Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, fy fan vad jobbigt det här söndagspasset är! Jag försöker verkligen ta i in i det sista, jag föreställer berget framför mig, men fan vad tungt det är. Skönt att det är över, kunde knappt cykla hem för benen var så svaga :p Egentligen helt perfekt och precis vad jag behöver, önskar det fanns ett sånt pass varje dag egentligen.

Detta var varit en toppenvecka motionsmässigt! :)

Måndag: 1 timme jympa
Tisdag: 1 timme aerobics
Onsdag: 4,5 km powerwalk
Torsdag: 1,1 mil rask promenad, 1 timme jympa
Fredag: 7,2 km rask promenad
Lördag: 4 km promenad
Söndag: 1 timme jympa

Utöver detta tillkom såklart den vardagliga cyklingen fram och tillbaka till skola, jobb och träning - totalt ca 4-5 mil.

Viktnedgång: Nada. Jag har snittat på 2100 kcal/dag denna vecka, d.v.s. kaloribalans. Så dålig vecka ur matsynpunkt, men jag är nöjd att jag har registrerat även de dåliga dagarna för tidigare har jag, liksom Sleepan, slutat registrera så fort jag äter dåligt.

Här har ni en som har återfått hoppet! Igår och idag har jag i stort sett inte haft ont alls (peppar, peppar!) och känt mig pigg och glad. Idag har jag och sambon gått en 2 h promenad inklusive fotografering, inga fantastiska bilder men motion och socialt umgänge i alla fall ;)

Jag ska försöka hålla mig på mattan i alla fall ett par dagar till innan jag börjar träna lite mer ordentligt, promenerar och yogar så länge. Sen tänkte jag börja lite försiktigt med att lägga in lite jogg på promenaderna, lätt styrka, åka och simma osv. Skynda långsamt :) Maten går rätt bra faktiskt, försöker tänka ett varv extra för att undvika slentrianmässigt ätande "bara för att".

Tjohoo vad kul att läsa! :) Vi byter av varandra - sedan jag var hos tandläkaren har en visdomstand gjort ont (inte den som ska dras ut). Typiskt! Idag gjorde det ont att äta och det känns ända ner i halsen. Dumma tandläkare som petat in bakterier eller nåt. :p Haha.

KL

Ni har skrivit cirka FEM sidor sedan jag var inne sist, my god! Så jag läste fram tills zass' inlägg och nu ger jag upp. :p

Kan iaf meddela att jag idag knatat ca 6 km i skogen med fågelklubben och vi slapp regnet som var utlovat! Hade lite ont i käna inför min heldag i fält i fredags men vi gick inte så mycket och det kändes bra igår. Idag kändes det mycket bra i knäna, det var bara lite ansträngande pga backig terräng. :) En sån här goding fick vi se på nära håll (hoppas bilden funkar):
11226733_359192620955931_1054669092_n.jpg

Närmsta tiden ser jag fram emot helrenovering av kroppen; massage på tisdag, 22 maj sjukgymnast (knäna), 25 maj röntgen (tandläkare) och efter det ny tid för tandutdragning. Känns som helt nya tider - att inte bara lägga pengar på mig själv utan faktiskt investera i mig själv och framtiden. Inte riktigt samma sak som att gå till frisören. :p Är mycket nöjd med att jag tar mig råd att göra allt detta! Det har jag nog aldrig gjort innan men nu ska det vara slut med ont i muskler, knän och tänder! :bump:

Jag längtar till den 19:e då jag och min kompis ska tanka på våra gymkort och köra järnet på gymmet tre gånger i veckan (hoppas jag i alla fall). Kompisen behöver mig som motivation till att komma dit och jag behöver sällskap på gymmet då min sociala fobi nästan beter sig värst där än någon annan stans. Så fort jag har en kompis med mig känner jag mig tämligen trygg. Sen väntar jag på att kompis nummer två också ska bli med när hennes andra gymkort går ut. Stå och betala på två kort är lite onödigt.

Idag har jag gått 4,5 km med sambon. Slog rekord i hastighet/km med två minuter så det var roligt. Blev helt slut i backarna i skogen men pulsen går ner betydligt fortare nu än när vi började gå och jag behöver inte stanna för en paus i backarna längre :D

Summerar veckans motion.

Måndag: 30 minuter ridning, 5,5 km powerwalk.
Tisdag: 30 minuter hästpromenad, 5,5 km powerwalk.
Onsdag: Dressyrträning cirka 45 minuter, 45 minuters transportridning till och från ridbanan.
Torsdag: Dressyrträning, samma upplägg som onsdagen. 5,5 km powerwalk.
Fredag: I princip vila, gick runt, runt på stallplanen kanske 20 minuter för att hästen skulle torka efter duschen, men inget jag egentligen räknar som motion.
Lördag: Dressyrtävling, två klasser. Jag hade väl inte precis koll på klockan, men skulle gissa på att tiden jag satt till häst med framridning och allt var runt en timme.
Söndag: Vila.

För hästens del, och då även för mig i stallet, så blir det nog en lite lugnare vecka den här veckan. Tre dressyrpass på en vecka brukar vi inte ha. Hoppas på lite finare väder så jag kan motionera lite för egen maskin, och kanske till och med lyckas få lite sol på mig (i stallet har jag ju handskar och hjälm hela tiden, så där är det bara raggarbrännan som lever och frodas).

Nä, fy fan vad jobbigt det här söndagspasset är! Jag försöker verkligen ta i in i det sista, jag föreställer berget framför mig, men fan vad tungt det är. Skönt att det är över, kunde knappt cykla hem för benen var så svaga :p Egentligen helt perfekt och precis vad jag behöver, önskar det fanns ett sånt pass varje dag egentligen.

Detta var varit en toppenvecka motionsmässigt! :)

Måndag: 1 timme jympa
Tisdag: 1 timme aerobics
Onsdag: 4,5 km powerwalk
Torsdag: 1,1 mil rask promenad, 1 timme jympa
Fredag: 7,2 km rask promenad
Lördag: 4 km promenad
Söndag: 1 timme jympa

Utöver detta tillkom såklart den vardagliga cyklingen fram och tillbaka till skola, jobb och träning - totalt ca 4-5 mil.

Viktnedgång: Nada. Jag har snittat på 2100 kcal/dag denna vecka, d.v.s. kaloribalans. Så dålig vecka ur matsynpunkt, men jag är nöjd att jag har registrerat även de dåliga dagarna för tidigare har jag, liksom Sleepan, slutat registrera så fort jag äter dåligt.

Jättebra vecka ur träningssynpunkt iaf. Grymt jobbat! :)

Tjohoo vad kul att läsa! :) Vi byter av varandra - sedan jag var hos tandläkaren har en visdomstand gjort ont (inte den som ska dras ut). Typiskt! Idag gjorde det ont att äta och det känns ända ner i halsen. Dumma tandläkare som petat in bakterier eller nåt. :p Haha.

KL

Ni har skrivit cirka FEM sidor sedan jag var inne sist, my god! Så jag läste fram tills zass' inlägg och nu ger jag upp. :p

Kan iaf meddela att jag idag knatat ca 6 km i skogen med fågelklubben och vi slapp regnet som var utlovat! Hade lite ont i käna inför min heldag i fält i fredags men vi gick inte så mycket och det kändes bra igår. Idag kändes det mycket bra i knäna, det var bara lite ansträngande pga backig terräng. :) En sån här goding fick vi se på nära håll (hoppas bilden funkar):
11226733_359192620955931_1054669092_n.jpg

Närmsta tiden ser jag fram emot helrenovering av kroppen; massage på tisdag, 22 maj sjukgymnast (knäna), 25 maj röntgen (tandläkare) och efter det ny tid för tandutdragning. Känns som helt nya tider - att inte bara lägga pengar på mig själv utan faktiskt investera i mig själv och framtiden. Inte riktigt samma sak som att gå till frisören. :p Är mycket nöjd med att jag tar mig råd att göra allt detta! Det har jag nog aldrig gjort innan men nu ska det vara slut med ont i muskler, knän och tänder! :bump:

Gilla på hela inlägget :D Förutom att du har ont i tanden, inte kul! Lider verkligen med dig, vet ju tyvärr precis hur det känns. Vilken fin liten fågel, vad är det för något?
Helrenovering av kroppen låter verkligen som väl investerade pengar! Massage skulle jag också behöva egentligen, har önskat mig presentkort på det de senaste jularna och födelsedagarna men det är tydligen inte kul att ge bort :p

Jag har haft en bra dag, ganska aktiv om än ingen regelrätt träning. En timmes promenad (drygt 5 km), två timmar städning (:angel:) och nu blir det yoga här om en stund. Har fått mycket gjort! På eftermiddagen blev jag sugen på att baka bröd så jag gjorde en sats med fullkornsfrallor som blev rätt goda :d

Det enda som stör mig är att jag igår och idag har haft lite störigt ont i huvudet - inte så att jag behöver ta en värktablett men det är ändå märkbart. Försöker dricka vatten när jag kommer ihåg och har minskat skärmtiden avsevärt jämfört med de senaste veckorna, men jag vet inte riktigt vad huvudvärken beror på. Får hoppas den släpper.

Grattis @Qelina, bra jobbat! Och allt behöver inte vara perfekt hela tiden, tänk på att inte ha för höga krav på dig själv eller vovve. :)

Låter som en toppenvecka ur träningssynpunkt @cherie, det ska du vara nöjd med. :up:

@zassoo, kan inte huvudvärken ha något med tanden att göra? Att du gått runt och varit spänd och nu slappnar av kanske? Då brukar ju saker och ting smyga sig på. :crazy:

Gilla på hela inlägget :D Förutom att du har ont i tanden, inte kul! Lider verkligen med dig, vet ju tyvärr precis hur det känns. Vilken fin liten fågel, vad är det för något?
Helrenovering av kroppen låter verkligen som väl investerade pengar! Massage skulle jag också behöva egentligen, har önskat mig presentkort på det de senaste jularna och födelsedagarna men det är tydligen inte kul att ge bort :p

Ja tanden suger men det är inte så himla illa, det är ingen hudflärp eller nåt som rör på sig och skaver så det "gör bara ont". :p
Pippin är en rödstjärt, hane. :) Fångad vid ringmärkning så vi fick titta på när den och en svarthätta märktes.

Ja det känns jätteskönt att ta tag i dessa saker jag har dragit på sååå länge, just för att det ändå kostar en del pengar. Just med massagen så har det ju visat sig att jag har oerhört ont i väldigt stora delar av kroppen så där märks det så tydligt att det verkligen behövs. Jag tror massagen kommer hjälpa kroppen att läka sig själv genom att blodflödet ökar, med allt vad det innebär. :) Vad tråkigt att du inte får några presentkort! Du får vara tydlig med att det är det absolut enda du vill ha, då kan ju inte folk tycka det är en "tråkig" present att ge! :)

@zassoo Jag tänkte också direkt på tanden och kopplade ihop huvudvärken med den, sen kanske det är lite konstigt att det kom just nu men spontant spänner man sig ju mycket i käkpartiet/håller det på ett konstigt sätt när man har tandvärk. Känns som att det lätt kan resultera i huvudvärk! Skönt att du haft en produktiv dag i övrigt, så skön känsla att ha fått mycket gjort :)

@Wega Nej det behöver ju inte vara perfekt, det som stör mig är att jag gjorde en dundermiss som var totalt onödig, jag gick på fel sida av en skylt och fick 10 poängs avdrag för det. En sådan sak som jag ju egentligen vet men jag var spänd och tänkte inte riktigt som vanligt. Tror jag hade vunnit om jag inte gjort så nämligen...

Nu är för övrigt räddning kommen! JORDGUBBAR :love: Typ enda anledningen till att jag kunde gå ner så mycket i vikt förra gången jag försökte... Jordgubbar som substitut för godis och annat snacks :p

De belgiska är verkligen så himla goda, söta och fina precis som svenska. Synd såklart att de transporterats en bit men jag kan inte motstå... :d Redan ätit 2,5 liter denna vecka :o

Vägde mig idag efter tävlingen för att jag tyckte förra resultatet var lite konstigt och jag hade gått ner ganska rejält i vikt idag trots att jag ätit, druckit te och 2 flaskor cola innan jag vägde mig. Men det kanske bara var idag, ska se imorgon med en vanlig morgonvikt om det är så mycket som det var idag. För om det är det är det lite för mycket sen sist. Samtidigt är jag rädd för att ha gått upp minsta lilla, som om det vore hela världen. Jag har ju så mycket vettigare saker att bry mig om som att jag klarat av en hel utbildning, att jag går kurser och tävlar med hunden, att jag har en medryttarponny,jag har världens bästa familj och vänner. Varför lägger jag så stort värde i vikten? Jag vet ju att jag kommer få panik imorgon om jag väger mer än vad jag anser är ok. Men det är ju egentligen sjukdomens röst. Har haft sjuk ångest hela dagen för allt jag äter och för min kropp, jag kan liksom känna hur jag växer hela tiden och att allt är för mycket, tycker det är jobbigt att dricka också men har tvingat i mig det ändå. Helt logiskt så vet jag ju att det man dricker kissar man ut om det inte behövs, men i anorexin blir drickan till hekton och kilon som sätter sig på kroppen och fastnar.

Imorgon måste jag gå till psyk också för att hämta ut mina mediciner, det är så jobbigt att dom har bestämt att jag inte får ha mediciner hemma. Dom litar inte på mig. Jag tycker inte alls om att bli så osjälvständig och att behöva gå en extra gång i veckan till psyk.

Nu är för övrigt räddning kommen! JORDGUBBAR :love: Typ enda anledningen till att jag kunde gå ner så mycket i vikt förra gången jag försökte... Jordgubbar som substitut för godis och annat snacks :p

De belgiska är verkligen så himla goda, söta och fina precis som svenska. Synd såklart att de transporterats en bit men jag kan inte motstå... :d Redan ätit 2,5 liter denna vecka :o
Vad kostar en liter nu?

Denna veckan har det inte blivit så mycket träning. Däremot har jag hållit igång med att jobba i trädgården idag som jag tycker är jätteroligt! Var längesen man verkligen tog sig tid och gjorde det. Även gått en runda och cyklat 7 km. Tog ett välförtjänt bubbelbad nu ikväll som avslut på denna jobbiga vecka. Ryggen har inte blivit bättre, utan snarare tvärtom. Känns som att studierna blir lite lidande när man har mer ont. Men jag försöker att tänka positivt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar