Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia - ursnygga tights! :up:

@LindgrenV - jag gissar också på hormoner. Det är jättevanligt att kvinnor får bristningar ett par dagar efter förlossningen, när hormonerna rusar.

Ett dygn i Skåneland avklarat. Trevlig fest! Bortsett från att min snuva bara ökat och ökat... Flygresan hem idag var riktigt smärtsam för öronen :crazy: Så, imorgon får jag nog bara vila och vila tror jag. Om jag ska ha en chans att bli kvitt det här snart!

Åh, jag har problem! Jag lyckas inte vätska upp mig tillräckligt inför/efter sena träningspass! Har någon några bra tips? Passet igår var slut 22, jag drack 1 liter under passet, en gainomax och ett par glas vatten efter. Vaknade 6 med hemsk huvudvärk! :mad:

Jag gissar att jag går omkring och är lätt uttorkad till vardags? Men hur ska jag göra för att komma tillrätta med det - utan att behöva kissa under själva passet?

I lördags sprang jag en terränghalvmara med en kompis. Kändes bra och stabilt, halvmaradistansen är ju absolut inga problem längre utan ett normalt långpass.

Igår hade jag vilodag och ägnade mig åt det här :D

Första gången jag körde traktor, det var superkul!

Alltså, tänk om man hade kunnat vara där, att inte en halvmara var jobbig, haha. Du är grym @snow!

Kl

Idag ska jag springa. För första gången på... Mer än en månad. Eeeh. Ser inte fram emot det :p
Men ska gå ut oerhört lugnt, och bara se till att ha ett skönt pass. Mina fyra km får ta så lång tid de behöver, helt enkelt.

@Sleepan du är också grym som tänker springa! Ha skönt musik i lurarna och spring någonstans där du tycker att det är fint. Ta det lugnt som du skriver och njut av att du är så stark att du kan springa :).

@Sleepan du är också grym som tänker springa! Ha skönt musik i lurarna och spring någonstans där du tycker att det är fint. Ta det lugnt som du skriver och njut av att du är så stark att du kan springa :).

Tack! Jag är rätt missnöjd över att jag inte springer just nu, men bävar ju för att sätta igång, eftersom det är så jobbigt när man inte sprungit på länge... Men, iskiaté i kylen och lägenheten städad (iaf en bit på väg, sambon får hjälpa till med resten :p) så jag ska fan springa. Det är ju för min egen skull! För att jag och min kropp ska må bra! :)

4 km sprugna! Det var varmt och jobbigt, men åh vad jävla skönt det känns ju efteråt. Sjukt svettig, haha!

4 km gick på 22 min 8 sek, vilket ger strax över 5.30 per km. Alltså var jag faktiskt snabbare och piggare än jag trodde! :)

Min plan nu är löpning två gånger i veckan, styrketräning tre gånger i veckan. Känns som ett bra upplägg!
Pepp!!

@Sleepan Heja! Du är ju himla duktig på att springa, särskilt med tanke på din träningsmängd :p;)

Håller du i löpning två gånger i veckan så kommer du känna stooor skillnad på orken. Efter ett par veckor kan du lägga in lite intervaller ena passet och vips är du riktigt vältränad. Kör hårt!

@Sleepan Heja! Du är ju himla duktig på att springa, särskilt med tanke på din träningsmängd :p;)

Håller du i löpning två gånger i veckan så kommer du känna stooor skillnad på orken. Efter ett par veckor kan du lägga in lite intervaller ena passet och vips är du riktigt vältränad. Kör hårt!

Tack för peppen!
Jag gillar ju att springa egentligen, och har pysslat med det en hel del tidigare. Men min motivation stendog när jag inte kunde springer Varvet i år. Måste anmäla mig till nästa år, så jag har något att jobba för! :)

Gymmet imorse, fokus benböj och bänkpress. Testar ett nytt upplägg för att få en bra grundstyrka, börjar med låga vikter + många repetitioner och jobbar mig långsamt uppåt. Tog imponerande 12,5 kg i bänkpress :rofl: :rofl: Haha. 30 kg i benböj också, det är lite som att gå tillbaka ett år i tiden. Men det känns viktigt att det är lätt i början, då kan jag öka vikterna nästan från pass till pass. Bänkpressen är lite småläskig också så där vill jag ta det lugnt, speciellt när jag tränar själv.

Första skoldagen idag --> trött i huvudet. Det tar alltid en stund att komma in i plugget igen efter sommaren.

Haha, åh. Det är så jävla svårt att dansa. Jag önskade att jag var full varje gång jag fick på Street Dance :p
Hoppas det går bra för dig!!

Åh, jag älskar att dansa!!! Det kommer säkert gå jättebra för dig @Emtherlia !
Jag har dansat både lördag och söndag vilket resulterade i härlig träningsvärk som jag nu ikväll spädde på rejält när jag var iväg på mitt första pass bodypump på två månader... O_o ajajaj. Men jaja. Idag var första skoldagen även för mig, men är äntligen inne på sista terminen och har två valbara kurser! Så jag hoppas att hösten bara kommer flyga förbi! :bump:

Tröööött!
Började nytt jobb idag. Kul men fullt upp. Fick bli en lugn promenad idag bara, ska försöka få in lite yoga under kvällen.

Hmmm... blev lite tokigt där med citatet, hade tänkt citera Emtherlia direkt, men men, det är roligt att dansa var poängen jag ville få fram :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka