Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev de ett lätt bland-pass på gymmet med 30 minuter lätta intervaller på cykeln. Ska ladda inför innebandyn imorgon. Ah maj goosch vad jag ska köra slut på mina kollegor, mohahaha!

Idag blir det sista utegympan med friskis. Jag har fortfarande helvetets träningsvärk men ska försöka iaf :)

För några dagar sen bakade jag kanelbullar, de är snart slut:o Definitivt inte bra, haha!:laugh:

Det slår ta mig mig fan aldrig fel!

Så fort jag bestämmer mig för att "nu minsann ska den sista trivselvikten bort!!! Du skärper jag mig det sista lilla" så blir jag som besatt av mat och går upp istället.:banghead: Minskad träning, nattjobb hela sommaren och sömnbrist har inte heller varit nån fördel. Från 67 till 72 stadiga kilon:banghead:(igen).

Har pt-pass imorgon och kanske även på fredag. Hoppas det kan bli den spark i röven som jag behöver.

Jag har märkt att så fort jag börjar "förbjuda" mat och tänka på kcal så blir det tvärtom för mig, jag blir hungrig/sugen hela tiden eftersom jag bara tänker på mat och vad jag inte får äta. För mig funkar det bättre att öka träningen istället för att minska på maten. För när jag tränar blir jag automatiskt mer sugen på sallad och sånt ist för pizza:D

Jag har märkt att så fort jag börjar "förbjuda" mat och tänka på kcal så blir det tvärtom för mig, jag blir hungrig/sugen hela tiden eftersom jag bara tänker på mat och vad jag inte får äta. För mig funkar det bättre att öka träningen istället för att minska på maten. För när jag tränar blir jag automatiskt mer sugen på sallad och sånt ist för pizza:D

Exakt samma för mig! :D måste vara någon mental grej. Förbjuda funkar inte...

Jogging i förrgår, promenad igår, ridning båda dagarna och överlag nyttig mat. Idag blir det ingen tid till träning men kroppen är ganska sliten, så jag behöver nog en vilodag.

Jogg varvat med löpning i förmiddags, ösregnade när jag klev upp vid 7-tiden och såg lite ruskigt ut när jag stack ut vid 9.30 med men det var så himla fint ute:love: Tycker ofta jag blir överraskad av hur trevligt det är ute när man suttit inne och kollat ut och tänkt att vädret ser onice ut:p 45 min yoga efter det och nu är jag SJUKT mätt efter en portion vegansk lasagne med en sallad av sojabönor, spenat, "vanlig" sallad och morot:d

Idag vilodag. Men har rivit bort mattan i hallen för vi ska lägga in nytt golv. Och jäklar vad svettigt det var. Nu ska jag snart åka till jobbet. Imorgon väntar morgonlöpning. :) Ha en fin dag alla.

Läst igenom i princip hela tråden nu och är sugen på att vara med! Varit med på ett hörn i någon tidigare beachtråd men det var lääängesen.

Är hobbylöpare och tagit upp ridningen igen för några månader sen genom medryttarhäst. Tidigare körde jag rätt mycket spinning men har bytt ut det mot ridningen istället. Fokuserar rätt mycket på löpningen just nu då gärna vill bli både starkare, snabbare och friskare samt springa längre distanser (ett genomsnittligt brukar ligga på mellan 5-10 km). Löparintresset har vuxit från noll till rätt stort då jag till och med jobbar extra i en löparbutik vid sidan av studierna :p

Tänkte ge mig ut på en löptur innan jobbet imorgon men har lite funderingar kring frukost.. Måste i så fall springa (+ lite styrka) på morgontom mage, någon som brukar göra det? Fungerar det bra, katastrof, vanesak? Känns som att man kommer vara sjukt matt i kroppen men tänkte att jag kanske skulle testa :)

Läst igenom i princip hela tråden nu och är sugen på att vara med! Varit med på ett hörn i någon tidigare beachtråd men det var lääängesen.

Är hobbylöpare och tagit upp ridningen igen för några månader sen genom medryttarhäst. Tidigare körde jag rätt mycket spinning men har bytt ut det mot ridningen istället. Fokuserar rätt mycket på löpningen just nu då gärna vill bli både starkare, snabbare och friskare samt springa längre distanser (ett genomsnittligt brukar ligga på mellan 5-10 km). Löparintresset har vuxit från noll till rätt stort då jag till och med jobbar extra i en löparbutik vid sidan av studierna :p

Tänkte ge mig ut på en löptur innan jobbet imorgon men har lite funderingar kring frukost.. Måste i så fall springa (+ lite styrka) på morgontom mage, någon som brukar göra det? Fungerar det bra, katastrof, vanesak? Känns som att man kommer vara sjukt matt i kroppen men tänkte att jag kanske skulle testa :)
Välkommen :)

Nu är det jätte länge sen jag sprang regelbundet mer än som lite kort uppvärmning men då jag brukade springa så kunde jag göra det innan frukosten ibland. Tror det är jätte individuellt. Och kanske påverkar det hur man äter kvällen innan? Kanske se till att äta ordentligt kvällen innan så kroppen har lite bränsle att ta av? Alltså inte överdrivet mycket men att man tar något på kvällen så det inte blir jätte långt mellan middagen på kvällen och sen frukosten.

När jag var yngre var jag tvungen att äta direkt när jag gick upp annars var jag nära att svimma. Men när jag blev sjuk och började hoppa över frukosten vande sig kroppen till sist och nuförtiden behöver jag vara vaken ganska länge för att kunna äta frukost. Kroppen behöver inte längre mat direkt så jag gick från att vara extremt känslig till att klara mig bra så jag tror att man kan vänja sig om man gör något ofta. Nu kan jag gå ut med hunden innan jag äter eller städa eller fixa med en massa prylar. Men försöker att äta innan för jag tror att jag ändå får mer ork då även om kroppen inte säger till om det innan.

Välkommen hit!

Jag är så sjukt beroende av frukost att de gånger jag sprungit innan frukost har jag ångrat mig bittert. Jag blir svag och darrig utan frukost så för mig funkar det inget vidare.:p

Jag är uppe på min lägsta målvikt nu!

Känns jobbigt eftersom jag gått upp trots att jag ätit på tok för lite mat, jag vet att alla säger att det där med svältläge är en myt och det är det ju oftast. De flesta människor har en helt normal ämnesomsättning om de inte har problem med sköldkörteln men för oss som har haft/har anorexi finns verkligen svältläget. Kroppen drar ner på ämnesomsättningen och det syns även på blodproverna ibland så då är det inget man bara säger. Och min ämnesomsättning är inte igång igen, jag kan inte äta som friska människor för jag går bara upp i vikt av det jag äter.

Jobbar nu på att acceptera att min kropp kanske vill gå upp lite mer än till den här minimum vikten och att inte fokusera så mycket på siffrorna. Men mest av allt önskar jag att jag inte kommer gå upp mer fast att jag försöker äta mer. Jag hoppas så extremt att kroppen ska komma igång igen.

Fast när jag säger att jag är klar med viktuppgången är det ingen som tror mig, alla tror att jag väger mycket mindre än jag gör, de tycker att jag fortfarande är för smal. Får alltid höra att jag är benig, smal, liten, behöver gå upp i vikt. Konstigt när jag faktiskt inte längre är så underviktig utan ganska normal. Men kanske är normal inte samma som tjock som jag alltid tänkt utan normalvikt kanske fortfarande är smal. Och jag ligger fortfarande ca 2 kg under den normalvikt som ätstörningsenheter brukar ha som mål, men jag får väga som nu ett tag eftersom det ändå är en ok vikt men sen ska jag nog upp lite till.

Men vet ni, det positiva med att väga normalt är att jag får börja rida igen, och träna och kan börja plugga! Alla kilon som satt sig på kroppen har också fört med sig andra saker. Nu ska jag försöka tacka min kropp och ta hand om den för att den faktiskt har överlevt allt jag utsatt den för!

Var hos läkaren igår för att jag har så ont i foten (kan inte gå utan smärtstillande) och det visade sig att det beror på överbelastning och överansträngning. Har ju benskörhet och det i kombination med för lite muskler och fett har gjort att foten har blivit överbelastad när jag gått på den och det har blivit en irritation på nerverna och ev någon inflammation. Så nu blir det medicin och sen måste jag fortsätta röra mig och bygga upp kroppen. Men det svåra är det där sista läkaren sa, att jag ska göra det på min nivå och lyssna på kroppen. Det är där det blir svårt för mig.

Välkommen :)

Nu är det jätte länge sen jag sprang regelbundet mer än som lite kort uppvärmning men då jag brukade springa så kunde jag göra det innan frukosten ibland. Tror det är jätte individuellt. Och kanske påverkar det hur man äter kvällen innan? Kanske se till att äta ordentligt kvällen innan så kroppen har lite bränsle att ta av? Alltså inte överdrivet mycket men att man tar något på kvällen så det inte blir jätte långt mellan middagen på kvällen och sen frukosten.

När jag var yngre var jag tvungen att äta direkt när jag gick upp annars var jag nära att svimma. Men när jag blev sjuk och började hoppa över frukosten vande sig kroppen till sist och nuförtiden behöver jag vara vaken ganska länge för att kunna äta frukost. Kroppen behöver inte längre mat direkt så jag gick från att vara extremt känslig till att klara mig bra så jag tror att man kan vänja sig om man gör något ofta. Nu kan jag gå ut med hunden innan jag äter eller städa eller fixa med en massa prylar. Men försöker att äta innan för jag tror att jag ändå får mer ork då även om kroppen inte säger till om det innan.

Tack!
Jo, tror också att det är både individuellt och en vanesak. Och eftersom jag inte provat än så måste jag väl göra det och bilda mig en egen uppfattning.. Funderar på att blötlägga chiafrön och blanda med lite honung (inspirerad av boken Born to Run som jag läser nu :p) och se om det kan fungera som energi i "litet format".

Välkommen hit!

Jag är så sjukt beroende av frukost att de gånger jag sprungit innan frukost har jag ångrat mig bittert. Jag blir svag och darrig utan frukost så för mig funkar det inget vidare.:p

Tack till dig också!
Jag har tränat spinning på morgnar ibland och trots att jag har ätit frukost så har jag känt mig sjukt svag. Så risken är att det blir katastrof, men jag drömde häromnatten att jag skulle flyga fram så vi får väl se :D

@Qelina

Jag säger också grattis! Även om jag inte skrivit i tråden tidigare så har jag ju sett i dina inlägg vilken kamp du utkämpar mot sjukdomen.

Pt-passet tog död på min mage. Precis vad jag behövde! Han kan verkligen få mig att tänka om och få mig på banan igen.

Men jag måste verkligen lära mig att bli mer självständig. Jag kan inte vara så beroende av någon annan! Så fort jag kommer ur rutinerna så tror jag att jag behöver hjälp men jag MÅSTE lära mig att klara det själv.
Jag är jätterädd för att vikten ska skena iväg igen men jag vet egentligen att den inte kommer det. Jag vet hur man gör för att gå ner i vikt och dom här kilona är inte svårare än dom andra. Men det är ändå så jäkla skönt att ha någon annan som tar "ansvaret". Men det är ju bara mitt ansvar och det vet jag egentligen.

Flum och babbel så här på kvällskvisten ;) men det är skönt att få ur sig. ;)

Och en fråga ;)

Är det nån som kör periodisk fasta? Fördelar, nackdelar, tider?

(Ber om ursäkt om det redan diskuterats och jag missat det)

Här går det inte bra.
Dock haft en fastedag denna veckan och tränat samma dag. Skulle tränat idag men äh. Nä. Ätit godis istället.
Imorn ska jag fasta igen och dessutom träna, vilket jag även har för avsikt att göra på lördag och söndag.
Så, tja. Sluta äta godis kanske...? Suck.

Idag har jag äntligen fått testa nya bodybalancepasset! :bump:
Dessvärre var det många med och jag fick en plats längst bort i hörnet, så det var lite svårt att se instruktören ibland. Förutom det, och det faktum att min höft tänkte skutta ur led i en av övningarna och knät i en annan så verkar det bra! Höfterna är som dom är, knät dummar sig pga gårdagens dressyrpass med mycket sidförande. Men!!! Jag har bara känningar i ena knät!! Det brukar vara i båda och rejält mycket värre än det är nu. Så uppenbarligen hjälper det att stärka upp musklerna kring knäna, samt att jag undviker att rida sånna pass allt för ofta.

Utöver bodybalance har jag idag även ägnat mig åt att bära hela mitt hem för att låda det åka lastbil. Bar givetvis inte själv ;)
Tyvärr sa min rygg upp sig redan igår, och det blev inte bättre idag. Fy fan vad den gör ont, ärligt talat. Så nu blir det värktabletter och vila i åtminstone två dagar. Jobbar ändå långpass, så det blir lite lagom med den rörelse jag utför där :)
Har tur som slipper ta emot grejerna där nere. Det gör min fantastiska släkt + en vän :bow:

Välkommen!
Jag har varit ute och sprungit ibland innan frukost och även kört några lättare och kortare styrkepass på morgonen. Det funkar faktiskt helt ok, men har ibland funderat på om det skulle vara en bra idé att ta någon frukt eller så innan, så att det iallafall finns lite snabb och lättillgänglig energi för kroppen att ta av. Men jag har faktiskt alltid glömt... :o Nu för tiden är mina morgonlöprundor så korta och lätta att det känns ok utan frukost. Det svåraste för mig med morgonträning är att jag ska komma ihåg att jag inte får lulla runt hemma, duscha länge och njuta av frukosten, utan att jag faktiskt måste iväg till jobbet också. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka