Beach 2015, del 3

Tjohoo, red ett så himla bra pass med hästen idag! :love: Gammeltanten börjar få lite styrka och jag med. Det var så himla roligt att rida idag! Jag var egentligen rätt trött och när jag gick från jobbet glömde jag bilnycklarna så jag fick gå till och från bilen två gånger vilket tog typ 20 min extra. I regnet. Så jag var inte helt nöjd. Men i stallet sprack det upp, slutade regna och väl på ridbanan gav jag mig fan på att vi skulle komma nån vart idag. Ibland är det bra att bara göra't, känslan dyker ofta upp på vägen! :)

Någon kommer ha träningsvärk i morgon. :angel: Inte minst för att det nu gör rätt ont i axlarna där massören klämde igår!

Idag skulle ha varit en beachig dag men så blev det inte riktigt. Var ute på en promenad runt lunch och käkade sedan mexikansk mat och drack vin. Supermysigt fram till att jag fick kramper i magen, så stannade inne resten av dagen istället för att gå till gymmet och kanske promenera lite till. Gick en kort sväng till mataffären efter att kramperna lugnat ner sig, men det räknas knappt som motion :p

Lycka till idag @LindgrenV !

4+4 km cykel i skogen igår, ev blir det en runda i kväll också. Märker skillnad i uppförsbackarna nu!
Har lite svårt att hitta tid till träning för tillfället, men motivationen blir allt högre! Löpning på fredag kanske?

God morgon beachisar :) Jag är fortsatt rätt seg men har varit ute på en liten promenad nu i alla fall, ska rida i eftermiddag också.

Här kommer väldigt mycket OT, men jag måste skriva av mig någonstans...
Har blivit bjuden på fest av min syster med sambo, 90 % av gästerna känner jag inte. Jag är allmänt dum i huvudet när det kommer till såna sociala sammanhang och stressar upp mig jättemycket. Har just nu lite extra ångest inför såna situationer eftersom den senaste festen jag gick på blev total katastrof och jag kände mig extremt utanför och tråkig medan alla andra blev fullare och fullare runt omkring mig. Så jag tackade nej till festen för att spara mina egna känslor, syrran bor dessutom 1,5 timme bort med bil så det blir ju ett heldagsprojekt. Fick som svar att hon tyckte det var tråkigt, men att det ska vara mer mingel än fest och att det finns ju några där som jag känner. Hjälpte inte direkt, ångesten ökade snarare och jag känner mig nu så himla dum. Bläää. Mina systrar är typ mingelproffs medan jag stressar upp mig och tror att ingen är intresserad av mig, vill mest komma därifrån.

Så, självömkande dravel klart. :p

@zassoo Är din sambo också bjuden på festen? Kan han isf tänka sig att vara nykter tillsammans med dig? Isf har du ju någon att umgås med, och kanske får det dig att slappna av så pass att du vågar prata med någon annan utan att känna dig pressad och obekväm? Jag gillar heller inte fester vars syfte för människor tycks vara att de ska få bli så fulla som möjligt. Fulla människor är oerhört tråkiga. Min sambo kan tycka att det är nice att bli full men det får han bli när jag inte är med, det funkar helt enkelt inte bra mellan oss om han dricker och jag på min höjd är salongsberusad. De fester där jag vet att det finns andra som inte kommer dricka några stora mängder går jag gärna på, för då finns det alltid folk att hänga med som är på samma nivå som jag. Om det är en "mingelfest" din syster har kanske det finns andra inbjudna som känner som du?

@zassoo Är din sambo också bjuden på festen? Kan han isf tänka sig att vara nykter tillsammans med dig? Isf har du ju någon att umgås med, och kanske får det dig att slappna av så pass att du vågar prata med någon annan utan att känna dig pressad och obekväm? Jag gillar heller inte fester vars syfte för människor tycks vara att de ska få bli så fulla som möjligt. Fulla människor är oerhört tråkiga. Min sambo kan tycka att det är nice att bli full men det får han bli när jag inte är med, det funkar helt enkelt inte bra mellan oss om han dricker och jag på min höjd är salongsberusad. De fester där jag vet att det finns andra som inte kommer dricka några stora mängder går jag gärna på, för då finns det alltid folk att hänga med som är på samma nivå som jag. Om det är en "mingelfest" din syster har kanske det finns andra inbjudna som känner som du?

Jo han är också bjuden, men även han har noll intresse av fester och ingen av oss dricker alkohol mer än typ en cider en gång om året eller så. Jag tror att jag egentligen förstorar upp det här, men samtidigt känns det bara fel att gå på en fest jag får ångest av att tänka på. Det är ju just för att det är min syster som ska ha festen som jag får så dåligt samvete, till vilken annan person som helst hade jag bara sagt tack men nej tack och så är det bra med det. Blä...

@zassoo Om du känner noll glädje i att gå så strunta i det. Din syster förstår säkert, och om det känns dumt att tacka nej till umgänge med henne så kan du ju föreslå att ni träffas vid ett annat tillfälle som inte är fest?

Nu är det min tur att gå lite off topic:
Jag ska undervisa nu och har en extremt snygg student i den här kursen som ler mot mig hela tiden. Alltså haha, jag får svårt att koncentera mig ibland och får fästa blicken på någon annan ;)

Knät känns mycket bättre idag, men fortfarande inte helt okej, så det får vila tills imorgon för då ska jag till gymmet och helst ta en promenad också. Jag hade ju kunnat träna överkropp idag förvisso, men jag gillar att värma upp och känna mig lite varm och flåsig innan, och eh, hur värmer man upp utan att anstränga knät allt för mycket? :confused:

Knät känns mycket bättre idag, men fortfarande inte helt okej, så det får vila tills imorgon för då ska jag till gymmet och helst ta en promenad också. Jag hade ju kunnat träna överkropp idag förvisso, men jag gillar att värma upp och känna mig lite varm och flåsig innan, och eh, hur värmer man upp utan att anstränga knät allt för mycket? :confused:

Skönt att ditt knä är bättre. Trasiga knän är ett jäkla gissel..
Låter klokt att vila idag med tycker jag!

Idag ska jag träna Crossfit! :D
Mensvärk och trött, men solen skiner och humöret är fan bättre än på hela veckan. Gött! :)

@zassoo Åh, jag har oxå extremt svårt för mingel! Det kunde ha varit jag som skrev din text!

Haha då är jag inte ensam :p

@zassoo Om du känner noll glädje i att gå så strunta i det. Din syster förstår säkert, och om det känns dumt att tacka nej till umgänge med henne så kan du ju föreslå att ni träffas vid ett annat tillfälle som inte är fest?

Nu är det min tur att gå lite off topic:
Jag ska undervisa nu och har en extremt snygg student i den här kursen som ler mot mig hela tiden. Alltså haha, jag får svårt att koncentera mig ibland och får fästa blicken på någon annan ;)

Jo precis, har sagt att jag jättegärna vill träffas vid något annat tillfälle :) Så jag har redan bestämt mig, men känner mig ändå dum så var tvungen att skriva av mig...

Angående ditt OT: Hihi :D Lyxproblem ;)

@zassoo Jag tycker också gott att du kan skippa festen. När jag ställs inför sådana val brukar det hjälpa att tänka att jag inte är någon vilsen 15-åring längre som måste bli accepterad av allt och alla, utan att jag banne mig är vuxen nog att göra mina egna val utan att andra ska döma mig för det. Har jag sagt att jag ska hänga med ut men sedan inte känner för det så säger jag det, och så går jag helt enkelt inte ut. Oavsett hur mycket tjat och gnäll det blir från övriga. Jag brukar nästan göra det till en liten utmaning för mig själv att inte ge efter för grupptrycket eller för vad en annan person tycker (vilket jag lätt skulle ha gjort för några år sedan), och jag tror faktiskt att det stärker mig lite grann varje gång jag gör det som jag har lust till. Försök att tänka att du är mogen, stark och klok istället för tråkig och asocial! Du vet vad du vill och vad som passar dig helt enkelt, och om fester inte är din grej (jag förstår helt och hållet hur jobbigt det kan vara) så undviker du helt enkelt det och så är det bra så.

Fy vad jag är seg på att skriva i tråden känns det som! Jag tränar i alla fall på som vanligt och har fortfarande lite mysträningsvärk efter måndagens överkroppspass. Igår körde jag ben, rumpa och mage, och ty fusan vad det drar i baksidan av låren idag! Det här med marklyft tar visst hårdare än man tror; jag tycker nästan aldrig att jag känner så speciellt mycket under själva passet men har nästan alltid ont dagen efter i alla fall. Samma är det med sidomagmusklerna; de svider också rejält idag även om jag inte tyckte mig känna så mycket i går. Det är knepigt det där.

Nu ska jag ge mig ut i solen och luncha med en kompis, sedan dejta bibblan ett tag och i kväll blir det ett pass Legs Bums and Tums med min flatmate. Fin torsdag! :)

@zassoo - får inte både du och systern ut mer om ni träffas vid nåt annat tillfälle? Om du känner dig obekväm och inte har lust kommer det inte vara roligt främst för dig men hon lär också tycka det är trist för din skull om du helst vill vara nån annanstans.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar