Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja Lindgren!Och ja, typ alla vet ju att jag skenat i vikt senaste året pga urballade hormoner, dåligt mående osv osv. Men det är på väg åt rätt håll. Kan man ju minst sagt säga:
Det har varit jätte jobbigt att äta nu på eftermiddagen och kvällen för jag har promenerat mycket mindre idag än i vanliga fall, blev typ 80 minuter idag bara. Men jag försöker tänka att jag ju ändå rört lite på mig när jag var iväg och handlade och så tränade jag på gymmet typ 45 minuter. Ingen hårdträning direkt men det kändes i benen. Men en "vilodag" borde väl inte göra mig tjock och få mig att gå upp i vikt? Ska försöka få till den sista måltiden nu trots ångesten över promenaderna, lite mindre promenader en dag kan inte vara någon fara försöker jag intala mig själv.
Stolt ändå att jag tog mig till gymmet, det har varit stängt under sommaren så det var första gången på en månad jag tränade. Har insett att jag verkligen inte gillar gym, men alla läkare och sjukgymnaster säger att jag måste träna och nu måste jag få ännu fler övningar för att stärka muskulaturen kring fötterna och benen eftersom jag överbelastat fötterna när jag varit så underviktig och eftersom jag promenerade så mycket då och jag har fortfarande för svag muskulatur där vilket gjort att jag haft/har väldigt ont och ev någon sorts inflammation där också, lite oklart med det. Så jag får stå ut med gymmandet ett tag till. Sen vill jag byta till någon annan roligare träning när jag får det.
Jag lyssnar på podradio när jag gymmar för att få det lite roligare, hur gör ni andra för att peppa er till gymmet? Tycker ni om att gymma? Jag föredrar andra träningsformer men det verkar ju verkligen finnas många som gillar gymmet? Eller är det något ni också gör för att ni måste?
Hmm, nej det kanske inte är en vilodag. Vet inte riktigt hur mycket som är "normalt" att röra sig och hur jag ska hitta en balans i det hela. Rent hälsomässigt kanske det räcker med det jag gör, då kanske det inte är för lite? Det är ju många av er som tränar väldigt mycket men det är lite skillnad på att träna för ett särskilt syfte (vara med i ett lopp, gå ner i vikt, bli starkare osv) eller att röra sig i vardagen för att bygga upp kroppen, ta hand om hunden och må bra rent allmänt som jag rör mig för att göra.Återigen Qelina, så blir man inte tjock av att vila en dag. Du skulle inte bli tjock av att vila en vecka heller.
Dessutom är 80 min promenad och 45 min gym INTE en vilodag.
Du måste försöka vara rädd om dig hördu. Kram!
@Qelina Nej det är INTE lite med 30 min/dag för att ha en bra hälsa. Sålänge man inte sitter helt stilla resten av dagen Funktionell träning och yoga är väl bra om man ska bygga upp kroppen utan att pressa med tunga vikter? Tror inte du behöver springa som uppvärmning heller på gymmet Bara göra rörelser utan vikter är bra. Jag har in princip bara varit "aktiv" på semestern, dvs ingen egentlig träning, men ridning, pyssel hemma och lite surf etc. O trots massa mer mat så låg jag stilla i vikt.
(uh, jag avskyr också gym )
*kl*
Ehm, igår råkade jag spontananmäla mig till stockholm triatlhon (sprintdistans: 750 m simning, 20 km cykel, 5 km löpning) som går imorrn. Triathlondebut för mig men cykel o löpning kan jag ju. Dock är simning inte riktigt min grej... Har två kollegor som ska köra så blev inspirerad o har haft som mål i flera år att "testa triathlon" så ska bli kul, men är nervös - framförallt för växlingarna och för hur det går att springa efter 2 mil cykel.
Fortsätt sköta maten så bra som du säger att du gör nu så kommer det nog hända saker på vågen vartefter, ibland hamnar man på platåer. Om det inte händer något fast du skött maten bra en längre period måste kanske något justeras med maten (dvs äta mindre) men prova några veckor till. Bra kämpat!Hos mig händer de typ inte mycket. Sköter maten tokbra och tränar hårt. Vågen står still på 77 kg.
Idag köpte jag lite mer träningskläder. Nya kompressionstights från Intersport men dom sprack i sömmen typ direkt, känns ju kul. Ska knata dit med skiten imorgon.
Fortfarande sjukt vriden bild av min kropp. Kan utan problem ha storlek Small på överkroppen, men jag tror endå att jag ska bli smalare. Hur ska jag kunna bli det lixom? Visst, löshuden runt magen kommer att dra åt sig mer. Jag är snudd på normalviktig men hjärnan säger åt mig att jag fortfarande är fet. Dessa tankar, det är ett evigt diskuterande med mig själv.
Däremot är jag lite fundersam på varför de inte händer mer på vågen. Har ju skött allt tokbra. Men de släpper väl till snart hoppas jag..
Åh, vad spännande med triathlon! Hoppas det går bra, jag hejar på dig! Var simmar man någonstans? Låter asjobbigt men roligt att kunna pricka av en sådan där sak på listan över saker man vill göra
"Kul" med en till som inte gillar gym, då är jag inte den enda alltså. På mitt gym är det bara rehabträning eftersom det är hos en sjukgymnast så jag antar att ingen av oss är så där extremt gymintresserade eller hängivna grymmare utan alla är där för skador de har.
Åh, vad spännande!! Har en oöppnad burk chiafrön hemma sedan tiden jag jobbade på hälsokostföretag.
Jag ska lätt prova ditt recept!
Men har du blötlagt fröna innan du blandar dem med mjölk eller blötlägger du i mjölken sas?
Och ja, typ alla vet ju att jag skenat i vikt senaste året pga urballade hormoner, dåligt mående osv osv. Men det är på väg åt rätt håll. Kan man ju minst sagt säga: