Beach 2015, del 3

Jag stod emot tvånget att springa idag! Vill att det ska vara något positivt i mitt liv och idag var det bara anorexin som ville ha ut mig och inte jag. Jag har haft beslutsångest hela dagen för hur jag ska hantera det här men bestämde vid åtta nu att jag ska springa en annan dag, en dag då jag inte fryser ihjäl ute och en dag då jag vill springa. Men beslutet var inte lätt, jag har sådan ångest att det känns som jag ska dö. Vill bara gå och lägga mig redan nu och sova bort resten av kvällen. Vill inte äta kvällsmelliset men jag måste. Det här var ett stort steg. Jag är livrädd för vad som händer med kroppen nu. Men jag gick emot anorexin och det ska jag vara stolt över.

@Qelina Bra kämpat :)! Tänk på att du förtjänar att bli frisk och vara lycklig. Det är inte alltid lätt att må bra, ibland är det ett hårt jobb, men ju fler steg i rätt riktning du tar desto större chans har du att komma ur det dåliga, även om det ibland känns som uppförsbacke hela vägen. Det är värt kämpandet i slutändan!

@LindgrenV Lycka till på testerna :) Verkar som du tränat bra och har rätt inställning så det kommer säkert gå fint!

Jag stod emot tvånget att springa idag! Vill att det ska vara något positivt i mitt liv och idag var det bara anorexin som ville ha ut mig och inte jag. Jag har haft beslutsångest hela dagen för hur jag ska hantera det här men bestämde vid åtta nu att jag ska springa en annan dag, en dag då jag inte fryser ihjäl ute och en dag då jag vill springa. Men beslutet var inte lätt, jag har sådan ångest att det känns som jag ska dö. Vill bara gå och lägga mig redan nu och sova bort resten av kvällen. Vill inte äta kvällsmelliset men jag måste. Det här var ett stort steg. Jag är livrädd för vad som händer med kroppen nu. Men jag gick emot anorexin och det ska jag vara stolt över.
Shit vad grym du är som inte sprang! Heja heja! SKITBRA!!!!!!! :heart:heart:heart:heart:heart

Tack alla supergulliga som skrev peppande inlägg till mig :love:. Dagens ridning gick bra! Vi red "bara" markbommar i galopp på volten men pålle skötte sig och mot slutet när jag hittade dragläget i galoppen - lagom mycket stöd i handen och lagom mycket push med benen - så kändes det riktigt bra! Nästa tisdag kommer vi hoppa lite på lektionen och jag funderade först på att byta till ridskolehäst, men min ridlärare tyckte att det gick så bra idag och att jag fixar att hoppa pålle om jag rider som jag gjorde idag. Så så får det bli!

Hur härligt lät det inte med 22 grader varmt och sol då?! Här är fem grader och regn idag, inte riktigt min tepåse om vi säger så. :p

Men, träningsmässigt blev det i alla fall min vanliga 5,5 km-runda nu ikväll. Skönt att komma ut och röra lite på sig efter en hel dag framför datorn och böckerna.

Det var precis lika härligt som det lät, hade kunnat vara ute hela dagen :)

Skönt att du kom ut trots rusk, jag brukar vara dålig på sånt :p

Haha, det är både bra och dåligt att se sin lägenhet innan den är klar... :p
Betong är inte så upplyftande, och den kändes mindre än den är. Men, det var ändå kul att se den! :)

Träningen var svinjobbig och gick inte särskilt bra. Luften gick ur mig litegrann och jag landade i soffan framför Glee med helgens godisrester. Känns inte alls bra, men - gjort är gjort :p

Lycka till @LindgrenV, håller tummarna för testerna och för att du hittar det viktiga pappret! :bump:

Jag tog en promenad på 5km här på kvällen, snodde med mig grannens hund så fick lite sällskap också. Nu känns däremot mitt ena knä lite skumt, men jobbar 11h imorgon så då får det vila från alla former av träning så hoppas jag det känns bättre igen på torsdag.

Fy så mycket mysig träningsvärk som har smugit sig fram under dagen! Jag hade redan ont i triceps och ryggmuskler sedan passet i fredags och det är kvar än (något säger att jag borde testa det här med stretching nästa gång), men nu känns det även i rumpa, framsidan av låren, axlarna och biceps också. Inte sådär superont så att jag blir rörelsehindrad, men ändå så att det känns att jag jobbat hårt liksom.

Slut på viktigt meddelande :D

Har rätt mysig träningsvärk i hela överkroppen idag efter gårdagens simning :D Känner mig rätt seg idag men tänkte försöka få till lite hemmastyrketräning i eftermiddag. Försöker intala mig själv att det viktiga är att jag drar på mig träningskläderna och kör i alla fall en liiiten stund :p

Har precis ätit lunch (äggmackor och smoothie :d) efter en löprunda med min sambo. Vi sprang intervaller i skogen, slingan jag valde var knappt 2 km och vi sprang tre varv. Först brant backe upp, sen brant backe ner och därefter en kort raksträcka till en brant slutbacke. Med jogging dit och hem blev passet totalt 12 km. Riktigt jobbigt men bra och rolig träning!

:banana:

Sjukt bra benpass jag hade nyss! Det har inte klaffat 100% med träningen den här veckan, lite småsaker som har stört. Men idag då jävlar gick jag in med rätt mindset och rätt musik i lurarna och bara körde. Så gött! :bump:

Har genomfört 10 min av oengagerade styrkeövningar med kroppsvikt. Tanden gör ont idag :( Känner mig helseg. Det får nog räcka såhär och så parkerar jag mig i soffan. PMS också så det känns lika bra att retirera. 6 dagar kvar tills tandjäkeln ryker.

30 minuters ridning avklarat. Det får bli en lite lugnare vecka den här veckan för ponnyn eftersom förra veckan var rätt tuff dels på grund av pay and riden och dels för att vi red så totalvilse på onsdagen att ridturen blev mycket längre än vi tänkt.

Bra gjort att stå emot! Det ska du verkligen vara stolt över!

Kl
Cirkelträning på jobbet igår. Aj.
Cyklade hem från jobbet idag. Jäklar vad trögt det gick första biten! Motvind och trötta ben. Lyckades tänka att jag faktiskt har klarat av värre saker, och mycket riktigt blev det helt okej när jag väl kom igång.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar