Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo

Brännan jobbade jag på igår med min gräsklippning.. men motion?? Vrida ratten räknas nog inte :D:D:D

Bara för att vi är de enda i grannskapet som inte har en åkgräsklippare :mad: :p

Själv släpar jag runt på en "vanlig" gräsklippare (visserligen med motor) - med mycket gräs och ojämn mark blir man rätt svettig av det vill jag lova ;)

@Kiwifrukt Det är exakt samma negativa spiral av spänning som jag och pålle befinner/befunnit oss i. Igår hade jag hjälp av min kompis som också hoppat pålle under tiden jag var skadad (och även efter det när jag inte velat/vågat) och det stödet hjälper mig enormt mycket! Det blev några missförstånd och spänningar mellan mig och pålle igår också, men vi fick hjälp att reda ut dem. Med stöd från marken känner jag mig så mycket tryggare, vilket leder till att pålle också blir tryggare. Har du någon tryggt ekipage i stallet som du kanske kan byta häst med ett par ridturer? Så kanske din pålla får en ryttare på ryggen som inte spänner sig, och du får sitta på en häst som inte spänner sig?

@Mineur & @cili Jag har lätta förändringar så jag går extra ofta för att kolla att det inte utvecklas och blir mer. Drygt men lika bra att kolla upp för att vara säker. :)

Jag får aldrig ont efteråt men det kan göra ont när de tar testerna, särskilt när de gör tar skär en bit (efter att man fått resultat som visar på förändringar.) Det är konstigt för ibland börjar jag blöda och ibland inte. Beror kanske på hur försiktiga gyn är eller om jag är extra känslig ibland.

Bara för att vi är de enda i grannskapet som inte har en åkgräsklippare :mad: :p

Själv släpar jag runt på en "vanlig" gräsklippare (visserligen med motor) - med mycket gräs och ojämn mark blir man rätt svettig av det vill jag lova ;)

Ja, jag lider med dig men superbra med motion! ;) Jag åker ju bara runt som en säck potatis o förstör miljön..

Idag hade vi examination i att leda en grupp i kroppsmedvetandeträning. Vet inte om jag skrev det här förut eller inte.
Mina delar var i alla fall andning och avslappning. Har hela tiden känt att hur i hela friden ska jag kunna guida folk i något jag inte kan utföra själv. Jag kan liksom inte göra sånna övningar, för jag får sån fullständig panik av att känna att jag inte kan ta djupare andetag eller slappna av när någon annan säger åt mig att göra det. Var helt löjligt stressad när jag satt där och visste att nu gäller det.
Men det gick bra ändå tydligen. I mina egna reflektioner sa jag just det där, att det känns svårt att låta lugn och guida andra när man själv mest vill skaka ur skinnet på sig själv av stress. Feedbacken på det blev "om du var det minsta stressad så dolde du det väldigt bra, för jag märkte ingenting av det!". Det blev godkänt och jag fick inte en enda tänk-på-det-här-punkt att ta med mig.

På tåget hem fick det bli två lugnande tabletter (det är väldigt låg dos på dom så att jag ska kunna anpassa hur mycket som behövs, alltså är två inte speciellt mycket) eftersom jag har blivit rätt påverkad av stressen med just tågåkande den senaste tiden. Det brukar vara trångt med folk, mycket ljud, mycket rörelse och folk som skyndar av/på. Kände att jag ville tona ner det en aning idag, och kunna ta det lugnt resten av dagen, istället för att först varva upp vid examination och sen fortsätta med ännu mer stress tills det mynnar ut i kaos. Så nu ska jag placera mig i horisontalläge i soffan och kolla serier tills jag nästan tror att jag själv är en karaktär där.

Nu hoppar även jag in i denna tråd! Har följt länge i tystnad (har skrivit lite i tidigare trådar, säkert ett år sen minst) men nu är det dax tycker jag, är så härlig stämning här!

Har alltid tränat, mer eller mindre. Men varit ganska lugnt senaste året, då jag helt enkelt prioriterat bort det. Har "bara" roat mig med lite lättare springturer (3-7km några gånger i veckan) och ridningen (4-7dagar). Men blev anmäld till Action Run i Örebro den 19 september. Fick det av min kompis som tyckte det verkade kul, och vilken morot det är! Nu ska jag i storform och ge gärnet!

Måste jobba både på konditionen och styrkan, även om jag är i ganska god grundfysik om jag får säga det själv. Men det kan alltid bli bättre!

I dag har jag roat mig med att sitta på universitetet och sen jobbat i sammanlagt 13 timmar, mycket stilla alltså. Så jag avslutade dagen med en löprunda och lite styrkeövningar hemma.

Tips på bra hemma övningar som inte kräver utrustning? Och är det någon som vet någon annan övning än situps och benlyft som stärker de musklerna? Jag kan inte ligga på rygg på marken då jag har en kota som är lite knasig, men gillar annars just benlyften. Har försökt göra dem i sängen, men funkade inte riktigt.
Välkommen! Kul med ett konkret mål!
Plankan i olika varianter tycker jag är bra för hemmaträning. Går det bättre med benlyften om du ligger på en yogamatta eller ett liggunderlag eller liknande?

@snow, Igår gick det så jäkla dåligt av en massa anledningar att vi faktiskt bytte så stallkompisen (som är jätteduktig och van vid unghästar, det är henne jag tränar för) tog min istället. Och då går det bättre, även om hon blir rädd med henne också. Tyvärr är hennes stabila häst skadad just nu, så antingen får jag rida på hennes betydligt mer nervösa häst eller gå (men hennes häst är ju inte rädd för trafiken, så det är ju trots allt ändå ett steg i rätt riktning). Det värsta är nästan att hästen får de här bryten nu när jag nästan hade börjat hoppas att hon hade kommit över det, det gör att jag inte riktigt slappnar av och tror att det kommer gå över, för det var flera månader sen hon tjurade med vanliga bilar nu. Att hon reagerar på lastbilar/bussar/traktorer/motorcyklar kan jag mer acceptera, men vanliga bilar ska hon banne i mig inte vara rädd för längre. :p Men jag hoppas vi får tillbaka lite självförtroende, för det är en himla härlig häst annars.

Idag hatar hon mig dock, eftersom jag passade på att utnyttja vilodagen till att duscha henne. Jag har aldrig duschat henne helt själv innan, så bara att det gick att genomföra får väl anses som något positivt, men jag var nog nästan blötare än henne när vi var klara.

@cherie: Rygg eller rumpövning spelar ingen roll, den lät intressant vilket som! :D Aldrig gjort tidigare, jag får utvärdera imorgon och se vart det tar på mig. Jag antar att man behåller låren i luften, bara in och vänder, så att säga?

Nej nej, låren nuddar marken när de är ihop och när de är som bredast isär :p Förstår du? Sjukt svårt att förklara en övning :p

@inverterad Då bor vi säkert ganska nära varandra, låter det som. Då har du ju förmodligen inte så långt till Friskis längre.... ;) Kände mig lite skyldig angående skogen, jag älskar att gå i skogar och gärna bort från stigar :angel: Jag ska spana extra noga när jag stöter på en Collie, då kanske det är du!

Åååh vad skönt det är att bara sitta i soffan. :love: Gick upp 05.10 idag, har kört 42 mil och varit ute i skogen på utbildning hela dagen. Gjorde bra val också genom att inte köpa med godis och inte köpa extra godis på väg hem i bilen. Hade en bit kaka med mig att mumsa på och det känns gött att jag inte bunkrade upp ännu mer sötsaker som livlina. Jag dricker ju inte kaffe längre och blir ibland avis på energikicken alla andra får, men samtidigt är det härligt att vara både koffein- och nikotinfri. Nu ska jag bara vänja mig av med att använda godis som energihöjare annat än i nödfall...

Men först ska jag sova ikapp efter en jobbig vecka! Hoppas ni andra har en fin fredag och en härlig helg framför er. :)

Fredagar är resdagar, så idag blev det bara mockning och fix med ponnyn. Fick dock årets största överraskning när ponnyskrället BET mig :eek:. Har haft henne i nio år och hon har aldrig så mycket som nafsat eller lyft en hov mot mig eller någon annan människa och så kommer det här från ingenstans. Var en ren olyckshändelse, hon siktade på att hugga i luften mot boxgrannen, men ändå. Ingen havre till henne ikväll :devil:. Och jag blir lagom blåröd och fin om magen till beachsäsongen :cool:.

Välkomna alla nya! :)

Jag kan sälla mig till gänget med träningsvärk..;) 1,5 timme ashtangayoga i torsdags kväll igen gav träningsvärk i ben och rumpa (?:D) och att det var en 10 h lång jobbdag med en väldigt busy currynight igår gjorde inte att jag är mindre trött i benen idag!

Gjorde också dag 11 - Shakti yoga med Adriene igår och planerar att göra dag 12 - yoga for spinal health idag. Kanske gör 13 också ikväll om jag orkar o vill!

Idag är det fan inte mycket hopp om livet... Jobbdag 2 av 6 och jag vaknade med ont i halsen. Har ångest över Göteborgsvarvet eftersom jag inte tränat löpning sen i januari, när benhinnorna började ge sig till känna.
Dessutom har jag typ fortsatt äta som om jag vore på semester, så vågen går stadigt uppåt... Och så har jag onormalt mycket träningsvärk. :p

Usch nä. Idag är ingen bra dag.
Ska verkligen, verkligen ta tag i det här nu. Tror jag ska göra som @LindgrenV och köpa en fin bok och skriva allt i. Brukar ju räkna kalorier i en app, men där slutar jag skriva om jag barkar iväg för mycket, pga lathet typ. I en bok tänker jag att det kanske går bättre... Även om inte kalorierna räknas ut, så ser jag ju vad jag ätit.

Usch nä. Jag som vill vara nöjd med mig själv nu, är inte särskilt nöjd alls.
Peppigt inlägg. Inte.

Ni andra är iaf asgrymma som kämpar på! Härligt med goa gympass, gräsklippning, Sverigebesök och vunnen match!

@Sleepan Om du får ont av löpning och inte har tränat så kan du ju faktiskt skippa Göteborgsvarvet. Det ska vara roligt och peppande att vara med i ett lopp, inte ge ångest. Känn efter ordentligt om du verkligen vill springa.

Angående resten så har du ju verkligen tränat på under året, och dessutom crossfit som är bland de tuffaste träningsformerna. Jag tycker att du ska vara väldigt nöjd med dig själv.

@Sleepan Om du får ont av löpning och inte har tränat så kan du ju faktiskt skippa Göteborgsvarvet. Det ska vara roligt och peppande att vara med i ett lopp, inte ge ångest. Känn efter ordentligt om du verkligen vill springa.

Angående resten så har du ju verkligen tränat på under året, och dessutom crossfit som är bland de tuffaste träningsformerna. Jag tycker att du ska vara väldigt nöjd med dig själv.

Nu får jag inte ont längre, men nu är ju problemet att jag inte har varken konditionen eller styrkan i benen :p
Men nej, jag behöver ju inte springa, egentligen. Det är bara det att jag vill... Egentligen. :p

Och tack för peppen! Egentligen har jag varit ganska nöjd med den här våren, särskilt med tanke på att jag varit förkyld tre gånger och haft urinvägsinfektion en... Det blir ju lite avbrott då :/
Men igen - tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar