Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon (eh, förmiddag?) alla fina beachisar! Jag har saknat er och har inte ens varit "borta" i en vecka - känns det stabilt eller? :p I alla fall, idag har jag träningsvääärk, för igår var jag på gymmet! Sista gången på 24Seven, för i eftermiddag flyger jag tillbaka till mitt älskade Glasgow och återgår till gymmande på LA Fitness. Det ska bli underbart, och på gymmet igår kände jag verkligen hur jag längtade efter att börja lyfta skrot flera dagar i veckan igen. Peppad är bara förnamnet! :bump:

Åh just ja, kom på att jag tänkte dela med mig av en sak som sades på ena föreläsningen idag. Professorn berättade lite i förbifarten att för att stimulera mest muskeltillväxt ska man använda en vikt som innebär att man "bara" orkar göra mellan 8-12 repetitioner. Dock sades det inget annat i ämnet, det lär ju finnas massa "om" och "men" som kommer fram när vi går in djupare på det sen, men jag tyckte att det var intressant :)

Åh, det där fick jag höra av en vän den allra första gången jag satte min fot på ett gym, men sedan har jag inte direkt hört någon säga något liknande igen. Uppdatera gärna när du får mer info på ämnet, vore intressant att höra hur och varför man kommit fram till det! Jag kör rätt mycket enligt den tankegången och brukar ofta satsa på 12 reps med den lättare vikten och sedan höja x antal kilo och satsa på 8 reps med den tyngre, det känns rätt lagom på något vis.

Åh, det där fick jag höra av en vän den allra första gången jag satte min fot på ett gym, men sedan har jag inte direkt hört någon säga något liknande igen. Uppdatera gärna när du får mer info på ämnet, vore intressant att höra hur och varför man kommit fram till det! Jag kör rätt mycket enligt den tankegången och brukar ofta satsa på 12 reps med den lättare vikten och sedan höja x antal kilo och satsa på 8 reps med den tyngre, det känns rätt lagom på något vis.
Ska absolut delamed mig av mer spännande grejer efter hand! Nu går vi dock in på anatomi så det blir väl mest latininlärning de närmsta veckorna, det ska jag bespara er ;)

Tankar lite energi från er i tråden!
Första träningen på 10 dagar i kväll, har varit småförkyld och hängig, är inte ett dugg pepp på att träna.
Med er hjälp har jag nu tagit mig förbi tiden då det är ok att avboka och har inget annat val än att gå och träna :p Hoppas verkligen att glädjen och orken kommer när jag väl är där!

Min sjukgymnast säger att det bästa sättet att bygga muskler är att köra ganska några repetitioner med lite tyngre vikter i flera set än att köra många repetitioner i rad så mitt upplägg därifrån är 10 repetitioner på de flesta övningarna och så gör jag 3 set av allt.

Ikväll blir det lite utmaning igen eftersom jag har bakat bröd, fattar inte att jag aldrig vänjer mig vid att äta det här brödet. Har ju för tusan gjort det hur länge som helst nu. Vi fick en variant av det på Capio i Varberg så första gången jag åt det var 2008. Sen har jag ätit min egna version av det hemma nästan hela tiden i de perioderna då jag klarat av att äta bröd. Hade ett väldigt långt uppehåll men för ett år sedan snart började jag äta det igen och alla säger ju att ångesten avtar men jag tycker fortfarande att det är lika jobbigt. Varför får jag aldrig känna den där känslan som alla pratar om när det släpper med ångesten och man kan äta utan att det känns som att man ska dö? Varför känns fortfarande varje tugga av det där brödet jag äter varje dag som en stor ångestklump? Tillvänjningen verkar inte fungera på mig. Hur lång tid ska det ta? Jag är så trött på det här. Kommer jag aldrig bli fri?

Tankar lite energi från er i tråden!
Första träningen på 10 dagar i kväll, har varit småförkyld och hängig, är inte ett dugg pepp på att träna.
Med er hjälp har jag nu tagit mig förbi tiden då det är ok att avboka och har inget annat val än att gå och träna :p Hoppas verkligen att glädjen och orken kommer när jag väl är där!

Gick det bra på träningen?

Nu jäklar ska jag också komma igång och träna! :)
Har hittat ett bra träningsprogram som jag tänkte försöka följa (med undantag från nästa vecka när jag är bortrest med skolan och antagligen inte kommer hinna)

Idag var första dagen och jag skulle springa 2 km. Sprang 2,6 km på en kvart, det kändes ändå helt okej för mig som aldrig tränat ordentligt någonsin :angel:

Gick det bra på träningen?

JA :love: Blev alldeles varm i hjärtat när jag kom och mina träningskompisar sken upp och blev glada att jag var där, de hade saknat mig förra veckan. Vi känner inte varann alls egentligen men har tränat ihop det senaste året och är bra på att peppa varandra och kämpa ihop. Så himla härlig känsla!

Blev kvar och testade ett yogapass efter cirkelfysen också. Inte så utmanande som den yoga jag gjort hemma i somras (yoga with Adriene), men väldigt skönt att göra efter ett tungt pass. Och härlig avslappning på slutet.

Nu är jag så nöjd med att jag tog mig iväg, tack vare alla er i tråden. TACK för peppen!!

Vad härligt att du är pepp igen @Mineur! Och kul att du trivs så bra i Skottland! Hur länge är planen att du ska bo där?

Bra jobbat @farin!!

Vad är det för träningsprogram du tänkte köra @Idas?:)

-------------------------------------------------------------

Sprang en liten runda efter jobbet idag, fint väder och fin skog så det var mysigt. Hade dock inte med min astmamedicin (brukar alltid ta den innan konsitionsträning) så det gick jäkligt tungt efter ett tag:p Sen lite yoga hemma! Upptäckte idag att jag nu klarade en variant av pigeonpose som jag aldrig gjort innan, vet inte om det är ryggen eller bröstet eller framsida lår som blivit mer flexibelt, eller en kombo, kul iaf!

20140828213646-83.254.254.164.jpg

@Trollunge Tror inte man får länka här, men googla på Sofias träningsprogram för nybörjare :) Då kommer man till en blogg, så är det bara att bläddra fram bland inläggen till vecka nummer 1.

Det är ett program för att på 11 veckor gå från helt otränad till att springa en mil :)

Hallå alla härliga! Jag tänkte kanske hoppa in igen, lite grann iaf :) Brukar gå in och kika lite hur det går för er och vad ni gör, men har inte skrivit på läääänge. Har liksom inte haft något att skriva om :angel: skyller på skolan, senaste läsåret kan liknas vid tortyr....
Men nu ska jag komma igång igen! Ska skaffa gymkort någonstans, och har sprungit några gånger senaste veckorna. Sprang ett gratislopp i Uppsala förra helgen, 5 km på 27.38 min känns som en bra startpunkt. Loppet går i september också ska satsa på en kortare tid då :)

Jag ska ut och springa lite lunchintervaller nu. Blir backe och jag längtar INTE. Däremot längtar jag till stallet i eftermiddag, min pålle är so go' :).

@snow blir väldigt impad av planen att springa backintervaller! Något sånt orkar jag nog inte ens planera ;) Kul också att livet som hästägare känns bra!

Själv har jag kommit igång med 5:2 igen, har fastedag idag och noterade en ny lägstavikt imorse! Första gången under 65 kilo, visserligen bara med några hekto och vikten pendlar ju från dag till dag, men jag har (och det är jag väldigt stolt över) legat helt still över sommaren och nu verkar det som om jag har fått igång en tendens neråt igen. Nu ska jag bara kicka igång träningen samtidigt. Cyklade en mil imorse, sen var jag ute och red en häst samt promenerade med en annan. Så sitter jag med gott samvete och kollar på küren på tv!

@snow Du får visa lite bilder på pållen :)

:)

Vet inte om jag har visat den här? Jag och pålle på promenad under hans första vecka här. Han har precis blivit liiiivrädd för "Varning för häst!"-skylten, och det kan man ju förstå. Någonting är ju uppenbarligen superfarligt för hästar eftersom de ska varnas! Han har coolat ner sig rätt mycket på bara 2 veckor dock och verkar trivas riktigt bra som dalahäst.

10606222_10152314199876662_17866343177020873_n.jpg

Hej beachisar! Blir verkligen glad av all träningsinspiration jag får av att läsa era inlägg :)

Har inte skrivit så mycket i veckan eftersom jag inte heller tränat så mycket.
Jag har haft väldigt mycket i skolan samt after work och lite sådär. Så än så länge har det bara varit måndagens (i och för sig superbra) pass, lite ridning och promenad pga bakfullhet :angel:
Idag ska jag också rida men imorgon ska jag springa ett skönt pass hemma-hemma där det finns lite mer natur :love:

fin häst @snow! han ser pigg och
glad ut!

Har varit förkyld hela veckan men åker till Idre ändå så får vi se vad jag orkar. En kort och lugn joggrunda imorgon, och topptur i promenadtakt på söndag borde funka, men mer blir det nog inte.

Det blir adventure race igen i sommar! Samma grenar, annan bana, samma lag. Längtar redan! Tills dess ska jag bli bättre på cykelorientering.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka