Beach 2015, del 3

Då var femte och sista styrketräningspasset klart för den här veckan, nu tar jag helg med mörk choklad och påskmiddag ikväll. Har fortfarande inte rört mitt påskägg, men det har varit svååårt flera gånger att hålla fingrarna i styr :d

11 km i solen blev det. Nu har jag slappat framför dr phil, haha! Ska till några kompisar ikväll, äta pizza och kolla på film.

Ytterligare en mil på cykel avverkad under kvällen. Duktigt trött nu, men känner mig ändå sjukt nöjd med att jag tar mig ut trots att musklerna skriker i protest och att det gör så ont att jag nästan grinar av att sätta mig på sadeln. :p Vi får väl bara se hur länge det varar.

Blev en timme på crosstrainern för min del, jätteskönt faktiskt. Men är grymt trött i benen nu efter stallarbete och mockning. Tror jag ska anmäla mig till något pass imorgon förmiddag, antingen yoga eller gymcirkel. Lite sugen på att prova gymcirkel faktiskt, har inte tränat det förut. Ser också fram emot påskmaten imorgon :d

Hej hopp! Jag har fallit ur tråden lite grann den här veckan, utan anledning egentligen, men nu börjar jag sakna er! Har dock inte mycket till träning att skryta med... Tisdagens inplanerade pass som jag velade lite om här kunde jag se mig i månen efter - den dagen slutade med att jag satt i biblioteket från 10-23 och jobbade på en uppsats som tog enormt mycket längre tid än tänkt p.g.a. tekniska problem. Typiskt!

I onsdags och torsdags blev det dock gym och jag har härligt mycket träningsvärk i såväl rumpa som axlar och lår. Skulle ha kört ett PT-pass idag men han hörde av sig i sista sekund och meddelade att gymmet tydligen hade påskstängt (:eek:) så det blidde ingenting. Imorgon ska jag dock hänga med en av killarna från jobbet till hans gym och köra ett pass, och PT-passet blir på söndag istället. Härligt med en aktiv helg! :)

Har ätit något helt katastrofalt dåligt idag men också haft en helt underbar dag på många sätt och vis, så det känns okej. Glad påsk på er!

Skönt att du äntligen fått ett datum! Då borde du va rätt okej inför en eventuell kursstart i höst va? :)
Ja! Det här klaffar så himla bra faktiskt! Förhoppningsvis får jag också sjukpenning från arbetsgivaren under sjukskrivningen också, chefen skulle kolla upp det nästa vecka :) Är lite längre sjukskrivning än jag tänkt (4 veckor) och då är det nada fysisk ansträngning som gäller (får inte ens snyta mig...) men får börja promenera efter en vecka om jag känner mig tillräckligt kry. Så jag ska försöka knalla så mycket jag orkar då, och försöka utnyttja sjukskrivningen som så mycket semester som möjligt :D

Glad påsk fina ni! Hur spenderas påskaftonen? Jag inledde dagen med att äta lite påskchoklad (:o) och ska snart ge mig iväg för att gymma med en kollega vilket jag är mycket peppad på. Fåglarna kvittrar utanför fönstret, solen kikar fram lite då och då och det är en allmänt härlig dag! :)

Glad påsk fina ni! Hur spenderas påskaftonen? Jag inledde dagen med att äta lite påskchoklad (:o) och ska snart ge mig iväg för att gymma med en kollega vilket jag är mycket peppad på. Fåglarna kvittrar utanför fönstret, solen kikar fram lite då och då och det är en allmänt härlig dag! :)

Glad påsk själv! Är du kvar i Skottland? Inkluderar brittisk påsktradition också godis? :)

Jag har börjat påskafton med att springa en dryg timme i skogen med en kompis. Soligt och jättemysigt! Nu sitter jag och äter smoothie och kanelbulle till lunch och i eftermiddag ska jag till stallet och rida. Förhoppningsvis våga jag trava lite bommar med pålle - har longerat honom över travbommar två gånger denna vecka och han har varit jätteduktig, så idag hoppas jag att mitt psyke är starkt nog att göra det uppsuttet. Vi snackar babysteps och mental träning här, men bättre än inget.

Glad påsk :)! Låter som en härlig påskafton. Jag struntade i träningen imorse för hade så ont i benen igårkväll. Får bli en promenad idag och förmodligen även vilodag imorgon. Vill inte gå ut för hårt och överanstränga kroppen. Är verkligen motiverad till att bli starkare nu, känns bra :)

Glad påsk!
Min påskafton spenderas med dubbelpass på jobb, 7-22 ... :down:

IMG_20150404_130846-2_zpsudkwslgy.jpg

Såhär har jag spenderat min påskafton :o
Annars blir det nog inget speciellt idag, det är inte många som firar påsk här. Jag ska nog göra i ordning en schysst räksallad med ägg ikväll och sen dela en Ben & Jerrys med sambon.

...oooch nu är påskägget helt slut :D

Glad påsk själv! Är du kvar i Skottland? Inkluderar brittisk påsktradition också godis? :)

Jag har börjat påskafton med att springa en dryg timme i skogen med en kompis. Soligt och jättemysigt! Nu sitter jag och äter smoothie och kanelbulle till lunch och i eftermiddag ska jag till stallet och rida. Förhoppningsvis våga jag trava lite bommar med pålle - har longerat honom över travbommar två gånger denna vecka och han har varit jätteduktig, så idag hoppas jag att mitt psyke är starkt nog att göra det uppsuttet. Vi snackar babysteps och mental träning här, men bättre än inget.

Jajemen, jag är fortfarande här! Britterna firar inte påsk sådär fasligt mycket överlag, utan det enda tecknet är typ att alla affärer fylls av påskgodis... Så ja, godis är definitivt en stor del (den enda delen, enligt många) av firandet! Dock inga svenska påskägg såklart, utan här är det stora chokladägg av all de stora tillverkarna som gäller. Chokladägg fyllt av Maltesers, chokladägg fyllt av Smarties, chokladägg fyllt med Snickers/Mars/Twix etc...Och så det här, som är typ det godaste som finns. Som jag önskar att jag aldrig smakat det! Det var ett sådant jag åt i morse :o

Hur gick det med pållen? Du är så himla duktig som kämpar och utmanar dig själv, och du tänker så klokt kring det tycker jag! Jag hoppas att du inser det själv och passar på att vara lite stolt över dig själv också.

IMG_20150404_130846-2_zpsudkwslgy.jpg

Såhär har jag spenderat min påskafton :o
Annars blir det nog inget speciellt idag, det är inte många som firar påsk här. Jag ska nog göra i ordning en schysst räksallad med ägg ikväll och sen dela en Ben & Jerrys med sambon.

...oooch nu är påskägget helt slut :D

Åhå, anar jag en till Storbritannien-bo i tråden? Du och jag och @GoLightly får snart starta en egen tråd :D Twirl är ju för övrigt löjligt gott, prova (eller inte) Twirl Bites också om du inte redan gjort det!

Fy vad skoj det var att träna tillsammans med någon idag! Speciellt eftersom denna någon visade sig vara rätt öppen för förslag, så det blev typ att jag gjorde ett helt träningsprogram åt oss och peppade honom igenom det steg för steg. Och jo då, min kropp fick vad den tålde också! Det är så himla roligt att få lära ut, visa, peppa och berömma och mina drömmar om att utbilda mig till PT kom tillbaka... En vacker dag!

Nu har jag kommit hem från en sväng på stan (shoppade liiite för mycket, men oj så nöjd den materialistiska delen av mig är!) och ska sätta mig och plugga i nån timme innan det är dags att ställa mig och baka påsk-cupcakes inför kvällens påskmiddag/fest! :)

Åhå, anar jag en till Storbritannien-bo i tråden? Du och jag och @GoLightly får snart starta en egen tråd :D Twirl är ju för övrigt löjligt gott, prova (eller inte) Twirl Bites också om du inte redan gjort det!

Nästan, bor i b-versionen av UK - Dublin :p
Haha, har inte vågat köpa Bites igen efter att jag åt upp nästan hela min kompis påse en gång. De är farligt goda!

Glad påsk!

Min påskafton har tillbringats med en lång sovmorgon (gud så välbehövligt eftersom jag har haft svårt att sova i flera veckor!), en lugn förmiddag med en skönlitterär bok istället för kurslitteraturen, 50 minuters promenad med hästen i världens aprilväder (hann med sol, mulet, hagelskur, ösregn, mulet och strålande sol igen under promenaden), en mil på cykel och tacomiddag. Ingen i min familj är något stort fan av påskmaten, så vi firar inte påsk speciellt traditionellt, men godis är det ju lite svårt att låta bli. :p

Jajemen, jag är fortfarande här! Britterna firar inte påsk sådär fasligt mycket överlag, utan det enda tecknet är typ att alla affärer fylls av påskgodis... Så ja, godis är definitivt en stor del (den enda delen, enligt många) av firandet! Dock inga svenska påskägg såklart, utan här är det stora chokladägg av all de stora tillverkarna som gäller. Chokladägg fyllt av Maltesers, chokladägg fyllt av Smarties, chokladägg fyllt med Snickers/Mars/Twix etc...Och så det här, som är typ det godaste som finns. Som jag önskar att jag aldrig smakat det! Det var ett sådant jag åt i morse :o

Hur gick det med pållen? Du är så himla duktig som kämpar och utmanar dig själv, och du tänker så klokt kring det tycker jag! Jag hoppas att du inser det själv och passar på att vara lite stolt över dig själv också.

De där äggen såg supergoda ut! Jag blir kanske UK-bo i höst men de finns väl antagligen inte kvar i butik då ;)

Det gick ganska bra med pålle. Det blåser mycket här idag och han var pigg och lite spänd. Jag var ensam på ridbanan och vågade inte utmana ödet allt för mycket - men en markbom tog vi oss över utan problem. Nästa gång blir det kanske två ;). Det handlar mest om att göra enkla saker så att jag inte börjar spänna mig, pålle är mycket mer chill kring bommar nu. Jag kämpar på!

Glad påsk allihopa!
Jag är alldeles slut såhär på kvällen. Har både varit i stallet och mockat 7 boxar plus ridit, därefter har jag hjälpt mina föräldrar med veden. Drygt 4,5 timma effektiv tid av bärande, klyvande kastande och staplande... Ryggen är ganska mör. Men jag har fått väldigt god vegetarisk buffé till påskmiddag! Och solen har varit framme nästan hela dagen utom i morse då vädret fick en tillfällig knäpp och tyckte att snö var en bra grej :meh:

Glad påsk! Jag har varit krasslig och sambon har haft jour så det har varit en lugn påsk, men vi firar lite nu med mys, god mat och vin. Låter som du hade en härlig dag :)

De är alltså goda de där äggen? Jag har varit lite misstänksam men tycker att de är så himla söta i sina äggkartonger.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar