Idag har jag ridit på en söt liten ponny! Så mysigt
Hon är bara 134 cm hög och lite svår riden för att hon är pigg och lite busig så det är svårt att hitta en ryttare till henne, för man måste vara liten men duktig och hon är ingen barnhäst trots att hon storleksmässigt är det. Men med mig har hon aldrig varit vild och galen utan vi har alltid passat bra ihop, jag gillar henne verkligen, och även om jag inte tycker det själv är jag ju ganska liten så det är inga problem för henne att bära runt på mig. Jag väger väl som ett barn ungefär vad jag förstått så det passar ju bra när ponnyn är så liten.
Förhoppningen är att jag ska kunna följa med till stallet lite då och då och få rida, för dom har ingen annan som kan rida henne just nu. Tyvärr ligger stallet så pass långt bort att jag inte kan åka själv utan jag måste åka med min kompis.Det kommer bli bara skritt nu i början för hon har haft fång och sen vilat sen juni, ser fram emot lite trav och galopp och att kunna rida ordentligt.
Idag mockade jag också för första gången på flera år, så konstigt, det kändes så hemvant, en sak man gjort sedan man var barn, det sitter liksom i ryggmärgen.
Har gått 2 kortare rundor med hunden på sammanlagt 40 minuter, ska ut på långpromenad på ca 75-80 minuter på eftermiddagen och sen typ 40 minuter ikväll. Och en promenad på ca 10 minuter till affären för jag kom på nu att det är påsk imorgon och jag har glömt att köpa godis till mamma och pappa. Nu känner jag mig lite stressad för jag ska hinna träffa kompisar också idag men får klämma in affären efter vår långpromenad.
Ingen bra kroppskänsla den här veckan och senaste tiden. Känner mig megatjock och gigantiskt stor men försöker tränga bort dom tankarna genom att vara aktiv och sysselsätta mig.
Har bestämt mig för att ha en bra dag trots dumma tankar