Beach 2015, del 3

En sammanfattning av förra veckans motion:
Måndag, 50 minuter ridning, 10 km cykel.
Tisdag, 40 minuters hästpromenad, 5,5 km powerwalk, 5 km cykel.
Onsdag, 2 timmar ridning, 10,5 km powerwalk.
Torsdag, 9,5 km powerwalk.
Fredag, 5,5 km powerwalk, 10 km cykel.
Lördag, 20 minuters hästpromenad, 11,5 km cykel.
Söndag, 2 timmar ridning.

Jättenöjd med veckan, enda negativa är att det blir svårt att toppa den. :p Det var påsklov förra veckan, så jag hade motionssällskap utanför stallet hela veckan, mycket tråkigare att gå långt själv. Idag har jag sån träningsvärk i framför allt benen (fältsits i flera km i galopp tog tydligen rejält) att jag knappt kan röra mig.

Ehum, man kan väl ändra sig tydligen :D Vid 18-tiden tittade solen fram och det verkade inte blåsa lika mycket längre så jag skyndade mig att ta fram träningskläder och stack ut och sprang! Var ute i drygt 20 min, har ingen aning om hur långt eller snabbt det var men jag sprang i stort sett hela tiden. Bara det kändes som en stor seger, att jag inte är tillbaka på ruta ett liksom. Även om jag i somras hade joggat samma runda i sömnen :p

Väl hemma igen blev det 45 min poweryoga. Aktiv dag! :)
Bra jobbat! Det spelar ju egentligen ingen roll hur långt eller snabbt man springer, det viktiga är ju att man är ute och rör på sig, och har roligt och gör saker som är bra för en.

Oh oh oh, vad är det på den första bilden och hur tillverkar man det? Ser lööövely ut!

Det är proteinpannkakor :d Jag brukar variera ingredienserna lite beroende på vad jag har hemma, men det blir oftast en banan, två ägg, en skopa proteinpulver, soljamjölk, stevia och kryddor. Sen är det bara att steka antingen som en vanlig pannkaka eller med bakpulver

kl

Ska snart gå och hämta mig lite pre-workout kaffe, sen är det dags att kila iväg till gymmet och köra ben

Svarar alla här om det är ok,
Det är nog anorexin som talat den senaste tiden i det mesta jag skrivit om mig själv, just nu känner jag det som att den är på väg att ta över mer och mer och jag får kämpa för varje liten sak jag äter, och det börjar bli jobbigt att dricka också även om jag fortfarande dricker som vanligt (men med ångest).

Mitt mål är ju att börja plugga till psykolog och jag vill ha en till hund, kanske en border collie som jag kan träna och tävla med och i framtiden vill jag ha en liten stuga där jag och mina hundar kan bo.

Och jag vill hålla på med hästar, antingen ta hem min egna lilla dam om hon lever när jag kommit till det stadiet (hon är 21 nu) eller någon annan häst. Kanske familj med barn. Och jag vet att jag måste bli friskare för att kunna få barn, jag har ju inte haft mens på 8 år och innan dess var den oregelbunden pga hård träning i 2 år så det är 10 år som den inte fungerat riktigt. Så just nu är det svårt för mig att få barn

Sen min högsta vikt jag nådde när jag hade en terapeut och fick hjälp med viktuppgången har jag gått ner lite mer än 4 kg hittills, inte mycket egentligen men det är ju fel håll utom för anorexin som vill gå ner mer.

Jag vet att jag kan gå ner mycket mer när jag vill, för det är bara att plocka bort de sakerna jag äter nu eller byta ut dem,det är liksom inget problem för mig. Jag är van att svälta mig. Men jag väljer varje dag att inte göra det. Jag VÄLJER att kämpa vidare, att fortsätta äta trots att det känns som jag ska dö. Jag fortsätter kämpa på varje dag trots att jag inte vet om livet är värt att kämpa för, jag väljer att kämpa trots att ångesten det ger mig får mig att ta överdoser regelbundet.

Men jag vet inte hur länge jag orkar vara stark. Jag är så rädd! Jätte rädd faktiskt! För att anorexin ska förstöra allt igen, att jag ska tappa kontrollen och inte klara av att kämpa. Men jag har min hund att kämpa för, han behöver mig. Jag måste kunna ta hand om honom, mina föräldrar jobbar ju och när jag varit inlagd och de har behövt ta hand om honom har det blivit svårt för dom på dagtid.

Vill berätta något positivt och roligt också :bump:Jag har fått en medryttarhäst!!!:banana::banana:

Börjar om en eller två veckor och kommer vara med 2-3 dagar i veckan, helt lagom med hur mitt liv ser ut just nu.

Det är en liten ponny, 134 cm hög bara, en New forestponny. Hon är liten så storleksmässigt är hon en barnhäst men hon är lite svår och pigg och är man osäker kan hon försöka bocka och försöka få av en så hon är för svår för de flesta barn. Men med mig har hon aldrig gjort något sådant, hon har skött sig utmärkt. Så då är det perfekt att jag är vuxen och liten, de har ingen annan som kan rida henne så de är jätte glada att jag vill och ponnyn blev jätte glad sist jag var med och bara red lite. Tycker verkligen om denna lilla ponny, det är en kompis häst så jag har varit med några gånger och vi passar bra ihop jag och lilla ponnyn:love: Och det ska bli kul att få umgås mer med min kompis för hon har aldrig tid annars. Kommer bli lugn ridning för hon har vilat nästan ett år så bara skritt i början men hoppas på galopp i skogen i sommar:love:

Har saknat hästlivet och nu får jag det i lagom dos, behöver inte ta en massa ansvar, inte betala något och inte varje dag. Tjoho vad bra det känns:banana:

Tjoho, stort grattis @Emtherlia! Underbart att höra! Vilken tur att du blev frisk så att ni kunde åka, jag kan tänka mig vilken mild panik fästmannen (:love:) din måste ha gått med när du var sjuk i veckan och det fortfarande var oklart om ni skulle åka!

Jag är tillbaka från en underbar hotellvistelse som tyvärr var alldeles för kort. Jag har dock blivit positivt överraskad av min egen arbetsplats och insett att det är ett jäkligt fint ställe jag jobbar på trots allt! Middagen i går kväll var helt underbar och kockarna ansträngde sig lite extra för vår skull, så vår planerade 3-rätters blev till 6-rätters... :eek: Vi gick en lååång promenad genom stan efter det, herregud vad mätta vi var! Pallrade oss till gymmet före frukost idag och även om jag orkade betydligt mindre än vanligt (är verkligen inte van att träna innan frukost) så var det rätt skönt och gav oss lite välbehövlig aptit inför frukostbuffén.

Nu ska jag städa lägenheten och sedan är det dags att gå tillbaka till jobbet igen, fast den här gången som anställd istället för gäst tyvärr...

Är det bara här det är jätte konstigt väder idag? Växlar mellan sol och regn och det blåser som bara den. Och är kallt även när solen är framme. Jag vill ju ha vaaaarmt väder nu!

@Qelina, Vad roligt med hästen! :bump: Ponnyer är så himla charmiga, jag ångrar inte en sekund att jag gick tillbaka till ponny igen efter ett litet gästspel på stor häst under slutet på tonåren.

Det blev 30 minuters lugn hästpromenad idag. Vill inte låta henne vila helt dagen efter ett så hårt pass som hon gick igår, så då tyckte jag att det var bättre att skritta lite lugnt idag och så får hon vila imorgon istället. Inte för att hon direkt verkade trött, men ändå. :p

Grattis @Mineur ! Fin känsla att lämna ifrån sig arbetet:)

Förra veckan blev lite sådär, hade jobbig attackpms=trött, gråtmild och allmänt vissen. Tur att jag har blivit äldreåklokare och begriper vad det är frågan om när det blir sådär. Blev en kort skidtur och en löprunda iaf.

Imorgon blir det nån slags styrketräning på jobbet och på onsdag cyklar jag hem. Torsdag vila, fredag nån slags träning.

I januari gav jag mig själv en prenumeration på trail runner magazine i present, och nu kom första numret. Gillar! Mycket text och många fina turer att drömma om.

Halsont idag igen! Vad är detta? Så ingen träning för mig idag… Passade min brorson en timme och fick choklad, så det kanske blir ligga på soffan + kolla på tv + choklad ist för träning, HAHA!

@Qelina, Vad roligt med hästen! :bump: Ponnyer är så himla charmiga, jag ångrar inte en sekund att jag gick tillbaka till ponny igen efter ett litet gästspel på stor häst under slutet på tonåren.
Jag älskar ponnyer, kommer nog aldrig växa ifrån dem :D Min egna lilla dam som jag inte har råd att ha hemma och som jag saknar varje (:cry:) är också ponny fast lite större, 146 cm. Det tycker jag är ganska lagom. Jag har bara haft ponny med undantag för 1,5 år med en underbar nordsvensk som var en fantastisk läromästare. Han satte mig verkligen på prov så jag var tvungen att lära mig massor för att få den lille (läs stora) herrn att gör som jag ville :p Men jag är ganska kort, 1,62 och enligt alla förutom mig själv också liten och väger lite så ponnyer är perfekta.

Det roliga är att lilla M, ponnyn jag ska rida inte känns så liten när jag sitter på henne. Så när jag var med sist och skulle hoppa av tog jag i så där som man gör när man ska hoppa av en häst. Men grejen var ju den att det var jätte nära till marken så jag slog i stenhårt med fötterna. Trodde jag var högre upp:D

Jag har mega, jätte mycket, otroligt stor ångest för kvällen. Igår kväll hade jag inget att göra och massor av ångest så jag bakade till till kl 23 för att ha något att göra. Imorse skivade jag upp bröden och frös in men 2 skivor fick inte plats så då tänkte jag att jag äter dem ikväll. Jag brukar äta 2 skivor på kvällen men de här blev ganska tjocka, det är svårt att skära tunna skivor av det här brödet. Jag har ätit sådana här skivor förut, det vet jag för jag väger dem alltid, men idag känner jag att jag bara vill bryta ihop och lägga mig under en filt och aldrig mer äta. Alternativt minska ner på maten. Jag skar bort kanten på en av brödskivorna och funderar på att göra detsamma med den andra skivan. Jag har besök ikväll så jag kan inte fiffla med bröden då för då blir min kompis arg. Om jag skär bort nedre delen av brödet väger det typ 10 gram mindre. 10 gram. När man skriver det så känns det ju nästan lite onödigt att skära bort den biten, för vad kan dessa 10 gram göra?

Sen har anorexin bestämt att efter idag får jag inte äta 2 mjuka skivor bröd per dag, om det inte är jätte små bitar, utan en av bitarna eller båda ska vara knäckebröd. Jag vill inte följa anorexin i det här och har kämpat emot det länge men kvällarna nu för tiden är en plåga med dessa bröd. Det är inte värt det. Så jag kanske ska låta den där kanten vara kvar som en avskedsgest mot mitt hembakta bröd. Jag kommer ju äta av det men max 1 skiva/dag om det inte är tunna skivor.

Åh ge mig styrka att klara av kvällens brödutmaning! Jag vill klara det här!

Hemma från en natt i Köpenhamn och vi har ätit en massa kakor. Köpte med oss säkert 12 olika och åt på hotellrummet, haha! Jag kommer även tillbaka till Sverige som en förlovad tjej, killen friade!:love:

Åh vad fint, grattis :love: :heart

Jag har väl en hel del av deras tänk kvar när jag väljer mat och vad jag ska trycka i mig, men räknar inte alls utan går på känn. Vikten står ju still så de är väl inte så dåligt av mig iaf.
Jag måste välja en vikt som enligt BMI är normalt för att kunna gå i mål. Nu som guldmedlem så kan jag inte ändra något utan de är som de är. Vart pengarna går vet jag inte, får inte tillbaka de iaf.
Skulle jag gå upp igen på en vikt som jag absolut inte vill (typ 85+) så skulle jag inte tveka en sekund på att gå med igen och ta kontrollen igen. Men nu står jag på en vikt som jag är nöjd med så då får de vara.

Lite märkligt system, jag hade bara slutat att gå istället för att stanna och få hjälp. Låter sunt att du lyssnar på dig själv!

Jag är tillbaka från en underbar hotellvistelse som tyvärr var alldeles för kort. Jag har dock blivit positivt överraskad av min egen arbetsplats och insett att det är ett jäkligt fint ställe jag jobbar på trots allt! Middagen i går kväll var helt underbar och kockarna ansträngde sig lite extra för vår skull, så vår planerade 3-rätters blev till 6-rätters... :eek: Vi gick en lååång promenad genom stan efter det, herregud vad mätta vi var! Pallrade oss till gymmet före frukost idag och även om jag orkade betydligt mindre än vanligt (är verkligen inte van att träna innan frukost) så var det rätt skönt och gav oss lite välbehövlig aptit inför frukostbuffén.

Nu ska jag städa lägenheten och sedan är det dags att gå tillbaka till jobbet igen, fast den här gången som anställd istället för gäst tyvärr...

Men hur underbart låter inte det då! Skönt att få lyxa till det och bli lite bortskämd ibland :)

Jag har mega, jätte mycket, otroligt stor ångest för kvällen. Igår kväll hade jag inget att göra och massor av ångest så jag bakade till till kl 23 för att ha något att göra. Imorse skivade jag upp bröden och frös in men 2 skivor fick inte plats så då tänkte jag att jag äter dem ikväll. Jag brukar äta 2 skivor på kvällen men de här blev ganska tjocka, det är svårt att skära tunna skivor av det här brödet. Jag har ätit sådana här skivor förut, det vet jag för jag väger dem alltid, men idag känner jag att jag bara vill bryta ihop och lägga mig under en filt och aldrig mer äta. Alternativt minska ner på maten. Jag skar bort kanten på en av brödskivorna och funderar på att göra detsamma med den andra skivan. Jag har besök ikväll så jag kan inte fiffla med bröden då för då blir min kompis arg. Om jag skär bort nedre delen av brödet väger det typ 10 gram mindre. 10 gram. När man skriver det så känns det ju nästan lite onödigt att skära bort den biten, för vad kan dessa 10 gram göra?

Sen har anorexin bestämt att efter idag får jag inte äta 2 mjuka skivor bröd per dag, om det inte är jätte små bitar, utan en av bitarna eller båda ska vara knäckebröd. Jag vill inte följa anorexin i det här och har kämpat emot det länge men kvällarna nu för tiden är en plåga med dessa bröd. Det är inte värt det. Så jag kanske ska låta den där kanten vara kvar som en avskedsgest mot mitt hembakta bröd. Jag kommer ju äta av det men max 1 skiva/dag om det inte är tunna skivor.

Jag blir också orolig av allt du har skrivit de senaste dagarna. Ta inte bort mer mat, du behöver den för att orka kämpa och du rasar redan i vikt.

Började dagen med ett pass spinning. Gud vad trött jag var, har inte tränat kondition på länge och hade en mycket klädsam tomatfärgad ton i ansiktet efteråt. Gick ner till gymmet sedan och körde en halvtimme där, kände mig rätt stark. Men har sedan dess känt mig helt förstörd, tror att jag nog råkade ta ut mig lite för mycket... Nu njuter jag av jordgubbar och välförtjänt vila :D

Nej, ta inte bort kanten! Du klarar det! Och minska inte ned mer på maten nu! Kämpa! <3

Alltså, jag är glad att jag är en jävel på marklyft, för annars hade jag varit KÖRD idag när jag åkte till stallet. Gårdagens storm har kastat iväg både foderhäcken och fårhuset, och eftersom jag har stallet själv blir det ju också automatiskt så att jag får lösa alla problem själv. Sagt och gjort, det var bara krypa ihop i marklyftställning och ta i som en gnu. Men jag lyckades lyfta upp både fårhuset (som låg på sidan) och foderhäcken (som flugit ca 7-10 meter och även den landat på sidan). Så nu står de på plats igen. Dock har staketstolparna runt fårhagen gått av :(

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar