Beach 2015, del 3

Idag tog jag tjuren vid hornen och vägde mig, ska ju hålla koll på vikten en gång i veckan ungefär är det bestämt men har inte vågat efter att kroppen samlade på sig så mycket vätska sist. Men idag hade all vätska försvunnit och mer därtill. Jag har gått ner 1,3 kg sen förra veckan och jag vet att det är mer än bara vätska som försvunnit och att det är en verklig viktnedgång eftersom jag inte har vägt så här lite på jätte länge och folk säger att jag börjar bli benig och blek. Och det dumma är att jag bara kan känna glädje och lättnad, det är det som anorexin säger. Jag försöker tänka logiskt och tänka att det inte är bra men jag kan liksom inte. När jag ställde mig på vågen i morse fylldes jag bara av positiva känslor. Kanske kan ni känna igen er i det? Glädjen av att se lägre siffror?

Jag känner mig frisk, pappa kommenterade att jag blivit svagare för att jag inte orkade bära upp matkassen uppför alla 4 våningar upp till mig och att jag kunde det förr men jag orkar ju allt annat i livet. Jag tänker att det inte är dags för oro än,det är väl om jag skulle tappa massor i vikt. Som det är nu är det ju mest behövligt för att jag är så pass tjock. Och jag äter så pass mycket så det är konstigt att jag inte går upp i vikt, varje dag är jag övertygad om att jag ätit så mycket att jag gått upp massor i vikt.

Idag tog jag tjuren vid hornen och vägde mig, ska ju hålla koll på vikten en gång i veckan ungefär är det bestämt men har inte vågat efter att kroppen samlade på sig så mycket vätska sist. Men idag hade all vätska försvunnit och mer därtill. Jag har gått ner 1,3 kg sen förra veckan och jag vet att det är mer än bara vätska som försvunnit och att det är en verklig viktnedgång eftersom jag inte har vägt så här lite på jätte länge och folk säger att jag börjar bli benig och blek. Och det dumma är att jag bara kan känna glädje och lättnad, det är det som anorexin säger. Jag försöker tänka logiskt och tänka att det inte är bra men jag kan liksom inte. När jag ställde mig på vågen i morse fylldes jag bara av positiva känslor. Kanske kan ni känna igen er i det? Glädjen av att se lägre siffror?

Jag känner mig frisk, pappa kommenterade att jag blivit svagare för att jag inte orkade bära upp matkassen uppför alla 4 våningar upp till mig och att jag kunde det förr men jag orkar ju allt annat i livet. Jag tänker att det inte är dags för oro än,det är väl om jag skulle tappa massor i vikt. Som det är nu är det ju mest behövligt för att jag är så pass tjock. Och jag äter så pass mycket så det är konstigt att jag inte går upp i vikt, varje dag är jag övertygad om att jag ätit så mycket att jag gått upp massor i vikt.
Allvarligt talat har jag stor lust att komma hem till dig och tvinga med dig sjukhuset just nu. Du lever farligt! Det är verkligen på tiden att oroa sig Qelina! 1,3 kg ÄR att tappa massor i vikt för dig!! Du äter INTE mycket, det är bara dina hjärnspöken som säger att du är tjock och att du äter mycket. Det stämmer inte för fem öre, du är liten, tunn och äter långt ifrån tillräckligt för att över huvud taget överleva i det långa loppet. Allt det du skrivit i ovanstående inlägg är enbart anorexin som pratar, det är inte friskt på en fläck och jag är uppriktigt väldigt orolig för dig. Jag vet att jag förmodligen gör dig ledsen nu, men jag måste. Jag kan inte låta dina tankar av den här sorten gå obesvarade förbi. Det räcker nu!

@Qelina, 1,3 kilo på en knapp vecka är jättemycket. Även för en kraftigare person. För dig är det fruktansvärt mycket. Du behöver inte gå ner ett enda gram till, du behöver förmodligen istället gå upp ganska många kilon för att bli "normalviktig".

Igår blev det 11,5 kilometer cykel på kvällen, och idag har jag provat på ytterligare en ny grej. Pay and ride i distans, en helt ny upplevelse för mig som enbart och endast tävlat i hoppning förut. Jag tänkte att två timmar (som var maxtiden) är det vi brukar rida när vi rider ihop alla i stallet, så det var väl ingen big deal. Eh, det fick jag ju äta upp eftersom medryttaren och jag red fel en gång och hade hästar som var minst ett par dm lägre än alla andra och som tog tio steg när de stora hästarna tog ett, typ. Så vi gick galoppera på riktigt ordentligt på slutet, till slut ville jag bara kräkas rakt ut och kände verkligen att jag orkar inte en meter till. Däremot sjukt stolt 1) över min fina, fina ponny som kämpade på hela rundan och som inte var hälften så trött som jag var efteråt och 2) över att jag genomförde ritten trots att det var extremt utanför min komfortzon och att jag inte slutade och började skritta när jag ville spy. Imorgon kommer jag inte kunna ta mig ur sängen, men det är en annan femma.

Fanns inga platser på Crossfiten, men jag sprang till en busshållplats 4 km bort nu när jag åkte till syrran. Så motion blev det. Men herregud, så slö. Göteborgsvarvet kommer bli en jävla utmaning...

Jo, det är dags att oroa sig! Med den bakgrunden du har bör du stoppa så tidigt det bara går.
Du är inte tjock, du motionerar sjukt mycket och du äter för lite och ingen lagad mat.
Dags att sluta springa och äta mer. Annars lär du varken kunna tävla hund, arbetsträna eller plugga i höst :(

Blir ingen träning idag, blir middag hos mamma istället :)
kommer få svårt att hinna med träning alls kommande veckan också, förutom nån cykeltur och promenad. Suck.

Tack för alla grattis! :)

Som planerat blev det ett gympass idag och oj vad roligt det var! 5 min löpning med lite uppförslut som uppvärmning, sedan single leg press varvat med kettlebell squats, weighted lying clam varvat med cable donkey kicks, 3x1 min plankan varvat med 3x30 s sidoplankan, 3x45 s jack knife och 3x15 reps kettlebell side bends. Svetten droppade och det hela kändes mycket bra!

Om drygt en timme ska jag och pojkvännen ta in på hotellet jag jobbar på - det ingår att alla anställda ska bo gratis på hotellet i en natt för att få "the guest experience". 3-rätters med valfri dryck i restaurangen, en drink i baren och frukostbuffé imorgon bitti ingår, så det lär bli ett rätt så obeachigt dygn kan vi ju säga. Imorgon bitti har vi dock bestämt att vi ska gå ner till gymmet tillsammans innan frukost, så helt katastrofalt blir det inte! Iiih vad jag ser fram emot alltihop! :bump:

Ha en fin söndag allihop!

Puh, på 3 timmar har vi nu bytt däck på två bilar, en hästtransport och en släpkärra :p Om en stund blir det lite yoga tänkte jag, hade funderat på att springa en sväng men det blåser svinkallt och jag har redan varit ute halva dagen så det får bli inomhusträning :p

Hemma från en natt i Köpenhamn och vi har ätit en massa kakor. Köpte med oss säkert 12 olika och åt på hotellrummet, haha! Jag kommer även tillbaka till Sverige som en förlovad tjej, killen friade!:love:

Åh vad mysigt, grattis! :)

Verkar vara en hotellmys-helg i tråden, @Mineur har det nog inte allt för tokigt hon heller. ;)

Jag har ridit idag på en pigg tant, superhärligt! Sen har jag varit igång precis hela dagen med städning, tvätt och spring i affärer. Hittade äntligen en fin softshelljacka till bra pris, jag har verkligen saknat en bra fritidsjacka! Nu är jag supertrött och har ont i huvudet... så det blev två snacka mackor för blodsockrets skull men om en stund ska jag fixa tonfisksallad. :)

Tack alla för er omtanke, ska försöka ta till mig det ni skrivit, läsa det flera gånger och lägga ihop det med vad min familj och vänner har sagt. Att det hänt mycket bara senaste veckorna.

MEN, jag kan INTE på något vis se att jag äter för lite eller behöver gå upp i vikt. Jag ser verkligen en tjock person i huvudet så när min kompis var nära att börja gråta när hon såg mig i vanliga kläder och inte täckt i flera lager som jag brukar fick jag en chock.

Till sjukhusnivå är det långt kvar, säkert 10 kg till minus om jag ska hamna där och det tänker jag inte göra.

Nu till något roligare!!!! Jag har frågat om jag kan bli medryttare på en liten häst jag verkligen gillar, hon är bara 134 cm hög men lite svår så de flesta vuxna för för tunga och hon är för svår för de flesta barn så vi passar perfekt ihop. Har aldrig varit något krångel när jag ridit utan vi litar på varandra. Tjejen som har hästen är bortrest i två veckor men jag väntar spänt på svar. Hoppas, hoppas, hoppas:bump::bump::bump:

Tack alla för er omtanke, ska försöka ta till mig det ni skrivit, läsa det flera gånger och lägga ihop det med vad min familj och vänner har sagt. Att det hänt mycket bara senaste veckorna.

MEN, jag kan INTE på något vis se att jag äter för lite eller behöver gå upp i vikt. Jag ser verkligen en tjock person i huvudet så när min kompis var nära att börja gråta när hon såg mig i vanliga kläder och inte täckt i flera lager som jag brukar fick jag en chock.

Till sjukhusnivå är det långt kvar, säkert 10 kg till minus om jag ska hamna där och det tänker jag inte göra.

Nu till något roligare!!!! Jag har frågat om jag kan bli medryttare på en liten häst jag verkligen gillar, hon är bara 134 cm hög men lite svår så de flesta vuxna för för tunga och hon är för svår för de flesta barn så vi passar perfekt ihop. Har aldrig varit något krångel när jag ridit utan vi litar på varandra. Tjejen som har hästen är bortrest i två veckor men jag väntar spänt på svar. Hoppas, hoppas, hoppas:bump::bump::bump:
Du äter väldigt, väldigt långt från vad en person brukar käka. Kaloriantal vet jag inte, och behöver inte veta, men att du äter för lite är väldigt tydligt.

@Qelina för en frisk människa som behöver gå ner i vikt är ca 0,5 kg/vecka lämpligt. 0.5 kg motsvarar ca 3500 kcal så du kan verkligen inte få i dig mycket energi. Vad har du för stöttning av sjukvården?

10 kg till sjukhusnivå är inte särskilt långt alls. Särskilt inte när du är på den mentala nivå du är nu, för det går rakt utför och då dröjer det faktiskt inte lång tid innan du är inlagd igen.

Läs det fetmarkerade. Det är just detta som bevisar hur illa det faktiskt är just nu, för faktum är ju att det är precis tvärtom mot vad du påstår. Du BEHÖVER gå upp i vikt och du äter FÖR LITE.

Du orkar inte bära din egen matkasse till din lägenhet i nuläget, fortsätter det likadant i någon månad till kommer du snart inte orka med något mer än dina egna tvång. Och det är inte vad du vill, eller hur? Du vill ju plugga, jobba, leva ett friskt liv, rida och träna med hunden. Det kommer du inte att kunna göra om det fortsätter såhär, och det kommer gå fortare än du hinner säga äpple.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar