Beach 2015, del 3

Dagens träning: Äventyrsbad! :D:D :banana: Haha så kul! Tror vi var där i typ 3 timmar, simmade och hoppade omkring, kämpade mot strömmar, åkte vattenrutschbana (och således traskade upp för den branta trappan X antal gånger) med mera. Roligt! Sen övade vi på att dyka också :D Det var nästan det bästa, inte bara för att det var kul utan för att jag utmanade mig själv också. Tänkte först inte ens prova eftersom det var så länge sen och eftersom jag var övertygad om att jag skulle vara dålig. Men bestämde mig för att utmana prestationsångesten och testa. Det visade sig att jag var ganska bra :p Tror jag dök en 15 gånger typ och försökte slipa på tekniken, haha.

Nu är jag bra trött efter en eftermiddag i badet, tror det går åt mer energi än man tror! Kompenserade med tacos till middag ;)

Jag har varit jätte trött i kroppen ett par dagar nu,eller kanske en vecka eller två så idag bestämde jag mig för att ta det lite lugnt och ha en vilodag. Fast i min värld är det väldigt svårt att bara ta det lugnt och vila och sen så var det helt underbart väder ute så jag kunde liksom inte låta bli att promenera runt en del. Blev totalt 190 minuters promenad idag, alltså 3 timmar och 10 minuter. Vet inte om det kan kallas vilodag då men det känns som en vilodag. För mellan promenaderna har jag verkligen inte gjort något vettigt, bara kollat på serier och läst lite. Gick med min kusin nu på kvällen och vi gick och pratade så jag märkte liksom inte ens att jag var ute 75-80 minuter och gick för det var så trevligt.

Dagens träning: Äventyrsbad! :D:D :banana: Haha så kul! Tror vi var där i typ 3 timmar, simmade och hoppade omkring, kämpade mot strömmar, åkte vattenrutschbana (och således traskade upp för den branta trappan X antal gånger) med mera. Roligt! Sen övade vi på att dyka också :D Det var nästan det bästa, inte bara för att det var kul utan för att jag utmanade mig själv också. Tänkte först inte ens prova eftersom det var så länge sen och eftersom jag var övertygad om att jag skulle vara dålig. Men bestämde mig för att utmana prestationsångesten och testa. Det visade sig att jag var ganska bra :p Tror jag dök en 15 gånger typ och försökte slipa på tekniken, haha.

Nu är jag bra trött efter en eftermiddag i badet, tror det går åt mer energi än man tror! Kompenserade med tacos till middag ;)
Åh, jag skulle också vilja bada i äventyrsbad, jag har ett bara 10 minuters promenad ifrån mig men jag vågar inte visa mig i badkläder. Men jag har varit sugen på att gå dit jätte länge. Nu blev jag ännu mer sugen när jag läste vad du skrev!

Nu har jag varit iväg på zumba igen! Börjar lära mig stegen nu, men det blir ju inte mindre jobbigt för det, snarare tvärt om... :cool: Igår var jag ute på långpromenad! 1 timma och 20 minuter gick jag och jag tror jag betade av runt 8 km, typiskt nog stannade gps:en efter halva vägen :down: men det var en väldigt skön promenad!
Ja det är ju så när man går på pass, att i början är det så mycket att hålla koll på att man inte kan ta ut sig fullt ut och sen när man lär sig stegen så kan man börja ta i mer. Zumba är roligt tycker jag!

Idag är en sådan där dag då jag hade behövt ett stall att åka till. Det hade varit så oerhört välbehövligt att bara åka utanför stan och lukta lite häst, mocka lite skit och rensa tankarna bland hösilagebalarna. Herregud vad fantastiskt det hade varit! Istället sitter jag här mitt i storstan, uttråkad och lite deppig, med absolut noll motivation att göra något åt situationen. Mutter mutter.
Är det något särskilt som känns jobbigt? Något som skulle kunna förändras? Stor kram till dig iaf!

Shit vilket träningspass! Låter apjobbigt men väldigt effektivt! Den känslan när man verkligen har tagit ut sig max är go tycker jag, och massa endorfiner är belöningen!

Åh vilken dag! Härligt inlägg med många positiva saker! Lycka till på intervjun!

Ååhh, stallterapi är ju så himla härligt! Du får försöka lära känna någon med hästar så att du kan åka dit och lukta när det blir kris ;) men tills dess röstar jag för promenad om det är ok väder. Musik i öronen och bara låta benen gå en stund. Gärna i något område med lite mer natur. Det rensar hjärnan bra.

Tack :)

Men åååh vad kul det låter :) Modigt att dyka, det skulle jag tycka var skitläskigt om jag försökte göra idag.

Veckans första av tre PT-pass är avklarad. Visserligen för tre timmar sedan, men ändå :p

OCH JAG DÖR. Haha. Alltså. Vi har konditionsfokus den här veckan, med cykel som prio ett. Så jag fick börja med en halvtimmes intervaller på den förbannadejävlacykeljäveln, och jag dog av tristess men det var bara att trampa på eftersom jag måste jobba upp ett förbannadejävlacykeljävel-pannben. Sedan lite latmanscykel som paus, innan jag körde all in på löpbandet i 20 minuter, med en hastighet på 4,5 min/km de sista tre minutrarna. Så jävla snabbt. Och så jävla slut. Och i morgon är det på't igen!

Nu äter jag spenatsoppa. Barasånivet.

Ligger i soffan och snörvlar. Imorn ska jag må bra så att jag kan TRÄNA.
Nu har fan kroppen fått 6 vilodagar. Bli frisk, kroppskrälle! :p

Idag har jag kört en timme på crosstrainern som vanligt :p Börjar nästan bli lite tjatigt att skriva det nu, men hade tänkt boka ett pass. Tyvärr fanns inget som passade med mina tider så fick bli som det blev. Men imorgon hoppas jag att det blir av iallafall!

Ååhh, stallterapi är ju så himla härligt! Du får försöka lära känna någon med hästar så att du kan åka dit och lukta när det blir kris ;) men tills dess röstar jag för promenad om det är ok väder. Musik i öronen och bara låta benen gå en stund. Gärna i något område med lite mer natur. Det rensar hjärnan bra.
Jamen visst är det?! Jag känner till hästmänniskor här, men tyvärr ingen med "egen tillgång" till stall så att säga. Jag växte upp med ridklubben 300 m hemifrån, så jag var bortskämd med att kunna pila dit på 3 minuter på den gamla goda tiden... Utan att läsa ditt inlägg så gav jag mig faktiskt ut på en promenad i alla fall, great minds think alike! ;) Du har helt rätt i att det är bland de bästa sätten att rensa hjärnan på, och med Queen på högsta volym (insåg nu att det ju också var ett litet roligt sammanträffande med tanke på ditt användarnamn, haha) och kvällssolen i ögonen blev det en underbar tur bland körsbärsblommen! :)

Eftersom jag gick och lade mig på jobbet och somnade i soffan(!) så åkte jag hem tidigare. Sjuk och jävlig som jag så har jag nu gjort två olika kaksmetar. jag har hört att det hjälper mot sjukdom? :D
Oh ja, absolut! Kaksmet och glass är de bästa metoderna att driva bort förkylningar med :D

Är det något särskilt som känns jobbigt? Något som skulle kunna förändras? Stor kram till dig iaf!
Nä, det var nog bara dagens allmänna mående faktiskt. Jag vaknade på lite fel sida och det var liksom bara som att humöret aldrig riktigt repade sig efter det. Kände mig dessutom lite hängig och trög när jag satt på biblioteket och pluggade så det blev aldrig riktigt något bra av någonting. Men jag tar nya tag imorgon helt enkelt, det här var bara "one of those days" :)

Idag har jag kört en timme på crosstrainern som vanligt :p Börjar nästan bli lite tjatigt att skriva det nu, men hade tänkt boka ett pass. Tyvärr fanns inget som passade med mina tider så fick bli som det blev. Men imorgon hoppas jag att det blir av iallafall!
Jösses, jag förstår inte hur du orkar en hel timme - både ur mental och fysisk aspekt! Själv blir jag uttråkad, trött och avskyr livet efter typ 10 minuter, men så är jag också en ganska otålig typ... :p

Jösses, jag förstår inte hur du orkar en hel timme - både ur mental och fysisk aspekt! Själv blir jag uttråkad, trött och avskyr livet efter typ 10 minuter, men så är jag också en ganska otålig typ... :p

Haha! Kan förstå det men mitt gym har crosstrainerna placerade på övervåningen vid ett stort fönster så man kan se ut över området och kika på alla som kommer och går. Dvs det är lite som att fika fast man tränar istället :p ;)

Nu blir det yoga! Intressant att prova. Hoppas på lite avslappning för jag har sovit så lätt inatt. Tror jag behöver dra ner på koffeinintaget så hoppade över morgonkaffet för te istället. Får bli en liten kopp efter lunch istället. Jobbigt att känna sig lite uppe i varv hela tiden :p

Haha! Kan förstå det men mitt gym har crosstrainerna placerade på övervåningen vid ett stort fönster så man kan se ut över området och kika på alla som kommer och går. Dvs det är lite som att fika fast man tränar istället :p ;)

Nu blir det yoga! Intressant att prova. Hoppas på lite avslappning för jag har sovit så lätt inatt. Tror jag behöver dra ner på koffeinintaget så hoppade över morgonkaffet för te istället. Får bli en liten kopp efter lunch istället. Jobbigt att känna sig lite uppe i varv hela tiden :p
Alltså, jag är grymt impad! Crosstrainer är nog det värsta jag vet. Tycker den är så fruktansvärt obehaglig och mina knän hatar den, känns som att försöka gå konstant hukande. Får the creeps :laugh:

Låter perfekt att starta dagen med yoga, skulle jag också behöva göra som är smidig som ett kylskåp :p
Smart att begränsa kaffeinet också, jag försöker hålla mig till max 1 kopp om dagen men det är fan svårt.

kl

Gick till jobbet idag, tror att jag ska fortsätta med det även när jag börjar tidigt nu när vädret börjar bli lite mer pålitligt. Har även hunnit käka upp mina standard-proteinpannkakor med mango. Runt klockan åtta blir det gym igen - överkropp. Har ingen aning om hur det ska gå till för jag har sån grym träningsväsk sen i måndags. Jag ska aldrig mer underskatta kroppsviktsövnings som dips, chins och pullups :idea:

Usch vad dålig jag är på att svara och peppa er känner jag men det har varit rätt fullt upp ett par dagar.

Idag har jag träningsvärk sedan äventyrsbadet igår :rofl: Alla vändor upp för trappan har tagit ut sin rätt säger rumpan :p Men hela kroppen är rätt mör.

Idag blir det ridning :)

Alltså, jag är grymt impad! Crosstrainer är nog det värsta jag vet. Tycker den är så fruktansvärt obehaglig och mina knän hatar den, känns som att försöka gå konstant hukande. Får the creeps :laugh:

Haha! Har hört många som håller med dig. Jag tycker det bästa är om man ställer in den på lagom nivå först och sen ökar lite efter hand. Bra musik är viktigt. Gäller att ställa in sig på att det kommer ta ett tag också för om man kollar på klockan hela tiden känns det ju som en evighet :p Tycker egentligen mer om att springa men mina benhinnor klarar inte riktigt av det jämt.

Låter perfekt att starta dagen med yoga, skulle jag också behöva göra som är smidig som ett kylskåp :p
Smart att begränsa kaffeinet också, jag försöker hålla mig till max 1 kopp om dagen men det är fan svårt.

kl

Gick till jobbet idag, tror att jag ska fortsätta med det även när jag börjar tidigt nu när vädret börjar bli lite mer pålitligt. Har även hunnit käka upp mina standard-proteinpannkakor med mango. Runt klockan åtta blir det gym igen - överkropp. Har ingen aning om hur det ska gå till för jag har sån grym träningsväsk sen i måndags. Jag ska aldrig mer underskatta kroppsviktsövnings som dips, chins och pullups :idea:

Är inte sådär jättesmidig hag heller :p Var dessutom på väg att gå de första 10-15 minutrarna för det var så jobbigt att komma ner i varv. Har skjutit upp avslappningstid för har inte riktigt velat känna efter. Men sen var jag jätteglad att jag kunde stanna för det var inte alls jobbigt sen och nu efter är det bara skönt. Ska försöka ha en lugn dag idag fast jag har massor att ta tag i.

Förresten vad gott det lät med pannkakor! Kanske får göra det i eftermiddag.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar