Beach 2015, del 3

Haha! Har hört många som håller med dig. Jag tycker det bästa är om man ställer in den på lagom nivå först och sen ökar lite efter hand. Bra musik är viktigt. Gäller att ställa in sig på att det kommer ta ett tag också för om man kollar på klockan hela tiden känns det ju som en evighet :p Tycker egentligen mer om att springa men mina benhinnor klarar inte riktigt av det jämt.
Haha ja. Alltså jag provade förra veckan, dog tristessdöden efter säkert tre minuter :rofl:

Idag känner jag mig orolig att jag inte kommer röra mig tillräckligt, vad tror ni om dagens upplägg?

Förmiddag: 5 minuters promenad (haha, fånigt att skriva med 5 minuter men kunde inte motstå det för det ser så roligt ut) och 30 minuters löpning
Eftermiddag: Agilityträning och promenad i skogen (ingen lång promenad, vet inte än hur långt men 20-30 minuter kanske)
Kväll: 40-60 minuters promenad

Skulle ni dra in på maten en sådan dag? Behöver jag försöka få till en till promenad på eftermiddagen när jag kommer hem från brukshundsklubben?
En sådan där dag hade jag väl ätit ungefär dubbelt så mycket mot vad jag äter en vanlig dag.

Sitter i soffan och dör lite efter dagens konditionspass. Det gick mycket bättre än igår - och då gick det ändå bra igår!!! 1,7 mil på cykel och sedan 3 km löpning samtidigt som jag pratade med min PT och tjejen som gick på löpbandet bredvid :D

Just nu är mitt issue att jag inte vet vad jag ska äta. Är så sjukt osugen på kvargen som står i kylskåpet :rofl:

Sitter i soffan och dör lite efter dagens konditionspass. Det gick mycket bättre än igår - och då gick det ändå bra igår!!! 1,7 mil på cykel och sedan 3 km löpning samtidigt som jag pratade med min PT och tjejen som gick på löpbandet bredvid :D

Just nu är mitt issue att jag inte vet vad jag ska äta. Är så sjukt osugen på kvargen som står i kylskåpet :rofl:

Bra jobbat! :bump: Visst tränar du till polis-fystestet eller något liknande? Hur känns det att du ligger till?

kl

Sliter mig från plugget ett tag för att äta och förbereda frukost för resten av veckan - proteinpannkakor med chokladsmak :love:

IMG_20150408_175905-2_zpsieszzakt.jpg

Och så känner jag mig töntig som saknar sambon jättemycket när han bara varit borta i två dagar :cautious: the struggle is real

@Qelina den enda man möjligtvis ser en viktuppgång på 4 hg är hos en liten bebis.Du behöver icke gå ner i vikt. Och bra att du klarat av att du inte gick dina normala 60 min, som många säger så är dina vilodagar verkligen inte vilodagar för oss andra.

Cykelpendlarpremiär för i år igår! Planerar att försöka cykla hem från jobbet minst en gång i veckan under barmarksperioden, det är en fin tur med några jobbiga backar. Tar 2,5 timmar istället för att sitta en timme på bussen och sen träna efteråt. Transportträning är fina grejer! Min cykel var en bra investering, den har gått många mil sen jag köpte den för två år sedan.

Idag ska jag springa en runda med en kompis. Längtar tills skogsstigarna torkar upp!

Jag har glömt vem som frågade om löprundor, men jag försöker variera mina rundor. Har några favoriter i olika längder och gillar att springa på nya ställen.
Det var jag som frågade om löprundor, tack för ditt svar :) Hur gör du när du ska välja nya vägar som du inte vet hur lång tid det kommer ta och om du kommer orka runt hela? Tänker om man hamnar väldigt långt hemifrån, fast då är det ju i och för sig bara att gå hem :p

Jag var ute och sprang med vovven 3 km och sen körde jag stentuff cirkelträning i 60 min. jag kunde inte låta bli att snegla på tjejen som gjorde övningarna tillsammans med mig och försöka vara bättre än henne :p Sen är jag nöjd över att jag orkade med att svinga en 12 kg kettlebell efter att ha kört ungefär 45 min av passet :)

Inget hemskt kommer hända! Du skrev för några dagar sedan att det gjorde ont på några ställen, att gå lite mindre kommer ge kroppen en chans att ta hand om de skavankerna. Heja @Qelina !
Tack fina du! Får försöka se det så, att jag ger kroppen en chans att läka sig för jag har ju ont typ överallt. Känner bara att jag inte förtjänar något som är bra för mig. Men det är sjukdomen som talar, jag är värd lika mycket som alla andra.

Wow, bra jobbat! Kvarg är ju jätte gott ju, typ det enda jag äter. Hur kan man inte vilja ha kvarg? ;)

Bra jobbat! :bump: Visst tränar du till polis-fystestet eller något liknande? Hur känns det att du ligger till?

kl

Sliter mig från plugget ett tag för att äta och förbereda frukost för resten av veckan - proteinpannkakor med chokladsmak :love:

IMG_20150408_175905-2_zpsieszzakt.jpg

Och så känner jag mig töntig som saknar sambon jättemycket när han bara varit borta i två dagar :cautious: the struggle is real
MEN DRA ÅT SKOGEN VAD GOTT DET DÄR SÅG UT DÅ

Och japp, det är polisens fystester jag tränar till! Dagen D är torsdag nästa vecka :bump: Min PT tror att jag klarar det utan problem, så jag får nog lita på honom!

Behöver lite stöttning i en sak, jag känner mig som en hemsk vän bara för att jag är sjuk. Jag har inte gjort något fel vad jag vet men min kompis blev så ledsen av att se mig att hon inte ville umgås mer idag :( Hon kom hit på spontanbesök och så skulle hon massera lite på mina axlar och då säger hon att det inte finns något kvar av mig, att det bara är ben. Sen när jag står och fixar i köket säger hon att jag ser så sjuk ut, att jag ser jätte sjuk ut och att hon blir ledsen. Då försöker jag trösta henne och kramar om henne och sen så skulle vi gå på en promenad men sen ändrar hon sig och vill inte längre gå promenaden som vi bestämt utan säger att hon vill hem. Jag har väl inte gjort något fel?

Jag hade ju gått upp lite i vätskevikt tidigare i veckan men det är nästan borta nu och totalt sett har jag gått ner en del i vikt senaste tiden. Men det är ju inget jag gör för att såra någon annan. Verkligen inte. Men jag har dåligt samvete och känner mig usel som får folk att må dåligt bara de ser mig :( Tänk om alla lämnar mig?

Behöver lite stöttning i en sak, jag känner mig som en hemsk vän bara för att jag är sjuk. Jag har inte gjort något fel vad jag vet men min kompis blev så ledsen av att se mig att hon inte ville umgås mer idag :( Hon kom hit på spontanbesök och så skulle hon massera lite på mina axlar och då säger hon att det inte finns något kvar av mig, att det bara är ben. Sen när jag står och fixar i köket säger hon att jag ser så sjuk ut, att jag ser jätte sjuk ut och att hon blir ledsen. Då försöker jag trösta henne och kramar om henne och sen så skulle vi gå på en promenad men sen ändrar hon sig och vill inte längre gå promenaden som vi bestämt utan säger att hon vill hem. Jag har väl inte gjort något fel?

Jag hade ju gått upp lite i vätskevikt tidigare i veckan men det är nästan borta nu och totalt sett har jag gått ner en del i vikt senaste tiden. Men det är ju inget jag gör för att såra någon annan. Verkligen inte. Men jag har dåligt samvete och känner mig usel som får folk att må dåligt bara de ser mig :( Tänk om alla lämnar mig?

Jag kommer inte att lämna dig och din familj kommer verkligen inte att lämna dig, men det har gått väldigt mycket utför senaste tiden. Sedan du började springa har det gått ungefär som ett fritt fall. Jag förstår din vän, för din omgivning är väldigt oroliga för dig och vi tycker om dig - men du är en fara för dig själv och det är inte alltid lätt att veta hur man ska hantera det. Du måste få mer hjälp och jag tycker verkligen att du ska sluta springa, för du har så otroligt mycket kompensationstankar runt maten att din kropp kommer ge upp om du fortsätter. Vätskevikt är ingenting och i övrigt försvinner du just nu. Vi kommer inte lämna dig, men jag är rädd att det till slut är DU som försvinner. :heart

Jag kommer inte att lämna dig och din familj kommer verkligen inte att lämna dig, men det har gått väldigt mycket utför senaste tiden. Sedan du började springa har det gått ungefär som ett fritt fall. Jag förstår din vän, för din omgivning är väldigt oroliga för dig och vi tycker om dig - men du är en fara för dig själv och det är inte alltid lätt att veta hur man ska hantera det. Du måste få mer hjälp och jag tycker verkligen att du ska sluta springa, för du har så otroligt mycket kompensationstankar runt maten att din kropp kommer ge upp om du fortsätter. Vätskevikt är ingenting och i övrigt försvinner du just nu. Vi kommer inte lämna dig, men jag är rädd att det till slut är DU som försvinner. :heart

Så himla bra skrivet!

Läs och begrunda @Qelina. Flera gånger.

@Nixehen - draken med hantlar och båten tycker jag är bra.

Andra övningar på pilatesboll:
1. Stå i plankposition på raka armar med fötterna på bollen, rulla sedan in bollen långsamt mot magen och sen tillbaka
2. Ha skuldrorna och nacke på bollen och fötterna i golvet, raka armar knäppta upp mot taket, för dem sedan som en vindrutetorkare från sida till sida så långt du kan
3. Fyrfotastående på pilatesboll, jag tycker det är jättesvårt :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 628
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar