ. Men idag kändes det som att vi hade oceaner av tid! Vi gick en promenad, målade ett till lager färg på vår nya sänggavel, körde en tvättmaskin, diskade, lagade mat... Middagen var för övrigt underbart god - hemmagjorda köttbullar, kokt potatis, brunsås och rårörda lingon :love:

Vilken härlig kväll! Och jag håller verkligen med. Livet har kommit åter! :love:

Red en skön runda ikväll och sen fixade jag en grym hamburgare med coleslaw och en öl till. :d måndagslyx Med hockey på tvn!

På fredag är jag hundvakt hos föräldrarna och har en hel dag för mig själv! Det händer ganska sällan. :p passar nog på att få några km i benen med en promenad i ett underbart naturreservat i närheten. Snart dags för en veckas inventering i skogen så det gäller att maxa förberedelserna. Promenaden på sex km igår känns inte alls idag i varken knän eller muskler. :) supernöjd!

Jag har även packat en rejäl matlåda med bara grönsaker pga rätt liten lunch som jag kan ta med i morgon. Bra vanor börjar långsamt. :up:

Svettas ni mycket när ni tränar?

Jag svettas alltid som en gris, så mycket att jag ibland inte kan se för det rinner så mycket i ögonen :p Men när jag ser mig omkring så är det så sällsynt att folk svettas, ännu mindre blir röda :p
Jag svettas inte så mycket, kan bli lite fuktig ibland bara. Fast jag skulle gärna svettas mer, det kanske är inbillning men jag tänker mig att jag skulle må bättre i värme om jag svettades mer :).

*kl*

Idag blev det ett pass på gymmet med fokus på ben och mage. Är lite ängslig eftersom jag nog tog i lite mer än jag borde med mitt sjuka vänsterben, men förhoppningsvis ska det vara ok även imorgon. Det är svårt att hålla tillbaka när man så gärna vill bli starkare, inte känner någon smärta i stunden och dessutom tränar med en kompis som pressar en att ta i mer :p.

Efteråt blev det proteinpulver, middag, rulltårta och två sorters glass. Jag blir verkligen extremt hungrig efter ett träningspass - är det samma för er?

Efteråt blev det proteinpulver, middag, rulltårta och två sorters glass. Jag blir verkligen extremt hungrig efter ett träningspass - är det samma för er?

När jag hade på rutin att träna på gymmet varannan dag så åt jag alltid en timme innan jag gick dit men ändå var jag alltid vrålhungrig efteråt. Brukade bli en sallad, kokta ägg och proteinpulver. Man ska väl äta efter gymmet så kroppen har något att bygga muskler av :)

När jag hade på rutin att träna på gymmet varannan dag så åt jag alltid en timme innan jag gick dit men ändå var jag alltid vrålhungrig efteråt. Brukade bli en sallad, kokta ägg och proteinpulver. Man ska väl äta efter gymmet så kroppen har något att bygga muskler av :)
Ja man ska väl det, det blir så extremt ibland bara med en normalstor middag före gymmet och en likadan efter plus proteinpulver och annat :D.

Ja man ska väl det, det blir så extremt ibland bara med en normalstor middag före gymmet och en likadan efter plus proteinpulver och annat :D.

Jo det känns som att man inte gör annat än att käka :laugh:

Det är likadant nu när jag promenerar och tränar hemma. Äta innan och äta efter. Men den 19:e blir det dyrt att ha kylskåpet fullt. Då blir det gymträning igen, dvs ännu mera äta :D

@zassoo, mina tider på jobbet varierar ju något fruktansvärt, så allt från tre gånger i veckan till en gång i månaden. Men, jag börjar fundera på om min schemaläggare hatar mig, ska börja klockan 05:00 hela juni känns det som! :banghead:

@cherie, jag svettas! Som fan! Däremot är jag lite utav en smygsvettare, svettas sällan i hårbotten och ansiktet utan mer på kroppen. Tackar gudarna för färgen svart! :D

Krya på dig @Sleepan, värdelöst med smygförkylningar!

Blev en 8km promenad idag, precis som planerat. Kan ha varit en smula otaggad innan men lyckades ragga med mig lite sällskap och det gjorde susen! Imorgon tänkte jag inta gymmet, men först, en sovmorgon. :D

@zassoo, mina tider på jobbet varierar ju något fruktansvärt, så allt från tre gånger i veckan till en gång i månaden. Men, jag börjar fundera på om min schemaläggare hatar mig, ska börja klockan 05:00 hela juni känns det som! :banghead:

Huuu, känner med dig, jag började 05:00 varannan vecka i somras och hade ett par mil att åka vilket gjorde att jag hade klockan ställd på 03:30 :crazy: Det positiva är att i juni är det ju ljust fast man åker till jobbet den tiden på dygnet :D

Jag svettas inte så mycket, kan bli lite fuktig ibland bara. Fast jag skulle gärna svettas mer, det kanske är inbillning men jag tänker mig att jag skulle må bättre i värme om jag svettades mer :).

Vet inte om det har något samband med svettning egentligen, men jag kan säga att både jag, min bror, min sambo och min syster som alla svettas grymt mycket vid både träning och värme mår otroligt dåligt när det är varmt (och vi behöver göra nåt annat än att ligga ner typ). Vi blir helt sjukt obekväma och vill krypa ur skinnet. Alltså extremt mycket. Sambons syster typ går i ide under sommaren på grund av det här, och min brorsa undrade hur faaan jag tänkte när jag bokade en resa till Malaysia :angel: (han har varit i Vietnam och sa att han inte minns resan som nåt annat än jobbigt pga värmen och svetten)

Huuu, känner med dig, jag började 05:00 varannan vecka i somras och hade ett par mil att åka vilket gjorde att jag hade klockan ställd på 03:30 :crazy: Det positiva är att i juni är det ju ljust fast man åker till jobbet den tiden på dygnet :D

@Wega Och att man oftast slutar ganska tidigt så man har många timmar kvar av dagen sen om det är fint väder! :) Förvisso var jag alltid skittrött när jag kom hem ändå när jag började så tidigt, men lägga mig vid en strand eller på soffan hemma var saksamma för mig i alla fall!

Alltså jag kan inte röra mig på grund av träningsvärken :arghh: Aldrig haft såhär ont men aldrig varit så osmart att träna hårt + ta en promenad dagen med rejäl träningsvärk heller. Måste nog vila idag! Kan man ta inflammationsdämpande läkemedel för sånt här? :angel: Tänker inte specifikt för idag, men när vi ska bestiga berget så får man tydligen träningsvärken från helvetet som gärna sitter i upp till en vecka. Och jag vill inte förstöra min vistelse på paradisö med sån här (fast säkert värre) smärta i kroppen :yuck:

Tack @Wega, fullkomligt jätteonödigt med det här fjuttandet!

Kl

Nu har jag varit och shoppat kiwi och äpple (ville köpt jordgubbar med det fanns inga :() att ha som mellanmål på jobbet.
Lunchen består till störst del av grönsaker (stooor kycklingsallad, med lite feta och en sås gjord på rysk yoghurt, persilja och vitlök :d) och så bär på kvargen. Ikväll blir det ännu mer grönsaker. Nu ska jag bli FRISK.

Nu har jag varit och shoppat kiwi och äpple (ville köpt jordgubbar med det fanns inga :() att ha som mellanmål på jobbet.
Lunchen består till störst del av grönsaker (stooor kycklingsallad, med lite feta och en sås gjord på rysk yoghurt, persilja och vitlök :d) och så bär på kvargen. Ikväll blir det ännu mer grönsaker. Nu ska jag bli FRISK.

Heja dig! Håller tummarna att förkylningen släpper :)

Synd med jordgubbarna! Jag tror tyvärr inte de finns så mycket ute i butiker ännu, men har du ett torg i närheten där de säljer grönsaker så har de garanterat i överflöd!

(Sorry för jag spammar tråden, märks så väl när det lugnat ner sig i skolan... Blir så uttråkad och vet inte vad jag ska fylla all ledig tid på mornar och eftermiddagar!)

Idag står Core på schemat! Dessutom så har jag börjat skriva upp vad jag äter samt vad jag tränar varje dag och hur det känns i en liten bok (efter tips i tråden:D). Tror det kan vara bra för då kan jag gå tillbaka och se hur jag kände då och hur jag känner senare. eller nåt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar