Beach 2015, del 3

Jag har ett problem. Jag har ju äntligen börjat springa lite lätt igen. Än så länge är det mest rask promenad med inslag av jogg, men iallafall. Det här är förmodligen tidernas dummaste fråga, men alltså, ni som springer, tycker inte ni att det är tråkigt? :o
Jag tycker det är skönt, och jag gillar känslan i kroppen och att röra på mig. Och det är skönt efteråt. Men när jag är ute och springer så får jag så tråkigt, jag lyssnar på musik men tröttnar på låtarna innan de är slut. Försöker jag tänka på något så blir jag också uttråkad.
Nu är jag visserligen en sån typ av människa som blir uttråkad väldigt enkelt, även när jag inte är ute och springer. Men jag tänkte om det kanske finns t.ex. nån rolig app? Har hört om någon som heter typ Zombies Run eller nåt liknande, som ska vara någon typ av lek när man springer om jag förstått det rätt. Finns det fler liknande appar? Har ni nåt roligt tips på hur jag kan hålla mig road när jag är ute och går/springer? :D

Kan ju säga att det inte går så bra matmässigt nu under påsk :rofl: Jag är en riktig godisgris......
Tar ett nytt tag på tisdag när helgen är över. Men jag har rört på mig iallafall! Barnvagnspromenader, skogspromenad med ena hästen och några timmar i vedhögen. Detta kommer fortsätta hela helgen för vi är bara halvvägs i vedhögen ;) Har man 280 kvadrat som värms upp med enbart ved så får man jobba lite :p

Jag kikar in och önskar alla en glad påsk! Superimponerad av alla som håller igång med träningen såhär över påsk :up:

@_Charlotte_ jag kan bli grymt uttråkad när jag springer men oftast bara när jag har haft uppehåll och inte sprungit på länge. Jag tycker alltså att utråkningen ger med sig när jag har kommit igång och sprungit många pass.

Sen brukar det hjälpa om man har ett problem att lösa:D

Jag har ett problem. Jag har ju äntligen börjat springa lite lätt igen. Än så länge är det mest rask promenad med inslag av jogg, men iallafall. Det här är förmodligen tidernas dummaste fråga, men alltså, ni som springer, tycker inte ni att det är tråkigt? :o
Jag tycker det är skönt, och jag gillar känslan i kroppen och att röra på mig. Och det är skönt efteråt. Men när jag är ute och springer så får jag så tråkigt, jag lyssnar på musik men tröttnar på låtarna innan de är slut. Försöker jag tänka på något så blir jag också uttråkad.
Nu är jag visserligen en sån typ av människa som blir uttråkad väldigt enkelt, även när jag inte är ute och springer. Men jag tänkte om det kanske finns t.ex. nån rolig app? Har hört om någon som heter typ Zombies Run eller nåt liknande, som ska vara någon typ av lek när man springer om jag förstått det rätt. Finns det fler liknande appar? Har ni nåt roligt tips på hur jag kan hålla mig road när jag är ute och går/springer? :D

Inomhus är mördande tråkigt att springa så jag hoppar över det. Ute kan kännas lite segt i början men känns skönt och är kul när jag kommer upp i kondition. Zombieappen ska vara bra har jag hört, men har inte provat själv. Blir jag uttråkad så försöker jag tänka på något annat och bara låta benen gå. Typ fundera på något problem på jobbet som måste lösas, planera en fest eller komma på vilken tå som gör minst nytta.

De där äggen såg supergoda ut! Jag blir kanske UK-bo i höst men de finns väl antagligen inte kvar i butik då ;)

Det gick ganska bra med pålle. Det blåser mycket här idag och han var pigg och lite spänd. Jag var ensam på ridbanan och vågade inte utmana ödet allt för mycket - men en markbom tog vi oss över utan problem. Nästa gång blir det kanske två ;). Det handlar mest om att göra enkla saker så att jag inte börjar spänna mig, pålle är mycket mer chill kring bommar nu. Jag kämpar på!
Vad spännande! Hur kommer det sig att du kanske ska flytta hit? Och var skulle du i så fall flytta?

Skönt att det gick bra med herr Häst, jag tycker som sagt att du är oerhört duktig som kämpar på! Själv är jag ganska mesig när det kommer till hästarna och tycker det är oerhört obehagligt att inte känna mig riktigt trygg (jag kände mig liksom till och med osäker på vår gamle trygge 26-årings rygg emellanåt, det säger kanske något) så jag är väldigt imponerad av din viljestyrka och ditt mod!

De är alltså goda de där äggen? Jag har varit lite misstänksam men tycker att de är så himla söta i sina äggkartonger.
Ja, de är ju det... De med vit choklad-fyllning är ännu godare... :o

Den enda anledningen till att jag inte springer är just den att jag blir uttråkad. Och när jag blir uttråkad börjar jag tänka. Och när jag börjar tänka blir det så fruktansvärt jobbigt, för jag har världens sämsta träningsmentalitet. Jag tänker liksom varenda steg på hur jobbigt det är och hur dålig jag är som inte orkar mer/fortare/bättre, och att ha musik på hjälper tyvärr inte (då tänker jag bara "har jag inte kommit längre än såhär", "är jag såhär trött redan efter två låtar" osv)... Så ja, jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att springa.:p

Just nu är jag uttråkad av att springa ute, så jag springer på löpbandet i stället. Där använder jag min fascination (läs: tvång, :D) av siffror för att ta mig igenom rundan. Dvs "Jag ska springa 5 minuter"... "Nu har jag sprungit fem minuter och kan springa fem minuter till". När jag sedan slutspurter räknar jag i 15-sekunder. Dvs "15 sekunder till!"... "15 sekunder till!".... "15 sekunder till!".

Och plötsligt är jag klar :eek: :eek: :D

Jag fick just ett sms från killen jag tränade med igår, där det står att han inte har haft såhär ont i musklerna sedan han var i RAF (motsvarigheten till Flygvapnet) och blev plågad av majorerna där :rofl: Jag är stolt! :D

Just nu är jag uttråkad av att springa ute, så jag springer på löpbandet i stället. Där använder jag min fascination (läs: tvång, :D) av siffror för att ta mig igenom rundan. Dvs "Jag ska springa 5 minuter"... "Nu har jag sprungit fem minuter och kan springa fem minuter till". När jag sedan slutspurter räknar jag i 15-sekunder. Dvs "15 sekunder till!"... "15 sekunder till!".... "15 sekunder till!".

Och plötsligt är jag klar :eek: :eek: :D
Precis så gör jag också om jag nödvändigtvis ska springa, löpband med siffror att fixera mig vid är det enda som funkar! :)

Skönt att det gick bra med herr Häst, jag tycker som sagt att du är oerhört duktig som kämpar på! Själv är jag ganska mesig när det kommer till hästarna och tycker det är oerhört obehagligt att inte känna mig riktigt trygg (jag kände mig liksom till och med osäker på vår gamle trygge 26-årings rygg emellanåt, det säger kanske något) så jag är väldigt imponerad av din viljestyrka och ditt mod!

Haha, jag kan säga att när min gamling levde var det mer risker att rida ut på henne (i synnerhet i sällskap med andra) än vad det var att rida ut med andra på den jag har kvar, som då bara var tre år gammal. Den gamla var 26, och jag hade haft henne i över tio år, men hon körde fullt ös medvetslös ända in i det sista och vägrade vika ner sig en tum, så det var high life och fullt sken, typ. Treåringen var mer "jahaja, ni tänkte galoppera, gör det ni så kommer jag efter i balanserad trav, eller kanske ännu hellre en lugn och fridsam skritt på halvlånga tyglar, ses sen", och lite sån är hon fortfarande. Den andra hästägaren och medryttaren galopperar som om elden vore lös bakom dem, och sist kommer min femåring i ytterst behärskad galopp på tygeln (tänk gammal dressyrtant) och det är inte för att jag sitter och bromsar, utan hon vill verkligen gå i det tempot. Det blev verkligen ironiskt för någon vecka sen när vi släppte dem över en gammal oanvänd äng, och de andra två flög som ystra kalvar och lilltjejen mest försökte hitta någon fläck att sätta hovarna på som inte var grisig och lerig. :p

Alltså, jag är sjuk. Igen. GAAAH.
Inte så vansinnigt sjuk, men vaknade med ont i halsen igår, och det verkar hålla i sig idag med. Trött också.
Vad fan är detta? :p

Hade tänkt köra en grej på Crossfiten imorn, där vi kör 10 övningar, 66 repetitioner på varje övning innan man får byta.
Har sett fram emot det med skräckblandad förtjusning, men får nog titta på istället :(

Min kropp kommer inte överens med mina nya kuddar i sängen, som egentligen är typ tre tusen gånger bättre än mina gamla, för jag har fått nackspärr! Slog till rejält igår under promenaden med hästen, har blivit lite bättre under natten med hjälp av Ipren, och jag har varit med om värre. Men frågan är, ska man ta det riktigt lugnt idag och ge det en chans att försvinna? Hästen har ändå planerad vila, så henne behöver jag inte göra något med, men det hade varit skönt att komma ut och typ promenera (med mig själv) under dagen och inte bara sitta inne. Det gör mest ont om jag vrider huvudet tvärt åt vänster nu, om jag står/går/ligger normalt känns det typ inte?

@Kiwifrukt Om det inte gör ont att gå så tycker jag gott att du kan ge dig ut på en promenad ifall du känner för det. Jag har för mig att det är bra att försöka röra lite på sig i alla fall när man har nackspärr, för att få igång lite blodflöde så att det släpper lättare. :)

Jag satt just här och tänkte på vilken fin dag det är ute och hur underbart det hade varit att ge sig ut på en liten power walk bland körsbärsträden i parken... Och så inser jag att jag har ju all tid i världen för att göra just det! Tänkt och gjort - nu ska jag ge mig ut i solen och promenera i en timme innan det blir PT-pass kl 2. Woop woop! :bump:

De där äggen såg supergoda ut! Jag blir kanske UK-bo i höst men de finns väl antagligen inte kvar i butik då ;)

Det gick ganska bra med pålle. Det blåser mycket här idag och han var pigg och lite spänd. Jag var ensam på ridbanan och vågade inte utmana ödet allt för mycket - men en markbom tog vi oss över utan problem. Nästa gång blir det kanske två ;). Det handlar mest om att göra enkla saker så att jag inte börjar spänna mig, pålle är mycket mer chill kring bommar nu. Jag kämpar på!
Bra jobbat med bommarna, du är super stark och modig som utmanar dig fast det är jobbigt!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 629
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar