Beach 2015, del 3

Glad påsk allihopa!
Jag är alldeles slut såhär på kvällen. Har både varit i stallet och mockat 7 boxar plus ridit, därefter har jag hjälpt mina föräldrar med veden. Drygt 4,5 timma effektiv tid av bärande, klyvande kastande och staplande... Ryggen är ganska mör. Men jag har fått väldigt god vegetarisk buffé till påskmiddag! Och solen har varit framme nästan hela dagen utom i morse då vädret fick en tillfällig knäpp och tyckte att snö var en bra grej :meh:
Oj, det var verkligen en aktiv dag! Förstår att du är trött.

Jag har ett problem. Jag har ju äntligen börjat springa lite lätt igen. Än så länge är det mest rask promenad med inslag av jogg, men iallafall. Det här är förmodligen tidernas dummaste fråga, men alltså, ni som springer, tycker inte ni att det är tråkigt? :o
Jag tycker det är skönt, och jag gillar känslan i kroppen och att röra på mig. Och det är skönt efteråt. Men när jag är ute och springer så får jag så tråkigt, jag lyssnar på musik men tröttnar på låtarna innan de är slut. Försöker jag tänka på något så blir jag också uttråkad.
Nu är jag visserligen en sån typ av människa som blir uttråkad väldigt enkelt, även när jag inte är ute och springer. Men jag tänkte om det kanske finns t.ex. nån rolig app? Har hört om någon som heter typ Zombies Run eller nåt liknande, som ska vara någon typ av lek när man springer om jag förstått det rätt. Finns det fler liknande appar? Har ni nåt roligt tips på hur jag kan hålla mig road när jag är ute och går/springer? :D
Jag har ett tips på hur det blir roligare!!! Jag lyssnar alltid på podcasts, laddar ner från sveriges radio och lägger in på min Ipod eller så kan du ha appen SRplay i mobilen. Det finns massor av dokumentärer, intervjuprogram, faktaprogram, populärkultur osv osv. Allt man kan vilja ha. Finns ju andra poddar också. Man märker knappt att man springer när man lyssnar på pod :p Jag tycker det är jätte skönt att springa runt och lyssna på olika program, känns lite så här :banana::p

Har alltid pod om jag går på ställen där hunden är kopplad just för att det kan bli lite tråkigt att bara gå när man gör det så ofta. Lyssnar framförallt på PP3 (favoriten, lyssnar på alla avsnitt) och Tankesmedjan från P3, men även Knyckare i P3, dokumentärer från P1 och P3, Kropp och själ, P3 nyheter med Astorga Diaz,Verkligheten, Gästpodden från morgonpasset osv. Finns hur mycket som helst.

@Kiwifrukt Om det inte gör ont att gå så tycker jag gott att du kan ge dig ut på en promenad ifall du känner för det. Jag har för mig att det är bra att försöka röra lite på sig i alla fall när man har nackspärr, för att få igång lite blodflöde så att det släpper lättare. :)

Tack för din input, jag tog en Ipren till mest för att "häva" det (har annars inte tagit någon sen jag gick och la mig igårkväll), och det gör ju inte direkt ont mer än när jag vrider huvudet häftigt (förmodligen uppkom det dels för att jag ligger konstigt på nya kuddarna, vaknar alltid i skarven mellan dem, och för att jag vrider huvudet som en papegoja när jag är ute och går med hästen för att jag ska ha koll på diverse trafik som närmar sig :cautious:), så det får nog bli en powerwalk här i eftermiddag. Det är ju inte direkt så att jag springer hysteriskt eller lyfter tungt då, så det borde väl vara okej. :)

Idag har jag hunnit skriva om mina tre personporträtt efter feedbacken jag fick från min lärare. Så nu är version 1 av dem klar :banana: Kanske har lite att fila på men funderar på att göra det som en träning för min perfektionistiska sida att inte ändra mer på dem. De ska ju omarbetas två gånger till innan de är klara efter först en runda med kommentarer från klassen och sen från lärarna. Eller så låter jag dom vila lite ett tag för det är inte inlämning förrän senast den 23 april så jag är jätte snabb och så fixar jag till dom lite precis innan inlämning. Sååå skönt iaf att ha dom klara :bump: Och igår skrev jag klart och skickade in bokanalysen vi skulle göra. Så en bra plugghelg för min del!!!

Har lust att springa, känner verkligen för det men vet att jag redan sprungit 3 ggr den här veckan och har ju satt det som mål så jag borde inte springa idag. En röst säger att det bara är bra att springa en dag till, att det inte gör något om det blir lite extra ibland. Och att om kroppen är pigg så betyder det att det är ett tecken på att den mår bra och klarar ett extra pass. En annan säger att det är lätt för mig att fastna i nya beteenden och att det kan bli en vana att lägga in extra pass varje vecka. Så det kanske är bäst att vänta till imorgon och springa då istället? Eller vad tror ni? Är 4 löppass på en vecka mycket? Eller är det ok? :confused: Är ju flera i tråden som tränar mer än 3 gånger i veckan. Åh, jag vill verkligen ut och springa, om jag springer idag och skippar imorgon borde det ju gå jämnt ut.

Ska iaf träna lite rallylydnad med vovven min, vi har tävlingsdebut snart så vi har en del att träna på som jag inte orkat ta tag i innan för att det varit så mycket med skolan. Om det inte regnar tror jag det kan gå bra för oss. Vid regn eller blött gräs vägrar nämligen lilleman att sitta ner, han vill inte bli blöt om rumpan. Väldigt irriterande när man ska träna eller framförallt tävla.

Glad påsk kära beachisar :bump: Jag har befunnit på själslig rekreation i Ljungdalsfjällen utan internet så jag måste återigen läsa ikapp :p

DSC_0087.jpg

6 timmar på tur ger en snygg bränna ;)

IMG_20150405_121452.jpg

DSC_0045.jpg

Alla stighudar var slut så det blev ingen topptur :( Men en dagstur på 25 km i alla fall!

@fryckan Amen lägg av så underbart! Fin vovve också :)

Jag har ett problem. Jag har ju äntligen börjat springa lite lätt igen. Än så länge är det mest rask promenad med inslag av jogg, men iallafall. Det här är förmodligen tidernas dummaste fråga, men alltså, ni som springer, tycker inte ni att det är tråkigt? :o
Jag tycker det är skönt, och jag gillar känslan i kroppen och att röra på mig. Och det är skönt efteråt. Men när jag är ute och springer så får jag så tråkigt, jag lyssnar på musik men tröttnar på låtarna innan de är slut. Försöker jag tänka på något så blir jag också uttråkad.
Nu är jag visserligen en sån typ av människa som blir uttråkad väldigt enkelt, även när jag inte är ute och springer. Men jag tänkte om det kanske finns t.ex. nån rolig app? Har hört om någon som heter typ Zombies Run eller nåt liknande, som ska vara någon typ av lek när man springer om jag förstått det rätt. Finns det fler liknande appar? Har ni nåt roligt tips på hur jag kan hålla mig road när jag är ute och går/springer? :D

Jag rekommenderar sällskap :). Jag har en kompis som jag brukar springa långrundor med. Vi har alltid något att snacka om så vi kan lika gärna springa ihop som att ta en fika. Annars är det mest lugna pass jag tycker kan bli tråkiga, särskilt om benen är sega. När jag springer intervaller är jag fullt upptagen med att lida. Om jag någon gång springer en lugnare runda ensam så brukar jag också köra med podcasts, gärna typ P3 Dokumentär eller dylikt där man måste koncentera sig på storyn.

Vad spännande! Hur kommer det sig att du kanske ska flytta hit? Och var skulle du i så fall flytta?

Skönt att det gick bra med herr Häst, jag tycker som sagt att du är oerhört duktig som kämpar på! Själv är jag ganska mesig när det kommer till hästarna och tycker det är oerhört obehagligt att inte känna mig riktigt trygg (jag kände mig liksom till och med osäker på vår gamle trygge 26-årings rygg emellanåt, det säger kanske något) så jag är väldigt imponerad av din viljestyrka och ditt mod!

Bra jobbat med bommarna, du är super stark och modig som utmanar dig fast det är jobbigt!

Jag är doktorand och ska eventuellt vara gästforskare på TRL (Transport Research Laboratory) i höst. I så fall hamnar jag i Wokingham väster om London men jag kommer LÄTT besöka Skottland om det blir så att jag gästforskar. Älskar verkligen Skottland. Om du är kvar i Glasgow kanske du vill bjuda på en rundtur? :D

Och vad snälla ni är! Jag känner mig urmesig som får andas lugnt för att fixa att trava över EN bom i taget (skrittade över först dessutom) då pålle faktiskt var hur kolugn som helst, plus att jag longerat honom över delvis upphöjda bommar dagen innan med stor framgång. Men hellre ta det überlångsamt nu utan bakslag!

Usch idag har jag brutit mot att inte äta socker.. Så svårt att stå emot allt påskgodis, nästan omöjligt! Klarde nätt och jämt gårdagen men idag blev det ett helt gäng chokladägg. Såklart med laktos i så nu har jag riktigt ont i magen också :cool: :p. Ja, ja inte hela världen. Får ta nya tag imorgon. Det som var bra var att det inte alls var så gott som jag hade förställt mig :p. Usch socker är verkligen en drog..

fyra

Var springer du? Tycker det är lättare att hålla intresset uppe i skogen än på en väg! Då krävs det koncentration för att inte ramla, och sen ska man hitta rätt väg också. Mycket roligare!
Det ska finnas nån app som heter Gorilla workout som lägger in diverse styrkestationer under rundan, har inte provat själv men det låter roligt.

KL
Skidloppet gick ju fint, jag utgjorde hela damklassen och placerade mig således etta trots halvdåligt glid:D. Igår blev det fin skidåkning i solen i vasaloppsspåret med ganska trötta armar. Idag har jag åkt skoter, inte direkt träning men jobbigt ändå, är ganska mör nu.

@Qelina fyra gånger på en vecka är mycket med tanke på hur mycket du går! Låter smart att vila idag så kroppen orkar.

@imrahil Jag gjorde så att jag valde att inte springa idag utan tar det imorgon. Har tränat med hunden istället och det har gått jätte bra. Fick något annat än det jobbiga att fokusera på ett tag iaf.

Är så nervös för kvällsmelliset jag ska äta nu, känner mig enormt tjock och som att jag gått upp jätte mycket i vikt och inte borde äta så mycket. Har tänkt att jag ska väga mig imorgon och är jätte rädd för vad vågen kommer visa. Men får försöka släppa det nu ikväll och ta en sak i taget.

@imrahil Jag gjorde så att jag valde att inte springa idag utan tar det imorgon. Har tränat med hunden istället och det har gått jätte bra. Fick något annat än det jobbiga att fokusera på ett tag iaf.

Är så nervös för kvällsmelliset jag ska äta nu, känner mig enormt tjock och som att jag gått upp jätte mycket i vikt och inte borde äta så mycket. Har tänkt att jag ska väga mig imorgon och är jätte rädd för vad vågen kommer visa. Men får försöka släppa det nu ikväll och ta en sak i taget.

Bra att du inte sprang idag.
Visst tränar flera här mer än tre gånger per vecka. Men det gör du med. Du tränar VARJE dag. Det är bara det att du inte ser det som träning...

Hoppas du fick i dig kvällsmelliset som du skulle.

Jag är så trött och less.
Äter godis och skit som aldrig förr (måste verkligen skärpa till mig nu när påsken tar slut!) och har inte tränat sen i onsdags.

Varför faan skulle jag bli förkyld igen? Bara en månad sen jag var det sist...
Tänker att om jag börjar äta bättre kanske immunförsvaret skärper till sig igen. Hoppas det.

Känns sååå tråkigt att förmodligen behöva sitta bredvid och titta på om Crossfiten imorn. Kul. Gaah.

Tycker också att det är skönt att påsken är slut nu, mår så mycket bättre av att inte äta så mycket socker.

Så idag är det tillbaka till rutinerna, förberedde matlådor igår så att jag har lunch hela veckan. Hur brukar ni göra med lunch? Köper ni eller tar ni med matlådor?
För mig är alltid hela kylen full av matlådor eftersom jag äter min frukost på jobbet också :p

Veckans lunch blir två olika sorters biffwok:
IMG_20150406_064831_zpsnj8vyl2b.jpg

Vad bra att du kunde stå över löpningen igår! Hur gick det med kvällsmelliset, fick du i dig det?

Tycker också att det är skönt att påsken är slut nu, mår så mycket bättre av att inte äta så mycket socker.

Så idag är det tillbaka till rutinerna, förberedde matlådor igår så att jag har lunch hela veckan. Hur brukar ni göra med lunch? Köper ni eller tar ni med matlådor?
För mig är alltid hela kylen full av matlådor eftersom jag äter min frukost på jobbet också :p

Har alltid matlåda. Personalmatsalen besöker jag ogärna, det är slamrigt och jobbigt där så jag värmer mycket hellre egen mat i vårt lunchrum. Billigare också och jag får äta det jag vill.

Idag ska jag ta det lugnt, möjligtvis cykla en sväng framåt eftermiddagen.

Jag har i regel också alltid matlåda.
Vi har egentligen bara en kvart lunch (vilken kan bli längre om man äter ute...) och dessutom blir det ju så mycket billigare och nyttigare att käka matlåda.

En till som alltid har matlåda. Student :p Vi lagar nästan alltid extra mat till middagen så att det blir matlådor, sambon har också matlåda till jobbet.

--------

Mycket mat och mycket godis i påsk. Men har promenerat en del i alla fall. Härligt att få umgås med familjen också :love: Idag gör tanden ont så jag är lite låg.

Jag är så trött och less.
Äter godis och skit som aldrig förr (måste verkligen skärpa till mig nu när påsken tar slut!) och har inte tränat sen i onsdags.

Varför faan skulle jag bli förkyld igen? Bara en månad sen jag var det sist...
Tänker att om jag börjar äta bättre kanske immunförsvaret skärper till sig igen. Hoppas det.

Känns sååå tråkigt att förmodligen behöva sitta bredvid och titta på om Crossfiten imorn. Kul. Gaah.

Tråkigt med crossfiten! Samma sak här, har inte tränat sedan i onsdags pga halsont, känns som att jag har det var och varannan vecka. Men det verkar bättre nu så förhoppningsvis tar jag mig iväg idag.

Jag brukade ha med matlåda och i undantagsfall gå ut och äta. Det blir både nyttigare och billigare.

Fina matlådor! Ser supergott ut. Borde bli bättre på det jag med.

Är helt seg i kroppen idag efter helgen och gårdagen. Har sett så pigg ut hela veckan men möttes av en zombie i spegeln idag. Har bara fått i mig kaffe denna morgon, magen mår fortfarande inte bra. Tänkte iallafall komma iväg till gymmet nu, får bli crosstrainer idag igen för jag tror jag behöver något enkelt och bara köra på :p. Hoppas både kroppen och huvudet blir gladare efter! Negativt inlägg, men jag jobbar på det ;)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar