Beach 2015, del 3

@Luem, För tillfället pluggar jag på distans, så jag är ju hemma om dagarna och äter därför lunch här, men när jag pluggade på campus hade jag matlåda. Dels för att maten som fanns i cafeterian/restaurangen på skolan inte alls föll mig i smaken (och skolan ligger utanför själva stadskärnan, så att ta sig in till stan och äta någon annanstans fungerade inte i praktiken om man inte ville käka i Mcdriven), och dels var priserna rejält mycket högre där än vad en lunch "normalt" sett kostar ute. Har aldrig sett såna överpriser som där.
I somras åt jag på jobbet (cafébranschen). Eller ja, åt och åt. Vi hann knappt äta, så jag levde på glass i tre månader. För det var enklast att bara slänga in i frysen igen om det kom kunder. :angel: Kanske inte världens högsta näringsnivå på den dieten dock.

Söndagen avslutades med 5,5 kilometer powerwalk, och sen milen på cykel på kvällen. Sammanlagt såg veckan ut som följande:
Måndag, 30 minuter ridning (klättring).
Tisdag, 30 minuters promenad till ridhuset, 40 minuters dressyrträning för instruktör, 30 minuters ridning hem därifrån.
Onsdag, 60 minuters ridning, en mil cykel.
Torsdag, 5,5 km powerwalk, en mil cykel.
Fredag, 45 minuters ridning, en mil cykel.
Lördag, 50 minuter hästpromenad, en mil cykel.
Söndag, 5,5 km powerwalk, en mil cykel.

Jag är jättenöjd med veckan, motion alla dagar. Men min hjärna vägrar inse att det är måndag idag, jag är kvar i helgstadiet. Får se vad vi kan hitta på för aktivitet idag.

Jag har i regel också alltid matlåda.
Vi har egentligen bara en kvart lunch (vilken kan bli längre om man äter ute...) och dessutom blir det ju så mycket billigare och nyttigare att käka matlåda.

Allvarligt, en kvart lunch? Det var inte mycket att hänga i granen...

Allvarligt, en kvart lunch? Det var inte mycket att hänga i granen...

Typ lite så kände jag också. När vi gick på campus tyckte vi (mest de som skulle äta lunch i restaurangen, men även vi andra) att det var tajt med tid med en halvtimme. På en kvart hinner man väl knappt mer än kasta i sig maten och kanske ett snabbt toabesök?

Just nu kan jag bara tillägga; fy fan vad dåligt jag mår. Drabbades av magsjuka igår på min 3 h bilresa hem från föräldrarna. Så jäkla vidrigt. Idag feber och mår riktigt jäkla dåligt.

Dessutom har jag träningsvärk då vi rensade som tusan i torpets trädgård igår innan jag blev dålig. :meh: Och hela kroppen gör ont, sådär sjukdomsont. Urk.

Låter som att det är många som kör på matlådor. Jag tycker om att det gör det bekvämt och lätt att äta nyttigt, men ibland får jag sån inspirationsbrist på bra maträtter så det blir lätt samma sak hela tiden. Så har ni några tips på vad ni brukar laga som klarar sig bra i kylen några dagar så får ni gärna dela med er :)

@Kiwifrukt Glassdiet låter inte helt fel :d Tänk om man ändå hade kunnat leva på B&J...

Jag har hunnit köra ett pass överkropp redan på gymmet och funderar faktiskt på att ta en sväng till i eftermiddag och köra ben, har verkligen ingenting att göra på jobbet idag. Första gången jag kör två pass på en dag i så fall, blir intressant att se hur det går.

Tråkigt med crossfiten! Samma sak här, har inte tränat sedan i onsdags pga halsont, känns som att jag har det var och varannan vecka. Men det verkar bättre nu så förhoppningsvis tar jag mig iväg idag.

Håller tummarna för att du håller dig frisk nu! Så tråkigt när man verkligen vill - men inte kan!

Hur kan man vara så sjukt oengagerad fastän man är så otroligt motiverad?! Träna är TRÅKIGT just nu. Trist, trist, trist... *pruttljud*
Ingen som helst lust att ta i de lilla extra eller att anstränga mig lite och åka till bassängen (påsklov = fullt av (snor)ungar) eller gymmet (långt bort) eller ens gå en längre promenad. Bläää.. :(

Att livet är ett känslomässigt kaos just nu gör väl ingenting lättare heller förstås.. :(

Hur kan man vara så sjukt oengagerad fastän man är så otroligt motiverad?! Träna är TRÅKIGT just nu. Trist, trist, trist... *pruttljud*
Ingen som helst lust att ta i de lilla extra eller att anstränga mig lite och åka till bassängen (påsklov = fullt av (snor)ungar) eller gymmet (långt bort) eller ens gå en längre promenad. Bläää.. :(

Att livet är ett känslomässigt kaos just nu gör väl ingenting lättare heller förstås.. :(

Usch, så trist! Det är jobbigt när saker och ting inte känns roliga. Det är liksom svårt att släpa iväg sig till träningen då, när inget känns meningsfullt.

Men - du är skitgrym! Du har jobbat på något enormt och kommit en jättelång väg.
Skit i att anstränga dig en massa ett tag? Rulla på utan att köra skiten ur dig, och ta en dag i taget. Du är skitbra!!

Och, så hoppas jag såklart att livet i allmänhet styr upp sig. Kram!

@Chili, Usch din stackare, värsta sortens sjuka också. Krya på dig!

@Nixehen, Håller med Sleepan, ta det kanske lite lugnt ett tag? Hoppa över simningen den här veckan när det är påsklov så slipper du ungarna. Du har ju ett rätt (läs: skithemskt) jobbschema, jag förstår inte hur du kan få in någon träning i det överhuvudtaget, så det är inte konstigt om du tappar sugen lite. När livet i allmänhet strular får man försöka se vad som är mest akut att faktiskt utföra, och vad som kan vänta tills det stabiliserat sig.

50 minuters ridning, check. På grund av påsklov och utsläppsschemat i stallet kraschar all vår "vanliga" rutin, måndagar rider medryttaren så då brukar vi rida tillsammans, men idag är hon ju ledig och hade dessutom utsläppet så hon red redan på morgonen. Jag har utsläppet imorgon, så jag var inte så sugen på att vara där i arla morgonstund även idag, så det blev ensam ridning idag (den andra hästägaren bor på gården, så hon har lättare att vara lite flexibel med tiderna jämfört med oss som har en halvtimmes enkelresa i bil). Höll till i kohagen bakom stallet, skitbra träning för min lite fumliga unghäst som måste lyfta på fötterna och se sig för, samt massa backar upp och ner, och ingen trafik. Så vi har busridit, hoppat lite nerfallna enebuskar och haft allmän kvalitetstid, bara jag och ponnyn.

Jag fick i mig kvällsmelliset igår men när jag vägde mig idag hade jag gått upp 1 kg. Jag hoppas och tror att det mest är vätska. Nu känner jag att jag måste hålla lite extra koll på vikten några dagar för att se om den där vätskan försvinner. Kan inte acceptera den vikten jag är på nu, det går bara inte. Så jag hoppas kroppen hoppar in i balansen igen så jag slipper hålla på och krångla med maten, för jag kommer inte klara att äta som vanligt om vikten ska vara så här hög :(

Var jätte trött på förmiddagen, tog lite för mycket tabletter igår kväll eftersom jag hade sådan ångest för maten. Så jag somnade vid köksbordet efter frukosten idag och vaknade inte förrän vid ett då pappa ringde och frågade om vi skulle åka och gå på promenad vid två. Men det var omöjligt att hinna för jag skulle ju ut och springa och äta först. Så jag slängde på mig skorna, stack ut och sprang en runda (5 minuter promenad+ 30 minuter löpning). Efter maten åkte vi iväg för att gå en promenad, jag hade ställt in mig på 60 minuters promenad men den rundan mina föräldrar ville gå tar bara 40-45 minuter. Så nu är jag hemma och har ångest för att det blev ca 20 minuter för lite promenad. Ska ut igen ikväll med en kompis, ska försöka få med henne på en 60 minuters tur men vet inte om hon vill det. Annars blir det en runda som tar 40 minuter. Det känns som för lite om det skulle bli den rundan men jag kan ju inte tvinga kompisen till den längre rundan.

Hela förra veckan och idag känner har jag känt mig så extremt tjock. Usch, så svårt att hantera.

Just nu känns kroppen trött och benen är svaga. Jag ska träna på onsdag, antingen gym eller om det är jätte fint väder så kanske jag avbokar gymmet och springer en sväng ute. Så jag tror att jag ska vila imorgon och bara gå promenader. Eller om jag springer en sväng, vi får se hur kroppen mår imorgon.

Glad påsk allihopa!

Har varit ute i skärgården utan tillgång på internet. Moffat i mig godis som förväntat men det är inte hela världen. Nya tag i veckan, och hoppas att jag inte gått upp allt för mycket ;)

Ska läsa ikapp tråden nu :)

@Qelina nu tror jag det är anorexian som talar om vikten och inte du. För oss som inte har anorexia är vikten troligtvis inte särskilt hög. Jag har tänkt på din löpning och så, du har inte funderat på om du är på väg att få ortorexi?
Får du förresten något stöd från habiliteringen kring ditt/dina funktionshinder? (vet att det kan skilja sig från län till län, kring vilket stöd man verkar kunna få)

Jag är så trött och less.
Äter godis och skit som aldrig förr (måste verkligen skärpa till mig nu när påsken tar slut!) och har inte tränat sen i onsdags.

Varför faan skulle jag bli förkyld igen? Bara en månad sen jag var det sist...
Tänker att om jag börjar äta bättre kanske immunförsvaret skärper till sig igen. Hoppas det.

Känns sååå tråkigt att förmodligen behöva sitta bredvid och titta på om Crossfiten imorn. Kul. Gaah.

Näää fy vad trist! Jag skulle faktiskt gärna ta din förkylning för dig den här gången om jag kunde, för jag är en sådandär jobbig människa som aldrig blir sjuk. Och blir jag sjuk så blir jag "sjuk" - dvs lite småkrasslig i 3-4 dagar på sin höjd. Jag lider med dig så otroligt, hoppas verkligen att världen börjar vara lite snällare mot dig snart igen! Har du alltid haft svagt immunförsvar, eller har det blivit sämre på senare tycker du? Kan ju vara värt att investigera i så fall...

Fina matlådor! Ser supergott ut. Borde bli bättre på det jag med.

Är helt seg i kroppen idag efter helgen och gårdagen. Har sett så pigg ut hela veckan men möttes av en zombie i spegeln idag. Har bara fått i mig kaffe denna morgon, magen mår fortfarande inte bra. Tänkte iallafall komma iväg till gymmet nu, får bli crosstrainer idag igen för jag tror jag behöver något enkelt och bara köra på :p. Hoppas både kroppen och huvudet blir gladare efter! Negativt inlägg, men jag jobbar på det ;)
Äh, om det där var ett negativt inlägg så vet jag inte vad mina negativa inlägg som jag skriver ibland är! Var inte rädd för att spy lite galla här i tråden också om du känner att du behöver, det är väl så viktigt för det mentala välmåendet ibland tror jag! :)

Usch så trist! Jag tyckte också att träningen var skit förra veckan och hade verkligen ingen vilja eller engagemang, och jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Jag provade att släppa lite på kraven och skippa det i några dagar tills jag kände att jag verkligen måste träna, och även om det tog emot lite grann då också så blev det lättare framåt helgen när jag dessutom fick träningssällskap. Kan du kanske försöka mixtra upp det lite - prova ett nytt upplägg, ett nytt pass, en ny maskin/övning eller kanske rentav försöka lura med dig någon kompis till träningen? Jag tror att det kan vara bra att bryta mönstret ibland och försöka få in lite nytt, om det så handlar om en helt ny träningsrutin eller bara om en ny gymtröja :p

Jag är nöjd med veckan som gick och summerar den som följer:

Måndag: Vila. Noll motivation.
Tisdag: Vila. Noll motivation.
Onsdag: Fortfarande noll motivation, men det blev 45 minuter på gymmet i alla fall (fokus axlar och lår) vilket kändes okej även om jag inte körde lika hårt som vanligt.
Torsdag: Motivationen tillbaka! 75 minuter på gymmet med fokus lår, rumpa och mage.
Fredag: Oplanerad vila p.g.a påskstängt.
Lördag: 60 min på gymmet med sällskap, svettigt och skönt! Fokus axlar, rygg och rumpa.
Söndag: 60 min power walk + PT-pass på gymmet med fokus biceps, rumpa och baksida lår. Jag var inte riktigt där mentalt (ville hellre vara ute i solen och de 17 graderna :p) men det gick okej ändå.

En hel del onyttigheter med ursäkten "det är påsk", men det känns okej och jag tror inte att det kommer att påverka mig så jättemycket i det långa loppet.

@Mineur, jag är väldigt sällan sjuk! Två förkylningar om året brukar det bli ungefär.
Så jag vet inte vad det är med mig. Haha.
Inte okej iaf!

Hur som så vill jag ju inte att du ska vara sjuk, så nä - ta inte min förkylning! ;)
Vila imorn med (och jobb...), men sen hoppas jag vara på banan igen!

Nu ska jag och sambon ut och gå en sväng...

...till Max. Haha. Kvällsmat!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar