Beach 2015, del 3

Har bokat in mig på Nordic Wellness träningskonvent på lördag! :)
4 träningspass (Body Pump, Step Cardio, Body Attack och Grit Cardio.), vilket blir 3,5 timme träning! :D
Ska på en föreläsning med Mattias Reck (som jag inte vet vem det är :p) om Effektiv konditionsträning med, så det känns som en bra dag. :D
Ska bli jättekul, och jobbigt!

Idag ska vi få se vår nya lägenhet för första gången, äntligen!! Dock 7 månader till den är klar för inflyttning, men ändå :)
Och sen blir det Crossfit ikväll efter det. :)

Satan i gatan vad jobbigt :D Men kul!

@Luem vad trist med armbågsproblem :down: Men kör det som känns bra och lite lättare vikter. Kan du ändra ngt på jobbet för att slippa problemen, typ arbetsställning eller så?

Jag har simmat! :D Sammanfattningsvis:

• Simning är jobbigt men kul
  • Jag älskar min nya baddräkt
  • Simglasögon är en bra grej när man väl förstår hur de ska sättas på för att slippa vattenläckage
  • Kallsupar är otrevligt
Jag simmade i 45 min, började med lite uppvärmning för att känna på vattnet och komma in i simningen. Sen varvade jag bröstsim med ryggsim, de enda simsätten jag kan hyfsat. Bröstsim ger mig ont i nacken när jag gör som jag brukar, dvs håller huvudet ovanför ytan. Därav simglasögonen, jag försökte mig på att göra "som man ska" dvs gå ner under ytan med huvudet i neutralt läge (jag har tittat på lite teknikvideos innan :angel:). Efter ett tag gick det hyfsat, men jag gjorde som mest vartannat simtag under vattnet eftersom jag inte riktigt har koll på andningen. Sjukt jobbigt var det!

Ryggsimmet var lite lugnare, jag fokuserade mest på att flyta på rygg och öva bensparkar. Tog med armarna ungefär halva vägen, har inte alls koll på tekniken. Inte gick det fort inte! Avslutade med fem minuter lugn simning.

Kommer absolut åka och simma igen! :)

Nu är hetsiga veckorna äntligen över för mig :) Lite lugnare nu i veckan. Har haft en så himla skön dag idag, inte gjort särskilt mycket alls. Är någorlunda frisk också, så ska äntligen iväg och uppdatera mitt träningskort som löpte ut förra veckan och träna Aeorobics ikväll :)

Och precis som @zassoo sa så släppte började vikten röra sig neråt igen, så fort mensen, stressen och sjukdomen försvann :) Nu ligger jag på 67 kg exakt så 2,5 kg neråt än så länge. Har gått lite långsammare än beräknat (för att jag fuskar alltså) men det går i rätt riktning i alla fall!

@zassoo Men vad kul att du har hittat en ny träningsform som känns rolig! Att det är jobbigt är ju också en positiv aspekt liksom, även om det inte alltid känns så i stunden! ;)

@Luem & @zassoo, jag räknar med att det kommer bli väldigt intensivt och jobbigt. Och kul! :D

Tur jag ska på aw på fredag med gratis mat, haha. Så kan jag ladda ordentligt ;)

@zassoo, härligt att simningen gick bra! :)

@cherie, skönt att det börjar gå åt rätt håll och att du mår bättre nu :)
Låter som att vi är rätt lika... Duktiga när det gäller, men ganska bra på att fuska också ;) :p

Jag studsade iväg till gymmet imorse, riktigt taggad för första gången på evigheter. Och gud vad skönt det var och fan vad bra det gick! :D Mage/rygg fick sig en genomkörare och sen blev det en riktigt vitaminbomb till frukost. Kvarg med ananas, kiwi, banan och passionsfrukt, mums.

@Sleepan Haha ja vi är nog ganska lika på den punkten! ;) Särskilt om man väl får en dipp i form av sjukdom eller annat avbrott så är det jäkla svårt att trilla ditt, lättare att hålla uppe allt om även träningen osv funkar bra!

@Sleepan Haha ja vi är nog ganska lika på den punkten! ;) Särskilt om man väl får en dipp i form av sjukdom eller annat avbrott så är det jäkla svårt att trilla ditt, lättare att hålla uppe allt om även träningen osv funkar bra!

Precis, det är fasen hopplöst det där :p
Denna gången var jag dock så sjukt taggad på att komma igång igen efter förkylningen, haha. Skyller det på Crossfiten :p
:D

@zassoo Men vad kul att du har hittat en ny träningsform som känns rolig! Att det är jobbigt är ju också en positiv aspekt liksom, även om det inte alltid känns så i stunden! ;)

Verkligen! Jag tänkte försöka komma iväg och simma i alla fall varannan vecka, det är rätt så dyrt och jag vill inte köpa årskort om jag inte vet att det kommer användas flitigt.

@Qelina, Jag skulle näver bäver ha räknat ridningen som träning när jag var riktigt aktiv och red två och oftast tre hästar varje dag (då när ridningen verkligen var aktiv och krävande, med andra ord :p), så jag förstår hur du tänker. Men jag har tänkt om. Nu har jag haft flera år med enbart skogsridning (lugn skogsridning ska tilläggas, typ skritt på halvlånga tyglar), och även perioder utan ridning överhuvudtaget eftersom ponny ett stod skadad i nästan ett år och ponny två (den jag har kvar nu) bara var lite över ett år när jag köpte henne och därmed självfallet inte kunde ridas. Och idag räknar jag ridningen som träning. För det är träning. Om ett år kanske jag bara kommer räkna renodlade dressyr- eller hoppass som träning (som jag gjorde förut), men i nuläget är även utritterna träningspass. Jag har helt enkelt blivit tvungen att göra dem mer dressyrinriktade eftersom jag inte har tillgång till ridbana hemma. Och för din del, som dels inte ridit på ett tag och dels är nedsatt p.g.a. anorexin, så är ridningen absolut träning! Du kommer få träningsvärk bara av att skritta i början, för ridningen påverkar helt andra muskelgrupper än vad man kanske gör annars.

Idag har ponnyn en välförtjänt vilodag efter helgen, och regnet öser ner utanför. Min tänkta långpromenad verkar regna inne, om det inte mirakulöst blir uppehåll senare i eftermiddag/ikväll. Regnar lite för mycket för att jag ska vilja gå ut. Vad jag gör istället? Pluggar, och äter resterna av påskgodiset.... :o Det förstnämnda behövde jag verkligen, det andra känns mest som någon form av muta för att ens ta tag i skolarbetet idag, känns lite segt.

Härligt att det verkar flyta på med träningen för de flesta här! Jag har en vilodag idag och sitter på biblioteket och skriver uppsats samt tentapluggar, tjoho! För att bidra med något positivt så har jag ätit som en hälsotant idag - smoothie med massor av bär till frukost, banan och äpple till mellanmål, kycklingfilé med sallad till lunch och kokt ägg till mellanmål. Middag blir tomatsoppa med knäckebröd och fy vad nöjd jag känner mig när jag ger kroppen vad den behöver! Ska försöka fortsätta på det här spåret, för det är ju ett relativt enkelt sätt att må bra både fysiskt och psykiskt faktiskt.

Haha, ja jag börjar nästan tro det ;) Verkligen alla man känner som prövar på tycker jag blir frälsta! Men envisas ändå med att jag inte tror det skulle vara något för mig... Alls :P För jobbigt tror jag!

Jag vet... Det är nästan lite löjligt faktiskt :p
Jag var helt provocerad över hur fantastiskt min sambo tyckte att det var - sen provade jag själv :p
Prova på-passet var ungefär det värsta jag gjort, men sen blev jag helt hooked efter kursen jag gick. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar