Beach 2015, del 3

Längesen jag svarade här..
Jag har kastat min våg här hemma. Står stadigt på 77-78 kg och för en gångs skull så känner jag mig nöjd där. Har en helt annan energi nu än när jag låg på runt 70 kg.
Däremot gillar inte viktväktarna det. Men den största ångesten berodde på just det, måste böta när jag är där då jag inte längre är inom målvikt. Så jag går inte dit längre. Så mår mycket bättre nu och ångesten har lugnat ner sig.
Kör på med Crossfit nu.
Körde 1 timme i Crossfit-boxen igår. Sista 15 min körde vi på en WOD, Workout of the day. 10 overjump Box, 10 deadlift 50 kg, 10 lateral burpees följt av 100 meter löpning. 5 varv skulle hinnas med. Hann precis 4 varv innan tiden var slut. Pulsen har nog aldrig varit så hög och jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Kroppen är död idag men fan va roligt det är.
Kör mycket lyftteknik åxå, alltså.. Varför var de ingen som berättade om Crossfit tidigare?

Huvudsaken är ju att DU är nöjd och mår bra! :) Skönt att ångesten lugnat sig också, men måste man verkligen böta? Kan man inte ändra sin målvikt? :confused:

Hej tjejer! Jag har haft lite ont om Buke-tid på senaste, för jag har nämligen varit fullt upptagen av att skriva färdigt mitt examensarbete som lämnades in i går. Herregud. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att det är över nu. I 8 månader har vi hängt ihop i ett förhållande som varit fullt av stress, oro och tårar. Emellanåt var det dock nästan roligt och jag fullkomligen älskar ämnet jag valde (och måste ännu en gång tacka @Blueberry som fullständigt ovetandes inspirerade mig till att forska på just detta)! Men nu är det över, för alltid! Shit. :bump: :bump: :bump:

dissertation_celebrations_4_55295d139606ee5f1074039b.jpg

Jag har hållit igång rätt okej med träningen med tanke på omständigheterna och tänkte köra veckans fjärde pass imorgon. Hade PT-pass igår eftermiddag och han har nu gjort ett nytt program till mig där fokus är lite mer på armar och axlar. Rumpan har ju då annars varit det stora fokuset, men den har fått sig en rejäl omgång i 6 veckor nu och kan behöva lite tid för återhämtning och muskeluppbyggnad :p

Maten har också fungerat okej och jag har blivit rätt bra på att göra kloka val tycker jag. När vi var ute och käkade efter inlämningen igår valde jag till exempel sallad i stället för pommes frites och idag skippade jag både grädde på min varma choklad och chips till smörgåsen jag beställde (chips till mackor är annars standard i detta country of "carbs with carbs"). :)

Längesen jag svarade här..
Jag har kastat min våg här hemma. Står stadigt på 77-78 kg och för en gångs skull så känner jag mig nöjd där. Har en helt annan energi nu än när jag låg på runt 70 kg.
Däremot gillar inte viktväktarna det. Men den största ångesten berodde på just det, måste böta när jag är där då jag inte längre är inom målvikt. Så jag går inte dit längre. Så mår mycket bättre nu och ångesten har lugnat ner sig.
Kör på med Crossfit nu.
Körde 1 timme i Crossfit-boxen igår. Sista 15 min körde vi på en WOD, Workout of the day. 10 overjump Box, 10 deadlift 50 kg, 10 lateral burpees följt av 100 meter löpning. 5 varv skulle hinnas med. Hann precis 4 varv innan tiden var slut. Pulsen har nog aldrig varit så hög och jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Kroppen är död idag men fan va roligt det är.
Kör mycket lyftteknik åxå, alltså.. Varför var de ingen som berättade om Crossfit tidigare?

Vad duktig du är och träningen lät så himla bra! Blev sugen på att träna här i soffan. :p

KL

Jag har kvicknat till från magsjukan nu. Fastän jag bara var magsjuk i sex timmar eller så var jag oerhört medtagen. En dag med hög feber och en extra dag hemma. Tillbaka på jobbet var jag oerhört yr och snurrig, dagen efter det var jag så trött att jag sov minst 10 h. Men nu är jag tillbaka och pigg igen! :) Igår tog jag en promenad i stan lite oplanerat, måste mäta in sträckan och lägga in i endomondo! :)

Idag har jag pysslat hemma och varit ute i några timmar till fots/på cykel i stan med en vän. Underbart sätt att njuta av våren! Lånade en cykel idag men försöker få tag på en bra begagnad, här ska cyklas! Längtar efter att kunna cykla till jobbet. Med lite tur kanske jag kan fixa en under helgen.
Och i morgon ska jag äntligen rida igen. :love:

Älskar verkligen de långa dagarna nu. Man hinner ju med hur mycket som helst!

Tydligen tog det ordentligt på lår/rumpa igår för jag kan precis ha haft den smärtsammaste dagen i mitt liv, fyfaaaan vilken träningsvärk! :wtf:

@Jenka och @Wega
Anledningen till att jag måste böta (troligtvis) är för att jag inte väger 75 kg (som är mitt mål) och jag har bara 2 kg tillgodo uppåt. Visar vågen 78 så är jag för tung. Som guldmedlem så får jag böta 150 kr varje gång jag väger in mig och väger mer än 2 kg över mål. Det har varit en väldigt stor tygnd på mina axlar.
Kan bara ändra målvikten till 76 kg så de gör varken till eller från. Ändrar jag över 76 så är jag enligt BMI inte normalviktig och de är då inte en godkänd vikt för att kunna bli eller behålla sitt guldmedlemskap (vilket jag nu då har).

Nä, det gick rätt dåligt faktiskt :p
Gjorde Turkish Get Ups, för första gången. Och det sög jag på :p
Men, det är bara att ta nya tag och köra på igen. Har ju något att öva på, helt klart. :p
Mår bra nu iaf, vilket är skönt! :)

Kl

Nu ska jag på ölprovning med en fin vän, sen ska vi vidare och dricka mer öl och käka hamburgare på favoritstället. Vilken lördag alltså! :love:

Googlade Turkish Get Ups och kan ju bara säga som så att om någon någonsin ber mig att utföra en sådan så kan han/hon/den/det förvänta sig ett stort gapskratt som svar. Det hade förmodligen slutat med att jag knutit knut på mig själv och i farten haft ihjäl både mig och alla andra inom 10 meters radie. Jag är imponerad av att du ens försökte!

Jag har bara lämnat huset en gång idag för en liten morgonpromenad, tveksamt om jag går utanför dörren igen förrän imorgon :D

Startade dagen med proteinpannkakor as usual, sov riktigt bra för första gången på länge. Skönt att vara utvilad, men jag lyckas alltid dra på mig lite lätt huvudvärk när jag sover längre än åtta timmar, konstigt fenomen.

IMG_20150411_120506%201_zpsbr1dt0pt.jpg

Lunch blev linssoppa med hembakat bröd (med massa smör såklart :d). Minuspoäng för färdigköpt soppa, imorgon ska jag ta tag i att göra egen, har sagt det hur länge som helst nu

IMG_20150411_155339-2_zpszrqsxprx.jpg

Oh oh oh, vad är det på den första bilden och hur tillverkar man det? Ser lööövely ut!

@Jenka och @Wega
Anledningen till att jag måste böta (troligtvis) är för att jag inte väger 75 kg (som är mitt mål) och jag har bara 2 kg tillgodo uppåt. Visar vågen 78 så är jag för tung. Som guldmedlem så får jag böta 150 kr varje gång jag väger in mig och väger mer än 2 kg över mål. Det har varit en väldigt stor tygnd på mina axlar.
Kan bara ändra målvikten till 76 kg så de gör varken till eller från. Ändrar jag över 76 så är jag enligt BMI inte normalviktig och de är då inte en godkänd vikt för att kunna bli eller behålla sitt guldmedlemskap (vilket jag nu då har).

Men jösses, så hade jag ingen aning om att det fungerade! Låter ju lite smått sjukt kan jag tycka... Vilken idé, vilket koncept! :eek:

Är det någon av er som provat Arlas proteinyoghurt? Jag vågar fan inte lägga in en Arla-bild här på Buke igen (ni som läser Hiss & Diss-tråden förstår varför :angel:) men här är en länk till produkten i alla fall: http://www.arla.com/en-gb/our-brands/brands-from-a-z/arla-protein/ Jag köpte mig en pot idag och tänkte prova den i veckan, men det vore skoj att höra vad andra tycker också.

Sedan skulle jag gärna vilja dra ner lite på kolhydraterna i mitt liv men inser mer och mer vilken kolhydtratsnörd jag är innerst inne... I princip allt jag äter eller får idéer på att äta innehåller kolhydrater på ett eller annat sätt, men jag tror att mindre av den varan skulle kunna vara bra för mig. Har ni några tips att komma med? Frukost, lunch, mellis, middag?

@Jenka och @Wega
Jag vet inte. Det funkar väl för vissa kanske men kändes som en väldigt dålig motivation till att nå/behålla sin målvikt.

Fast så blir det väl oavsett?:p eller har ni en asstor bassäng där ni kan zigzaga er väg? Hihi

Haha :D Nä men jag menar att man inte bara simmar runt i samma tempo i 45 min typ, vet inte om det var så du menade förstås. Men att man istället kör ett upplägg med olika simsätt, intervaller, teknikträning osv. :)

Hej tjejer! Jag har haft lite ont om Buke-tid på senaste, för jag har nämligen varit fullt upptagen av att skriva färdigt mitt examensarbete som lämnades in i går. Herregud. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att det är över nu. I 8 månader har vi hängt ihop i ett förhållande som varit fullt av stress, oro och tårar. Emellanåt var det dock nästan roligt och jag fullkomligen älskar ämnet jag valde (och måste ännu en gång tacka @Blueberry som fullständigt ovetandes inspirerade mig till att forska på just detta)! Men nu är det över, för alltid! Shit. :bump: :bump: :bump:

dissertation_celebrations_4_55295d139606ee5f1074039b.jpg

Jag har hållit igång rätt okej med träningen med tanke på omständigheterna och tänkte köra veckans fjärde pass imorgon. Hade PT-pass igår eftermiddag och han har nu gjort ett nytt program till mig där fokus är lite mer på armar och axlar. Rumpan har ju då annars varit det stora fokuset, men den har fått sig en rejäl omgång i 6 veckor nu och kan behöva lite tid för återhämtning och muskeluppbyggnad :p

Maten har också fungerat okej och jag har blivit rätt bra på att göra kloka val tycker jag. När vi var ute och käkade efter inlämningen igår valde jag till exempel sallad i stället för pommes frites och idag skippade jag både grädde på min varma choklad och chips till smörgåsen jag beställde (chips till mackor är annars standard i detta country of "carbs with carbs"). :)

Wow vad skönt att ha det klart! Gratulerar och bra kämpat :D

@Jenka och @Wega
Jag tycker också det låter som en märklig motivation, snarare skulle det gör mig mer stressad.

Hehe, min lördag gick inte precis i hälsans tecken :angel: Började dock med en skön morgonpromenad på 35 min, men sen gick det utför. Ehrmm, 10 timmar tv-spel blev det sen istället... :o :rofl: Vi har precis köpt ett nytt wii och sambons kompis kom över och vi satt alltså hela dagen och spelade Mario kart, super Mario bros, Mario 3D world och super smash bros... Hehe. Till det ostbågar, överbliven pizza och sen tortellini till middag efter att vi upptäckt att klockan helt plötsligt var halv åtta. Herregud. Men det var väldigt roligt!

Idag blir det mer aktivt, vi ska klyva och lasta en massa ved samt byta däck på bilen. Hoppas få tid med lite träning också, men exakt vad för träning får vi se.

@Mineur

Haha, ja det är inte helt enkelt det där med TGU :p Sjukt svårt verkligen!
Men kul. Och något jag vill lära mig, så det är bara att kämpa på!

Och du! Stort grattis till att uppsatsen äntligen är färdig! Grymt jobbat!! :D

Idag är mitt huvud lite tungt (efter all öl igår.. :p) men jag tror jag ska bege mig till träningen ändå, om där finns några platser. Varför inte, liksom :D

@fryckan @Jenka @Mineur

Ja, de är så de funkar som guldmedlem på VV. För mig har de varit sjukt jobbigt då jag inte har någon som helst lust att gå ner 3-4 kg bara för att slippa betala. Då tog jag beslutet att helt enkelt skita i det och stå kvar där jag är idag. Visst, enligt BMI är jag överviktig men kroppen mår så bra och jag är nöjd nu så då får de vara. För en gångs skull så bryr jag mig inte.

@fryckan @Jenka @Mineur

Ja, de är så de funkar som guldmedlem på VV. För mig har de varit sjukt jobbigt då jag inte har någon som helst lust att gå ner 3-4 kg bara för att slippa betala. Då tog jag beslutet att helt enkelt skita i det och stå kvar där jag är idag. Visst, enligt BMI är jag överviktig men kroppen mår så bra och jag är nöjd nu så då får de vara. För en gångs skull så bryr jag mig inte.
Sjukt konstig grej. Då får man inte gå upp i vikt i form av muskler heller då eller?

@Mineur Grattis till examensarbetet! Så härligt när det är klart! Jag håller ju på med mitt slutarbete och även om det nog inte kan jämföras med ditt så är det väldigt mycket jobb och energi man lägger på det. Jag har super svårt att bli nöjd med det jag skriver. Hoppas jag också kommer känna mig nöjd när jag väl är klar med sista versionen. Tror jag har första utkastet klart iaf :)

@fryckan @Jenka @Mineur

Kan du byta från guldmedlem till något annat medlemsskap om du fortfarande vill ha deras hjälp men slipa bötandet? Låter verkligen super dumt, var går dom pengarna som man böter? Får man tillbaka dom när man är nere på vikten igen? Och så dumt att dom bara går på BMI om du själv är nöjd där du är nu. Borde inte det viktiga vara att du är nöjd? Äter du enligt deras metod och räknar points och så?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar