Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@snow 4:40 på maraton? På riktigt? Jösses vad snabb du är! Jag sprang i helgen i 4:50 tempo. I drygt 500 meter. Det tyckte jag var jobbigt, även om jag kanske hade orkat en bit till, men just nu får min behinna miniintervaller insprängda i längre promenader så den håller sig på gott humör.
Ingen aning, men det låter inte skönt iaf. Krya på dig!Min kropp känns trött:/ Gick en promenad på eftermiddagen och halvvägs känner jag hur benen helst vill vika sig, att gå hem blev lite av en kamp.
Sen har jag ont i hälsenan, har haft det i iaf 2 månader. Det gör ont att trycka ihop den (ex när jag har högklackat) men det gör även ont att sträcka ut den (inte lika mycket), bäst är när den är i "normal nivå". Någon som vet vad det kan vara?
Idag sprang jag till stallet (4,5 km enkel väg), fyllde höpåsar och kraftfoder till hästen och sprang sedan intervaller en lite längre väg hem. Bra upplägg som nog kommer utföras fler gånger! Tränar nu för Stockholm Halvmarathon den 14:e september där jag hoppas kunna springa på 1:40. Det innebär att jag måste hålla 4:43 min/km men jag siktar på 4:40 för att ha lite marginal. Idag var tanken att springa 2x3 km i halvmarathonfart men det blev lite snabbare, höll 4:37 respektive 4:35 min/km på dessa intervaller. Det var ganska jobbigt så jag tror inte att jag kommer springa så snabbt på halvmaran, men 4:40 kan nog faktiskt gå om jag har en bra dag.
Har tagit det extremt lugnt med löpningen den här veckan. Mitt ena baklår protesterade mot den omilda behandlingen på semestern (gick nog lite väl bananas med långrundorna där ett tag) så jag har kört lite styrka här hemma och cyklat en del. Tänkte springa igång lite lugnt framåt torsdag. Planen är att skärpa mig med styrkebiten, gissar att jag är starkare i framsidan än baksidan och därav problemet.
Någon av er som kan rekommendera en bra pannlampa för löpning? Har en petzl tikkina men den är lite klen för att springa i skogen med. Snart blir det mörkerrundor
Det ser jag fram emot!Vi håller precis på att köpa nya och min sambo har nördat ner sig i det. Ska kolla med honom, påminn mig om jag inte sagt något imorgon