Beach 2015, del 3

Alltså, jag är glad att jag är en jävel på marklyft, för annars hade jag varit KÖRD idag när jag åkte till stallet. Gårdagens storm har kastat iväg både foderhäcken och fårhuset, och eftersom jag har stallet själv blir det ju också automatiskt så att jag får lösa alla problem själv. Sagt och gjort, det var bara krypa ihop i marklyftställning och ta i som en gnu. Men jag lyckades lyfta upp både fårhuset (som låg på sidan) och foderhäcken (som flugit ca 7-10 meter och även den landat på sidan). Så nu står de på plats igen. Dock har staketstolparna runt fårhagen gått av :(

Usch vad tråkigt och typiskt men fan vad grym du är! Härligt att kunna sköta sig själv. :)

Och jag sitter här och är onödigt trött. Var ute någon timma på eftermiddagen i fel kläder och blev kall, och galet hungrig. Nu har jag ätit, vilat under filten och druckit en kopp varm choklad. :p Fryser fortfarande men skulle vilja montera ihop mina nya balkongmöbler. Och gå en promenad. Men jag är trött och fortfarande kall och det är kallt i lägenheten... Urk. :p

Usch vad tråkigt och typiskt men fan vad grym du är! Härligt att kunna sköta sig själv. :)

Och jag sitter här och är onödigt trött. Var ute någon timma på eftermiddagen i fel kläder och blev kall, och galet hungrig. Nu har jag ätit, vilat under filten och druckit en kopp varm choklad. :p Fryser fortfarande men skulle vilja montera ihop mina nya balkongmöbler. Och gå en promenad. Men jag är trött och fortfarande kall och det är kallt i lägenheten... Urk. :p
Det är faktiskt jätteskönt att kunna klara sig själv, tror faktiskt att jag vunnit många kilos självförtroende av att (till en början ofrivilligt, faktiskt) bli helt "självgående". Min skit är min skit och den är kvar i morgon om jag inte reder upp det idag :p

Nu sitter jag i soffan efter ett pass bodypump! Är inte helt nöjd, var skönt att göra det men kände mig inte 100% närvarande.... Så jag tog liksom inte ut den där sista lilla krämen utan gav upp lite och safeade på vissa övningar med vikterna... Dessutom var det väldigt kallt i salen så jag kände inte att jag blev riktigt varm. Är van att sättas floder men frös nästan när vi var klara. Nåja. Kommer säkert få träningsvärk ändå så otränad som jag är just nu! Hoppas ni andra haft bättre pass idag.

Nu sitter jag i soffan efter ett pass bodypump! Är inte helt nöjd, var skönt att göra det men kände mig inte 100% närvarande.... Så jag tog liksom inte ut den där sista lilla krämen utan gav upp lite och safeade på vissa övningar med vikterna... Dessutom var det väldigt kallt i salen så jag kände inte att jag blev riktigt varm. Är van att sättas floder men frös nästan när vi var klara. Nåja. Kommer säkert få träningsvärk ändå så otränad som jag är just nu! Hoppas ni andra haft bättre pass idag.

Visst är det trist när salarna är iskalla? Nog för att man kan bli rätt svettig snabbt men vid lugna pass (vilket jag förvisso inte tror ditt var, tänker mer yoga, balance etc) är det lite irriterande. Jag tar inte alltid med en långärmad tröja, man ska ju vara inomhus liksom...

KL

I did it, jag tog mig ur soffan och monterade möbler. :up: Kom på att jag har en liten träningsplan för veckan också. På onsdag ska jag rida, torsdag blir det badminton, på lördag ska jag och några till dagsvandra i ett stort naturreservat (öva med packning). :) På söndag bli det ridning igen. Lagom aktiv vecka! Ser verkligen fram emot vandringen också. Har gjort en bucket-list med en massa leder här i Värmland som jag hittat där naturen är lite extra sevärd, eller intressanta historiska platser i skogen (gamla gruvor). Lederna är allt från någon kilometer till nära 2 mil. Perfekt för dagsturer och det går på vissa ställen utveckla till en övernattning också. Det blir lätt att man missar sitt närområde och nu har jag hittat så himla mycket jag vill se så jag är hur pepp som helst! :laugh:

Visst är det trist när salarna är iskalla? Nog för att man kan bli rätt svettig snabbt men vid lugna pass (vilket jag förvisso inte tror ditt var, tänker mer yoga, balance etc) är det lite irriterande. Jag tar inte alltid med en långärmad tröja, man ska ju vara inomhus liksom...

KL

I did it, jag tog mig ur soffan och monterade möbler. :up: Kom på att jag har en liten träningsplan för veckan också. På onsdag ska jag rida, torsdag blir det badminton, på lördag ska jag och några till dagsvandra i ett stort naturreservat (öva med packning). :) På söndag bli det ridning igen. Lagom aktiv vecka! Ser verkligen fram emot vandringen också. Har gjort en bucket-list med en massa leder här i Värmland som jag hittat där naturen är lite extra sevärd, eller intressanta historiska platser i skogen (gamla gruvor). Lederna är allt från någon kilometer till nära 2 mil. Perfekt för dagsturer och det går på vissa ställen utveckla till en övernattning också. Det blir lätt att man missar sitt närområde och nu har jag hittat så himla mycket jag vill se så jag är hur pepp som helst! :laugh:
Åh, recensera gärna lederna! Och när du får slut på värmlandsleder kan du komma till dalarna och fortsätta!
Mvh smått vandringsledsförtjust som planerar semestern efter detta intresse:)

KL

Jag är ju uppvuxen på andra sidan Stockholm jämfört med var jag bor nu och min sambo är riktigt duktig på det där med smultronställen i närheten, jättemysigt! Tror dock jag ska göra en lista liknande din, lät som en bra idé.

Helt OT men bra för själen: är på väg hem från aw med en nästan 10 år gammal kompis. Lär inte bli så mycket tränat innan jobbet imorgon.

Hann inte uppdatera i tråden igår så gör det nu :p Blev 80 min crosstrainer vilket var väldigt skönt efter vilodagen i förrgår. Kändes att jag hade laddat upp ordentligt och ätit bra för hade massor med energi att ta ut! Var inte så trött när jag klev av men vågade inte riktigt fortsätta, kändes som det borde räcka där.

Skulle egentligen vilja komma igång träna för att kunna springa längre sträckor (typ ett par mil) vilket jag gjort tidigare, men tror inte benhinnorna kommer klara det så får väl fokusera på annan träning. Ska boka in några yogapass till och core tror jag.

Går även på ett nytt schema nu så kommer krävas lite mer planering för träningen. Men det ska funka :p

Ja, luftkonditionering är ju skönt när man tränar, men inte så att man fryser! De hade väl gasat på extra med fläktarna just för att det skulle vara jobbiga pass i den salen, men det var jobbigt att känna att jag inte fick upp värmen ordentligt mer än i vissa låtar.

Idag jobbar jag 8-19.30 så det blir ingen träning idag... Däremot väntar ridning imorgon.

Jag var på gymmet imorse; tar man sig bara ur sängen så är det ju himla skönt att träna tidigt. Ikväll är det ridlektion och vi ska ha galoppbommar och kanske något hinder. Jag har bestämt mig för att rida pålle. Det är lite nervöst, men samtidigt så VET jag att om jag bara är bestämd och ger honom en tydlig ram och tydliga instruktioner så är han inte rädd. Förra veckan red vi travbommar och efter inledande tvekan från pålle så gick det hur bra som helst när jag red på rätt sätt. Jag ska igenom detta nu!

Jag var på gymmet imorse; tar man sig bara ur sängen så är det ju himla skönt att träna tidigt. Ikväll är det ridlektion och vi ska ha galoppbommar och kanske något hinder. Jag har bestämt mig för att rida pålle. Det är lite nervöst, men samtidigt så VET jag att om jag bara är bestämd och ger honom en tydlig ram och tydliga instruktioner så är han inte rädd. Förra veckan red vi travbommar och efter inledande tvekan från pålle så gick det hur bra som helst när jag red på rätt sätt. Jag ska igenom detta nu!

Lycka till! :bump:
Och bra jobbat med morgonträningen

Heja @snow !

@Chili Vad kul det låter med vandringslederna! :)

--------

Idag ska jag simma! :eek: :D Får se hur det går, var läääänge sen jag var i ett badhus för att motionssimma... Hoppas jag inte gör bort mig ;)

Lycka till!

@zassoo Ja visst gör det? :) Nu har jag en ny idé med ett slags "vandringsrally" där man kan ta en minisemester och bestämma vissa leder som ligger ganska nära varandra, så tar man bilen dit och gör dagsturer och sover över, sen kan man åka vidare till nästa, sova där, åka vidare... Lederna ligger ju på lite olika ställen och det är ganska långt till norra Värmland. Så det kan kanske vara en smart grej att dra av några leder på samma resa. :)

@Qelina, De där ponnyerna trollar bort rätt mycket storlek på ryttaren om de bara är av den grövre varianten, som new forest brukar vara (min är också en new forest :D). Min är 1,40, jag är lite kortare än du men väger garanterat betydligt mer. Och stallkompisen som är 1,70 och betydligt tyngre än jag har ridit på henne någon gång utan att det ser konstigt ut. Igår red medryttaren barbacka på sin ponny, och hon är också längre än jag fast hennes ponny är ganska mycket mindre än min, och den ponnyn trollar verkligen bort galet mycket längd. Hoppas ponnyn kan fylla dig med lite feelgood-känslor, hästar kan vara rena medicinen för psyket ibland.

Lyckades, trots träningsvärken from hell, gå ihop 5,5 km powerwalk igår. Fortfarande lite stel framför allt i ryggslutet och benen, men bättre. Herregud, hur stel hade jag inte varit om jag hade ridit den riktiga distansen som är betydligt längre än det vi red? :eek:

Heja dig! :bump:

Har bokat in mig på Nordic Wellness träningskonvent på lördag! :)
4 träningspass (Body Pump, Step Cardio, Body Attack och Grit Cardio.), vilket blir 3,5 timme träning! :D
Ska på en föreläsning med Mattias Reck (som jag inte vet vem det är :p) om Effektiv konditionsträning med, så det känns som en bra dag. :D
Ska bli jättekul, och jobbigt!

Idag ska vi få se vår nya lägenhet för första gången, äntligen!! Dock 7 månader till den är klar för inflyttning, men ändå :)
Och sen blir det Crossfit ikväll efter det. :)

@Kiwifrukt och @fryckan och alla andra :D Tack! Jag är faktiskt överlycklig över att få bli medryttare, lite tråkigt att det kommer vara bara skritt ett tag men jag njuter av att bara sitta på hästryggen och att pyssla i stallet med borstning och mockning och allt runtomkring.

Jag hoppas verkligen att ponnyn kan ge mig positiva känslor, det kommer bli en utmaning också för när jag är i stallet försvinner promenadtid och jag har ju haft hästar i livet sen jag var 1,5 år och aldrig räknat det som fysisk aktivitet fast det kan vara ganska mycket jobb ibland men därför blir det en utmaning att våga promenera mindre en förmiddag eller eftermiddag om jag är i stallet.

Jag saknar min egna ponnyfröken något enormt, pratade med fodervärden senast idag. Jag känner mig som en svikare som ska rida och ta hand om en annan häst och inte henne, som att jag är otrogen. Men det här är ju helt annorlunda, det går inte att jämföra egentligen, som medryttare har jag mindre ansvar,jag behöver inte fixa med hovslagare, köpa foder, avmaskningar och vaccinationer osv,det är bara 2-3 dagar i veckan som jag ska vara där och det är gratis och skulle jag bli sjuk eller sämre har jag inget ansvar för att hitta någon som tar hand om hästen.

Har bokat in mig på Nordic Wellness träningskonvent på lördag! :)
4 träningspass (Body Pump, Step Cardio, Body Attack och Grit Cardio.), vilket blir 3,5 timme träning! :D
Ska på en föreläsning med Mattias Reck (som jag inte vet vem det är :p) om Effektiv konditionsträning med, så det känns som en bra dag. :D
Ska bli jättekul, och jobbigt!

Idag ska vi få se vår nya lägenhet för första gången, äntligen!! Dock 7 månader till den är klar för inflyttning, men ändå :)
Och sen blir det Crossfit ikväll efter det. :)

Jäklar, låter intenstivt :eek::up:

kl

Sitter nu med min standard preworkout-kaffe. Ska köra överkropp idag på gymmet, men jag funderar lite på vilka övningar det blir eftersom jag tyvärr har börjat få problem med min armbåge igen (kontorsjobb...). Lite frustrerande att inte kunna träna fullt ut, men jag får arbeta runt det helt enkelt. Jag får värma upp ordentligt, köra lite lättare vikter och kanske skippa pullups helt så ska det nog gå bra :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V