Beach 2015, del 3

Väldigt förvånad zass här. I brevlådan låg en kallelse från Akademiska sjukhuset att jag ska komma dit och göra ett arbetsprov på cykel för att bedöma hjärtat O_o Remiss från min vårdcentral. Jag fick ju göra EKG när jag var där och de såg inga konstigheter och någon remiss till Ackis var det ingen som sa något om. What to do, bara gå dit eller?

Väldigt förvånad zass här. I brevlådan låg en kallelse från Akademiska sjukhuset att jag ska komma dit och göra ett arbetsprov på cykel för att bedöma hjärtat O_o Remiss från min vårdcentral. Jag fick ju göra EKG när jag var där och de såg inga konstigheter och någon remiss till Ackis var det ingen som sa något om. What to do, bara gå dit eller?
Jag hade gått dit! Ett extra test kan ju inte skada :)

@LindgrenV Håller tummarna för dig, himla spännande! Lycka till :)

@zassoo Oj, vad konstigt. Jag antar att du helt enkelt får gå dit, kanske kan du bara ringa och fråga i förväg för att checka med den? Det kanske helt enkelt ingår i rutinundersökningarna av hjärtat.

Vad konstigt!
Bra såklart, att göra test om de hittade något på ekg, men mkt konstigt att du inte fick veta det?

Jag hade gått dit! Ett extra test kan ju inte skada :)

@zassoo Oj, vad konstigt. Jag antar att du helt enkelt får gå dit, kanske kan du bara ringa och fråga i förväg för att checka med den? Det kanske helt enkelt ingår i rutinundersökningarna av hjärtat.

Vad konstigt!
Bra såklart, att göra test om de hittade något på ekg, men mkt konstigt att du inte fick veta det?

Nä precis som ni säger så är det väl bra att göra testet för att vara på säkra sidan, men efter besöket på vårdcentralen har jag antagit att det är okej... :confused: Konstigt.

@LindgrenV, Håller tummarna!

@zassoo, Vad konstigt. :confused: Tycker det är konstigt om de inte sa något ifall det var något de vill kolla upp lite extra, du frågade ju ändå om träning och där kan man ju tycka att de borde sagt något ifall inte allt var helt hundra? Det är ju förvisso alltid bra att de är noggranna, men känns ju konstigt att de inget sa på VC? Men ring dit och kolla, så vet du.

@LindgrenV Det kommer gå skitbra för dig! Njut av att vara iväg på en liten resa och ge gärnet på testerna!

@zassoo Det där har hänt mig också och nej, de berättar inte alltid vad de gör utan de skickar en kallelse per post. Jag blev väldigt upprörd först pga orsakens natur, men fick veta att de inte måste höra av sig om de av någon anledning vill utföra vidare tester (men vissa läkare är väldigt måna och ringer upp). De bokar bara en tid och skickar ett brev. Lite trist förfarande tycker jag då man som patient såklart kan bli orolig när man inte vet varför man skickas på vidare tester. Gå dit och se om den du möter har mer information, de kan ju läsa i journalen vad som har skrivits. :)

Har bokat in mig på Nordic Wellness träningskonvent på lördag! :)
4 träningspass (Body Pump, Step Cardio, Body Attack och Grit Cardio.), vilket blir 3,5 timme träning! :D
Ska på en föreläsning med Mattias Reck (som jag inte vet vem det är :p) om Effektiv konditionsträning med, så det känns som en bra dag. :D
Ska bli jättekul, och jobbigt!

Idag ska vi få se vår nya lägenhet för första gången, äntligen!! Dock 7 månader till den är klar för inflyttning, men ändå :)
Och sen blir det Crossfit ikväll efter det. :)

Låter ju helt sjukt jobbigt, och underbart roligt. Ha så kul och hoppas lägenheten ser bra ut :)

Jäklar, låter intenstivt :eek::up:

kl

Sitter nu med min standard preworkout-kaffe. Ska köra överkropp idag på gymmet, men jag funderar lite på vilka övningar det blir eftersom jag tyvärr har börjat få problem med min armbåge igen (kontorsjobb...). Lite frustrerande att inte kunna träna fullt ut, men jag får arbeta runt det helt enkelt. Jag får värma upp ordentligt, köra lite lättare vikter och kanske skippa pullups helt så ska det nog gå bra :)

Jobbigt när det är saker som strular, hoppas på att det blir bättre om du tränar lite. Det är jäkligt slitigt för kroppen att jobba på kontor.

Göteborg, så jag ska tydligen dit och..... lokalisera mig :nailbiting::nailbiting:

Åh vad spännande! Jag håller tummarna och tror på dig, du verkar grymt stark och ha en massa go.

Vad märkligt att de inte sa något om det. Jag hade gått dit för det skadar ju inte att kolla upp det, men jag hade nog ringt och frågat först bara för att ha lite koll på varför.

Idag har jag varit ute och promenerat två gånger. Kan inte låta bli när det är så varmt och soligt som vi har det idag, 22 grader är det nu :) Har lite saker att göra här hemma nu, men hinner jag blir det kanske en till liten promenad ikväll.

Idag gjorde jag det bästa jag har gjort på länge. Gick på massage! Det var en mer medicinsk massage, det vill säga det gjorde så jävla ont. :p Hon gick på allt som gör ont och oj, vilka muskelknutor jag hade! Jag har 'alltid' ont i axlarna och det var hon på. Sen i ländryggen. Jag visste inte ens att jag hade muskelknutor där men blev varse väldigt snabbt. :p Det var så skönt att hon tryckte på alla hemska ställen och samtidigt kunde jag knappt andas för det gjorde så ont. Sen fick jag värmande liniment på hela ryggen som fortfarande värmer. :love:

Ny tid om två veckor, då ska hon gå på min ömma underkropp. :nailbiting: Befarar enorm smärta pga inflammerade muskler. Men nu känns det så befriande i rygg och axlar så jag ser fram emot det så himla mycket!

Nu börjar jag tvivla på mitt minne, de kanske nämnde något om det i alla fall? :o Haha, jag kommer inte ihåg.

@Chili Då är det väl samma sak som hänt här. Förhoppningsvis är det ju ingenting men jag vill nog gå dit nu när jag fått en kallelse.

@zassoo Ja jag tycker också du går dit ändå. De tycker ju uppenbarligen att det finns ett behov för det, och intressant för dig också att få testa ditt hjärta på det sättet :)

Tack vad gulliga ni är allihop :love: :love:

Nu är jag lite nervös för att jag förlagt ett superviktigt papper som jag måste ha med mig. Trodde jag hade satt upp det på kylskåpet med alla andra superviktiga papper, men tydligen inte!!!! :nailbiting: Bilen och mormors lägenhet kvar att leta på :nailbiting:

Usch, jag tror inte alls jag var riktigt frisk ännu... Eller så har jag gått ner mig totalt under de två senaste veckorna utan träning.

Blev så himlans yr, jag är ju van vid det här passet men ibland bara snurrade hela salen efter bara någon liten rundrörelse. Kände mig allmänt svag också. Trist! Hoppas det känns bättre nästa gång.

Idag har jag varit ute och promenerat två gånger. Kan inte låta bli när det är så varmt och soligt som vi har det idag, 22 grader är det nu :) Har lite saker att göra här hemma nu, men hinner jag blir det kanske en till liten promenad ikväll.

Hur härligt lät det inte med 22 grader varmt och sol då?! Här är fem grader och regn idag, inte riktigt min tepåse om vi säger så. :p

Men, träningsmässigt blev det i alla fall min vanliga 5,5 km-runda nu ikväll. Skönt att komma ut och röra lite på sig efter en hel dag framför datorn och böckerna.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar