Beach 2015, del 3

Jag skulle ha gått på box och spinning 55 min men det blir istället en dejt med några kompisar på sportbaren för att se kvällens hockeymatch :D Men innan dess ska jag ut och springa några kilometer med fyrbeningen.

Underbara morgon, och den underbara vardagen med våra fyrbenta vänner hästarna. Jag hade utsläppet imorse, och jag och stallkompisen skulle ut och rida i samband med det. Jag tänkte att jag slänger ut de andra hästarna tills hon kommer, sen får min stå inne i gången medan jag mockar och fixar, för släpper jag ut henne den korta tiden det tar att mocka hennes box så får jag aldrig tag i henne igen när vi ska rida. Vad gör hästskrället? Om inte hugger tag i handtaget på skottkärran med tänderna och välter ut allt bajs på golvet, precis när jag mockat klart. :banghead: Tur för henne att hon är så söt att det är svårt att bli riktigt förbaskad på henne (och lite får jag väl skylla mig själv som släppte ut de andra hästarna och lät henne stå kvar inne).

Jaja, 50 minuter ridning blev det i alla fall, i kuperad terräng med mycket upp och nerförsbackar. Vi har inte ridit där sen i höstas, och jag märkte stor skillnad på hur säker hon har blivit på foten sen dess. Och då har det ändå regnat i tre dygn, så det var ungefär lika geggigt underlag som när vi red där sist i november.

Jo precis, har sagt att jag jättegärna vill träffas vid något annat tillfälle :) Så jag har redan bestämt mig, men känner mig ändå dum så var tvungen att skriva av mig...

Jag känner igen det där. Har många gånger sagt nej till sociala tillställningar vilket då gett dåligt samvete och ångest - "alla" andra tycker ju att det är askul med fest medan jag precis som du kan tycka att det mest är tärande. Det är verkligen OK att vilja umgås på andra sätt än på fyllan eller minglandes med okända.

Angående ditt OT: Hihi :D Lyxproblem ;)

Haha, ja att ha snygga studenter kan ju tyckas vara ett lyxproblem. Att få charmiga leenden på sina föreläsningar är ju bättre än sura och uttråkade miner iaf! Jag undervisar nästan bara Masterstudenter och dessa är ganska ofta i min ålder. Som tur är är jag inte intresserad av att flirta med någon eftersom jag har mitt på det torra ;). Hade en gång en universitetslärare i åldern 40+ som inledde ett förhållande med en av sina 25-åriga studenter... Det blir liksom ganska fel iom maktbalansen som råder lärare-student.

@zassoo Jag tycker också gott att du kan skippa festen. När jag ställs inför sådana val brukar det hjälpa att tänka att jag inte är någon vilsen 15-åring längre som måste bli accepterad av allt och alla, utan att jag banne mig är vuxen nog att göra mina egna val utan att andra ska döma mig för det. Har jag sagt att jag ska hänga med ut men sedan inte känner för det så säger jag det, och så går jag helt enkelt inte ut. Oavsett hur mycket tjat och gnäll det blir från övriga. Jag brukar nästan göra det till en liten utmaning för mig själv att inte ge efter för grupptrycket eller för vad en annan person tycker (vilket jag lätt skulle ha gjort för några år sedan), och jag tror faktiskt att det stärker mig lite grann varje gång jag gör det som jag har lust till. Försök att tänka att du är mogen, stark och klok istället för tråkig och asocial! Du vet vad du vill och vad som passar dig helt enkelt, och om fester inte är din grej (jag förstår helt och hållet hur jobbigt det kan vara) så undviker du helt enkelt det och så är det bra så.

Tack snälla du :heart Det är väl lite dåligt självförtroende som spökar. Jag brukar vara bra på att strunta i vad andra tycker och gå min egen väg men jag antar att det är lite känsligt när det gäller familjen, vet inte varför. Det är ju sant att man mår bäst av att göra på det vis man blir glad av :)

@zassoo - får inte både du och systern ut mer om ni träffas vid nåt annat tillfälle? Om du känner dig obekväm och inte har lust kommer det inte vara roligt främst för dig men hon lär också tycka det är trist för din skull om du helst vill vara nån annanstans.

Jo det tror jag också! Så det blir nog bäst såhär :)

Jag känner igen det där. Har många gånger sagt nej till sociala tillställningar vilket då gett dåligt samvete och ångest - "alla" andra tycker ju att det är askul med fest medan jag precis som du kan tycka att det mest är tärande. Det är verkligen OK att vilja umgås på andra sätt än på fyllan eller minglandes med okända.

Haha, ja att ha snygga studenter kan ju tyckas vara ett lyxproblem. Att få charmiga leenden på sina föreläsningar är ju bättre än sura och uttråkade miner iaf! Jag undervisar nästan bara Masterstudenter och dessa är ganska ofta i min ålder. Som tur är är jag inte intresserad av att flirta med någon eftersom jag har mitt på det torra ;). Hade en gång en universitetslärare i åldern 40+ som inledde ett förhållande med en av sina 25-åriga studenter... Det blir liksom ganska fel iom maktbalansen som råder lärare-student.

Tack snow, det är väl lite så jag känner att jag "borde" tycka att det är roligt men det gör jag inte. Jag gillar att umgås med människor jag tycker om, men jag vill ha normal ljudvolym så att det hörs vad man säger och helst ingen alkohol så det blir något vettigt sagt :p

Hahaha, nä flirta med studenter är ju olämpligt på många vis :p Men som sagt, roligare att få leenden tillbaka! :)

@zassoo jag känner igen det där med problem att mingla.

Ja fy, jag tycker liksom inte om att prata om mig själv vilket det ofta blir... :p

För att fortsätta vara off topic... :o Idag red jag medryttarhästen för sista gången. Ägaren var i stallet och sa att hon hade hittat en tjej som verkade bra och som skulle börja rida honom. Hon sa även att jag fick fortsätta rida litegrann om jag kände för det men att jag inte behövde om det kändes som att det räckte. Men jag valde att avsluta idag, det har gått jättebra de senaste gångerna och jag vill sluta med en positiv känsla. Kunde inte låta bli att gråta en skvätt när jag kramade honom hejdå... :cry: Jag vet att det är rätt beslut, men det är ändå lite sorgligt att avsluta. Tog hem alla grejer och nu blir det väl någon slags paus ett tag.

edit: en bild på oss
10174826_10152130981611297_2441874409061876211_n.jpg

Jag gillar att umgås med människor jag tycker om, men jag vill ha normal ljudvolym så att det hörs vad man säger och helst ingen alkohol så det blir något vettigt sagt:p:p[/QUOTE]

Är du jag? Stanna hemma med gott samvete! Mvh kvällstrött och mingel-ointresserad.

Sitter för övrigt i soffan och ritar ikväll, behövde en vilodag.

@Sleepan, känns alltid lite bättre när någon annan också tycker att man borde vila, haha

@fryckan , just cykel är döden för mitt knä. Men däremot har du nog rätt i att CT med väldigt lite motstånd borde funka, bara jag som skyr CT'n som pesten, det tråkigaste jag vet! :angel:

@Nixehen , vill du skriva av dig så finns vi här, stor kram!

Är du jag? Stanna hemma med gott samvete! Mvh kvällstrött och mingel-ointresserad.

Sitter för övrigt i soffan och ritar ikväll, behövde en vilodag.

Haha! :D Jag kan vara väldigt social men under rätt förutsättningar :p Däremellan behöver jag en paus, därför är det perfekt att bo i skogen haha.

@Wega, det är bra med den här tråden.
Här kan man få hjälp både med att sparka iväg sig till träningen - och få medhåll när man känner att man behöver en vilodag! :)

Förstår att det känns lite sorgligt med hästen Zass, men jag tror också att det är helt rätt beslut. Skönt att slippa ett "måste".

På väg hem från Crossfiten med en mycket trött rygg! :p
Var riktigt, riktigt tungt idag. Men kul.
Sjukt slitigt för både kondition och styrka!

Nu ska jag hem och äta varma mackor! :D

Nu har jag ätit glass också. Ben & Jerry med kanelbullesmak, haha.

För övrigt tycker jag att alla som inte ser på Svett & etikett borde göra det. Älskar't!

Jag har varit ganska aktiv hela dagen, 2,5 timmars promenad
plus en springtur och sen har jag varit på vårdcentralen, på psyk och träffat en kompis. sprang en sväng på kvällen och det tog inte emot alls, inte trött överhuvudtaget. Så skön känsla när det bara flyter på! Underbart!

Jag klarade allt med bravur! Utom cykeln. För jag slutade trampa. 30 sekunder innan mål. VEM SLUTAR ENS TRAMPA????????

Så jag är spärrad i ett år.

Men ja ä int bitter!

Nu har jag ätit glass också. Ben & Jerry med kanelbullesmak, haha.

För övrigt tycker jag att alla som inte ser på Svett & etikett borde göra det. Älskar't!

Oooh, var den god? Har laddat upp med en sån till ikväll, den har flugit med hit från Sverige så jag hoppas att den var värd det besväret :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar