Beach 2015, del 3

Jag är så trött att jag knappt vet om jag kommer orka ta mig från datorn till duschen till sängen ikväll. Först 5,5 kilometer powerwalk i eftermiddags, och så en mil på cykel nu på kvällen. Cykelsadeln på den cykeln jag har fått på min lott (ja, jag äger en annan, en med bekväm sadel, men eftersom jag har kortast ben i familjen får jag cykla på den minsta cykeln) är stenhård, så jag vet inte om jag kommer lyckas ta mig upp i sadeln imorgon utan att typ skrika rakt ut. Konstigt att man nästan aldrig märker sittbenen i vanliga fall, mer än när de gör så här förbaskat ont? :wtf:

Förresten, apropå vandring och sånt så har jag och min sambo bestämt oss för att åka på en resa till Östafrika i februari nästa år. Vi kommer att bestiga Mount Kenya (Point Lenana, 4985 m) samt åka på safari och vandra några dagar i Tanzania. Har ännu inte bestämt om det blir kängor eller skor fötterna dock :).

Åh gud vad roligt! Vilken resa. :) Avis!
Jag och killen kom in på att prata lite om framtiden idag och direkt dök Nya Zeeland upp som potentiellt resmål. :love: Åååååh vad jag vill åka till dessa fantastiska miljöer som man aldrig kan uppleva på hemmaplan!

Förresten, hur var fotvården?

Har just kikat över mars månad och konstaterar 14 h 51 min loggade aktiviteter. :) Allt från transportpromenad till ridning, badminton, skogspromenader och gympass. 43,6 km promenerat blev det.

Idag är jag ledig :love: och har nyttjat dagen till däckbyte (på verkstad men lätt värt att betala för! Tog dem 5 min liksom), storstädning hemma och skogspromenad på 5,5 km med ca 6 kg packning på ryggen. :) Ingen tung packning på något vis men lagom att börja med! Kändes efteråt att det minsann varit lite extra jobbigt för benen, nu är jag gött trött. Älskar ryggsäcken och skorna, så sjukt nöjd med allting! Igår blev det en ridtur efter jobbet, galet underbart att skritta hemåt med solen i ögonen vid sjutiden på kvällen! :love: Glad och pigg pålla, trots kort tur har jag lätt, lätt träningsvärk idag.

Nu har jag nåt mycket mer aktuellt att träna inför också, nämligen ett relativt omfattande fältjobb som antagligen blir av i maj. Kommer gå mycket i skog och mark i totalt kanske 2 veckor, men troligtvis inte sammanhängande. Kommer nog bli tufft! Kommer inte följa vägar/stigar alls och kör väl så långa dagar som vi orkar och troligtvis med lunch etc på ryggen. Hoppas det inte ösregnar. :p Fram tills dess ska jag promenera så mycket knäna bara mäktar med.

Jag är så trött att jag knappt vet om jag kommer orka ta mig från datorn till duschen till sängen ikväll. Först 5,5 kilometer powerwalk i eftermiddags, och så en mil på cykel nu på kvällen. Cykelsadeln på den cykeln jag har fått på min lott (ja, jag äger en annan, en med bekväm sadel, men eftersom jag har kortast ben i familjen får jag cykla på den minsta cykeln) är stenhård, så jag vet inte om jag kommer lyckas ta mig upp i sadeln imorgon utan att typ skrika rakt ut. Konstigt att man nästan aldrig märker sittbenen i vanliga fall, mer än när de gör så här förbaskat ont? :wtf:

Haha! Usch vad jag lider med dig, men lite roligt är det för jag vet precis vad du menar. Gud vad ont jag har haft också från min gamla cykel. Det var ren smärta att sätta sig på den ibland, eller hoppa upp i hästsadeln... men det brukar kännas bättre efter att man trampat i några minuter. :p

Haha! Usch vad jag lider med dig, men lite roligt är det för jag vet precis vad du menar. Gud vad ont jag har haft också från min gamla cykel. Det var ren smärta att sätta sig på den ibland, eller hoppa upp i hästsadeln... men det brukar kännas bättre efter att man trampat i några minuter. :p

Haha, jag kände knappt av det förrän jag satte mig på cykeln igen idag (hästen har vilodag idag, annars lär jag ha märkt det tidigare), men sen gjorde det ont. Det värsta är att vi måste cykla över säkert tio såna där galler som ska hålla korna borta, och det var inte en skön behandling kan jag säga. :p

Kollade min summering för mars precis jag med, och jag har tränat 20 pass, vilket blir 19 timmar och 15 min. Fullt nöjd med det! Vill gärna få in 20 pass även i april, men det blir eventuellt lite svårare då jag åker till Seoul den 24e... Får försöka springa där ett par gånger iaf.

Har inte promenerat något alls i mars heller i princip. Det får bli ett måste för april. Ska verkligen försöka röra mig så mycket jag kan!

Idag har jag dock bara sprungit runt på stan och shoppat presenter och sen åkt hem och välkomnat älskade systerdottern som nu ligger och sover gott på en madrass medan hennes päron får lite egentid hemma (förutom deras enmånadersbebis då..) :)

Fick mig ett ganska rejält uppvaknande idag när världens finaste (Med den där kroppen som alla drömmer om) vän skickade en bild på mitt midjemått vs sitt, avbildat med snöre.
11106480_969421946410666_1410919711_n_zpsrgau5zzn.jpg

Vilket fick mig att plötsligt inse att min kroppsuppfattning är nog ganska skev trots allt.. För det ser ju till och med jag att det skiljer inte alls så mycket. Och i min värld så är hon stor som mitt ena lår... Och alltså.. Bara.. Jag vet inte. Jag är i någon slags chock tror jag.

Tog en vilodag till igår för kroppen kändes så trött när jag klev upp. Behövde komma ner i varv lite också. Blev en lugn dag som avslutades med några glas vin med en kompis. Väldigt mysigt och välbehövligt.

Idag tänkte jag försöka få ur den sista träningsvärken ur kroppen genom att antingen springa eller köra crosstrainer. Lutar åt det senare.

För övrigt så börjar det värsta sockerberoendet släppa. Så härligt! Kände mig så fri igår när jag slapp suget :p

Tänkte hoppa in och skriva lite här om det går bra, brukar bara läsa annars.
Sitter just nu på jobbet och stirrar på påskägget jag har fått, som jag inte ska äta förrän imorgon :p

Igår var jag ute och red på fin häst i vårvädret, en hel del galopp i lätt sits blev det så tänker att det var lite träning för mig med ;) Kul var det iaf :)

Sedan fortsatte jag dagen rätt obeachigt med öl och ostpizza med ostfyllda kanter :o :d

För mig blir det en långpromenad i solen, så snart jag tvättat klart :p Hela lägenheten skiner och jag älskar när allt ligger på rätt plats och dammet är borta!

Fick mig ett ganska rejält uppvaknande idag när världens finaste (Med den där kroppen som alla drömmer om) vän skickade en bild på mitt midjemått vs sitt, avbildat med snöre.
11106480_969421946410666_1410919711_n_zpsrgau5zzn.jpg

Vilket fick mig att plötsligt inse att min kroppsuppfattning är nog ganska skev trots allt.. För det ser ju till och med jag att det skiljer inte alls så mycket. Och i min värld så är hon stor som mitt ena lår... Och alltså.. Bara.. Jag vet inte. Jag är i någon slags chock tror jag.
Den där övningen tror jag att jag också tipsade om till dig? Eller så var det till någon annan? Nåja, oavsett är det väldigt effektivt och bra att få se hur man verkligen ser ut. Jag har gjort så att jag mätt upp vad jag tror och känner först och sen mätt på riktigt runt mig och fått se hur stor skillnad det är mellan vad jag upplever och det som är sanningen. Precis som du skriver blir man verkligen chockad. Bra att du kunde få se det och försök ta till dig det och ha bilden i mobilen så kan du kolla på den varje gång du känner dig tjock.

Idag har jag ridit på en söt liten ponny! Så mysigt:love: Hon är bara 134 cm hög och lite svår riden för att hon är pigg och lite busig så det är svårt att hitta en ryttare till henne, för man måste vara liten men duktig och hon är ingen barnhäst trots att hon storleksmässigt är det. Men med mig har hon aldrig varit vild och galen utan vi har alltid passat bra ihop, jag gillar henne verkligen, och även om jag inte tycker det själv är jag ju ganska liten så det är inga problem för henne att bära runt på mig. Jag väger väl som ett barn ungefär vad jag förstått så det passar ju bra när ponnyn är så liten.

Förhoppningen är att jag ska kunna följa med till stallet lite då och då och få rida, för dom har ingen annan som kan rida henne just nu. Tyvärr ligger stallet så pass långt bort att jag inte kan åka själv utan jag måste åka med min kompis.Det kommer bli bara skritt nu i början för hon har haft fång och sen vilat sen juni, ser fram emot lite trav och galopp och att kunna rida ordentligt.

Idag mockade jag också för första gången på flera år, så konstigt, det kändes så hemvant, en sak man gjort sedan man var barn, det sitter liksom i ryggmärgen.

Har gått 2 kortare rundor med hunden på sammanlagt 40 minuter, ska ut på långpromenad på ca 75-80 minuter på eftermiddagen och sen typ 40 minuter ikväll. Och en promenad på ca 10 minuter till affären för jag kom på nu att det är påsk imorgon och jag har glömt att köpa godis till mamma och pappa. Nu känner jag mig lite stressad för jag ska hinna träffa kompisar också idag men får klämma in affären efter vår långpromenad.

Ingen bra kroppskänsla den här veckan och senaste tiden. Känner mig megatjock och gigantiskt stor men försöker tränga bort dom tankarna genom att vara aktiv och sysselsätta mig.
Har bestämt mig för att ha en bra dag trots dumma tankar

45 minuters ridning avklarat, givetvis var det sol hela förmiddagen när jag var hemma, medan jag gjorde i ordning hästen och höll på i stallet. Sen hann jag knappt leda ut henne förrän det blev molnigt, men det var trots allt sol till och från (och regnade inte, bara det!) så man ska väl inte klaga. ;)

Sittbenen klagade inte alltför mycket över sadeln, den är rätt mjuk, men vi får väl se hur glada de blir om det blir en dust med stenhårda cykelsadeln sen. :o

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar