Beach 2015, del 3

Haha! Har hört många som håller med dig. Jag tycker det bästa är om man ställer in den på lagom nivå först och sen ökar lite efter hand. Bra musik är viktigt. Gäller att ställa in sig på att det kommer ta ett tag också för om man kollar på klockan hela tiden känns det ju som en evighet :p Tycker egentligen mer om att springa men mina benhinnor klarar inte riktigt av det jämt.

Enda gången jag har fixat mer än 10 minuter på crosstrainer var när det var något ok på TVn. Kanske borde gå dit när det är någon bra film :idea: Hur dom helst är jag också imponerad över att du orkar en hel timme!

Usch vad dålig jag är på att svara och peppa er känner jag men det har varit rätt fullt upp ett par dagar.

Idag har jag träningsvärk sedan äventyrsbadet igår :rofl: Alla vändor upp för trappan har tagit ut sin rätt säger rumpan :p Men hela kroppen är rätt mör.

Idag blir det ridning :)

:rofl:
All träning är bra träning :p

Är du fortfarande kvar hos gamla medryttarhästen eller har du hittat någon ny?

:rofl:
All träning är bra träning :p

Är du fortfarande kvar hos gamla medryttarhästen eller har du hittat någon ny?

Eller hur! :D

Jag är kvar än så länge. Tänkte ta en gång i veckan nu ett par veckor för att hjälpa lite grann men från och med maj hade jag nog tänkt sluta helt. Vi får se vad ägaren säger framöver också, jag tar en vecka i taget :)

På tal om yoga: Är det någon här som har provat på bikram-yoga? Min pojkväns syster driver en studio för det, och han verkar tycka det är en ypperlig idé att introducera mig till systern genom att ta med mig på ett sådant pass. Personligen känner jag att jag kanske inte kommer att visa mig från min allra bästa sida efter 90 minuters träning i 42 graders värme (:wtf:) så jag tänkte nog försöka styra över vårt första möte till något lite mer normalt... Typ en fika i stan. :angel: Men lite nyfiken är jag, så är det någon av er som testat eller hört något om det? Bra? Dåligt?

För övrigt dricker jag värdlens godaste frukostsmoothie gjord på någon kvarg-liknande historia (jag har hittat något som liknar kvarg! :bump:), en klick keso, lite mjölk, blåbär, banan och en halv deciliter havregryn. Ute skiner solen för fullt och snart ska jag masa mig iväg för ett pass Insanity på gymmet. Lööövely!

För övrigt dricker jag värdlens godaste frukostsmoothie gjord på någon kvarg-liknande historia (jag har hittat något som liknar kvarg! :bump:), en klick keso, lite mjölk, blåbär, banan och en halv deciliter havregryn. Ute skiner solen för fullt och snart ska jag masa mig iväg för ett pass Insanity på gymmet. Lööövely!

Nice! Jag hittade kvarg här till slut på Tesco förresten, under namnet fromage frais. Ett tips om du inte kollat efter det :)

Jag skulle vilja ha tips på bra coreövningar som jag kan göra hemma! Har tillgång till pilatesboll, yogamatta och hantlar.
Har dock ryggen med alla diskbråcken att tänka på så sådant som situps går bort.

Bomba mig! :D

Tre timmar promenad är ingen vila @Qelina... Ingen av dina dagar är vilodagar. :heart
Hoppas du kan inse det själv snart. Kram!
Nej, det är kanske så som du skriver. Men jag känner mig så lat hela, hela tiden. Hur mycket jag än rör mig så räcker det inte för jag skulle ju rent praktiskt kunna promenera hela dagarna när jag inte pluggar men det gör jag ju inte och då känner jag mig lat..

Förlåt, nu kommer ett lång skriva av mig inlägg...

Jag gick ju upp 1,1 kg helt plötsligt över en dag och det har nu visat sig att det mest/helt var vätska! 0,7 kg är redan borta utan att jag behövt ändra något på maten. Såååå skönt! Jag hade ju börjat planera i huvudet att jag skulle göra de där förändringarna jag har som räddningsplan i huvudet, planer som jag gjort upp och är redo att sätta i verket så fort det behövs. Men nu verkar det som att det inte behövs, jag väntar nu ut de där 4 hg som är kvar, hoppas de försvinner fort. Om de inte gör det vet jag inte vad jag gör. Är rädd att ändra på maten för att det skulle sätta igång för mycket i huvudet, kanske får jag i så fall lära mig att leva med den här vikten jag har nu? Jag menar, är det ens någon annan som ser om jag väger 4 hg mer eller mindre?

Sen kommer min vikt kanske ändras mer än andras eftersom jag är extra känslig för saltintag i maten och vad jag dricker eftersom jag äter Litium och det är en medicin som gör att man samlar på sig vätska lätt. Och som ofta ger viktuppgång. Jag äter två av de mediciner som är de allra vanligaste att ge viktuppgång som biverkning, verkligen jätte många som tar dem går upp i vikt och det varnas för det när man läser om dem. Men jag hoppas det inte händer mig, jag är ju så noga med maten.

Jag vill egentligen gå ner i vikt, flera kilo. Men när jag hade gått upp i vikt med min förra terapeut så vägde jag mer än nu och sa då att om jag gick ner till vikten xx kg igen så skulle jag vara nöjd. Men nu är jag under den vikten och är jag nöjd? Nej, så klart inte. Nu vill jag gå ner mer. Men försöker resonera med mig själv och säga till mig själv allt jag kan göra nu och att kroppen inte kommer må bra om jag går ner mer, att jag kommer bli tröttare och att det enda som blir bättre är att jag kanske någon gång till slut blir nöjd med siffran på vågen. Men jag vet samtidigt att inte ens det är säkert. Gränserna flyttas ju hela tiden.

Så där, förlåt, behövde bara få ur mig det här.

Idag känner jag mig orolig att jag inte kommer röra mig tillräckligt, vad tror ni om dagens upplägg?

Förmiddag: 5 minuters promenad (haha, fånigt att skriva med 5 minuter men kunde inte motstå det för det ser så roligt ut) och 30 minuters löpning
Eftermiddag: Agilityträning och promenad i skogen (ingen lång promenad, vet inte än hur långt men 20-30 minuter kanske)
Kväll: 40-60 minuters promenad

Skulle ni dra in på maten en sådan dag? Behöver jag försöka få till en till promenad på eftermiddagen när jag kommer hem från brukshundsklubben?

Idag känner jag mig orolig att jag inte kommer röra mig tillräckligt, vad tror ni om dagens upplägg?

Förmiddag: 5 minuters promenad (haha, fånigt att skriva med 5 minuter men kunde inte motstå det för det ser så roligt ut) och 30 minuters löpning
Eftermiddag: Agilityträning och promenad i skogen (ingen lång promenad, vet inte än hur långt men 20-30 minuter kanske)

Skulle ni dra in på maten en sådan dag? Behöver jag försöka få till en till promenad på eftermiddagen när jag kommer hem från brukshundsklubben?

Din dag är fortfarande mer aktiv än vad mina mest aktiva dagar är, och nej jag skulle inte dra ner på maten om jag så satt stilla en hel dag.

Igår joggade jag 15 min på morgonen, åt en tallrik fil och flingor efter det. När jag kom till jobbet drack jag vatten och en kopp te, åt 2 mackor. Vid 13 åt jag en skål havregrynsgröt och en macka, en kopp te och ett glas vatten. Innan stallet vid 16 åt jag en macka. Efter stallet vid 19 åt jag middag, en stor portion med sallad, julskinka (jajemen), knäckebröd, rostat bröd med sylt på, drack vatten och te. Slank ner en hel del russin och en bit kexchoklad på kvällen. I stallet mockade jag lite, pratade med folk, red ut en sväng.

Detta var en aktiv dag för min del ;) Jag är 169 cm lång och väger 56 kg. Hade jag rört på mig lika mycket som du så hade jag behövt lägga på mer på maten, inte ta bort :) Glöm inte att muskler väger mer än fett!

@GoLightly @Gotthard
Åh, tack för era svar, vad snällt att ni svarade. Jag ska försöka se till att få i mig det jag brukar äta om även detta alltså räknas som en aktiv dag. Jag ser det inte som det. Hoppas att det blir tid för lite mer promenad under dagen men om det inte blir det så ska jag ändå äta. Kroppen behöver ju mat. Jag kommer ju inte träna jätte mycket agility för just nu har vi fokus på rallylydnad så jag ska bara köra lite för att det är roligt men det blir ju en del springande när man kör agility. Jag önskar att jag kunde äta lika mycket som alla andra men skulle jag göra det skulle jag nog gå upp massor i vikt, min kropp är ju van vid den här mängden den får nu. Och jag skulle också vilja kunna tänka så att jag får äta även om jag inte rör mig, men i min värld måste jag "förtjäna" att få äta och jag måste förbränna allt så jag inte riskerar att gå upp i vikt. Därför blir det ju jätte jobbigt när det är dagar som avviker eller om man blir sjuk.

Just nu fryser jag massor, blir typ alltid så efter att jag sprungit. Men lär väl bli varm igen när jag kör agility. Ska bli roligt, det var länge sen nu! Och hunden tycker också det är kul med agilityn!

Jag skulle vilja ha tips på bra coreövningar som jag kan göra hemma! Har tillgång till pilatesboll, yogamatta och hantlar.
Har dock ryggen med alla diskbråcken att tänka på så sådant som situps går bort.

Bomba mig! :D

Jag brukar köra planka, sidoplanka, en övning där man står i plankposition och drar in benen mot framåt under sig emot motsatt hand. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men har för mig att den kanske heter något i stil med bergsklättraren. Sen kan man stå i plankposition och flytta händer och fötter ut och tillbaka igen. Blir riktigt jobbigt efter ett tag. Man kan göra en övning där man ligger på sidan och sen lyfter benen upp mot taket såhär:
SIde-Locust.jpg

Finns en hel del kul på google. Brukar värma upp med benböj och liknande innan. :)

@GoLightly @Gotthard
Åh, tack för era svar, vad snällt att ni svarade. Jag ska försöka se till att få i mig det jag brukar äta om även detta alltså räknas som en aktiv dag. Jag ser det inte som det. Hoppas att det blir tid för lite mer promenad under dagen men om det inte blir det så ska jag ändå äta. Kroppen behöver ju mat. Jag kommer ju inte träna jätte mycket agility för just nu har vi fokus på rallylydnad så jag ska bara köra lite för att det är roligt men det blir ju en del springande när man kör agility. Jag önskar att jag kunde äta lika mycket som alla andra men skulle jag göra det skulle jag nog gå upp massor i vikt, min kropp är ju van vid den här mängden den får nu. Och jag skulle också vilja kunna tänka så att jag får äta även om jag inte rör mig, men i min värld måste jag "förtjäna" att få äta och jag måste förbränna allt så jag inte riskerar att gå upp i vikt. Därför blir det ju jätte jobbigt när det är dagar som avviker eller om man blir sjuk.

Just nu fryser jag massor, blir typ alltid så efter att jag sprungit. Men lär väl bli varm igen när jag kör agility. Ska bli roligt, det var länge sen nu! Och hunden tycker också det är kul med agilityn!

Jag vet inte riktigt hur det funkar med sjukdomen, men du kan inte försöka vända på det till att du måste äta för att förtjäna att träna? :)

Eller det kanske gör det hela värre?

Oavsett vad så tycker jag att du är så duktig som kämpar varje dag med detta! Om du behöver hjälp/stöd eller bara nån att prata med så är det bara att höra av dig :up:

Cykelpendlarpremiär för i år igår! Planerar att försöka cykla hem från jobbet minst en gång i veckan under barmarksperioden, det är en fin tur med några jobbiga backar. Tar 2,5 timmar istället för att sitta en timme på bussen och sen träna efteråt. Transportträning är fina grejer! Min cykel var en bra investering, den har gått många mil sen jag köpte den för två år sedan.

Idag ska jag springa en runda med en kompis. Längtar tills skogsstigarna torkar upp!

Jag har glömt vem som frågade om löprundor, men jag försöker variera mina rundor. Har några favoriter i olika längder och gillar att springa på nya ställen.

Jag vet inte riktigt hur det funkar med sjukdomen, men du kan inte försöka vända på det till att du måste äta för att förtjäna att träna? :)

Eller det kanske gör det hela värre?

Oavsett vad så tycker jag att du är så duktig som kämpar varje dag med detta! Om du behöver hjälp/stöd eller bara nån att prata med så är det bara att höra av dig :up:
Vad snäll du är :heart Ja jag kämpar som bara den, hela tiden är det en kamp.

Nej jag klarar inte att vända på tankarna så med träningen, sjukdomen är för stark för det. Jag skulle helst vilja att träning och promenader var bortkopplade från allt som har med mat att göra, att de sakerna inte behövde hänga ihop för jag vill kunna träna och röra mig utan att det triggar mina kompensationstankar. Men så är det inte för mig.

Just nu har jag mega ångest, på eftermiddagen blev det lite agility i kanske 15 minuter och 35 minuters promenad, jag brukar gå minst 60 minuter på eftermiddagen så nu är det jobbigt när det blivit så mycket mindre. Men på en dag borde det väl inte hinna hända något hemskt? Har hittills promenerat 45 minuter, sprungit 30 minuter och tränat lite agility men jag har helt hemsk ångest och kommer inte kunna slappna av förrän jag varit ute på kvällspromenaden och sen när jag kommer in från den är det nästa ångestfyllda moment som är kvällsmelliset, det är alltid jobbigt att äta det. När ska man få vila? Det är så otacksamt att kämpa när ångesten aldrig lämnar en :cry:

Nä,nu ska jag försöka släppa lite på ångesten och fokusera på något annat. Heja, heja det ska gå:banana:

Inget hemskt kommer hända! Du skrev för några dagar sedan att det gjorde ont på några ställen, att gå lite mindre kommer ge kroppen en chans att ta hand om de skavankerna. Heja @Qelina !

@imrahil Jag cykelpendlade idag :). Det tar dock två timmar tur och retur. Blåste som attan men jag hade tur och hade sidvind och för det mesta lä i form av skog.

Kör du längs bilvägar och är det isf mycket trafik?

@snow Bilväg! Dock den mindre av de två jag har att välja på. Inte extremt med trafik men en del bilar på eftermiddagarna (brukar ta med cykeln på bussen på morgonen och cykla hem). Skönt att jag inte cyklade i blåsvädret idag!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 628
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar