Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drygt 4km löpning på 30 minuter. Asfalt, stigar och intervaller blandat. Sjukt svettigt och jobbigt. Men är nöjd ändå. :)

Idag blir det en bra träningsdag! Pt-pass med bröst och rygg i eftermiddag och totalt kommer det bli 42 km transportcykling då jag inte har någon bil idag;)

@Mulberry jag brukar gå rakt ut i köket och ta en banan och ett glas vatten när jag ska träna på morgonen, sen byter jag om och är redo att ge mig ut. Upplever både att det är en vanesak men också lite dagsform. Ibland känner jag mig jättestark och det är superhärligt att ha träningen gjord och ibland är träningen pest och pina och jag orkar ingenting ;) Så du får nog prova dig fram.

Tack för tipset! Blev dock ingen morgonträning tyvärr, var tvungen att storstäda min lägenhet istället. Men laddar upp med pasta till lunch och kör ikväll i stället :)

@Mulberry Vad är Bråttomlax?

Ett recept jag hittade på ICA's hemsida. Enkelt, snabbt och gott! Typ lax med vitlök, ingefära, lite farinsocker och lime + grädde in i ugnen :) Rekommenderas, tyckte verkligen om det trots att jag inte är överförtjust i fisk.

Sitter på jobbet och funderar på att köpa med mig ett par kompressionsstrumpor av enklare typ hem. Körde stretching och liniment på vaderna i morse då de känns lite stumma. Vill känna mig lika lätt i benen som rundan i förrgår och har aldrig testat kompression förut..

Hej tråden, jag tränar ingenting (förutom lite yoga när jag hinner) och äter väldigt onyttigt. Tjoho :meh: Men rör mig mycket på jobbet så jag står faktiskt still i vikt, alltid någonting.

Insåg idag att det är två veckor kvar till tjejmilen och jag har inte sprungit på två veckor. Bra där! Måste klämma in några till pass för att vara någorlunda igång. Distansen är inga problem, men vill gärna ha några pass i benen innan.

Har min lillebror 8 år här på besök, imorgon ska vi hyra paddelbåt :D Annars är det mycket godis och film och en himla massa tåg :p

Slut på bloggen (:p) men en liten uppdatering från mig i alla fall. Försöker hinna med att läsa ikapp lite då och då, så kul att läsa om vad ni tränar. Kämpa på! :)

Jag kan inte lyfta mina armar:p Jag vet inte hur han gör men han kan få ut exakt precis all kraft jag har i kroppen. Måste lära mig att göra det på egen hand för det blir dyrt i längden;) Men lätt värt det!

Insåg idag att det är två veckor kvar till tjejmilen och jag har inte sprungit på två veckor. Bra där! Måste klämma in några till pass för att vara någorlunda igång. Distansen är inga problem, men vill gärna ha några pass i benen innan.

Jag har inte heller sprungit på asalänge så loppet nästa söndag hänger löst. Hästen åker ju dagen efter också så jag kommer nog inte direkt kunna koncentrera mig heller :meh:

Däremot gjorde jag ett grymt bra gruppträningspass idag! Börjar känna mig riktigt stark, att jag klarar av alla övningar korrekt och bra, det är askul! :bump: Och på badet tidigare idag sprang jag på en gammal klasskamrat som är ledare på Friskis & Svettis, hon bjöd in mig att hänga på som gäst på hennes pass om jag vill :)

För att jag åt en halv pizza och lite choklad. De är så stört, jag vet..

Tränat som en idiot i veckan, men de känns så fel iaf..

Du har ingen anledning att ha matångest, men jag förstår precis hur det känns.

Jag har precis börjat släppa mina matångesttankar som jag haft sedan tidiga tonåren. För mig handlar det mycket om att lita på mig själv, att jag UTAN stränga regler ändå kan hantera en rimlig mängd. Att även om jag tillåter mig att äta av allt så kommer jag inte äta choklad, lakrits och ostbågar varje dag. Tvärtom så äter jag nästan mindre skräp nu när jag tillåter mig att göra det.
Och det är SÅ skönt att slippa matångesten.

Sprang runt 5.6-5.8 km igår (klockan är på inlämning så ritade på eniro..).
Något seg i benen men annars kändes kroppen fräsch. Lite bål- och axelstyrka på det.

Det enda negativa var att det endast blev ett kokt ägg + ett par glas mjölk till middag pga tidsbrist, men lunchade kaloririkt och mellanmålade ok så det reder sig nog.

Det är Ironman i stan så gick in och kollade läget lite. Mycket folk överallt, härligt! Ska in och kolla lite sen när målet närmar sig:)

6,5 km promenad blev det. Träningsvärk insida lår efter gårdagens ridning:D

Kul att ridningen gick så bra @Emtherlia! Själv ska jag försöka få plats i en ridgrupp nästa fredag! Längtar! :)

Kl

Har sovit till nu. Så jävla skönt. Haha.
Jobbar till 04 inatt så det var välbehövligt. Ska upp och äta frukost nu, sen tänkte jag försöka ta mig ut på en löprunda vid tvåtiden, för det är ett måste att komma igång med innan vintern, så kanske jag kan hålla igång det i år.

Kl 18 börjar jag jobba och jag och min jobbarkompis har bestämt att vi ska äta pizza. Mums!
Lite dumt när jag fastat två gånger denna veckan, för så hjälper ju inte det direkt. Men va fan. Gött ska det bli!

Igår blev det bara lite morgonyoga innan jobbet för att öpnna upp bröstkorg och hitta en fin känsla i kroppen inför dagen. Sen efter jobbet var vi ute i skogen och letade svamp, supermysigt!

Idag ska jag jobba ikväll, men tog en 45 min morgonpromenad och sen detta yogapasset:
på 5o min. Första gången jag gkorde det och tyckte det var riktigt trevligt, kommer nog göra detta fler gånger!

Ett par bilder från dagens övningar: downward och upward facing dog:)

20140816131504-83.254.254.164.jpg

20140816131533-83.254.254.164.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka