Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig blev det träning idag, trots att jag hade planerat promenad.
Efter lång skoldag så hoppade jag in och jobbade en timma, och fick då erbjudande av min kollega som är PT att följa med till gymmet som hon jobbar på. Det blev konditionsintervaller (och pyttelite magstyrka på slutet).

5 min rodd (aldrig kört förut, riktigt kul!!), 5 min löpband och 5 min cykel x 3, så 45 min kondition totalt.
Väldigt nöjd och glad, brukar jämt träna ensam och det var riktigt roligt med pepp :)
Totalt blev det nästan 3000 m rodd, 2.4 km löpning och okänd distans cykel :angel:

Fick till ett bra överkroppspass idag:)Har hemsk träningsvärk i rumpan från igår. Utfall i Smith-maskinen är rumpfavoriten för tillfället. Och imorgon lär det vara ännu värre:crazy::D
Satsar på mage och löpning i morgon och vilodag efter det. Order från pt att vila efter mag-dagen.

Vägningsdag idag, har inte vägt mig på en vecka och var övertygad om att jag gått upp massor i vikt, såg i spegeln hur stor jag var, men det stämde visst inte. Att jag för några veckor sedan hade gått upp i vikt till min delmålsvikt gjorde ju ätstörningen rejält arg och ångesten har spökat och ställt till det för mig. Det har gjort att jag nu hade gått ner 1 kg sen förra veckan och totalt är det ca 1,6 kg ner från den högsta vikten jag var uppe på och min terapeut tittar ju över en längre period och ser att viktkurvan pekar neråt och att jag äter mindre och mindre igen. Att jag inte går ner snabbare är för att min kropp är så svältpåverkad fortfarande men hon sa att det märks i att jag blir mer och mer tvångsmässig igen och att ångesten för varje sak jag äter blir värre.

Blev prat om dagvård, inläggning på sjukhus och behandlingshem. För att jag inte vet hur jag ska komma vidare själv, för att jag mår så dåligt och har svårt att hantera ångesten kring maten och svårt att klara av de förändringar som måste göras. Jag är så skör, jag mår dåligt psykiskt just nu, deppig och har svårt att känna glädje och då blir allt extra svårt med maten. Har inte direkt heller ork att ställa mig och laga mat utan plockar typ fram harricovert som jag tinar i micron och skär upp lite morotsbitar och så äter jag det till middag, smidigt och snabbt. Men kanske ingen riktigt middag direkt.

Vill inte gå dagvård, vill inte bli inlagd, vill vara hemma. Har en hund att ta hand om, en resa till england om 1,5 vecka, jag ska jobba som röstmottagare på valdagen (måste orka jobba från typ 7 på morgonen till efter midnatt) och jag ska börja plugga nu i september och ev börja rida och kanske gå rallylydnad med hunden och så tränar jag ju på gymmet en gång i veckan. Det händer massor av saker och jag vill inte in i en sjuk värld igen som i en dagvård eller sjukhus. Vill leva i den friska världen. Men min terapeut sa att om jag fortsätter så som jag gör nu kommer det inte gå, då kommer jag inte orka och inte klara av att leva ett friskt liv med plugg och allt det andra. Egentligen sa hon att jag inte borde få träna eller rida för att jag väger för lite igen men vi avvaktar och ser om jag kan lyckas vända det här.

Har fått som hemuppgift att få till lunchen enligt matschemat de har på enheten. Jag är totalt livrädd. Kanske inte kommer klara det perfekt men ska ge det en ärlig chans, annars kommer det bli näringsdrycker igen och det vill jag inte och jag vill inte riskera min ridning och min skolgång genom att gå ner i vikt. Men jag vill inte heller gå upp i vikt. Den sjuka delen i mig vill gå ner i vikt men jag vet ju att det är fel , fel, fel.

Frågan om behandingshem ska terapeuten ta upp med läkaren imorgon, det finns ett ställe där man är en vecka och sen hemma tre veckor och så håller det på så i 6 månader så att den största delen av tiden bor man hemma. Men då får jag inte gå ner för mycket i vikt för då får jag inte vara där och jag måste vara någorlunda stabil med inte för mycket självmordstankar. Får se om det finns någon chans att få komma dit. Vore kanske bra, bara jag hittar ett sätt att lösa det med hunden men det borde gå att få tag på någon dagmatte.

Förlåt för långt inlägg, är så mycket som far runt i huvudet just nu.

Prio ett de kommande dagarna blir alltså att försöka få till en bra lunch, ska lova mig själv att skriva här imorgon och rapportera så att jag har lite press på mig.

Jobbigt det där @kladdkaka :/ Men nej, bara för man blir mindre blir det ju inte nödvändigtvis lätt att hitta kläder.. Önskar ofta att jag kunde sy (och hade symaskin då;)) och kunde justera passformen på kläder/sy eget.

--------------------------

Var på kräftskiva igår, fullt röj vilket gav en ganska elak huvudvärk idag:p Lyckades dock framgångsrikt kurera mig med hjälp av ett stort glas vatten, 2 koppar te samt chiapudding och macka med jordnötssmör och banan:love:

20140824162616-83.254.254.164.jpg

Kändes ju betydligt hälsosammare än bakispizzan;) Lyckade också däcka innan jag han fyllekäka mer än lite chips så det var ju bra med;)

Skippar nog löpningen idag dock och tar en promenad istället, sen ska jag laga min suuupergoda linssoppa och sen kanske ett pass bedtime-yoga ikväll:up:

Alltså.... testade göra chiapudding idag (med lakritspulver i) och bara :yuck: :yuck: blandar du i nån smaksättare eller kör du naturellt?

Pepp behöver pepp.
Jag har helt tappat bort mig under sommaren. Sprungit lite sporadiskt, kört nån backträning och nåt pass på gymmet. Nu har jag inte tränat på... 2 veckor :eek: förstår verkligen inte hur jag ska komma igång igen.

Ingenting känns roligt, får aldrig med mig nån till gymmet så styrketräningen känns blä, finns inte tillräckligt mycket bra pass nu under sommarschemat och springa känns oändligt långt borta... (ska dock springa ett lopp på torsdag :rofl: )
Behöver träningen för att må bra psykiskt och fysiskt, men alltså, soffan är ju så skööön!

Fick till ett bra överkroppspass idag:)Har hemsk träningsvärk i rumpan från igår. Utfall i Smith-maskinen är rumpfavoriten för tillfället. Och imorgon lär det vara ännu värre:crazy::D
Satsar på mage och löpning i morgon och vilodag efter det. Order från pt att vila efter mag-dagen.

GÖTT med träningsvärk ;) Hoppas jag känner lite imorgon också, benen är rätt döda..

@Qelina Massor av pepp! :) Du har ju massor av spännande och roliga saker att se fram emot så försök kämpa emot den sjuka delen av dig! Belöna dig med något härligt när en matdag gått enligt matschemat (precis som folk som ska NER får den rekommendationen måste ju du också kunna tänka så ;) )

*kl*
Mina VADER är träningsvärkstumma efter gårdagens triathlonäventyr (ehm, 6 löppass totalt sedan 1 maj KAN vara orsaken ;) ) men annars fräsch i kroppen.

Alltså.... testade göra chiapudding idag (med lakritspulver i) och bara :yuck: :yuck: blandar du i nån smaksättare eller kör du naturellt?

Haha, min pojkvän var inte heller särskilt förtjust så det är kanske inte för alla:p Blötlägger som sagt i sötad mandelmjölk bara, blandar också i lite vaniljpulver ibland:)

Tråkigt att träningen känns tråkig! Inget alls du är taggad på?

HEJ TRÅDEN! :D:D

Känns som evigheter sen jag skrev sist men det var väl knappt en vecka sen :angel: Hehe.

Löpträning med klubben i torsdags, backträning. Hade jättekul men sjukt vad jobbigt det var! Kändes rejält i baksidan vill jag lova. Dock blev det ett stort minus: jag fick ont i knät efteråt. Kände absolut ingenting under passet, men när jag kom hem typ en halvtimme senare så gjorde det ont att gå. Stretchade och duschade och sen gick det över undan för undan och jag har inte känt någonting sen dess. Hoppas verkligen att det bara var tillfälligt, kanske för hög belastning med tanke på antalet branta nedförslöpningar? Ska testa att springa väldigt försiktigt imorgon och se hur det känns, innan dess är det dumt att spekulera.

Nåväl, fredag till söndag åkte sambon och jag iväg på en weekend till en herrgård med spa! :love: Herreguuuuuuuud säger jag bara, jag har aldrig varit så avslappnad i hela mitt liv! Helt underbart! Vi bodde helt för oss själva i en svit (nåväl, en lägenhet typ), åt trerätters tjusig middag både fredag och lördag och framför allt så fick vi vara på spa hur mycket vi ville. Har nog heller aldrig varit så ren i hela mitt liv, låg och plaskade i badet mest hela tiden :D Det fanns en inomhuspool som var kroppstempererad, där låg vi och flöt med hjälp av såna där flytgrejer ("nudlar") och lyssnade på lugn skön musik. Sen fanns det en ännu varmare pool utomhus, en "varm källa", där vi satt mycket. Utöver detta hade sambon bokat in oss på lite behandlingar, lyxigt värre! På fredagen fick vi djupgående ryggmassage, som jag fick träningsvärk av haha! Sen på lördagen skumpeeling och sen en som kallades Lite av varje, där ingick ryggmassage, ansiktsbehandling, handinpackning och fotmassage. Hej och hå, zassoo har aldrig varit så ompysslad förut :D Vi hade mobilerna på flygläge hela helgen så det blev en detox från sociala medier också, mycket välbehövligt. Kom hem som en ny människa ;)

Och idag har jag varit och ridit, det gick jättebra. Jag kommer få omprioritera min träning nu till hösten, får inse att jag inte kan göra allt samtidigt. Ska lägga lite mer energi på medryttarhästen så kanske att jag får nöja mig med 3-4 träningspass i veckan istället för 6-7 :p Skolan ska hinnas med också, och eventuellt extrajobb med kossorna. Svårt det här när man vill göra så mycket saker.

Sådärja, en fin wall of text only for you! Hoppas ni alla har haft det bra med träning och allt annat, jag har inte läst ikapp så noga. Någon som har några kul träningsplaner för hösten? :)

Vad härligt det låter @zassoo ! Du låter jätteglad och peppad.

Mina träningsplaner är typ att hålla igång träningen på en vettig nivå. Inte som förr då jag med lätthet tränat 10-15 h i veckan utan snarare 6-8 h. Antagligen blir det mest löpning för att det är smidigt, effektivt och roligt men ska även försöka köra 1-2 pass på gymmet samt cykelpendla nu och då. Min pojkvän har tydligen blivit helt hooked på det här med fjällmarathon så han har anmält oss till duoklass på AXA Fjällmarathon i Vålådalen, Jämtland, i augusti nästa år, så jag får väl fortsätta springa en del terräng fram tills dess helt enkelt :p

För övrigt ska jag som du fokusera mer på hästen, har ju en "egen" numera och det är fortfarande helt fantastiskt roligt att åka till stallet och umgås med samt rida honom :).

@snow Ja jag är rätt glad och pepp idag :D

Låter som att vi har lite liknande planer för hösten, mer häst ;) Vad kul att det går så bra med pållen!

Hahaha! Men vad jobbigt för dig... har du lägenhet på gång eller? Är tyvärr ganska stor bostadsbrist i området... Har en klasskompis som hyr ut en studentlägenhet från nu till november, du kan ju skicka pm om du är intresserad.
Inte i närheten, men får en tvåa i Falköping i november så det blir något enklare att pendla i alla fall. Just nu är det extra drygt med tanke på att nollningsaktiviteterna pågår på em/kväll i tre veckor, får se hur mycket jag orkar vara med på.

Har dragit på mig en till bihåleinflammation också, så det är väl lika bra att jag inte har tid att träna.

Spabesöket lät helt underbart @zassoo !

Kl
På väg till polisen för nytt pass, sen direkt vidare till gymmet. I morse visade vågen -2kg, pepp! :banana:

Ösregn när jag skaffar pass verkar dock vara standard. Ser ut som en dränkt råtta på mitt gamla.

1 timmes gym, värmde upp med 10 crosstrainer, sen styrka överkropp, avslutade med roddintervaller. Har ätit sill och ägg till lunch, nu blir det promenad i regnet. Rundan brukar ta 1,5 timme, vi får se.

förkyld till tusen. sitter i soffan och snorar och hoppas att den planerade träningshelgen i Idre inte skiter sig fullständigt. min plan b är att konvertera den till sitta-på-röven-och-måla-akvareller-helg. men känns ju surt att gå miste om fjällöpning och topptur

Jag har idag legat på soffan och läst Olga Rönnbergs bok styrketräning för kvinnor. Ska försöka mig på det upplägget, för just nu känns det bara som att jag svävar runt på gymmet och det händer ingenting. Boken var riktigt bra, även om jag inte riktigt håller med henne helt i kosten så ska jag göra mig min egen variant och se vad som kommer hända med kroppen. Imorgon bitti tänkte jag gå till gymmet och göra första passet.

Jag har idag legat på soffan och läst Olga Rönnbergs bok styrketräning för kvinnor. Ska försöka mig på det upplägget, för just nu känns det bara som att jag svävar runt på gymmet och det händer ingenting. Boken var riktigt bra, även om jag inte riktigt håller med henne helt i kosten så ska jag göra mig min egen variant och se vad som kommer hända med kroppen. Imorgon bitti tänkte jag gå till gymmet och göra första passet.
Vad är det för upplägg? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka