Beach 2015, del 3

Oj vad ni skriver, få se om jag orkar läsa ikapp :p

Jag satt på en spinningcykel 45 min och höll på att avlida av tristess. Fortsatte sen med 55 min core men jag tyckte det var en del övningar som inte direkt förknippas med core :meh:

Jag cyklade och styrketränade lite i morse innan jobbet, vilket var behövligt för sedan hade vi teknikstrul precis heeeela dagen - fram till 10 minuter innan stängning. Då jag fick in en familj på 6 personer som skulle ha pass. Varav flera var "krångelpass" (dvs pass som av någon anledning kräver mycket pappersarbete). Och jag som, för en gångs skull, behövde smita direkt efter stängning :banghead: Har nog aldrig varit så tidseffektiv som då :angel:

Skyndade iväg 15 betydande minuter senare än planerat och åkte hem, hade PT bokad kl 16. Vi körde en hel timme kondition idag!!! Började med cykel, vilket jag hatar, i 40 min. Intervaller. Vill kräkas. Inte för att kroppen blir tokslut, utan för att hjärnan blir tokslut. Jag har verkligen inget pannben för fem öre när det kommer till cykling! Men efter ett tag och med en bestämd PT hittade jag lite pannben trots allt, vilket är helt sifferberoende. Bestämde mig för att klara en viss nivå på en viss tid, vilket jag gjorde. Men tvärdog så fort jag nått den :p PTn tror dock att jag kommer klara testerna galant efter idag, bara jag bestämmer mig för rätt siffror på testdagen så att jag ställer in pannbenet rätt :angel:

Slutade i alla fall med att vi bokade in TRE pass nästa vecka!!! Och vi ska köra cykel på alla!!!!! :eek: :eek: Det är sista veckan innan testerna så han sade att jag fick boka in två extrapass eftersom jag missat några av våra timmar vid ett par tillfällen (Är han bäst eller!??!). Woho! :bump:

Idag har jag Crossfitat! En vecka sen sist, så det var gött!! :)

Började med hopprepsuppvärmnkng.
150 hopp - 50 sit ups - 120 hopp - 40 sit ups - 90 hopp - 30 sit ups - 60 hopp - 20 sit ups - 30 hopp - 10 sit ups. Kul uppvärmning.... Not :p
Sjuka skavsår vid svanskotan av ovan sit ups. Haha. Sved som faan i duschen.

Resten av passet var jättebra! Och jobbigt!

Idag har jag Crossfitat! En vecka sen sist, så det var gött!! :)

Började med hopprepsuppvärmnkng.
150 hopp - 50 sit ups - 120 hopp - 40 sit ups - 90 hopp - 30 sit ups - 60 hopp - 20 sit ups - 30 hopp - 10 sit ups. Kul uppvärmning.... Not :p
Sjuka skavsår vid svanskotan av ovan sit ups. Haha. Sved som faan i duschen.

Resten av passet var jättebra! Och jobbigt!

Haha, jag tycker att det lät rätt kul. Blev sugen på att köra det i morgon minus skavsår :p

Inledde dagen med 50min i gymmet innan frukost, 30min spinning och 20min löpning/styrka.

Dagens frukost slog inga nyttighetsrekord direkt med toast (2) och nyponsoppa, men det var vad jag var sugen på. Alltså var det vad det fick bli! :D

Vad mycket man skulle hinna med om dagarna om man hade haft turen att vara morgonpigg, vilket vi kanske ska förtydliga att jag inte är. Det har blivit lite omkullkastade planer i stallet för den här månaden, och jag kommer få ta en del utsläpp (vilket jag annars har betalat för att "slippa"), så jag var på plats tidigt i stallet. I och med att jag bara har en häst, medan de andra hästägarna har två var, blir det ju inte lika många dagar för mig som för dem, och jag har försökt lägga mina utsläppsdagar på dagar när min häst ändå ska vila (= att jag kan göra bort stallet direkt på morgonen i samband med detta, vilket exempelvis inte funkar om jag ska rida med medryttaren eftersom hon går i skolan och inte kan vara i stallet förrän på eftermiddagarna). Idag var jag alltså helt klar i stallet, trots att jag hade mockat två boxar utöver min egen (det var dock bara idag) innan tio på morgonen. Det var jättefint väder hela morgonen och förmiddagen medan jag slet i stallet och sen pluggade här hemma, nu gick solen givetvis i moln. Bara det inte blir regn. :cautious:

Känner mig äntligen tillräckligt frisk för att träna! Har lite snor kvar i systemet men det brukar vara helt OK när det gäller mig. I förmiddags tog jag och pålle en promenad (idag var han inte alls öm längs ryggen, kändes skönt!). Vi gick fem gånger upp för en liten kulle i närheten. Pålle ville hellre fika (=äta lingonris) men jag peppade honom så gott jag kunde ;). Nu ska jag springa en kortis och efter det ska jag på medicinsk fotvård (!). Har aldrig varit på det men jag sliter ganska hårt på mina fötter och har mycket förhårdnader, vinda naglar och gamla fula blåsor, så jag tänker mig att lite kärlek från någon som är intresserad av fötter (!!!) kommer få dem i bättre skick.

Känner mig äntligen tillräckligt frisk för att träna! Har lite snor kvar i systemet men det brukar vara helt OK när det gäller mig. I förmiddags tog jag och pålle en promenad (idag var han inte alls öm längs ryggen, kändes skönt!). Vi gick fem gånger upp för en liten kulle i närheten. Pålle ville hellre fika (=äta lingonris) men jag peppade honom så gott jag kunde ;). Nu ska jag springa en kortis och efter det ska jag på medicinsk fotvård (!). Har aldrig varit på det men jag sliter ganska hårt på mina fötter och har mycket förhårdnader, vinda naglar och gamla fula blåsor, så jag tänker mig att lite kärlek från någon som är intresserad av fötter (!!!) kommer få dem i bättre skick.
Jag gick på medicinsk fotvård en gång, hade fått en förhårdnad som gjorde jätte ont och inte gick att fila bort själv. Kändes jätte konstigt att göra något snällt mot mig själv. Och jag skämdes ihjäl för mina fötter, har fått för mig att fötter är äckliga. Men jag antar att dom som jobbar med det inte tycker det :D Var tvungen att fråga hon som fixade med mina fötter om de var äckliga men hon var snäll och sa nej :p Men tror faktiskt det är bra att ta hand om sina fötter ordentligt, dom ska ju ta en runt på alla tokigheter man vill hitta på!

Joru, jag känner mig hemskt hurtig när jag kliver in på gymmet innan 7. Det är delvis praktiskt och delvis en fixidé då jag fått för mig att det bränner mer innan frukost. xD
Det lilla extra som det sägs att man förbränner är så lite att det inte är något att räkna med,så om du egentligen vill träna efter frukost så gör det. Kan ju också vara så att man förbränner mer efter man ätit för att man har mer energi i kroppen och orkar ta ut sig mer. Tror man ska göra det som man själv trivs med helt enkelt så föredrar du att träna innan du äter så fortsätter du så klart med det men skulle du hellre äta innan så är det lika bra det också :)

Veckan har varit helt galen, jag har pluggat mitt i natten, sprungit runt som en skållad råtta på dagtid och inte kunnat sitta still utan sysselsatt mig hela tiden och gjort klart två skolarbeten och idag sprang jag veckans tredje och sista löppass.

Idag efter att jag sprungit kände jag mig lite trött och ville vila, men jag visste att jag även behövde gå till affären och storstäda. Jag har inget mer planerat på hela dagen förutom tvättiden och hundens promenader så jag hade kunnat göra det när jag ville men jag kunde inte vänta, verkligen kunde inte. Det är så jobbigt. Jag vill lära mig det här, att planera upp en dag eller vecka, att inte behöva göra allt på en gång, att kunna vänta, att kunna avsluta något och inte sitta uppe till två på natten. Att inte ta ut mig själv så mycket i en period att jag sen hamnar i en otroligt djup svacka perioden efter.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar