Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
11 km löpning på 70 min. Ingen vidare bra tid men jag är nöjd iaf pga
  1. Jag tog mig ut och sprang
  2. Har inte sprungit på 2 veckor
  3. Har sprungit mycket sporadiskt i sommar och alltså inte i toppform
  4. Det är längre än vad jag brukar springa

Jag har gått upp 2 kg under sommaren och från min lägsta vikt.

Inte superkul men gör egentligen inget. Jag ser det som att jag har njutit under sommaren och mått riktigt bra! 2 kg är ingenting om man jämför med hur mycket gott jag har ätit:p och att träningen blivit lite lidande :angel:

@Emtherlia Bra sprunget! :) Och skönt att höra att du är såpass avslappnad vad gäller vikt och träning. 2 kg är ingenting. Och även om du tränat lite mindre så behöver du inte börja om från noll, vilket du bevisade idag med din 11 km-runda. Bra jobbat :up:

Så himla bra jobbat @Emtherlia!
Jag skulle ju sprungit igår men låg i sängen med illamående istället.

Idag ska jag iaf till gymmet och köra ben. Blir tre pass denna veckan vilket jag är okej nöjd med. Gäller att börja köra mer nu, för det är inte kul att vara klen på jobbet...

Jag har asont i ena skinkan, typ ischias :crazy: Så nu ligger jag på spikmattan och försöker ladda för att gå ner i källaren och se hur mycket nattens översvämning ställt till med... :down:

@Emtherlia Bra sprunget!
Som glad motionär fokuserar jag inte så mycket på tid, tycker distansen är viktigare :)

Jag ska springa senare i em/kväll om det slutar spöregna. Är i hemstaden där det finns mer skog och vatten, det blir fint!

I dag har jag haft morgonfodring i stallet, släppt ut alla hästar och promenerat en timme med hästen som återhämtar sig lite. Därefter hem för ombyte och iväg på spinning puls pass. Sjukt kul och i dag kom jag högre upp i puls än jag varit på länge :) under en ganska lång period också :D Det känns i benen nu...
Efter dusch och ombyte på gymmet passade jag på att åka och veckohandla när jag ändå var i stan. Äntligen hemma och dags för försenad lunch, så efterlängtad!

Så fort jag återfått lite energi ska jag sätta fart och göra storkok på två olika soppor. Smidigt att stoppa i frysen i lagom stora portioner och ha färdiga lunchlådor att ta av i flera veckor. I dag samlar jag pluspoäng på mitt eget präktighetskonto :p

I dag har jag haft morgonfodring i stallet, släppt ut alla hästar och promenerat en timme med hästen som återhämtar sig lite. Därefter hem för ombyte och iväg på spinning puls pass. Sjukt kul och i dag kom jag högre upp i puls än jag varit på länge :) under en ganska lång period också :D Det känns i benen nu...
Efter dusch och ombyte på gymmet passade jag på att åka och veckohandla när jag ändå var i stan. Äntligen hemma och dags för försenad lunch, så efterlängtad!

Så fort jag återfått lite energi ska jag sätta fart och göra storkok på två olika soppor. Smidigt att stoppa i frysen i lagom stora portioner och ha färdiga lunchlådor att ta av i flera veckor. I dag samlar jag pluspoäng på mitt eget präktighetskonto :p

Shit, vilken dag! Heja dig!

/Sov till kl 13.

1 timme och 20 min gjorda på gymmet. Mest ben, och lite mage :)

Nu ska jag hem och äta något litet, duscha, vila och sen åka till jobbet och äta gårdagens pizzarester! :)
Sen jobba 22-07. Wääh

Bra jobbat @Sleepan ! Vad har du för arbetstider, blandat dag och natt eller bara natt?

Här blir det nog ett rejälare yogapass nu, körde ett kortare pass i förmiddags med lite solhälsningar och lättare stretch bara. Men nu har lillebror åkt så lugnet är återställt ;) Plus att jag är klar med min rapport som har hängt som ett stort moln över mig. Lite träning för både kropp och själ blir fint på det :)

Jag gick upp kl 6 imorse för att kunna sova inför jobb inatt.
Drog iväg till gymmet typ direkt med sambon hack i häl. Avverkade ett grymt pass med nya övningar, kände mig som ett barn på julafton. Imorgon blir de ren kondis-träning, tror jag. Ska vara ett X-fit pass som jag funderar på, och sedan dra av långa intervaller efter. Jag får inte köra mina två program dagarna efter varandra för att de är mycket rygg och mag-övningar, så min PT sa nej. Buhu.. men pass eller en kondis-träning fick jag göra! :)

Bidrar med en selfie från gymmet :)
10622775_10203721605592879_9081381642684738893_n.jpg

Vad duktiga alla är som håller i och tränar! Jag har tränat rätt lite sedan förra helgen, har helt enkelt inte haft någon ork (och när kroppen säger ifrån lyssnar jag, det är huvudet som jag brukar strunta i :D ). Imorgon blir det antingen löpning eller ben/mage-pass med sambon, skulle säga att vädret får avgöra. :p

Bra jobbat @Sleepan ! Vad har du för arbetstider, blandat dag och natt eller bara natt?

Här blir det nog ett rejälare yogapass nu, körde ett kortare pass i förmiddags med lite solhälsningar och lättare stretch bara. Men nu har lillebror åkt så lugnet är återställt ;) Plus att jag är klar med min rapport som har hängt som ett stort moln över mig. Lite träning för både kropp och själ blir fint på det :)

Tack! :)
Jag har väldigt blandade tider. Jobbar 6.45-15.45, 8-17, 15-23(24 ibland), 18-03(04 vissa pass) eller 22-07. Jävligt olika helt enkelt :p

Denna helgen har jag jobbat 15-23, 18-04 och inatt 22-07 då. Så ska bli fint med två helt lediga dagar :)

Duktig du är som yogar så mycket! :)

Bra jobbat @Emtherlia! Grymt att kunna sticka ut och springa så långt efter uppehåll!

Härligt med yogapass @zassoo :up:

Fin selfie @enjoyable! Och det låter som ett riktigt nice pass:bump:

--------------------------------

Jag hade ju egentligen tänkt att springa idag men det har regnat och blåst hela dagen så jag struntade i det. Gick en pw på 30 min innan frukost (och blev genomblöt:p) och sen på em ett ganska tufft yogapass (
). Fokuserat på styrka två yogapass i rad nu så imorgon är planen ett härligt pass med fokus på flexibilitet tänker jag:love: kanske lite lek med huvud/handstående med:)

Blivit massa träning (yoga:D) i veckan iaf, totalt loggat strax över 9 h träning, yoga varje dag (ibland morgonyoga + ngt pass på em), 2 löppass (skulle ju eg varit tre då), 1 pass styrka på gymet (hade eg tänkt två pass..) och 3 PW. Supernöjd med veckan iaf, speciellt mtp att jag jobbat en 6-dagars vecka denna veckan!

Är så jäkla taggad på yogan med, tycker det är så himla kul för tillfället:banana:

Inte så aktiv här, får fan ingen ordning på livet när jag jobbar natt (18-06).. weeii.. :cautious:
Men jag kämpar på så gott det går, ska springa midnattsloppet om ett par veckor..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka