Beach 2015, del 3

Idag har jag minskat kaffeintaget betydligt, och det fungerade. Mindre stressad. För övrigt har jag haft en riktigt hungrig dag idag. Ätit massor av det mesta. Tror kroppen behöver det nu när jag ökat på träningen. Har bokat in gym cirkel imorgon och jag måste säga att det bär emot lite :p Men kan ju inte köra samma spår varje pass..

Sliter mig från plugget ett tag för att äta och förbereda frukost för resten av veckan - proteinpannkakor med chokladsmak :love:

IMG_20150408_175905-2_zpsieszzakt.jpg

l
När kommer du och gör frukost till mig? :love: Ser amazing ut!

Sitter här och funderar på om jag ska dra ihop någon form av cirkelträningspass i eftermiddag när jag har pluggat klart. Tror det. I övrigt morgonpromenad + lunchpromenad, kanske lite yoga senare också. Tanden molar lite men jag mår bra i övrigt så jag vill träna! :) Ridning igår gick bra, hoppade med pålle. Lite träningsvärk efter det också :p

@Qelina, De enda gången 400 gram någonsin har spelat någon som helst roll var på min kusin som föddes i graviditetsvecka 30 och vägde 800 gram som nyfödd, och andra barn i samma situation, typ. För vuxna människor, och även lite större barn är 400 gram ingenting! Jag är så sjukt dålig på vad saker och ting väger i köket (kanske för att jag undviker köket in i det längsta, det finns en obehaglig tendens som säger att så fort jag vistas i den regionen börjar det osa bränt), men finns det inget i typ kylskåpet som motsvarar 400 gram? När man ser det så så märker man hur kusligt lite det egentligen rör sig om.

Och dina dagar är fortfarande galet mycket mer aktiva än de flestas. Du måste tänka på att folk i den här tråden ändå är ganska aktiva och prioriterar träning, hos folk i allmänhet rör man sig inte alls så som många gör här. Och även om flera i den här tråden tränar en timme eller två på gymmet en dag, så är det fortfarande inte att jämföra med dina extremt långa promenader, varje dag. Det du gör gör du hela tiden, medan de som gymmar kanske gör det tre-fyra gånger/vecka. Du kan inte heller jämföra dig med personer som vill ner i vikt, eller vill stå still i vikt, för innerst inne vet ju du också att du behöver upp i vikt.

Angående din vän, så förstår jag både om du blir ledsen, och att hen blir det. Det är fruktansvärt påfrestande att stå vid sidan om och inte kunna göra något när en vän är sjuk (oavsett om den sjukdomen är fysisk eller psykisk!) och om hen ser att du har gått ner mycket på sista tiden är det klart att hen blir orolig för dig. Det är samma sak, ett par kilon hit eller dit spelar inte så stor roll för oss andra, men för dig som redan från början ligger så lågt gör det jättemycket. Vi är ju allihop oroliga för dig, men du är så stark, och du kommer klara det här!

Igår var en riktigt aktiv dag för min del. Vi hade helt amazing vårväder (äntligen! :bump:), så jag och min syster gick först på en 10,5 kilometer lång powerwalk i värmen, sen red jag och stallkompisen ut på kvällen. Vi var borta två timmar med mycket trav och galopp, och i början höll jag på att smälta bort trots att vi inte red iväg från stallet förrän klockan var efter fem. Enda nackdelen var en konfrontation med ett rådjur, som hoppade ut precis på oss, stallkompisen med häst hann förbi, men det gjorde inte jag, så min häst höll på att få rådjuret rakt på sig. Tumult utbröt, men alla, inklusive rådjuret, överlevde, dock något chockade. ;) Att vi sen red katastrofvilse och knappt visste hur vi skulle ta oss tillbaka till stallet behöver vi kanske inte gå närmare in på, vi två i kombination är inga man ska lita på om man frågar om vägen. :angel:

Idag blev det 1,5h gym med en kompis. Det var kul för han visade mig lite övningar som jag inte provat förut! :)
Imorgon är jag äääääääntligen ledig efter 11(12? jag minns inte) jobbdagar efter varandra, sedan jobb igen i helgen och framåt. (orkar inte tänka på hur länge framåt dock)

Åh, alltså jag svarar er alla i ett meddelande men ni ska veta att jag läst allt som alla skrivit och försöker ta in det, det är svårt men jag försöker verkligen. Ni är bara så bäst allihop :heart

Det kanske var så att min kompis igår inte visste vad hon skulle göra med alla känslor som väcktes. Hon har ju varit med ett par år och sett mig bli akut tvångsinlagd och tagit överdoser och svultit mig själv så kanske blev hon rädd igår när hon såg mig och insåg att jag tappat i vikt de senaste veckorna?

Jag kan dock inte se att det skulle vara någon fara, jag har ju liksom väg 14 kg mindre än nu ett flertal gånger de senaste 8 åren. Men kanske är det dumt att jämföra mig med en döende människa. Och kanske är jag smal nu med? Pratade med min pappa igår kväll och han sa att de också sett att jag gått ner i vikt. Jag trodde verkligen inte att det syntes eftersom jag inte ser det själv. Hur kan jag inte se det?

Kanske är det lite allvarligt nu trots min "höga" vikt eftersom min kropp är sliten efter 10 år av ätstörningar? Antar att det inte går att jämföra någon som varit sjuk i ett eller ett par år med någon som svält sig i 10 år?

Men det är så svårt att ta in att det är farligt att gå ner i vikt, jag ser det som något jag borde göra och får kämpa varje dag för att inte ta bort någon mat och får slita för att stå still i vikt fast jag bara vill äta mindre och rasa i vikt. Dumma, dumma ätstörning :mad:

Idag blev det 1,5h gym med en kompis. Det var kul för han visade mig lite övningar som jag inte provat förut! :)
Imorgon är jag äääääääntligen ledig efter 11(12? jag minns inte) jobbdagar efter varandra, sedan jobb igen i helgen och framåt. (orkar inte tänka på hur länge framåt dock)

Usch, vilket schema :down: starkt att orka träna! Vad jobbar du med?

kl

Nu tar jag helg! Eller ja, ska in till stan för att (förhoppningsvis) klara av mitt cert imorgon förmiddag, men efter det så tog jag ledigt så att jag slipper åka in till jobbet :)
Klar med sista träningspasset för veckan också, det blev ett benpass. Hade lite ont om tid så det blev riktigt effektivt med hög intensitet. Fick ihop mina 5 pass den här veckan ändå eftersom det blev dubbelt i måndags, så nu rör jag mig nog inte många meter förrän på måndag :p

Träningsglädje deluxe här idag! :banana: :love:

Det var så soligt och varmt ute så jag kunde inte med att köra cirkelträning inomhus. Så jag drog på mig springkläder och stack ut i skogen! Var ute i 45 min, höll mig i rörelse hela tiden men första 30 min varvade jag springa, gå och styrkeövningar. T.ex. step-up på sten, armhävning mot träd, utfallsgång, pushpress med lagom tung sten osv :D Sista kvarten (typ, hade ingen klocka) var det bara löpning som gällde. Och fy vad härligt det var! Kunde bara låta benen gå av sig själva, for fram i skogen och behövde bara tänka på att lyfta på fötterna för att inte snubbla över rötter och stenar. Sista backen spurtade jag, var heeeelt slut efteråt och låg och kravlade i leran :bump: Vad jag har längtat efter detta!

Väl hemma kördes jag 30 min yoga with adrienne, först en kvart supertufft för magen och sen resten yoga for runners cool down. En dusch senare känner jag mig lycklig och trött :D

@zassoo vilket underbart härligt nyläge! Låter som ett toppenpass!

Jag har varit iväg på gymmet för en timmes yoga, jag tyckte det var bra och härligt, men jag skulle nästan lika gärna kunna köra till adriene hemma istället om det bara inte var så besvärligt med disciplinen :angel: instruktören var bra på gymmet också men tycker adriene är grym. Synd att jag inte har något fungerande bokningssystem med yogamattan i vardagsrummet... Det är så mycket lättare att träna när man bokat sig på pass på gymmet. :p
För övrigt så älskar jag vädret men förstår inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra i vårsolen!

Träningsglädje deluxe här idag! :banana: :love:

Det var så soligt och varmt ute så jag kunde inte med att köra cirkelträning inomhus. Så jag drog på mig springkläder och stack ut i skogen! Var ute i 45 min, höll mig i rörelse hela tiden men första 30 min varvade jag springa, gå och styrkeövningar. T.ex. step-up på sten, armhävning mot träd, utfallsgång, pushpress med lagom tung sten osv :D Sista kvarten (typ, hade ingen klocka) var det bara löpning som gällde. Och fy vad härligt det var! Kunde bara låta benen gå av sig själva, for fram i skogen och behövde bara tänka på att lyfta på fötterna för att inte snubbla över rötter och stenar. Sista backen spurtade jag, var heeeelt slut efteråt och låg och kravlade i leran :bump: Vad jag har längtat efter detta!

Väl hemma kördes jag 30 min yoga with adrienne, först en kvart supertufft för magen och sen resten yoga for runners cool down. En dusch senare känner jag mig lycklig och trött :D
Det låter som ett super härligt träningspass!

Dagen har varit både bra och dålig. På eftermiddagen hade jag så mycket ångest så jag fick ta lite lugnande för att kunna sätta mig i soffan en stund och bli lite lugnare. Men idag hann jag med att tvätta, träffa min kusin och plugga lite, bra saker. På kvällen kände jag att jag behövde få ur mig ångesten så jag stack ut och sprang en liten runda och det hjälpte lite så nu känner jag mig lite mer tillfreds. Så idag har det blivit 2,5 timmar promenad och 30 minuter löpning. Det känns bra. Nästan så jag är nöjd för det har varit ganska fullt upp under dagen förutom en liten stund på eftermiddagen. Nu gäller det bara att ta sig igenom resten av kvällen, det känns svårt. Men har pratat med mina föräldrar och vet att de finns där om det krisar. Måste bara våga mig på att be om hjälp, tycker det är svårt fast jag vet att de vill att jag gör det.

Dagens happifeeling deluxe: tröstshoppade massa träningskläder (och vanliga) i förra veckan som kom idag. Tog en chansning och beställde i (minst) en storlek mindre än den jag har nu.
ALLT PASSADE!! Jag är så lycklig och stolt att jag vet inte vad! :D :banana: GO ME!! :bow:

Testade gymcirkel imorse. Det var ganska roligt men inte lika jobbigt som jag hade föreställt mig. Det kan i och för sig bero på att jag inte var helt på det klara med inställningen av maskinerna men det gick bättre de sista varven. Jag är ju van att svettas ganska mycket när jag tränar och styrketräning blir ju inte på samma sätt så som ett konditionspass. Så har lite känslan att jag "fuskar" med träningen när jag styrketränar :p Fast så är det ju inte såklart. Känner nämligen redan av lite träningsvärk. Hur som helst så tänkte jag ta en välbehövlig sovmorgon imorgon eftersom jag är ledig och sen köra ett pass på min crosstrainer igen. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 628
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar