Beach 2015, del 3

Alltså HUR LÄTT ÄR DET ATT TRÄNA när man får ont i halsen och snor varannan vecka! AArruuuugghhhh!! Så frustrerad :mad:

Men stackare! Kände att jag inte hade så mycket rätt att klaga på lite halsont längre.... Magsjuka är verkligen hemsk, och influensasymtomen efteråt också. Skönt att du är på bättringsvägen och att det går bra att börja äta så försiktigt!

Haha, klart man får klaga även på halsont. ;) Jag hade ont i halsen i lördags också, kanske var ett konstigt förstadie? Hoppas du och alla andra i tråden med långdragna förkylningar blir bättre snart!

@Mineur Pojkvän alltså? :D Har inte hängt med i svängarna men vad glad jag blir för din skull! :) Det låter som om du har det hur bra som helst just nu.

Haha, ja det där var nog första gången jag kallade honom för det i skrift! Jag tänkte att det kanske började bli dags att sluta referera till honom bara som "min skotte"...:p Det har bara pågått i några månader så det är väldigt nytt. Och ja, livet flyter på jäkligt bra just nu. Examensarbetet är så gott som färdigt och jag har bara en rapport och två tentor kvar till examen, jag trivs bra på jobbet och träningen går framåt. Synd att klaga! :D

Det låter fruktansvärt med magsjuka för övrigt, det är typ min värsta mardröm! Krya på dig!

Tack hörrni för pepp, det betyder mycket!
Jag fick ju ihop en halvtimmes hemmaträning igår (som gick skitdåligt och som verkligen kändes sååå trist och dåligt.) men vaknade idag med världens träningsvärk i benen så någonting rätt måste det ju ha blivit. :)

Tycker det är gött med bilder! Är det bara sallad (grönsaker etc) eller är det något protein i också? Söker också lite matinspiration.

Just den blev det bara grönsaker och frukt i, kycklingen råkade jag äta upp direkt när jag kom hem :angel:

kl

Provade att träna tidigare idag, så nu är ett lite lättare benpass avklarat eftersom jag körde rätt hårt igår. Känns bra att vara inne i en bra träningsperiod just nu.

Och krya på er @Sleepan, @Chili, @cherie och om det är någon mer som är sjuk, så surt att bli det när man verkligen vill träna

Ajaj, idag känns min kropp typ 100 år gammal. Jag har ont i båda knäna, ena foten (haft känningar på alla ställen ett bra tag nu men ignorerat det och kommer fortsätta göra det för jag hatar att ha ont så då låtsas jag inte om det för jag vill inte att det ska styra livet) och ont i axlarna och nacken och lite överallt.

Jag sprang igår och när jag vaknade idag tänket jag springa idag också, men jag har sedan tidigare bestämt att jag antingen ska gymma eller springa på onsdag så jag tänkte att kroppen kanske ville ha en dags vila mellan även om min hjärna ville springa. Istället blir det en promenad dag, var ute 50 minuter på förmiddagen, ska ut ca 60-70 minuter på eftermiddagen och ca 70-80 minuter ikväll. Tror det kommer bli lite över 3 timmar totalt. Så helt lat kommer jag inte vara trots att jag inte springer ;)

Tack hörrni för pepp, det betyder mycket!
Jag fick ju ihop en halvtimmes hemmaträning igår (som gick skitdåligt och som verkligen kändes sååå trist och dåligt.) men vaknade idag med världens träningsvärk i benen så någonting rätt måste det ju ha blivit. :)
Vad gjorde du för träning hemma? :) Tråkigt när träningen inte känns bra eller när den är tråkig, men man får inte ge upp för helt plötsligt kommer den där gången då allt bara flyter på och det är hur skönt som helst och man fylls av massa positiv energi!

Efter en lugn, pluggfri påskhelg var det dags att ge sig ner i gruvan igen idag. Jag hade dessutom utsläppet i stallet, så jag kom upp lite i tid på morgonen. 40 minuters promenad med hästen är i alla fall lagt till handlingarna, kan väl inte påstå att hon var speciellt förtjust i att motionera före frukost, men that´s life. ;)

Jag fick med min min sambo på backintervaller innan lunch idag! Så himla roligt. Vi sprang två steniga och rotiga backar två gånger var, båda var ca 700-800 meter långa (vi har lite backresurser i den här stan lyxigt nog) och tog 4,5-5 min att springa. Blodsmak och mjölksyra ända ut i fingerspetsarna blev resultatet. Väldigt härligt med ett riktigt hårt pass efter en vinter som varit allt annat än bra träningsmässigt. Min sambo är inte lika förtjust i smärta som jag är och låg och kved en stund på toppen efter varje intervall, men nu i efterhand tror jag att han också är ganska nöjd ;).

Idag gjorde jag comeback på gymmet! Började lite försiktigt eftersom jag inte varit där på ett tag, men kom sedan på bättre tankar och körde på så gott jag kunde. Nu känns det gött i kroppen och i själen, vi kommer få tillbaka mycket på skatten vilket verkligen behövs just nu och jag har blivit kallad till intervju för ett toppenjobb. Dags att förbereda lite för den och sedan blir det promenad i solen och värmen.

5,5 km powerwalk avklarade. Finns tydligen vissa fördelar med att komma upp tidigt om mornarna. ;)
Jag är egentligen en morgonmänniska men på grund av alla mediciner jag tar är jag seg på morgonen nu för tiden, det var skillnad när jag var yngre. Fast när jag inte mår bra vill jag inte ha de där extra timmarna på morgonen, vill slippa vara vaken så mycket det går och vill gå upp så sent som möjligt, sorgligt men sant. Fast jag vaknar alltid massor av gånger under natten och flera gånger på morgonen innan jag går upp, det som får mig att faktiskt gå upp är min hund.

Men jag förstår ändå vad du menar, om man är van att komma upp en viss tid och sen går upp tidigare upptäcker man hur mycket man hinner. Kan sakna det här med att vara pigg på morgonen, ALLTID efter frukosten är jag så trött att jag kan somna och ibland gör jag det också. Då är det inte lika roligt längre. Blir irriterad på att jag är i så stort behov av mediciner som gör mig så seg, hela förmiddagen är som i dvala för mig :(

Jag gör förresten tvärtemot dig, jag pluggade i helgen och tar ledigt några dagar nu i veckan ;)

Idag är en sådan där dag då jag hade behövt ett stall att åka till. Det hade varit så oerhört välbehövligt att bara åka utanför stan och lukta lite häst, mocka lite skit och rensa tankarna bland hösilagebalarna. Herregud vad fantastiskt det hade varit! Istället sitter jag här mitt i storstan, uttråkad och lite deppig, med absolut noll motivation att göra något åt situationen. Mutter mutter.

@Qelina, Egentligen pluggar jag som absolut allra bäst mornar/förmiddagar, i och med att jag bor med så många människor (eller ja, fyra stycken) så har jag lättare att koncentrera mig på den här engelska litteraturen på morgonen när det kanske är en eller max två familjemedlemmar hemma jämfört med senare på dagen när alla är hemma, och radion vrålar i ett rum, datorn i ett annat och i ett tredje står tv:n på på högsta. Så egentligen så är de där utsläppsmornarna rena katastrofen för mitt skolarbete, men det blir helt klart mer tid över när man gör bort stallet direkt på morgonen. Fast vi kan ju då diskutera hur mycket av dagens läsning som faktiskt fastnade. :o

Det blev i alla fall fem km på cykel ikväll, effektiv dag.

Tack och lov är påsken över och allt godis nästan slut så man kan få ordning även på maten ;)
Idag har jag ätit bra och gått en promenad på 5,3 km med enkelvagn och sen en promenad på 2 km med syskonvagnen, alltså mycket tyngre :p Ska äta lite kvällsmat sen när maken kommer in.

Jag fick med min min sambo på backintervaller innan lunch idag! Så himla roligt. Vi sprang två steniga och rotiga backar två gånger var, båda var ca 700-800 meter långa (vi har lite backresurser i den här stan lyxigt nog) och tog 4,5-5 min att springa. Blodsmak och mjölksyra ända ut i fingerspetsarna blev resultatet. Väldigt härligt med ett riktigt hårt pass efter en vinter som varit allt annat än bra träningsmässigt. Min sambo är inte lika förtjust i smärta som jag är och låg och kved en stund på toppen efter varje intervall, men nu i efterhand tror jag att han också är ganska nöjd ;).
Shit vilket träningspass! Låter apjobbigt men väldigt effektivt! Den känslan när man verkligen har tagit ut sig max är go tycker jag, och massa endorfiner är belöningen!

Idag gjorde jag comeback på gymmet! Började lite försiktigt eftersom jag inte varit där på ett tag, men kom sedan på bättre tankar och körde på så gott jag kunde. Nu känns det gött i kroppen och i själen, vi kommer få tillbaka mycket på skatten vilket verkligen behövs just nu och jag har blivit kallad till intervju för ett toppenjobb. Dags att förbereda lite för den och sedan blir det promenad i solen och värmen.
Åh vilken dag! Härligt inlägg med många positiva saker! Lycka till på intervjun!

Idag är en sådan där dag då jag hade behövt ett stall att åka till. Det hade varit så oerhört välbehövligt att bara åka utanför stan och lukta lite häst, mocka lite skit och rensa tankarna bland hösilagebalarna. Herregud vad fantastiskt det hade varit! Istället sitter jag här mitt i storstan, uttråkad och lite deppig, med absolut noll motivation att göra något åt situationen. Mutter mutter.
Ååhh, stallterapi är ju så himla härligt! Du får försöka lära känna någon med hästar så att du kan åka dit och lukta när det blir kris ;) men tills dess röstar jag för promenad om det är ok väder. Musik i öronen och bara låta benen gå en stund. Gärna i något område med lite mer natur. Det rensar hjärnan bra.

Eftersom jag gick och lade mig på jobbet och somnade i soffan(!) så åkte jag hem tidigare. Sjuk och jävlig som jag så har jag nu gjort två olika kaksmetar. jag har hört att det hjälper mot sjukdom? :D

Nu har jag varit iväg på zumba igen! Börjar lära mig stegen nu, men det blir ju inte mindre jobbigt för det, snarare tvärt om... :cool: Igår var jag ute på långpromenad! 1 timma och 20 minuter gick jag och jag tror jag betade av runt 8 km, typiskt nog stannade gps:en efter halva vägen :down: men det var en väldigt skön promenad!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar