Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad duktiga ni är som yogar! Jag har försökt göra det hemma men finner liksom inte den mentala ron. Däremot har jag gillat att gå på instruerade yogapass på gymmet, om det passar mitt övriga livspussel fortsätter jag nog med det i höst.

Jag och en kompis sprang sprint-intervaller (100 och 200 m) på löpbana idag. Vi försökte maxa och tog tid på varandra. Jag sprang 100 m på 16,60 sek och 200 m på 35,93 sek. En bit från Usain Bolt om man säger så ;). Det kluriga med sprint är att man verkligen känner att det är så mycket teknik - starten går långsamt och sedan klarar i alla fall inte jag att röra benen tillräckligt snabbt! Orken finns men inte kapaciteten att få ut kraften. Mycket märklig känsla :).
Mina föräldrar bor granne med Erik Hagberg (ung, lovande kortdistanslöpare som var med på EM) och min beundran för honom ökar mer och mer. Han är bara 19 och har klarat av gymnasiet samtidigt som han tränat sig så här jäkla bra! Det ska bli kul att följa hans karriär. Och jag ser mig alltid om innan jag springer förbi hans hus, och drar in magen lite extra mycket :p

Idag har jag ätit godis, chips och rån med smör.
Jomensåatt det går bra nu.

Iaf rivit av en timme rygg, axlar och triceps och det var så bra!! :D
Så något bra iaf.

Imorn är det fastedag och ben på schemat. Oklart om det blir löpning eller gym för benen.

Här rullar de på bra som bara den!
Ätit jättebra hela veckan hitills och skött träning bra, ikväll är de innebandy med kollegor igen, längtar!

Jag har ätit tårta i två dagar. Och det finns fortfarande kvar i kylen :angel:
Dock inte fått i mig så mycket mat, käkat kvarg till frukost och lunch pga feber.

Jag sprang en kort sväng igår och red ca 30 minuter. Maten går bra trots nattjobb. Men någon jäkel tyckte det var en bra dag att fälla träd utanför oss idag så har inte skrapat ihop så många timmars sömn. Ska till gymmet senare idag så ska försöka vila ett tag till.

Alltså. Den här dagen! :love:

Fick just veta att vår kamp gett resultat och lönerna för svensk polis höjs!
Jag ska iväg till gymmet jag börjat gilla skarpt och träna med min nya vän, som jag "känt" länge, men först nu blivit vän med.
Sen ska hon och jag ut och jobba ikväll/inatt. Och det känns med så jävla fint! Och så som sagt, hemgång imorgon.

Skickade dessutom in ansökan till jobb i Götet igår, så jag hoppas jag får komma hem i januari.

Idag är en så himla bra dag!! :D

Sprang från bussen till jobbet i morse, ca 30 min. Det var stela trötta ben efter två och en halv timmars cykelpendling igår (med hårdkörning sista milen för att hinna före det annalkande spöregnet), men gjorde inte ont någonstans.

Idag var det toscakaka på jobbet. Enligt mätmetoden "njutning per kalori" synnerligen värt det!:up::D
:d

I helgen ska jag söderöver till mina föräldrar. Någon form av löprunda skall hinnas med, kanske gamla milen vid orienteringsklubben om den går att hitta efter tio års ickeanvändning:D

Alltså. Den här dagen! :love:

Fick just veta att vår kamp gett resultat och lönerna för svensk polis höjs!
Jag ska iväg till gymmet jag börjat gilla skarpt och träna med min nya vän, som jag "känt" länge, men först nu blivit vän med.
Sen ska hon och jag ut och jobba ikväll/inatt. Och det känns med så jävla fint! Och så som sagt, hemgång imorgon.

Skickade dessutom in ansökan till jobb i Götet igår, så jag hoppas jag får komma hem i januari.

Idag är en så himla bra dag!! :D
Vad härligt att läsa om allt positivt, sådana dagar behövs alltid :)

Varit ledig idag så spenderade förmiddagen med att gå till VC och få taget ett gäng prover, har lite lätt anemi så nu ska vi försöka få reda på vad det kan bero på. Gick sen ner på stan och köpte ett par nya ekologiska teer på hälsokostaffären som ska bli trevliga att prova:d

Träning idag blev strax över 6 km löpning och sen freedom flow-yoga med adriene, sen provade jag happy hips-passet som @yew98fq tipsat om och sen en 10 minuters stretch för att öppna upp axlar/bröst. Totalt typ 40 min yoga:)

Imorgon planerar jag en morgonpw och sen ett 50 min yogapass med fokus på "strength and energy":up:

Imorgon planerar jag en morgonpw och sen ett 50 min yogapass med fokus på "strength and energy":up:

Och det blev precis enligt plan idag. 35 min morgonpw innan frukost och efter frukost ett ganska krävande yogapass:) Så nu är jag väl ganska redo för ett dygns helgjobb..:p (går på idag 14-22 och sen imorgon 7-15.30)

Måste bara tipsa om chiapudding/gröt med! Kanske nåt all typ provat redan och bara jag som är slö men ändp;) Blandar ihop 2 msk chiafrön och 1,5 dl mandelmjölk på kvällen, låter stå över natten och äter sedan med tinade hallon och pumpafrön till frukost :d Så gott! Och supernyttigt:) Brukar ta någon macka till med för det är inte supermättande bara:)

Jag känner av lite retning i halsmandlarna så det får nog bli träningsfritt idag. Har istället varit i stallet med dottern och kameran så att hon fick säga hejdå till hästen... <3

Måste bara tipsa om chiapudding/gröt med! Kanske nåt all typ provat redan och bara jag som är slö men ändp;) Blandar ihop 2 msk chiafrön och 1,5 dl mandelmjölk på kvällen, låter stå över natten och äter sedan med tinade hallon och pumpafrön till frukost :d Så gott! Och supernyttigt:) Brukar ta någon macka till med för det är inte supermättande bara:)

Åh, vad spännande!! Har en oöppnad burk chiafrön hemma sedan tiden jag jobbade på hälsokostföretag.

Jag ska lätt prova ditt recept! :)
Men har du blötlagt fröna innan du blandar dem med mjölk eller blötlägger du i mjölken sas?

Började käka LCHF i måndags. Gått ned FEM (!!!!) kg på fem dagar och det känns som att det enda jag gjort är att typ mosa i mig fett. Helt sjukt ju!

Igår gjorde jag för övrigt ett dubbelpass! Först en timme benpass med min PT, sedan en timme spinning på ett annat gym. Har inte ens träningsvärk idag, trots att jag tog 120 kg i benpressen och ville dö på plats :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka