Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@inverterad Klart jag kommer ihåg dig, du skulle ju bli min träningskompis när jag flyttat till Linköping ;) Actic har jag prövat men gillar inte passen där lika mycket, alltså typen av pass. Så tyvärr! Trist ;) Kul att höra att du lever och mår bra, och att du har skaffat dig en gosehund till slut :love:

Ja, hunden är fantastisk. :love: Helt slut i huvet i hövrigt, jobbet tar knäcken på mig som alltid den här tiden på året.

Dumt att vi inte blir träningskompisar tycker jag! Kanske får överväga det här med Friskis en vända till...

Ja, hunden är fantastisk. :love: Helt slut i huvet i hövrigt, jobbet tar knäcken på mig som alltid den här tiden på året.

Dumt att vi inte blir träningskompisar tycker jag! Kanske får överväga det här med Friskis en vända till...

Jag kan tänka mig det, vilken hund är INTE fantastisk ;) Avundsjuk!

Vad är det med jobbet som är mycket under våren - nationella prov, betyg och utvecklingssamtal eller? Lider med dig i vilket fall. Tycker alltid det verkar vara tufft att vara lärare även om jag kan tänka mig att det är väldigt givande också.

Jaa! Överväg Friskis, vad underbart det vore med en träningskompis ju ;)

Dags att försöka peppa sig till benpass då :nailbiting: Blir nog framförallt knäböj och raka marklyft. Börjar bli lite sliten av att jobba tidigt skift, ge mig energi kaffe!

@LindgrenV Gud så tråkigt :( Håller alla tummar och tår för att han dyker upp snart igen! Antar att du har kikat alla vrår och sånt där han kan ha fastnat eller blivit inlåst?
Japp! Gått runt i större delen av samhället, knackat på förråd, ropat, satt upp lappar, delat på Facebook.... Fortfarande ingen katt :(

Japp! Gått runt i större delen av samhället, knackat på förråd, ropat, satt upp lappar, delat på Facebook.... Fortfarande ingen katt :(

Finns det någon kattjour eller något katthem i din kommun? Min gamla kisse försvann ut och var borta i 3 månader innan jag hittade henne på kattjourens hemsida! Då hade hon blivit hittad 2 veckor tidigare och befann sig i ett jourhem :)

Håller tummarna för att du hittar din katt!

Vi hade så fint väder imorse att jag skippade gymmet och tog en promenad istället, sen satt jag i solen med en kaffe tills det började mulna på och då var det ändå dags att cykla iväg till jobbet. Eh, skulle egentligen hunnit städa min lägenhet också, mensåååatteee, det är ju faktiskt en dag imorgon också! :D

Jag tog mig i kragen igår. Insåg att mitt liv inte är så hemskt och gick upp halv åtta i morse :D. Åt en brakfrukost, fick fnatt och brände lite kalorier med dammsugaren, skurade golven, tvättade en maskin, och körde ett snabbt men intensivt core pass, allt innan klockan hann att bli elva. Jag hade glömt bort att jag egentligen gillar mornar.

Kom nyss hem från en blåsig 5,5kilometers promenad i varierande terräng med sambon och ska snart påbörja fisksoppa.

Usch @LindgrenV, jag håller alla tummar och tår för att du snart får din katt tillbaka! Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste kännas :(

@Vira Välkommen till tråden! :)

@et_flickan Låter som en underbar dag, det är ju så löjligt skönt när man blir så där plötsligt, oplanerat supereffektiv och får en massa gjort!

Tack för tentapepp allihopa! Det gick okej men det var en väldigt svår tenta med många kluriga frågor, så jag oroade mig inte i onödan... I princip inget av det föreläsaren sagt var viktigt kom med, men han är ganska ökänd för att "lura" folk på det sättet så jag hade som tur var läst ganska brett utanför det han garanterade oss skulle komma på tentan. Andra hade tagit honom på orden och bara pluggat det han nämnt under tentagenomgången, och de satt i klistret rejält kan jag ju säga... Nåja, jag borde bli godkänd i alla fall!

Hotellvistelsen blev helt underbar den också, och jag kan faktiskt inte komma på när jag senast kände mig såhär avslappnad. Vi fick en gratis uppgradering vilket innebar ett jättemysigt rum med egen jacuzzi (:love:), så det första jag gjorde var att plumsa ner i ett varmt bubbelbad medan pojkvännen serverade mig en gin & tonic. Då levde jag kan man ju säga! Så värst mycket vandring blev det dock inte p.g.a hällregn (välkommen till Skottland), så vi kom tillbaka till stan lite tidigare än väntat vilket innebär att jag hinner med Metafit i kväll :bump:

Imorgon ska jag åka till Sverige för 2,5 veckors häng med familj, vänner och nästa tentaplugg vilket ska bli helt fantastiskt (allt utom tentaplugget)! Ska försöka hålla igång träningen trots brist på gym och har knåpat ihop två cirkelträningsprogram som jag tänkte göra minst varsin gång varje vecka. I kombination med mer promenader, cykling och lite hästliv hoppas jag hålla mig i hyfsat bra form tills jag är tillbaka och kan lyfta skrot igen :)

Idag är det inget bra med kroppen känner jag. Jag är helt yr och svag och det känns som jag går på små moln och som att marken är mjuk och fluffig. Jag känner mig som i en bubbla och att inget når in till mig. Inte alls så praktiskt med tanke på att det är hundkurs ikväll. Ska äta lite nu och sen åker jag vid 18 och kommer inte hem förrän 21.30. Hur ska jag orka? Hur ska jag kunna fokusera? Får göra mitt bästa helt enkelt. Kanske ta pauser ibland eller bara stänga av och inte lyssna på de andra. Brukar göra det ibland.

@Lindgren Åh vad jobbigt och tråkigt med din katt. Jag hoppas han är ok och att du kommer hitta honom. Ge inte upp hoppet!

Idag blev det en och en halv timmes ridning på morgonen, dressyrpass i en annan paddock än där vi brukar hålla till. Bra miljöträning för hästen eftersom den ligger precis invid en väg och dessutom har en massa "skrämselgrejer" runt omkring som det kan vara livsnödvändigt att bli rädd för, om man är som min ponny. Träningen var sitsträning för mig, och om vi säger så här, trots att det var 18 grader och sol var min häst inte ens svettig på halsen när vi slutade, medan jag var som en urvriden disktrasa. :p Mina mag- och lårmuskler kommer inte fungera i morgon. Att det ska vara så sabla svårt att lära sig rida när man inte gjort annat i över två decennier.

Idag är det inget bra med kroppen känner jag. Jag är helt yr och svag och det känns som jag går på små moln och som att marken är mjuk och fluffig. Jag känner mig som i en bubbla och att inget når in till mig. Inte alls så praktiskt med tanke på att det är hundkurs ikväll. Ska äta lite nu och sen åker jag vid 18 och kommer inte hem förrän 21.30. Hur ska jag orka? Hur ska jag kunna fokusera? Får göra mitt bästa helt enkelt. Kanske ta pauser ibland eller bara stänga av och inte lyssna på de andra. Brukar göra det ibland.

Hade det varit jag så skulle jag tagit med ett mellanmål, jag behöver fylla på energi regelbundet för att orka.

Vet ni vad jag hatar mest med min kropp?

Att mina fötter är olika stora!!

Det är så sjukt frustrerande när man köper skor. Det skiljer närmare en centimeter. Så nu sitter jag här med mina nya vandringsskor, i storlek 38.5, där den ena skon sitter perfekt och den andra... glappar! :arghh: Jag beställde hem storlek 38 också och där sitter såklart den ena foten perfekt och den andra för trångt! Dagens i-landsproblem! :p Skorna formar sig ju så småningom efter fötterna så det brukar inte vara störande så länge, men ändååååå... Man kunde ju önska att när man köper lite dyrare skor så sitter de perfekt på båda fötterna liksom!

Nu ska jag ta promenad för att inviga dem i alla fall. Ska knyta vänstra skon extra hårt :p

Jag har precis sprungit nästan 16 km i riktig lågpulsfart. Joggade på och lyssnade på radio och hade det gött i solen. Benen var lite trötta efter gårdagens pass men jag tror att de fixar lätt jogging så här dagen efter.

Vill gärna visa en film som jag och min sambo gjort efter en ridhelg vi gjorde i början av april. Vi sov över i torpet som syns i filmen (tror att jag kanske har nämnt detta i tråden?) och hade det helt fantastiskt mysigt :love:. Inte lika lyxigt som @Mineur och hennes jacuzzi men att rida, grilla, sitta framför öppna spisen och dricka vin skenet av en oljelampa är helt OK det med kan jag försäkra :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar