Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick inget bra med gårdagens utmaning :( Brödet var helt perfekt och jätte gott men jag klarade inte att äta upp allt, tog två skivor som jag ska men slängde kanske en tredejedel av båda skivorna. Hade sådan ångest att jag började banka och slå mig själv i huvudet jätte hårt och nypa mig och klösa mig i armarna :/

Idag har jag köpt en PT. Han var himla trevlig och verkade bra, när jag sen läste om honom på hemsidan när jag kommit hem såg jag att han dessutom hade idrottat på elitnivå både här och utomlands samt läst på universitet utöver PT-utbildningen. Tror att det kommer bli bra det här!

@cili bra köp:)
Rätt pt är guld värd! Min pt har fått mig att hitta GLÄDJEN i att träna. Innan tränade jag för att "man ska" och nu gör jag det för att det är så satans roligt, för att jag gillar att bli/känna mig stark och för att jag mår bra. Självklart är det inte roligt alla dagar och ibland är det fortfarande motigt men han har hjälpt mig sååå mycket. Han är bara bäst helt enkelt!

Lycka till:)

@cili bra köp:)
Rätt pt är guld värd! Min pt har fått mig att hitta GLÄDJEN i att träna. Innan tränade jag för att "man ska" och nu gör jag det för att det är så satans roligt, för att jag gillar att bli/känna mig stark och för att jag mår bra. Självklart är det inte roligt alla dagar och ibland är det fortfarande motigt men han har hjälpt mig sååå mycket. Han är bara bäst helt enkelt!

Lycka till:)
Just nu håller jag dock på att bryta ihop pga stress. Och så är bihåleinflammationen envis. Men det ska förhoppningsvis bli bättre snart så jag kan påbörja mitt PT-tränande

@imrahil adventure race? Lätt roligt, tell me!

Kl
Lugn dag här idag. Gårdagens aw och avfirande känns av lite :p Inte för att jag drack speciellt mycket, men det märks att jag inte är van vid det längre. Inte helt bra med maten men knappast helt urspårat Heller, känns som ett framsteg att en kaka inte behöver bli 10 osv.

Jag tränade igår, asjobbigt för jag var lite småsnorig. Idag är jag jättesnorig :( och om två timmar sitter jag på flyget till skåne för att gå på systers 40-årsfest. Yay för att vara sjuk då, eller nåt! :banghead:

Men, mina nyinköpta skor var iaf asabra att träna i! :up:

Sådär, då var sommarjobbet över för i år! Tydligen var jag trött efter veckan för jag lyckades sova i 11 timmar :p Kommer sakna mina kossor och kalvar men kanske hoppar jag in lite då och då under terminerna, vi får se.

Nu är det alltså dags att ta tag i träningen igen! Tjejmilen om en vecka, jag är INTE redo! Ska dit med två vänner, den ena kan inte springa pga en dum fot och den andra har heller inte lyckats träna ordentligt. Och jag har fortfarande inte testat om mitt knä är okej. Men planen för oss två är att köra loppet med intervaller, lägga in regelbundna gåpauser bara för att ta oss igenom loppet på ett bra sätt.
Sen är ju tanken att jag ska springa 15 km om en månad :nailbiting: Kanske blir det intervaller då också, vi får se. Det känns nog bättre bara jag får komma igång och springa ett par pass. Motivationen är alltid lite halvkass efter ett uppehåll, just löpning är så känsligt på många punkter också. Men men, ska försöka få till ett pass i helgen.

Jobbigt när man inte tränat som tänkt @zassoo, men det låter som ni har en bra plan!

Bilder? @Emtherlia :p

-------------------------

Igår blev det bara morgonyoga innan jobbet, sen en lugn em/kväll. Idag startade jag dagen med en morgon-pw på 45 min och sen har jag kört 3 olika korta yogapass på youtube med fokus på styrka/core + sen min skulder/bröstrygg-stretch som jag har kört nu ett tag. Var riktigt slut efteråt:p Blev totalt 50 min ca:) Ska nog köra ett lite mjukare yogapass ikväll med pv med:)

Imorgon är planen lite morgonyoga, löpning och kanske lite styrka på gymet med.. Vi får se! Ikväll är planen björnbärspaj med vaniljvisp:d:d

@Trollunge Ja min plan var ju att vara i jättebra löpform och jag trodde att jag hade tid, men så fick jag ju jobb :p Gud vad duktig du är med yogan och jag älskar dina bilder, du ser verkligen både stark och smidig ut på samma gång :)

---------------------------

Har känt mig stel och dan i kroppen så nu blev det en lång stund på yogamattan. Bara mjuka upp kroppen, känna efter lugnt och fint var jag har mina skavanker och försöka lösa upp dem. Skönt!

Bild:D Ska precis ut och springa men utan jackan, för den är lite för varm och gosig för vädret:p

Testade flera olika tights idag men tyckte att mina lår såg väldigt stora ut i helfärgade. Jag behöver något som händer vid/under höften typ nåt streck eller så, annars ser mina lår gigantiska ut =/

IMG_2143.jpg

Varit ute och motionerat nu i eftermiddags. Häromdagen hade jag PT-pass också, överkropp. Fick prova på bänkpress och SATAN vad svårt det var med koordinationen :eek: Marklyft och benpress är mer min grej. Men det är bara att öva på!

LCHFen går svinbra för mig. Inget sug på någonting (eller, jag kom att tänka på ferraribilar idag när jag var ute och sprang med ponnyn, men det släppte rätt fort), jag är inte hungrig, jag äter god mat, jag går ned i vikt - och helt plötsligt fick jag tillbaka min mens också efter att ha varit utan den sen december :eek: Något rätt måste jag ju göra?

How ever. Har någon av er koll på det här med bristningar?
Jag har aldrig haft bristningar förut, men senaste två månaderna har de bokstavligt talat exploderat över min kropp och fortsätter spridas trots att jag nu faktiskt går ned i vikt. Jag har bristningar på hela låren (och då menar jag bokstavligt talat - från ljumskar till knän). Brösten, magen, höfterna och ARMARNA. Det är fasen inte roligt. Mina armar ser ut så här och nu börjar det även dyka upp på ovansidan av överarmen:

img_2069_540232029606ee3ae9f57f04.jpg

Jag ser ut som en rosa-vit zebra :cry:

(Ursäkta grotesk bild på min armhåla, haha!)

Snygga kläder @Emtherlia! Hm, jag letar lite halvslött efter helfärgade tights (som inte är svarta) hittade du några när du var ute o provade? (och det där med gigantiska lår tror jag inte alls på:p)

@LindgrenV: nämen! Konstigt att det kommer med när du går ner i vikt? Men jag gissar på att emth har någon poäng i att det kan handla om hormoner..:/

-------------------------------------------------------------------

Sammanfattar veckan som gått! Jag fortsätter med daglig yoga men har även denna veckan klämt in 2 styrkepass på gymet samt vart ute och joggat 4 gånger (totalt 16,76 km). Har också blivit 3 pw under veckan. Idag fick jag tom med pv ut, så då sprang vi nätta 3 km i lugnt tempo bara, men tror han har lite plan på att komma igång med löpning med. Men han har lite problem med knän + ena skuldran som han skadade för några år sedan så vi får ta det med ro:) Totalt loggat 9 h och 38 min denna veckan så är jättenöjd!

Imorgon är planen yoga på gymet kl 10, blir kanske lite jogg innan det med:)

Nu laddar jag för supergoda veganska burgare med guacamooooole till kvällsmat :d:d:d

@imrahil adventure race? Lätt roligt, tell me!
.

Det ÄR roligt! Just det här loppet består av löpning, mtb och luftmadrasspaddling, alltihop med orienteringsinslag. Man ska ta 18 kontroller efter vägen. 3 personer per lag, man måste hålla ihop hela vägen. Sträckorna är 50 eller 100 km. I år var jag med i korta klassen, ska snart ha öråd med lagkumpanerna och bestämma hur vi gör nästa gång.

Helgen i Idre blev bra men jag fick ta det väldigt lugnt. Joggade 20 min och gjorde lite lätt styrketräning igår och sen var jag helt färdig resten av dagenO_o.

Idag blev det en kort topptur med kaffetermos och karta. Pulsen var högre än den borde men det tog inte knäcken på mig som den där rundan igår, så det kändes bra ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat