Beach 2015, del 3

Puh, på 3 timmar har vi nu bytt däck på två bilar, en hästtransport och en släpkärra :p Om en stund blir det lite yoga tänkte jag, hade funderat på att springa en sväng men det blåser svinkallt och jag har redan varit ute halva dagen så det får bli inomhusträning :p

Ehum, man kan väl ändra sig tydligen :D Vid 18-tiden tittade solen fram och det verkade inte blåsa lika mycket längre så jag skyndade mig att ta fram träningskläder och stack ut och sprang! Var ute i drygt 20 min, har ingen aning om hur långt eller snabbt det var men jag sprang i stort sett hela tiden. Bara det kändes som en stor seger, att jag inte är tillbaka på ruta ett liksom. Även om jag i somras hade joggat samma runda i sömnen :p

Väl hemma igen blev det 45 min poweryoga. Aktiv dag! :)

Ikväll ska jag utmana mig med att ta extra mycket keso på min kvällssmörgås.Ska äta nu precis och är så rädd att jag inte vet om jag klarar det. Men har satt upp det som utmaningsmål och vill klara det, har ju ändå gott nästan 3 timmar idag också så kroppen borde väl mest bli glad? Kan 1 eller 2 msk extra keso göra något farligt?

Ikväll ska jag utmana mig med att ta extra mycket keso på min kvällssmörgås.Ska äta nu precis och är så rädd att jag inte vet om jag klarar det. Men har satt upp det som utmaningsmål och vill klara det, har ju ändå gott nästan 3 timmar idag också så kroppen borde väl mest bli glad? Kan 1 eller 2 msk extra keso göra något farligt?

Det enda Keso gör för din kropp är bra saker. Jag skulle dock önska att det var 1 eller 2 dl extra Keso...

Jag hade tänkt att jag inte skulle käka något sött idag, men syrran och hennes lilla stora dotter hade bakat banankaka, så en liten bit blev det. Och lite, lite choklad.
Och det känns helt okej, även om det inte var tanken.

Maten har annars varit havregrynsgröt med äppelmos :love:, tomatsoppa med Creme fraiche och en fralla och nu till middag blev det nötfärsbiffar med fetaost och persilja i ihop med sallad och tzatziki.
Grymt gött!

Det enda Keso gör för din kropp är bra saker. Jag skulle dock önska att det var 1 eller 2 dl extra Keso...
Åh, vad bra. Då kanske jag inte sväller upp och går upp massor i vikt av keson. Vill liksom ge kroppen något men inte så mycket att jag går upp i vikt, Har också bröd i ugnen som jag tänker äta imorgon om jag vågar, utmaningsbakning. Hoppas jag kommer våga äta det.

Åh, vad bra. Då kanske jag inte sväller upp och går upp massor i vikt av keson. Vill liksom ge kroppen något men inte så mycket att jag går upp i vikt, Har också bröd i ugnen som jag tänker äta imorgon om jag vågar, utmaningsbakning. Hoppas jag kommer våga äta det.

Du ska ju gå upp i vikt. Lite keso kommer tyvärr inte hjälpa dock. Det är ledsamt att läsa dina inlägg nu :(

Du SKA ju gå upp i vikt! Ska ska ska!

Äsch, det gick inget bra med keson. Jag la på lite extra men som vanligt får jag panik när det väl ska ätas så jag skrapade av det. Nya tag imorgon helt enkelt!

Wow @Emtherlia stort grattis!

@Mineur lät jättemysigt med hotell, och åh vilket härligt peppigt och inspirerande inlägg i övrigt!

@Qelina håller med @LindgrenV om att det är än mer oroande att du inte ser det själv. De senaste veckorna har du skrivit att du gått ner i alla fall en 2-3 kg samtidigt som du hela tiden är övertygad om att du går upp i vikt samtidigt som du springer mer och mer och skriver om mindre ork i övrigt. I den takten går 10 kg tyvärr rätt fort och du har väl högre ambitioner än att nätt och jämt klara dig från att bli inlagd?

Hur mycket av frågor som dessa är anorexin och hur mycket är okunskap? Jag funderar på vad @Tassetass (var det väl? ) skrivit om tidigare att använda kunskap som makt mot ätstörningen. Keso innehåller inget du går upp i vikt av. Okej om frågan hade rört majonnäs (fast din kropp hade nog mått bra av det också).

Har tagit en stund nu att läsa ikapp! Vilken härlig helg alla vekar ha haft!
Grattis till förlovningen @Emtherlia !
Och stort grattis till inlämningen av uppsatsen @Mineur ! Jag kommer ihåg precis hur skönt det kändes!

Jag har haft en skön helg i stallet jag! Väldigt aktiv lördag, något tröttare söndag men ändå med motion. Har däremot umgåtts med väldigt snoriga och hostiga syskonbarn, så jag håller tummarna för att de bacillerna håller sig borta från mig...

Jag är fortfarande förkyld så ingen direkt träning för mig idag, men kanske att jag tar en promenad ikväll. Borde börja äta lite bättre dessutom, nu var vågen uppe på 56 kg igen! Men jag har mig själv att skylla, har ätit konstant (och mycket onyttigt) några veckor nu, haha!

Kan du byta från guldmedlem till något annat medlemsskap om du fortfarande vill ha deras hjälp men slipa bötandet? Låter verkligen super dumt, var går dom pengarna som man böter? Får man tillbaka dom när man är nere på vikten igen? Och så dumt att dom bara går på BMI om du själv är nöjd där du är nu. Borde inte det viktiga vara att du är nöjd? Äter du enligt deras metod och räknar points och så?
Jag har väl en hel del av deras tänk kvar när jag väljer mat och vad jag ska trycka i mig, men räknar inte alls utan går på känn. Vikten står ju still så de är väl inte så dåligt av mig iaf.
Jag måste välja en vikt som enligt BMI är normalt för att kunna gå i mål. Nu som guldmedlem så kan jag inte ändra något utan de är som de är. Vart pengarna går vet jag inte, får inte tillbaka de iaf.
Skulle jag gå upp igen på en vikt som jag absolut inte vill (typ 85+) så skulle jag inte tveka en sekund på att gå med igen och ta kontrollen igen. Men nu står jag på en vikt som jag är nöjd med så då får de vara.

Hur mycket av frågor som dessa är anorexin och hur mycket är okunskap? Jag funderar på vad @Tassetass (var det väl? ) skrivit om tidigare att använda kunskap som makt mot ätstörningen. Keso innehåller inget du går upp i vikt av. Okej om frågan hade rört majonnäs (fast din kropp hade nog mått bra av det också).

Jag är rätt säker att det är till 100 % anorexin som talar...

@Qelina, Om du tänker dig hur du vill att ditt liv ska se ut om några år, om du helt och hållet tänker bort anorexin och låtsas att den inte finns, hur ser det ut då? Jag antar att du vill fortsätta träna med din hund, plugga och kanske börja jobba inom något spännande område?

Först och främst, du kommer inte orka något av det om du inte börjar äta ordentligt, varken fysiskt eller psykiskt. Du måste äta för att orka med en krävande universitetsutbildning och att sen vara på en arbetsplats åtta timmar om dagen/fem dagar i veckan. Jag har själv fuskat med maten de dagar jag gick heldagar i skolan eller när jag jobbade, och även om det inte på långa vägar går att jämföra med hur du har det (jag åt ju exempelvis frukost och middag varje dag, du gör inte ens det) så kan jag skriva under på att man mår inte bra när man kommer hem och inte har ätit. Man orkar ingenting. Varken plugga eller göra något roligt.

För det andra, inser du hur mycket tid du skulle få över till roliga saker om du slapp gå flera timmar varje dag? För det är inte normalt att gå så mycket varje dag som du gör. Det är tid du skulle kunna lägga på din hund, dina studier, ett jobb, din familj eller dina vänner. Jag menar inte att du aldrig någonsin får träna mer, utan att du ska kunna träna på en normal nivå (vilket det inte är att gå 200 minuter varje dag).

Återigen, hur hade du sett på det om det hade rört någon annan? För du skriver alltid så kloka saker till oss andra, och jag önskar verkligen att du kunde tänka lika snällt och logiskt om dig själv!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar