Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh just ja, kom på att jag tänkte dela med mig av en sak som sades på ena föreläsningen idag. Professorn berättade lite i förbifarten att för att stimulera mest muskeltillväxt ska man använda en vikt som innebär att man "bara" orkar göra mellan 8-12 repetitioner. Dock sades det inget annat i ämnet, det lär ju finnas massa "om" och "men" som kommer fram när vi går in djupare på det sen, men jag tyckte att det var intressant :)

Nu blev jag lite imponerad...

Och idag tränade jag. Har fortfarande lite ont men jag var tvungen att använda kroppen så att den inte bara kändes mos efter gårdagens känslomässiga urladdning. Hästen åkte till himlen... :cry: Men, träningen idag gick bra ändå, så länge jag inte provocerade den ajiga muskeln för mycket. Blir repris imorrn fm. Sen ska jag måla och shoppa nya inneskor!

Nu blev jag lite imponerad...

Och idag tränade jag. Har fortfarande lite ont men jag var tvungen att använda kroppen så att den inte bara kändes mos efter gårdagens känslomässiga urladdning. Hästen åkte till himlen... :cry: Men, träningen idag gick bra ändå, så länge jag inte provocerade den ajiga muskeln för mycket. Blir repris imorrn fm. Sen ska jag måla och shoppa nya inneskor!
Åh. Tänker på dig
Men tummen upp för träningen!

@cili ett träningsupplägg i 3 steg som varar i 8 veckor för varje steg. Börjar med en uppbyggnadssteg med basövningar. Marklyft, knäböj, rodd med stång, latsdrag, hantelpress, axelpress, dips, bicepscurls och planka mot bänk. 3 set 5 rep på varje. Efter ca 4 veckor ökar till 6-8 repitioner. 3 pass i veckan mån, ons, fre. Cardio tis, tors och söndag. Vila på lördagar. Ska ge det en chans iaf. Kan dock bli svårt vissa veckor att få in fredagspasset så får ta det på lördagar istället. Steg två har jag inte läst på så mycket än. Så jag börjar såhär.

Mål med kosten är tre mål om dagen när jag inte jobbar kväll, då behöver jag äta på kvällen med. Lågkolhydratskost men kanske med lite mer inslag av frukt och bönor och linser.

Jag har mest glidit omkring i gymmet ett tag. Nu behöver jag lite mer konkret. Ska se vad det här kan ge mig :)

Så, första passet avklarat. Men marklyften gick helt åt helvete. Ryggen gjorde ont som f*n. :( Får köra med enbart stång ett tag verkar det som. Skit också. Annars kändes passet bra. Kanske lite för lätta vikter, men tar väl ett tag innan man kommer in i det hela. Nu ska jag ladda om för en kväll på jobbet. Ha en fin dag alla.

Bättre att köra lätta vikter först och komma in i det ordentligt @Linisen !

Kl
Startat dagen med drygt 40 min promenad innan frukost. Ikväll blir det yoga, imorgon zumba :banana:

Var försiktig med marklyften om du får ont i ryggen @Linisen! Du kanske kan filma dig själv och se om du håller rak rygg och så? Gör man rätt ska det inte göra ont! Ha en bra kväll på jobbet:)

----------------------------------------

Efter 2 veckor med storm, massa regn, åska och kyla har vi idag 18 grader, sol och vindstilla:love: Gick upp vid 7 och var sedan ute och sprang innan frukost, 3 km till stranden, sen 100 m x 10-intervaller på stranden och sen 1 km jogg och 1 km promenad hem. Så fantastiskt vackert ute, bara 10 grader så luften var så skön! Sen hem iaf och käka en riktigt nice frukost, chiapudding med vaniljpulver och 2 mixade kiwis och 1/2 mixad banan + en rostad macka med jordnötssmör och andra halvan av bananen:d:d MUMS
Sen åkte jag en liten sväng till torget och köpte grönsaker och frukt och sen in en sväng på gymet och gjorde 30 min styrka och 30 min yoga.

Status just nu: fixar lunch och förbereder inför jobbkväll. Känner egentligen mest för att vara ledig idag;) men har ju iaf maxat den lediga förmiddagen:up:

@Trollunge Jag misstänker att jag tappade fokus och teknik på sista. Dom innan kändes hur bra som helst. Så fokus fokus fokus. Tack, jag hoppas det blir bra på jobbet. Har ett "fantastiskt" gruppmöte att se fram mot. Våran arbetsgrupp är inte den bästa alls så jag hoppas det blir ett "lugnt" möte idag.

Håller på att baka eftersom jag fyllde år. Första kakan rasa samman totalt. Nu har jag muffins i ugnen och hoppas på att dom tänker bli bra. Annars jävlar! Då bjuder jag inte på något fika alls!

Var ute och sprang 3,5 km och allt kändes bara piss. Eftersom jag sprungit ytterst sporadiskt i sommar så känns det som att jag börjar på 0 igen!:banghead: Åh, inget klipp i benen, ingen vilja och ingen kondis:arghh:

Gick bra hos astmaläkaren. Gjorde blåsprov och dessa visade en något försämrad lungkapacitet även när jag inte tränade. Fick prova Bricanyl och efter 15 min såg de bättre ut. Fick med mig en Pef-mätare hem, då jag inte gjorde något prov under ansträgning så ska jag göra blåsprov imorgon under innebandyn.

Jag var på gruppträning idag igen. Asjobbigt! Men det ajiga blir fortfarande inte värre av träning så jag fortsätter. Imorgon ska jag försöka mig på lite shopping. Typ nya inneskor och något att ha på mig på den 40-årsfest jag ska på på lördag. Har visst bara ett par jeans som inte sitter som en säck :D

Jag börjar gilla det här med yoga!
30 min lugn aktivitet för kroppen, inte speciellt ansträngande men lossa lite stelhet och det psykiska känns faktiskt bättre.
Borde verkligen ta och köpa en yogamatta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka